BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar, Teşkilat ve Bağlılık
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
a) Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliğinin teşkilat yapısı, görevleri, Hukuk Müşavirliğinde görev yapan personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını.
b) Hukuk Müşavirliğine bağlı taşra teşkilatı birimlerinin oluşumu, Hukuk Müşavirliğinin taşra teşkilatında görev yapan Hukuk Müşavirlerinin, avukatların ve bu birimde görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını.
c) Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği ile taşra teşkilatı Hukuk birimleri arasındaki ilişkileri,
ç) Hukuk Müşavirleri. Avukatlar. Hukuk İşleri Müdürü, Mevzuat İşleri Müdürü, Mevzuat Takip Şefi, Yazı İşleri Şefi, Dava Takip Şefi, İcra Takip Şefi ve Hukuk İşleri Şefi'nin atanma esaslarını,
düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik, Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliğinin merkez ve taşra teşkilatında çalışan Hukuk Müşaviri, Avukat, Hukuk İşleri Müdürü, Mevzuat İşleri Müdürü, Mevzuat Takip Şefi, Yazı İşleri Şefi, Dava Takip Şefi, İcra Takip Şefi ve Hukuk İşleri Şefi’nin atanma şatlarını; ayrıca 1. Hukuk Müşaviri ile Hukuk Müşavirliği personelinin, görev, yetki, sorumluluk, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
(1) Bu yönetmelik, 14/7/1965 tarih ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname, 19/3/1969 tarih ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu, 15/7/2018 tarih ve 4 Sayılı Bakanlıklara Bağlı İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Ana Statüsüne göre hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen:
a) 1. Hukuk Müşaviri: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü 1. Hukuk Müşavirini,
b) Avukat: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği merkez ve taşra teşkilatında görevli 399 sayılı KHK'ye tabi olarak çalışan avukatı,
c) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
ç) Birim: Elektrik Üretim Anonim Şirketi merkez ve taşra teşkilatı birimlerini,
d) Genel Müdür: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürünü.
e) Genel Müdürlük: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünü,
f) Hukuk İşleri Müdürü: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği merkez teşkilatında çalışan Hukuk İşleri Müdürünü.
g) Hukuk Müşaviri: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliğinin merkez ve taşra teşkilatında çalışan Hukuk Müşavirlerini,
ğ) İşletme Müdürü: Taşra birimlerinin bağlı bulundukları veya konumlanmış oldukları Teşekkül taşra teşkilatı birimlerinin en üst düzey yöneticilerini,
h) Mevzuat İşleri Müdürü: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği merkez teşkilatında çalışan Mevzuat İşleri Müdürünü,
ı) Sözleşmeli Avukat: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Merkez ve taşra teşkilatında yarı zamanlı veya vekalet akdine dayalı olarak çalıştırılan avukatları.
i) Şeflik personeli: Hukuk Müşavirliğinin merkez ve taşra teşkilatında yer alan şefliklerde görevli dava takip memurları ve diğer personeli.
j) Taşra Teşkilatı: İşletme Müdürlüğü. Takip ve Koordinasyon Müdür Yardımcılığı veya Koordinasyon ve Takip Şefliği bünyesinde yer alan ve hukuk iş ve işlemlerini yürüten hukuk birimini.
k) Teşekkül: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatını.
l) Yetkili makam: 1. Hukuk Müşavirliği Makamını, Genel Müdürlük Makamını veya Yönetim Kurulunu,
m) Yönetim Kurulu: Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulunu
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat ve bağlılık
(1) Hukuk Müşavirliği merkez teşkilatı Genel Müdüre bağlı 1. Hukuk Müşavirinin yönetimi altında. Hukuk Müşavirleri Avukatlar, Hukuk İşleri Müdürlüğü ve Mevzuat İşleri Müdürlüğü ile Müdürlükler bünyesinde yer alan şeflikler ve şeflik personelinden oluşur.
(2) Hukuk Müşavirliğinin taşra teşkilatında Hukuk Müşaviri, Avukatlar. Hukuk İşleri Şefi ve şeflik personeli bulunur.
İKİNCİ KISIM
Merkez Teşkilatı
BİRİNCİ BÖLÜM
Hukuk Müşavirliği
Görev, yetki ve sorumluluklar
(1) Hukuk Müşavirliğinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Verilen işlerde gerekli dikkat, özen, gizlilik ve çabukluğu göstermek,
b) Genel Müdür Olur ve havalesi ile gönderilen Teşekkül veya birimleri ile ilgili her türlü hukuki konu hakkında istişari görüş bildirmek, Teşekküle ait davalar ile icra işlerini ve vergi uyuşmazlıklarını takip ve sonuçlandırmak.
c) Teşekkül tarafından veya Teşekküle karşı açılmış olan dava ve icra takiplerinde, Teşekkül için uygun ve faydalı görüldüğü takdirde, ihtilafların sulh yoluyla halli, davadan ve icradan feragat, davayı ve icrayı takip etmemek, davayı kabul, duruşmalara katılmaksızın takip etmek, ihbar edilen davalara müdahil olmak; istinaftan, temyizden ve itirazdan vazgeçmek ile hukuki takibe başlanmamış dahi olsa sarf edilecek masraf ve emek gözetildiğinde tahsilinde fayda görülmeyen alacaklar ile tahsili mümkün olmayan alacaklardan vazgeçilmesi hususlarını yetki limitlerine göre onaya sunmak.
ç) Teşekkülün amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak ve Genel Müdüre sunmak.
d) Dava, icra ve vergi uyuşmazlıkları ile Hukuk Müşavirliğinin diğer görevleri kapsamında bulunan işler hakkında kayıtları tutmak ve saklamak.
e) Düzenlenecek Sözleşme ve Genelgelerin hukuki yönleri hakkında Genel Müdürlük Oluru ile talep edilmesi halinde ilgili birimlere görüş bildirmek.
