(2) Çalışan, emekli veya vefat eden personelin anne, baba, eş ve çocuklarına verilecek olan Sosyal Tesis Giriş Kartını düzenleme usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 7174598
Kurum: Tarım ve Orman Bakanlığı
Kabul Tarihi: 03.02.2023
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 03.02.2023
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Amaç
(1) Bu Yönerge; Orman Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında memur, sözleşmeli personel ve işçi (daimî-geçici) statüsünde çalışan personel ile bu statülerin birinden emekli olan personele verilen Personel Kimlik Kartı, silah taşıma yetkisi bulunan personele verilen Personel ve Silah Taşıma Kartı, Emekli Personel Kimlik Kartı ile,
Kapsam
(1) Bu Yönerge; Orman Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında memur, sözleşmeli personel ve işçi (daimî-geçici) statüsünde çalışan personele verilen Personel Kimlik Kartı, silah verilen memurların Personel ve Silah Taşıma Kartı ve bu statülerden emekli olan personele Emekli Personel Kimlik Kartı ile çalışan, emekli olan veya vefat eden personelin anne, baba, eş ve çocuklarına verilecek olan Sosyal Tesis Giriş Kartı’nın tip, şekil, içerik ve ölçülerinin belirlenerek düzenlenmesi, dağıtılması, değiştirilmesi, geri alınması ve imha edilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Genel Müdür: Orman Genel Müdürünü,
b) Genel Müdürlük: Orman Genel Müdürlüğünü,
c) Kimlik Bürosu: Orman Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında memur, sözleşmeli personel ve işçi (daimî-geçici) statüsünde çalışan personel ile bu statülerin birinden emekli olan personele verilen kimlik kartlarının temini, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili birimlere gönderilmesi işlemlerini yapan ve Personel Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan birimi,
ç) Sosyal Tesis Giriş Kartı Bürosu: Sosyal tesis giriş kartlarının temini, muhafazası, kaydı, düzenlenmesi ve ilgili birimlere gönderilmesi işlemlerini yapan ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan birimi,
d) Kimlik Kartı İmha Komisyonu: İade edilen personel kimlik kartlarının imhasını onaylamak üzere Genel Müdür tarafından yetkilendirilen ve Personel Dairesi Başkanlığı ile Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığınca, ilgili daire başkanlarının başkanlığında ayrı ayrı kurulacak olan 1 başkan ve 4 üyeden oluşan komisyonları,
e) Personel: Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4’üncü maddesi kapsamında istihdam edilenleri,
f) Personel Kimlik Kartı: Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra teşkilatında çalışan personellere verilen kimlik kartını,
g) Personel ve Silah Taşıma Kartı: 6831 sayılı Orman Kanunu’nun 77’nci maddesine, 4915 sayılı Kara Avcılığı Kanunu’nun 20’nci maddesine istinaden Bakanlar Kurulunca kabul olunan 22.01.2007 tarihli ve 2007/11633 sayılı Kararname ile teşkilatımızda görevli memurlardan silah taşıyanlara verilen kimlik kartını,
ğ) Emekli Personel Kimlik Kartı: Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra teşkilatından emekli olan personele verilen kimlik kartını,
h) Sosyal Tesis Giriş Kartı: Çalışan, emekli olan veya vefat eden personelin anne, baba, eş ve çocuklarına verilen kimlik kartını ifade eder.
Kimlik Kartı Düzenleme Yetkisi
(1) Bu Yönerge kapsamında; Orman Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında çalışan ve emekli olan personele verilecek Personel Kimlik Kartı ve Emekli Personel Kimlik Kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye Personel Dairesi Başkanlığı,
(2) Silah taşıma bilgileri Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanlığı tarafından Orman Bilgi Sistemi (ORBİS) programına işlendikten sonra silah taşıyan personele verilecek Personel ve Silah Taşıma Kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye Personel Dairesi Başkanlığı,
(3) Çalışan, emekli olan veya vefat eden personelin anne, baba, eş ve çocuklarına verilecek Sosyal Tesis Giriş Kartı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmeye Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı yetkilidir.
(4) Kimlik kartlarının şekil ve muhtevası Orman Genel Müdürü onayı ile belirlenir.
Kimlik Kartının Özellikleri
(1) Kimlik kartının, tipi, rengi, şekil ve ölçüleri, içeriği, gövde yapısı, güvenlik unsurları gibi görsel öğeleri ve kimlik kartında kullanılacak fotoğraf özellikleri bu yönergeye ekli EK-6, EK-7A ve EK-7B’de düzenlenerek belirlenmiştir.
(2) Genel Müdürlük merkezinde ve turnike sistemi kullanılan taşra teşkilatında çalışan personel adına çipli kart tanzim edilir.
(3) Yangın acil durum ünitelerinde ikamet eden personel yakınları ile turnike sistemi kullanılan taşra teşkilatında çalışan personel yakınlarına Sosyal Tesis Giriş Kartı çipli tanzim edilir.
(4) Yukarıda belirtilenlerin dışında çipli kart sistemi kullanılarak kart tanzimi yapılmaz.
(5) Personel ve silah taşıma kartının arka yüzünde personelde zimmetli bulunan silahın markası, cinsi, seri nosu, çapı, kayıt no ve “Bu izin belgesinin sahibi yukarıda cinsi ve numarası yazılı silahı 6831 sayılı Orman Kanunu’nun 77. maddesi ve Bakanlar Kurulu’nun 22.01.2007 tarihli ve 2007/11633 sayılı Kararnamesi gereği; memuriyet görevi süresince taşımaya yetkilidir.” ibaresi olacaktır.