Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
(1) Bu Yönerge, Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü personelinin hizmet içi eğitimlerle yetiştirilmelerini sağlamak, performanslarını ve verimliliklerini artırmak, üst görevlere hazırlanmalarını sağlamak için yapılacak eğitim faaliyetlerinin hedefleri, ilkeleri, planlanması, uygulanması değerlendirilmesi ve yönetimi ile ilgili esasları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü personelinin hizmet içi eğitimlerini gerçekleştirmek amacıyla yapılacak eğitim faaliyetlerinin yönetimine ve bu faaliyetlerde görevli olan yöneticiler, eğiticiler ile katılımcıların görev yetki ve sorumlulukları ile eğitimlerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetimine ait esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 23/7/1965 tarihli ve 12056 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 10/6/2003 tarihli ve 25134 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 4857 sayılı İş Kanunu, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Ana Statüsü hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Yönergede geçen,
a) Başkanlık: Gelişim Yönetimi Dairesi Başkanlığını,
b) Birim: TEDAŞ Genel Müdürlüğü bünyesinde yer alan Daire Başkanlıkları, Müşavirlikler, Müstakil Müdürlükler. Bölge Müdürlükleri ile Eğitim ve Sertifikasyon Merkezi Müdürlüklerini,
c) Eğitici: Hizmet içi eğitim faaliyetlerinde eğitim vermek üzere görevlendirilen kişiyi,
ç) Eğitim (Kurs): Yeni bilgi, beceri, tutum ve davranış kazandırmayı amaçlayan; bir eğitim programına göre yürütülen faaliyeti,
d) Eğitim müfredat programı: Genel amaçlara ve bunlara bağlı özel hedeflere ulaşmak için hazırlanan ve planlanmış etkinlikler yoluyla kazandırılacak olan bilgi, beceri, tutum ve davranışlar (öğrenme yaşantıları) düzeneğini,
e) Eğitim programı: Eğitim müfredat programının amaçları ile hizmet içi eğitimin hedefleri doğrultusunda kişiye kazandırılmak istenen bilgi, beceri, tutum ve davranışların ders grupları olarak düzenlenmiş halini,
f) Eğitim yöneticisi: Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin Yönerge hükümleri doğrultusunda yürütülmesinden sorumlu olan kişiyi.
g) Genel Müdürlük: TEDAŞ Genel Müdürlüğü ve bağlı Birimlerini,
ğ) Hizmet içi eğitim: Çalışanların kişisel veya mesleki açıdan yetiştirilmesi amacıyla yüz yüze veya çevrimiçi olarak düzenlenen eğitim, kurs, seminer, konferans, panel, sempozyum, forum, çalıştay, toplantı, staj, çalışma ziyareti, inceleme gezisi, tartışma, araştırma, inceleme vb. faaliyetleri.
h) Taşra teşkilatı: TEDAŞ Genel Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren Eğitim ve Sertifikasyon Merkezi Müdürlükleri ile TEDAŞ Bölge Müdürlüklerini.
ı) TEDAŞ: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketini,
i) TEDAŞ Eğitim Yönetim Sistemi: Teşekkülün misyon, vizyon, stratejik plan ve eğitim uygulamalarına yönelik mevcut durum analizleri ile insan kaynağının öğrenme ve gelişimlerine yönelik ihtiyaç analizleri yapılarak Teşekkülün kısa ve uzun dönemli amaçlarına ulaşabilmesi adına oluşturulan etkin, verimli, sürdürülebilir ve çalışanların yetkinliklerinin artırılmasına yönelik olarak kurulan sistemini,
j) Teşekkül: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketini,
k) Yıllık Eğitim Planı: TEDAŞ’ın hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin genel politikası çerçevesinde tespit edilen eğitim ihtiyaçları için hazırlanan bir yıllık planı,
l) Yönetim Kurulu: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Yönetim Kurulunu
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hizmet İçi Eğitimin Hedefleri ve İlkeleri
Hedefler
(1) Düzenlenen hizmet içi eğitimlerin hedefleri şunlardır:
a) İşe yeni alınan personelin görevine uyumunu sağlamak.
b) Personelin çalışma alanıyla ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranış kazanmasını sağlamak.
c) Personelin çalışma alanıyla ilgili yenilik ve gelişmelere uyum sağlamasını gerçekleştirmek.
ç) Personelin performansını yükseltmek ve verimliliğini artırmak.
d) Mevcut insan gücünün verimli ve etkin kullanılmasını ve yönetilmesini sağlamak.
e) Personelde iş sağlığı ve güvenliği bilinci oluşturmak.
f) Personeli üst görev geçişlerine hazırlamak.
g) Teşekkül hedeflerinin personel tarafından benimsenmesini sağlamak.
ğ) Personelin kuruma aidiyet duygusunu geliştirmek.
İlkeler
(1) Hizmet içi eğitimin hedefine ulaşabilmesi için uygulanacak ilkeler şunlardır:
a) Eğitim faaliyetlerinin sürekliliği esastır.
b) Hizmet içi eğitim programları, personelin eğitim ihtiyacına, unvanına ve öğrenim durumuna göre hazırlanır.
c) Hizmet içi eğitim programları, personelin çalışma alanıyla ilgili iş veya hizmetin gerektirdiği davranış değişikliğini gerçekleştirecek nitelikte hazırlanır ve uygulanır.