f) Teşekkül iş ve işlemlerinin yürütülmesine yönelik birimler ve komisyonlar tarafından hazırlanan Genelgeler hariç Yönetmelik ve Yönerge gibi her türlü mevzuat taslaklarının son halini hukuki yönden incelemek ve taslaklara ilişkin görüş ve önerilerini de ekleyerek Yönetim Kuruluna sunulmak üzere ilgili mevzuat taslağını Genel Müdürlük Makamına sunmak,
g) Resmi Gazete'de yayımlanması gereken Yönetmeliklere ilişkin olarak Bakanlıkla gerekli yazışmaları yapmak,
ğ) Teşekkül iç mevzuatının takibini yapmak, fiziki ve dijital ortamda arşivlemek,
h) Teşekkül Yönetmelik ve Yönergelerini ilgili birimlere duyurmak,
ı) Mevzuat uyarınca veya Genel Müdürlük Makamınca gerekli görülecek komisyonlara ve toplantılara katılarak hukuki konularla sınırlı görüş vermek,
i) Dava, icra ve vergi uyuşmazlıklarının kârlılık ve verimlilik ilkelerine uygun şekilde takip ve sonuçlandırılması hususunda gerekli etüdleri yapmak, ihtiyaç bulunan yerlerde serbest çalışan Avukatlarla vekâlet sözleşmesi imzalanması için Genel Müdürlük Makamı'na teklifte bulunmak.
j) Bilimsel ve yargısal uygulamaların izlenmesi ve gerekli eğitimin sağlanması için yargı mercileri, üniversiteler, bilimsel kurum ve kuruluşlarla ilişki kurmak, mesleki toplantılar ile seminer ve kurslara katılımı sağlamak,
k) Teşekkül Hukuk Müşavirliği Yönetmeliği'ni hazırlamak ve ihtiyaçlara göre revize ederek Yönetim Kurulumun Onayına sunmak,
l) Kesinleşen mahkeme kararları sonucunda gerekli görülen hâllerde ilgili birimlere davaya konu Teşekkül işlemleri hakkında idari veya hukuki düzenlemeler önermek,
m) Hukuk Müşavirliğinde bulunan ve taşra Hukuk birimleri tarafından gönderilen emsal kararları arşivlemek, gerekli görülenleri uygulama birliğini sağlamak amacıyla Teşekkülün merkez ve taşra teşkilatına duyurmak.
n) Teşekkül görev alanına giren konularla ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanarak gönderilen mevzuat taslaklarını, birimlerin görüşlerini de aldıktan sonra inceleyip Teşekkül görüşünü oluşturmak.
o) Yargı organlarından, icra ve iflas dairelerinden yapılan tebligatları hukukî gereklerini yerine getirmek veya yerine getirilmesini sağlamak üzere ilgili merkez veya taşra birimlerine göndermek.
ö) Mevzuat gereği verilen diğer hukuki görevleri yerine getirmektir.
(2) Hukuk Müşavirliği hizmetlerinin, Yönetmelik esaslarına uygun olarak ve düzenli bir şekilde yürütülmesinden kendi görevleri çerçevesinde bütün personel sorumludur. Bu Yönetmelikte belirtilen iş ve işlemlerle ilgili olarak Avukatlara ve Hukuk Müşavirlerine, 1. Hukuk Müşaviri ve Genel Müdür dışında talimat verilemez.
(3) Bu Yönetmelikte belirlenmeyen hususlara yönelik Hukuk Müşavirliğinin çalışma usul ve esasları 1. Hukuk Müşaviri tarafından yürürlüğe konulacak iç tamim ile belirlenir.
İKİNCİ BÖLÜM
1. Hukuk Müşaviri
1. Hukuk Müşavirinin görev ve yetkileri
(1) 1. Hukuk Müşavirinin görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
a) Teşekkül iş ve işlemleri ile ilgili olarak Teşekkülü vekil sıfatıyla yahut yetkilendirilmek kaydı ile Genel Müdür adına adli ve idari makamlar nezdinde temsil etmek; bu iş ve işlemlerle ilgili Teşekkülün merkez ve taşra birimleriyle gerekli yazışmaları yapmak,
b) Hukuk Müşavirliği merkez ve taşra teşkilatında görev yapan Hukuk Müşavirlerini, Avukatları ve hukuk birimlerinde görevli personeli sevk ve idare etmek,
c) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin mevzuata, verilen karar ve talimatlara uygun olarak ve zamanında yapılmasını sağlamak. Genel Müdürlüğün her türlü hukuki faaliyetlerini kontrol etmek, bu işle ilgili her türlü talimatı vermek ve kontrol için Hukuk Müşaviri ve/ veya Avukat görevlendirmek, gerektiğinde çalışma grupları oluşturmak.
ç) Genel Müdürlük Makam Olur'u ile istenilen hukuki konular hakkında görüş bildirmek.
d) Dava ve icra takipleri ile diğer işleri görev ve yetki ayrımına göre Hukuk Müşavirliği merkez ve taşra teşkilatında çalışan Hukuk Müşaviri ve/veya Avukatlar ile sözleşmeli Avukatlara dağıtmak veya Hukuk Müşavirleri ve/veya Avukatlar tarafından işin gereği, niteliği ve önemi dikkate alınarak dağıtılmasını sağlamak ve gerekli gördüğünde değişiklik yapmak,
e) Dava veya icra takibinin yürütülmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin görev dağıtımında taşra teşkilatı da dâhil gerekirse değişiklik yapmak, gerektiğinde hukuki takip yapmak, duruşmalarda hazır bulunmak,
f) İlgili mevzuat veya Genel Müdür onayı ile komisyon çalışmalarına ve toplantılara hukuki yardımda bulunmak üzere katılmak.
g) Davayı yürüten Hukuk Müşaviri ve/veya Avukatın değerlendirmesi ve teklifi üzerine dosyayı inceleyerek, göreve ilişkin verilen mahkeme kararlarında itiraz yoluna başvurulması, karar düzeltme ve yargılamanın iadesi yoluna gidilip gidilmemesine ve yetki limitine göre temyizden, istinaftan veya itirazdan vazgeçilmesi hakkında karar vermek,
ğ) Dava ve icra takiplerinin açılması. Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulması ve arabulucuya başvurulması hususunu gerektiğinde Genel Müdür Oluruna sunmak.
h) Mevzuatın takibi ile gerekli durumlarda değişiklik tekliflerinde bulunmak,
ı) Yokluğunda yerine vekâlet edecek Hukuk Müşavirini belirlemek,
i) Teşekkül lehine hükmedilen Avukatlık vekâlet ücretinin tahsilinden vazgeçilmesine ya da taksitlendirilmesine yetki limitleri dâhilinde karar vermek,
j) Müşavirlik taşra teşkilatını iş ve işlemlerin görülmesi, yürütülmesi, iç işleyiş, diğer birimlerle koordine ve fiziki şartlar yönünden Genel Müdür adına denetlemek veya Hukuk Müşavirlerini ve/veya Hukuk Müşaviri refakatinde Avukatları denetleme yapmak için görevlendirmek,
k) Mevzuatla verilen diğer mesleki görevleri yapmaktır.
(2) 1. Hukuk Müşaviri görev ve yetkilerini kısmen Hukuk Müşaviri veya Avukatlara devredebilir.
