Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Kültür ve Turizm Bakanlığı personel kimlik kartlarıyla ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge; Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtında görevli personel ile emekliye ayrılan personeli kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge; 4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 23 üncü maddesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 15/04/2011 tarihli ve 27906 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2 Seri Nolu Kamu Personeli Genel Tebliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
b) Bakanlık teşkilatı: Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatını,
c) Başkanlık: Personel Dairesi Başkanlığını,
ç) Birim: Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı birimlerini,
d) Birim amiri: Bakanlık birimlerinin en üst amirini,
e) Personel: Bakanlık teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü ve ek geçici 16 ncı maddesinde sayılan şekilde istihdam edilenleri,
ifade eder.
Kimlik kartı verilmesi
(1) Bu Yönerge kapsamına giren personelden; Bakanlık teşkilatı kadrolarında görevli olanlara, Bakanlık teşkilatındaki görevlerinden ilgili mevzuat hükümleri gereğince emekliye ayrılanlara ise talepte bulunmaları halinde, Başkanlıkça personel kimlik kartı verilir.
(2) Ancak, Bakanlık merkez birimlerinde görevli olanlara; Bakanlık hizmet binalarının girişinde yer alan turnikelerden geçişi sağlamak ve giriş çıkışları kayıt altına almak amacıyla çipli kimlik kartı verilir.
Kimlik kartlarının temini
(1) Bu Yönergeye ekli EK-1’de yer alan şekil ve ölçülerde hazırlanacak kimlik kartları, ilgili mevzuat çerçevesinde, Başkanlıkça temin edilir.
Kimlik kartı istek formunun doldurulması ve müracaat
(1) Yönergeye ekli EK:2’de yer alan ve Bakanlık portalı içinde Başkanlığın web sitesinde -Formlar‖ başlığı altında da yayımlanan -Personel Kimlik Kartı Bilgi Formu‖nda belirtilen tüm bilgiler bilgisayar ortamında ilgili personelce doldurulduktan sonra görevli olduğu birime bir dilekçe ile başvuru yapılır. Başkanlığa doğrudan başvuru yapılamaz.
(2) Form ilgilinin görevli olduğu birim amiri tarafından onaylanır.
(3) Forma, 16/07/1982 tarihli ve 8/5105 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak son 6 ay içinde çekilmiş bir adet renkli fotoğraf zımba veya ataç yardımı ile eklenir.
(4) Birim amiri formu onaylama yetkisini alt kademelere devredebilir. Bu durumda, imza devrine ilişkin Onayın bir örneği forma eklenir.
(5) Birim amiri ya da yetkilendirdiği personel tarafından onaylanan form yazı ekinde Başkanlığa gönderilir.
(6) Bakanlıkta görev yaparken ilgili mevzuat gereği emekliye ayrılan personelden talep edenler de EK-2 de yer alan formu doldurarak en son görev yaptığı birime ya da ikamet ettiği yerdeki İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvuruda bulunur. Birim amirince ya da yetkilisince imzalanan form, emeklilik onayının bir örneği de eklenerek, yazı ekinde Başkanlığa gönderilir.
Kimlik kartlarının hazırlanması
(1) Kimlik kartları, nüfus kayıtlarındaki ve -Personel Kimlik Kartı Bilgi Formu‖ndaki bilgiler esas alınarak, İnsan Kaynakları Sistemi (İKS) üzerinden bilgisayar ile doldurulur. Emekliler için düzenlenen Personel Kimlik Kartı'nın "GÖREVİ" bilgi başlığına -EMEKLİ‖ ibaresi yazılır.
(2) Hazırlanan kimlik kartları ilgilinin birimine gönderilir. Birim kimlik kartını ilgiliye bir tutanakla verir. İmzalı tutanağın aslı yedi gün içinde bir yazı ekinde Başkanlığa gönderilir.
Kimlik kartlarının zayiinde uygulanacak esaslar
(1) Kimlik kartlarını her ne suretle olursa olsun zayi edenler, zayi edilen kimlik kartlarının belge numarasına da yer vermek suretiyle onbeş gün içinde görevli oldukları birime, emekliler ise aynı süre içinde bulundukları yerdeki İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne, müracaat ederek kimlik kartlarının zayi edildiğini bir dilekçe ile bildirmekle yükümlüdürler.
(2) Kimlik kartlarını her ne suretle olursa olsun zayi edenlerce düzenlenecek dilekçe asılları birimlerce Başkanlığa bir yazı ekinde gönderilir.
(3) Kimlik kartlarını zayi edenlere, birinci fıkradaki şekilde kimlik kartlarının zayi edildiğini bir dilekçe ile bildirmeleri ve EK-2 formu düzenleyerek yeni bir kimlik kartı talep etmeleri halinde, Başkanlıkça yeni bir kimlik kartı verilir.
(4) Başkanlıkça, emekli olanlar için düzenlenen kimlik kartları, ilgilisine teslim edilmek üzere başvuru formunun geldiği birime gönderilir.
Kullanma mecburiyeti
(1) Bu Yönerge çerçevesinde adlarına kimlik kartı düzenlenenler, tanınmaları açısından kimlik kartlarını, görevli oldukları kuruma girişlerinde göstermek ve görev süresince üzerlerinde bulundurmakla yükümlüdürler.