1. Hukuk Müşavirinin sorumluluğu
(1) 1. Hukuk Müşaviri, bu Yönetmelik kapsamında kendisine verilen görevleri yerine getirmesinden; Hukuk Müşavirliğinin yönetiminden, Hukuk Müşaviri ve Avukatların görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından Genel Müdür tarafından Hukuk Müşavirliğine verilen diğer görevlerin yerine getirilmesinden ve bu hususlarda aldığı karar ve uygulamalarından Genel Müdüre karşı sorumludur.
1. Hukuk Müşavirliğine vekalet
(1) 1. Hukuk Müşaviri, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında Hukuk Müşavirlerinden birine; hukuk müşavirinin de bulunmadığı hallerde avukatlardan birine vekâlet görevi verir. Herhangi bir sebeple 1. Hukuk Müşavirliğinin boşalması halinde vekâlet görevi Genel Müdür onayı ile belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hukuk Müşavirleri, Avukatlar ve Hukuk Müşavirliği Gruplarının Oluşturulması
Hukuk Müşavirlerinin atanması
(1) 15/3/1999 tarih ve 99/12647 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik ve Elektrik Üretim A.Ş. Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin ilgili madde hükümlerine göre atanır.
Hukuk Müşavirlerinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Hukuk müşavirlerinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Hukuk Müşavirliğine verilen görevlerin yerine getirilmesinde I. Hukuk Müşavirine yardımcı olmak.
b) Kendilerine havale edilen ve görüş bildirilmesine ilişkin konularda hukuki görüş hazırlamak. Hukuk Müşavirliği görüşünün oluşturulmasında konuyla ilgili hukuki görüşünü sunmak,
c) Görevlendirildikleri mevzuat düzenleme çalışmalarına katılmak,
ç) Kendilerine havale edilen dava, icra ve iflas gibi işlerle ilgili işlemler açısından Teşekkülü adli ve idari makamlar nezdinde vekil sıfatı ile temsil etmek; bu işlemlerin yapılması için gerekli evrak, doküman, bilgi ve belgeleri ilgili birimlerden temin etmek suretiyle takip edip sonuçlandırmak,
d) Karara bağlanmış davalar hakkında istinafa veya temyize gidilmesinde fayda görülmeyenler için, 1. Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak ve yetki limitlerine göre onaya sunmak, görev uyuşmazlıklarına ilişkin verilen mahkeme kararlarında itiraz yoluna başvurulması, karar düzeltme ve yargılamanın iadesi talebinde bulunulmasının uygun olacağını değerlendirdiği ve istediği kararlan görüş bildirerek 1. Hukuk Müşavirinin Olur'una sunmak,
e) 1. Hukuk Müşavirinin izin, mazeret ve benzeri hallerde görevinin başında bulunmaması ve vekâlet verilmesi durumunda 1.Hukuk Müşaviri görevini yürütmek,
f) 1. Hukuk Müşaviri tarafından verilen diğer görevleri yapmaktır.
(2) Hukuk müşavirleri, bu Yönetmelik ile kendilerine verilen görevlerin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesinden 1. Hukuk Müşaviri ve Genel Müdüre karşı sorumludurlar.
Avukatların atanması
(1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 399 Sayılı KHK ile 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu ve Kamu Personelinin atanmasına ilişkin mevzuatın ilgili maddelerine göre atanırlar.
Avukatların görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Avukatların görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) 1. Hukuk Müşaviri ve/veya Hukuk Müşavirleri tarafından incelenmesi istenilen konularda hukuki görüş bildirmek.
b) Kendilerine verilen evrak, dava ve icra dosyalarını her yönüyle inceleyerek gerekli önlemleri almak, dava ve icra takiplerinin zamanında görevli ve yetkili merciler nezdinde vekil sıfatı ile açılmasını sağlamak, takip etmek, sonuçlandırmak,
c) Takip ettikleri dava ve icra dosyalarının duruşma günlerinin Hukuk İşleri Müdürlüğünce / Şefliğince kaydını sağlamak ve en geç haftanın son iş günü Hukuk İşleri Müdürlüğünce / Şefliğince kendilerine teslim edilen dosyaların duruşmalarına katılmak,
ç) 1. Hukuk Müşaviri ve/veya Hukuk Müşavirleri tarafından verilecek işleri, etkinlik ve verimlilik esaslarına göre zamanında yapmak.
d) Karara bağlanmış davalar hakkında istinafa veya temyize gidilmesinde fayda görülmeyenler için, 1. Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak ve yetki limitlerine göre onaya sunmak, göreve ilişkin verilen mahkeme kararlarında itiraz yoluna başvurulması, karar düzeltme ve yargılamanın iadesi talebinde bulunulmasının uygun olacağını değerlendirdiği ve istediği kararları görüş bildirerek 1. Hukuk Müşavirinin Olur'una sunmak,
e) Teşekkülün taraf olduğu davalarda verilen kararların mevzuat hükümlerine göre gereğinin yerine getirilmesini sağlamak üzere ilgili birimlerle gerekli yazışmayı yapmak,
f) Ödeme sonucu veya gerekli görülen hallerde rücuen alacak tahsili yönünden dava ve icra takiplerinin açılması için Hukuk Müşavirliğine teklifte bulunmak, dava için Olura sunulmak üzere gerekli işlemleri yapmak.
g) Takip ettikleri dava ve icra dosyaları ile ilgili olarak Hukuk İşleri Müdürlüğü / Şefliği personelinin çalışmalarını kontrol ederek, dosyaların muntazam bir şekilde tutulmasını, yazı işleri ve adli kalem işlemlerinin yerine getirilip getirilmediğini takip ve kontrol etmek,
ğ) Teşekkül aleyhine açılan ve davacı tarafından takip edilmeyen davaların takip edilmesinde menfaat görüldüğü takdirde. 1. Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak ve gerektiğinde Genel Müdürlük onayına sunulmak üzere gerekli işlemi yapmak.
h) Dava açılması veya icra takibi yapılması öngörülen konu havale edildiği takdirde, zamanında incelemesini yapmak, dava açılmasında veya icra takibi yapılmasında fayda olmadığı sonucuna varıldığı takdirde bu hususta gerekli onay alınmak üzere 1. Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak.
ı) Görevlendirildiği dava ve icra takiplerini mevzuat hükümlerine uygun şekilde, zamanında ve kendi sorumluluğunda takip etmek ve sonuçlandırmak. İş durumu, görev gereklilikleri, mesleki mazeretler gibi nedenlerin gerektirdiği hallerde ise Teşekkülün diğer Avukatları ile mesleki yardımlaşma yapmak.
i) 1. Hukuk Müşaviri tarafından uygun görülen Toplantı ve Komisyonlara katılmak, hukuki konularla sınırlı görüş vermek,
j) Dava ve icra dosyalarının takibi için birimler arası gerekli yazışmaları hazırlamak ve/veya yapmak.
k) İcra dosyalarını sürekli olarak tetkik ederek, ödemelerin kayıtlara intikalini sağlamak, tahsilat yapılmasını temin etmek, tahsili mümkün olmayanlar için aciz vesikası alınmasını sağlamak, aciz vesikası alınamamakla birlikte tahsili mümkün olmayan alacakların zarar kaydı yapılması yönünde yetki limitlerine göre olur veya karar alınmak üzere 1. Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak.
l) 1. Hukuk Müşaviri tarafından talep edilmesi halinde görevlendirildiği dava ve icra dosyaları ile komisyon çalışmaları hakkında rapor hazırlamak ve istenilen konu ile ilgili rapor vermek,
m) Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. Yönetmelik, Genelgeler ve Avukatlık Meslek Kuralları gereğince yapılması gereken ve 1. Hukuk Müşaviri ve / veya Hukuk Müşavirlerince verilen diğer mesleki görevleri yapmaktır.
(2) Avukatlar bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak yerine getirilmesinden Hukuk Müşavirlerine ve 1. Hukuk Müşavirine karşı sorumludur. Mevzuatın ve amirlerinin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkileri mevzuatın tayin ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanırlar ve yetkilerini devredemezler.
Hukuk Müşavirliği gruplarının oluşturulması
(1) 1. Hukuk Müşaviri tarafından Hukuk Müşavirliğinin görevleriyle ilgili faaliyet konularında uzmanlaşmayı sağlamak üzere gruplar oluşturulabilir.
(2) Gruplar, iş yoğunluğuna bağlı olarak 1. Hukuk Müşavirinin takdir ettiği sayıda oluşturulur. Gerektiğinde aynı konuda birden fazla grup oluşturulabilir.
(3) Grupların görev alanları 1. Hukuk Müşaviri tarafından belirlenir.
Hukuk Müşavirliği gruplarının çalışma esasları
(1) Gruplar, Teşekkülün amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata plan ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlar, etkinlik ve verimlilik esaslarına göre çalışır.
(2) Gruplar, kesinleşen yargı kararlarına göre, emsal içtihatları belirleme, benimseme ve genelleştirme yoluyla dava stratejiler belirler.
(3) Gruplar, kesinleşen mahkeme kararları sonucunda gerekli görülen hâllerde ilgili birimlere davaya konu Teşekkül işlemleri hakkında idari veya hukuki düzenlemeler önermek üzere 1. Hukuk Müşavirine yazılı görüşlerini iletir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hukuk İşleri Müdürlüğü ve Mevzuat İşleri Müdürlüğü
Hukuk / Mevzuat İşleri Müdürleri, Dava Takip Şefi, İcra Takip Şefi, Mevzuat Takip Şefi ve Yazı İşleri Şefinin atanması
(1) Hukuk İşleri Müdürü ile Mevzuat İşleri Müdürü, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 399 Sayılı KHK ilgili maddelerine göre tercihen Hukuk Fakültesi mezunu personel arasından; Dava Takip Şefi. İcra Takip Şefi ve Mevzuat Takip Şefi ise 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 399 Sayılı KHK ilgili maddelerine göre tercihen Adalet Meslek Yüksekokulu mezunu personel arasından atanır.
Hukuk İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Hukuk İşleri Müdürü'nün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin; mevzuata, yetkili makamlarca alınan kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı birimlere ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek,
b) Hukuk Müşavirliğinin büro görevine ilişkin işlerin genel hükümlere, Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Yönetmelik ve Genelgelere göre yapılmasını 1. Hukuk Müşaviri veya bağlı bulunduğu Hukuk Müşavirinin emir ve talimatlarına göre düzenlemek, yönetmek, denetlemek ve yerine getirmek.
c) Hukuk Müşavirliğinin dâhili ve harici muhaberatını temin etmek, gerekli kayıtların tutulmasını ve ilgili yerlere dağıtımını sağlamak.
ç) Büro işlerini görev ve yetki ayrımına göre büro çalışanlarına dağıtmak,
d) Hukuk Müşavirliği personelinin atama, terfi, nakil, izin gibi özlük işlerini takip etmek,
e) Demirbaşları muhafaza ve takip etmek, yıllık demirbaş ve kırtasiye ihtiyaçlarının zamanında temini için gereğini yapmak,
f) Bu Yönetmelik gereği dağıtıma tabi avukatlık ücretleri ile ilgili işlemleri 1. Hukuk Müşavirinin talimatları doğrultusunda yapmak ve yürütmek,
g) Dava dosyalarının hazırlanmasını, hazırlanan evrakın ilgili avukatın ve/veya hukuk müşavirinin denetimine sunulmasını, mükerrerlik durumlarının tetkik ve tespitini, irtibat dosyalarının belirlenmesini ve bunlara ilişkin kayıtların zamanında, muntazam şekilde tutulmasını sağlamak,
ğ) Derdest ve karara bağlanmış davaların kayıt ve listeleme işlerinin zamanında ve sağlıklı yapılmasını sağlamak, ödemesi yapılacak dosyaların hesabını çıkararak ödeme yazılarını yazmak,
h) Davanın sonuçlanması, ödemelerin yapılması gibi nedenlerle işlemden kaldırılan dava ve icra dosyalarının sağlıklı ve düzenli şekilde arşivde saklanmasının temini ile arşiv hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak,
ı) Duruşma günlerine göre dava ve murafaa dosyalarının kayıt ve dosyalarının haftalık olarak hazırlanmasını ve en geç haftanın son iş günü avukata teslimini sağlamak.
i) İcra dosyalarının durumları hakkında ilgili avukata ve/veya hukuk müşavirine bilgi vermek ve gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak,
j) Dava, icra ve vergi uyuşmazlıkları ile sair faaliyetler hakkında düzenlenecek Rapor ve Cetvelleri Genel Müdüre ve ilgili yerlere sunulmak üzere zamanında düzenlemek,
k) Hukuk Müşavirliğince yapılacak harcamalara ilişkin avansların alınması ve kapatılmasını sağlamak,
l) 1. Hukuk Müşaviri. Hukuk Müşavirleri ve Avukatlar tarafından verilen diğer işleri yapmaktır.
(2) Hukuk İşleri Müdürü; bu yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden Avukatlar, Hukuk Müşavirleri ve 1. Hukuk Müşavirine karşı sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayin ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır. Sınırlarını açıkça belirtmek kaydıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir.
Mevzuat İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Mevzuat İşleri Müdürü'nün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin; mevzuata, yetkili makamlarca alınan kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı birimlere ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek,
b) Hukuk Müşavirliğinin Teşekkülün mevzuat faaliyetlerine ilişkin işlerinin genel hükümlere. Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Yönetmelik ve Genelgelere göre yapılmasını 1. Hukuk Müşaviri veya bağlı bulunduğu Hukuk Müşavirinin emir ve talimatlarına göre düzenlemek, yönetmek, denetlemek ve yerine getirmek.
c) Bu Yönetmeliğin 6/f maddesi kapsamında Yönetim Kuruluna sunulacak takrirleri hazırlamak.
ç) Resmi Gazete'de yayımlanması gereken Yönetmeliklere ilişkin olarak Bakanlıkla yapılacak yazışmaları hazırlamak.
d) Genelgeler dahil Teşekkül iç mevzuatının takibini yapmak, fiziki ve dijital ortamda arşivlemek.
e) Teşekkül Yönetmelik ve Yönergelerini ilgili birimlere duyurmak,
f) Büro işlerini görev ve yetki ayrımına göre büro çalışanlarına dağıtmak,
1) 1. Hukuk Müşaviri, Hukuk Müşavirleri ve Avukatlar tarafından verilen diğer işleri yapmaktır.
(2) Mevzuat İşleri Müdürü: bu yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden Avukatlar, Hukuk Müşavirleri ve 1. Hukuk Müşavirine karşı sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayin ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır. Sınırlarını açıkça belirtmek kaydıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir.
Mevzuat Takip Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Mevzuat Takip Şefi'nin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin: mevzuata, yetkili makamlarca alman kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı personele ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek,
b) Mevzuat Müdürlüğü görev alanına giren iş ve işlemlerin yazışmalarını hazırlamak,
c) Teşekkül iç mevzuatını fiziki ve dijital ortamda arşivlemek;
ç) 1. Hukuk Müşaviri, Hukuk Müşavirleri. Avukatlar ve Mevzuat İşleri Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) Mevzuat Takip Şefi bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayın ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır.
Yazı İşleri Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Yazı İşleri Şefi'nin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin; mevzuata, yetkili makamlarca alman kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı personele ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek,
b) Hukuk Müşavirliğinin dâhili ve harici muhaberatını temin etmek, gelen ve giden evrak özel defterine kaydettirmek ve zimmet karşılığı ilgili yerlere dağıtımını sağlamak,
c) Genel Müdürlüğe tebliğe çıkarılan dava dilekçesi, bilirkişi raporları ile diğer tebliğ belgelerini I. Hukuk Müşaviri veya Hukuk Müşavirlerinin bilgisine sunmak ve havale edilen evrakların ilgiliye intikalini sağlamak,
ç) İşi biten evrakın ait olduğu dosyalarda sağlıklı olarak saklanmasını temin etmek,
d) İdari yazışmalara ilişkin iş ve işlemlerin seri ve sıhhatli biçimde yürütülmesini sağlamak.
e) Demirbaşları muhafaza ve takip etmek, yıllık demirbaş ve kırtasiye ihtiyaçlarını zamanında temin etmek,
f) Arşive kaldırılması gereken dava dosyalarının sıhhatli ve muntazam bir şekilde arşivde saklanmasını temin etmek, arşiv hizmetlerinin gerekli şekilde yürütülmesini sağlamak,
g) Hukuk Müşavirliği personelinin atama, terfi, nakil, izin gibi özlük işlerini ve Hukuk Müşavirliği taşra teşkilatında görevli Avukat ve Hukuk Müşavirlerinin izinlerini takip etmek,
ğ) 1. Hukuk Müşaviri, Hukuk Müşavirleri, Avukatlar ve Hukuk İşleri Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) Yazı İşleri Şefi bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayın ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır.
Dava Takip Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Dava Takip Şefi'nin görev yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin; mevzuata, yetkili makamlarca alman kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı personele ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek.
b) Her türlü itiraz ve vergi ihtilafları ile dava dosyalarını tanzim ve dizi pusulalarını yaparak muhafaza etmek,
c) Duruşma günlerine göre dava ve murafaa dosyalarını hazırlayarak zamanında ilgili avukata tevdi etmek,
ç) İlgili Avukat ve/veya Hukuk Müşaviri ile istişare ederek, dava dilekçeleri, cevap dilekçeleri, bilirkişi itiraz ve temyiz dilekçelerinin zamanında mahkemelere tevdiini sağlamak ve Teşekkül adına çıkarılan her türlü dava ve icra işlemleri ile ilgili tebligatı kabul etmek, icra ile olanları İcra Takip Şefliğine ivedilikle iletmek,
d) İlgili Avukat ve/veya Hukuk Müşavirinin talimatı doğrultusunda kendi denetim ve sorumluluğunda ara kararlarına göre yapılması gerekli olan tüm işlemleri zamanında yapmak, masraf ve bilirkişi ücretlerinin zamanında yatırılmasını temin etmek,
e) İlgili Avukat ve/veya Hukuk Müşavirinin talimatı doğrultusunda kendi denetim ve sorumluluğunda karara bağlanmış olan davalara ait gerekli işlemleri yapmak, dosyaların mükerrerlik durumlarını incelemek, icra takibi safahatına gelen dosyalar için İcra Takip Şefliğini ve ilgili Avukat ve/veya Hukuk Müşavirini bilgilendirmek,
f) Dava dosyalarının durumları hakkında ilgili Avukatın istemi üzerine bilgi vererek mevzuat hükümlerine göre yapılması gerekli işlemleri ilgili Avukatın sorumluluğunda ve denetiminde tekemmül ettirmek.
g) Açılan dava ve takipler için gerekli harç ve masraf karşılıklarını yatırmak,
ğ) 1. Hukuk Müşaviri. Hukuk Müşavirleri, Avukatlar ve Hukuk İşleri Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) Dava Takip Şefi bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayın ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır.
İcra Takip Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) İcra Takip Şefinin görev yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerim mevzuata, yetkili makamlarca alman kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı personele ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek.
b) Her türlü icra takip talebini Hukuk Müşaviri ve/veya Avukatın gözetiminde hazırlamak, dosyasını tanzim etmek ve dizi pusulalarını yaparak muhafaza etmek.
c) İlgili Avukat ve/veya Hukuk Müşaviri ile istişare ederek, takip talepleri, haciz talep ve dilekçeleri, bilirkişi / haciz ihbarname ve müzekkerelerine itiraz gibi dilekçelerin zamanında icra dairelerine tevdiini sağlamak.
ç) İlgili Avukat ve/veya Hukuk Müşavirinin talimatı doğrultusunda kendi denetim ve sorumluluğunda takip dosyasının durumuna göre yapılması gerekli olan tüm işlemleri zamanında yapmak, icra dosyalarını düzenli olarak icra dairelerinde kontrol etmek ve dosyaya giren evrak hakkında ilgili Avukat ve/veya Hukuk Müşavirini bilgilendirmek, masraf ve bilirkişi ücretlerinin zamanında yatırılmasını temin etmek,
d) İcra dosyalarının durumları hakkında ilgili Avukatın ve/veya Hukuk Müşavirinin istemi üzerine bilgi vererek mevzuat hükümlerine göre yapılması gerekli işlemleri ilgili Avukatın sorumluluğunda ve denetiminde tekemmül ettirmek,
e) Muhasebe servisi ile tahsilat durumu hakkında mutabakat temin etmek, neticesine göre gerekli bütün işlemleri yapmak.
f) Takipte bulunan dosyalar için, birimlerle yapılan yazışmaları hazırlamak ve icra daireleri ile ilgili işlemleri takip etmek ve tamamlamak,
g) Avukat ve/veya Hukuk Müşavirinin talimatları doğrultusunda tehir-i icra, mehil ve icra dairelerine yatırılacak teminatlar için gereken işlemlerin süreleri içinde yerine getirilmesini sağlamak,
ğ) 1. Hukuk Müşaviri, Hukuk Müşavirleri, Avukatlar ve Hukuk İşleri Müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) İcra Takip Şefi bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayın ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır.
Şeflik personelinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Dava takip memurları ile diğer şeflik personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Dava ve icra dosyalarının açılmasından sonuçlanmasına kadar her aşamadaki büro işlerini verilen talimata uygun olarak zamanında yerine getirmek.
b) Hukuk Müşavirliğine gelen ve giden evrakı kaydetmek, dava, icra ve işlemlere dair evrakı aynı gün avukatına intikal ettirmek veya bilgi vermek, tebligatları kabul etmek ve aynı gün avukatına / Hukuk Müşavirine bildirmek, bu faaliyetlere ilişkin evrakı düzenli bir biçimde dosyalamak, avukatı / Hukuk Müşaviri tarafından verilen dosya ile ilgili her türlü işi yapmak,
c) Dava ve icra dosyalarının kayıtlarını girmek ve düzenli olarak tutmak.
ç) İcraya yatan paraların zamanında çekilmesini sağlamak için icra dosyalarına para yatırılıp yatırılmadığını takip etmek ve yatan paraların çekilmesi için ilgili Şefe ve / veya Avukata / Hukuk Müşavirine bilgi vermek.
d) İşleri tamamlanan dosyaları avukatın ve / veya Hukuk Müşavirinin teklifi ve 1. Hukuk Müşaviri’nin onayı ile işlemden kaldırmak.
e) Mahkeme giderleri için avans alınması ve avansın kapatılışına ilişkin işlemleri yapmak.
f) Evrakın havalesini sağlamak ve ilgililere teslim etmek.
g) Müşavirlikçe takip edilen dava, icra ve diğer dosyaları düzenli bir şekilde tutmak,
ğ) Kendisine bu yönetmelik kapsamındaki iş ve işlemlerle ilgili olarak amirlerince verilen diğer görevleri yapmak.
h) Şeflik faaliyetleri ile ilgili görevlerin, verilecek diğer görevlerin ve talimatların gereğinin zamanında ve özenle yerine getirilmesini sağlamaktır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Taşra Teşkilatı
BİRİNCİ BÖLÜM
Taşra Hukuk Birimleri
Görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Taşra Hukuk Birimleri ve Avukatların Görev, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;
a) Verilen işlerde gerekli dikkat, özen, gizlilik ve çabukluğu göstermek.
b) Görev yaptıkları bölgede, bulunan iş ve işlemlerle ilgili olarak 1. Hukuk Müşaviri ve/ veya Hukuk Müşaviri havalesi ile gönderilen Teşekküle ait davalar ile icra işlerini ve vergi uyuşmazlıklarını vekil sıfatı ile takip etmek ve sonuçlandırmak,
c) Sorumluluk sahasında bulunan ve Teşekkül tarafından veya Teşekküle karşı açılmış olan dava ve icra takiplerinde. Teşekkül için uygun ve faydalı görüldüğü takdirde, ihtilafların sulh yoluyla halli, dava ve icradan feragat, davayı kabul, duruşmalara katılmaksızın takip etmek, ihbar edilen davalara müdahil olmak, istisnaftan, temyizden ve itirazdan vazgeçmek ile hukuki takibe başlanmamış dahi olsa sarf edilecek masraf ve emek gözetildiğinde tahsilinde fayda görülmeyen alacaklar ile tahsili mümkün olmayan alacaklardan vazgeçilmesi hususlarını yetki limitlerine göre onaya sunmak.
ç) Sorumluluk sahasında bulunan dava, icra ve vergi uyuşmazlıkları ile diğer görevleri kapsamında bulunan işler hakkında kayıtları tutmak ve saklamak.
d) Bölgesinde yer alan Teşekkül birimleri tarafından düzenlenecek Sözleşme gibi hukuki metinlerin hukuki yönleri hakkında bağlı bulunulan İşletme Müdürü Oluru ile talep edilmesi halinde ilgili birimlere görüş bildirmek.
e) İlgili mevzuat gereğince veya bağlı bulunulan İşletme Müdürü Olur'u ile uygun görülen komisyonlara ve toplantılara katılarak hukuki konularla sınırlı görüş vermek,
f) Sorumluluk sahasında bulunan dava, icra ve vergi uyuşmazlıklarının karlılık ve verimlilik ilkelerine uygun şekilde takip ve sonuçlandırılması hususunda gerekli etütleri yapmak, ihtiyaç bulunması halinde gerekçesini belirtmek kaydı ile serbest çalışan Avukatlarla vekâlet sözleşmesi imzalanması için Genel Müdürlük Hukuk Müşavirliğine teklifte bulunmak,
g) Kesinleşen mahkeme kararları sonucunda gerekli görülen hâllerde ilgili birimlere davaya konu Teşekkül işlemleri hakkında idari veya hukuki düzenlemeler yapılmasının önerilmesi hususunda Genel Müdürlük Hukuk Müşavirliğine teklifte bulunmak,
ğ) Mevzuat gereği ve/veya 1. Hukuk Müşaviri tarafından verilen diğer hukuki görevleri yerine getirmektir.
(2) Taşra Hukuk Birimleri hizmetlerinin. Yönetmelik esaslarına uygun olarak ve düzenli bir şekilde yürütülmesinden kendi görevleri çerçevesinde bütün personel sorumludur. Bu Yönetmelikte belirtilen iş ve işlemlerle ilgili olarak Taşra Hukuk biriminde görevli Hukuk Müşaviri ve Avukatlara 1. Hukuk Müşaviri ve Genel Müdür dışında talimat verilemez.
(3) Taşra Hukuk Birimlerinin çalışma usul ve esasları ile iş ve görev paylaşımı 1. Hukuk Müşaviri'nin yazılı Olur'u alınmak kaydı ile ilgili Taşrada görevli Hukuk Müşaviri ve/veya kıdemli avukat tarafından belirlenir.
İKİNCİ BÖLÜM
Hukuk Müşavirleri ve Avukatlar
Taşra Hukuk Birimlerinde görevli Hukuk Müşavirlerinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Taşra Hukuk Birimlerinde görevli Hukuk Müşavirlerinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Taşra Hukuk Biriminde görev yapan Avukat ve hukuk personelini sevk ve idare etmek,
b) Bu Yönetmelikte Taşra Hukuk Birimlerine verilmiş olan görevlerin mevzuata, verilen karar ve talimatlara uygun olarak ve zamanında yapılmasını sağlamak, bu iş ve işlemlerle ilgili her türlü talimatı vermek.
c) Sorumluluk sahasında bulunan hukuki takipler ile diğer işleri 1. Hukuk Müşaviri tarafından onaylanan çalışma usul ve esasları ile iş paylaşımı usulüne göre kendisi de dahil olmak üzere Avukatlar ile varsa sözleşmeli Avukatlara dağıtmak.
ç) Dava veya icra takibinin yürütülmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin görev dağıtımında gerekirse değişiklik yapılması hususunda 1. Hukuk Müşaviri'nden Olur almak. Hukuki takip yapmak, duruşma ve murafaalarda hazır bulunmak,
d) Teşekkülün taraf olduğu dava ve icra dosyaları ile vergi uyuşmazlıklarını vekil sıfatı ile takip etmek, duruşma ve murafaalarda hazır bulunmak.
f) İlgili mevzuat gereğince veya bağlı olduğu İşletme Müdürü Olur'u ile komisyon çalışmalarına ve toplantılara hukuki yardımda bulunmak üzere katılmak,
g) Davayı yürüten avukatın verdiği yazılı görüş üzerine, dosyayı inceleyerek, göreve ilişkin verilen mahkeme kararlarında itiraz yoluna başvurulması, karar düzeltme ve yargılamanın iadesi yoluna gidilip gidilmemesi ve yetki limitine göre temyizden, istinaftan veya itirazdan vazgeçilmesi hakkında karar verilmek üzere Hukuk Müşavirliğine talepte bulunmak.
ğ) Dava ve ilamsız icra takiplerinin açılması ile Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulması ve arabuluculuğa başvurulması hususunda gerektiğinde Genel Müdürlük Hukuk Müşavirliğinden talepte bulunmak,
h) Mevzuatın takibi ile gerekli durumlarda değişiklik yapılması için Genel Müdürlük Hukuk Müşavirliğine teklifte bulunmak,
ı) Yokluğunda yerine vekâlet edecek Avukatı belirlemek,
i) Teşekkül lehine hükmedilen avukatlık vekâlet ücretinin tahsilinden vazgeçilmesi ya da taksitlendirilmesi hususunda yetkili makamdan Olur almak,
j) 1. Hukuk Müşaviri tarafından verilen diğer görevler ile Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Yönetmelik ve Genelgelerle verilen diğer mesleki görevleri yapmaktır.
(2) Hukuk müşavirleri, bu Yönetmelik ile kendilerine verilen görevlerin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesinden 1. Hukuk Müşaviri ve Genel Müdüre karşı sorumludurlar. Hukuk Müşavirleri, görev ve yetkilerini kısmen Avukatlara devredebilir.
Taşra Hukuk Birimlerinde görevli Avukatların görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Taşra Hukuk Biriminde görevli Avukatların görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Hukuk Müşavirleri tarafından incelenmesi istenilen konularda hukuki görüş bildirmek.
b) Kendilerine verilen evrak, dava ve icra dosyalarını her yönüyle inceleyerek gerekli önlemleri almak, dava ve icra takiplerinin zamanında görevli ve yetkili merciler nezdinde vekil sıfatı ile açılmasını sağlamak, takip etmek sonuçlandırmak.
c) Takip ettikleri dava ve icra dosyalarının duruşma günlerinin Hukuk İşleri Şefliği'nce kaydını sağlamak ve en geç haftanın son iş günü Hukuk İşleri Şefliğince kendilerine teslim edilen dosyaların duruşma ve murafaalarına katılmak,
ç) Hukuk Müşavirleri tarafından verilecek işleri, etkinlik ve verimlilik esaslarına göre zamanında yapmak,
d) Karara bağlanmış davalar hakkında istinafa veya temyize gidilmesinde fayda görülmeyenler için, yetki limitlerine göre onaya sunulmak üzere Hukuk Müşavirliğine teklifte bulunmak, takip ettiği davalarda göreve ilişkin verilen mahkeme kararlarında itiraz yoluna başvurulması, karar düzeltme ve yargılamanın iadesi yoluna gidilmesi gerektiğini değerlendirdiği hususlar hakkında 1. Hukuk Müşavirinin Oluruna sunulmak üzere Hukuk Müşavirine teklifte bulunmak.
e) Teşekkülün taraf olduğu davalarda verilen kararların mevzuat hükümlerine göre gereğinin yerine getirilmesini sağlamak üzere ilgili birimlerle gerekli yazışmayı yapmak,
f) Ödeme sonucu veya gerekli görülen hallerde rücuen alacak tahsili yönünden dava ve icra takibi açmak üzere gerekli işlemleri yapmak,
g) Takip ettikleri dava ve icra dosyaları ile ilgili olarak Hukuk İşleri Şefliği personelinin çalışmalarını kontrol ederek, dosyaların muntazam bir şekilde tutulmasını, yazı işleri ve adli kalem işlemlerinin yerine getirilip getirilmediğini takip ve kontrol etmek,
ğ) Teşekkül aleyhine açılan ve davacı tarafından müracaata bırakılan davaların takip edilmesinde menfaat görüldüğü takdirde. 1. Hukuk Müşaviri'ne teklifte bulunmak ve gerektiğinde Genel Müdürlük onayına sunulmak üzere gerekli işlemi yapmak.
h) Dava açılması veya icra takibi yapılması öngörülen konu havale edildiği takdirde, zamanında incelemesini yapmak, dava açılmasında veya icra takibi yapılmasında fayda olmadığı sonucuna varıldığı takdirde bu hususta gerekli onay alınmak üzere 1. Hukuk Müşavirime teklifte bulunmak,
ı) Görevlendirildiği dava ve icra takiplerini mevzuat hükümlerine uygun şekilde, zamanında ve kendi sorumluluğunda takip etmek ve sonuçlandırmak. İş durumu, görev gereklilikleri, mesleki mazeretler gibi nedenlerin gerektirdiği hallerde ise Teşekkülün diğer Avukatları ile mesleki yardımlaşma yapmak.
i) Hukuk Müşaviri tarafından uygun görülen toplantı ve komisyonlara katılmak, hukuki konularla sınırlı görüş vermek.
j) Dava ve icra dosyalarının takibi için Birimler arası gerekli yazışmaları hazırlamak ve/veya yapmak,
k) İcra dosyalarını sürekli olarak tetkik ederek, ödemelerin kayıtlara intikalini sağlamak, tahsilat yapılmasını temin etmek, tahsili mümkün olmayanlar için aciz vesikası alınmasını sağlamak, aciz vesikası alınamamakla birlikte tahsili mümkün olmayan alacakların zarar kaydı yapılması yönünde yetki limitlerine göre Olur veya Karar alınmak üzere 1. Hukuk Müşaviri'ne teklifte bulunmak.
l) Görevlendirildiği dava ve icra dosyaları ile Komisyon çalışmaları hakkında yıllık faaliyet raporu hazırlamak ve 1. Hukuk Müşaviri veya Hukuk Müşavirleri tarafından talep edilmesi halinde istenilen konu ile ilgili rapor vermek,
m) Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Yönetmelik, Genelgeler ve Avukatlık Meslek Kuralları gereğince yapılması gereken ve 1. Hukuk Müşaviri ve / veya Hukuk Müşavirlerince verilen diğer mesleki görevleri yapmaktır.
(2) Avukatlar bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak yerine getirilmesinden Hukuk Müşavirlerine ve 1. Hukuk Müşaviri'ne karşı sorumludur. Mevzuatın ve amirlerinin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkileri mevzuatın tayin ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanırlar ve yetkilerini devredemezler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hukuk İşleri Şefliği
Hukuk İşleri Şefinin atanması
(1) Hukuk İşleri Şefi. 657 sayılı Devlet Memurları kanunu ile 399 KHK hükümlerine göre tercihen Adalet Meslek Yüksek Okulu veya Hukuk Fakültesi mezunu personel arasından atanır.
Hukuk İşleri Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Hukuk İşleri Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
a) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin; mevzuata, yetkili makamlarca alınan kararlara ve verilen emirlere uygun, etkin ve verimli olarak zamanında yürütülmesini sağlamak, kendisine bağlı dava takip memurları ve diğer personele ait iş ve hizmetleri sevk ve idare etmek.
b) Taşra Hukuk Biriminin büro görevine ilişkin işlerin genel hükümlere, Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Yönetmelik ve Genelgelere göre yapılmasını Hukuk Müşavirinin emir ve talimatlarına göre düzenlemek, yönetmek, denetlemek ve yerine getirmek,
c) Bu Yönetmeliğin 18, 19, 20, 21 ve 22 nci maddelerinde ifade edilen görev ve sorumlulukları Taşra Hukuk Biriminin görev ve sorumlulukları kapsamında yerine getirmek,
ç) Taşra Hukuk biriminde görevli Hukuk Müşaviri ve Avukatlar tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmektir.
(2) Hukuk İşleri Şefi bu Yönetmelikte belirtilen görevlerin etkin ve verimli olarak zamanında yerine getirilmesinden Avukatlar ve Hukuk Müşavirine karşı sorumludur. Mevzuatın ve amirlerin kendisine verdiği yetkilere sahiptir. Bu yetkilerini mevzuatın tayın ettiği sınırlar ve usuller çerçevesinde kullanır.
Hukuk İşleri personelinin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinde belirtilen Şeflik Personelinin görev, yetki ve sorumlulukları Hukuk İşleri Şefliğinde görevli dava takip memurları ile diğer personel açısından da geçerlidir. Ancak işlemi tamamlanan dava ve /veya icra dosyalarının işlemden kaldırılması Taşra Hukuk biriminde görevli Hukuk Müşavirinin onayı ile gerçekleştirilir.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çalışma Usul ve Esasları
BİRİNCİ BÖLÜM
Dava ve İcra Takip Usul ve Esasları
Dava ve icra takiplerinin açılması ve takibi
(1) Teşekkül adına dava açılması, ilamsız icra takibine geçilmesi, suç duyurusunda bulunulması veya vergi uyuşmazlıklarına gidilmesi gibi yasal yollara başvuru, Genel Müdürlük Makam Olur'u ile mümkündür. Ancak; Genel Müdür, uygun gördüğü sınır içinde kalmak kaydı ile bu yetkisini, 1. Hukuk Müşavirine veya Genel Müdür Yardımcısına devredebilir.
(2) Teşekkül aleyhine açılmış davaların ve icra işlemlerinin takibi ile Teşekkül lehine olan ilamların icraya konulması ve yargı harçlarına ilişkin olarak Teşekküle gönderilen ödeme emirlerine karşı yasal yollara başvuru işlemleri herhangi bir emir ve “Olur" gerekmeksizin Hukuk Müşavirliğince yürütülür. Acele ve müddetli işlerin gereği öncelikle yapılır.
(3) Vergi Daireleri, Belediyeler, SGK Müdürlükleri gibi kuruluşlarca gönderilen vergi, resim, harç ve ceza ihbarnameleri ile ödeme emirleri, Genel Müdürlükte muhaberat servisinden Mali İşler ve Finans Yönetimi Dairesi Başkanlığı'na, Taşra teşkilatında ilgili idari-mali işlerden sorumlu müdürlüğe gönderilir. Bu belgelere itiraz edilmesi gerekiyorsa belgelerin tebliğ tarihi ve itiraz nedenlerine dair birim görüşü dayanakları ile birlikte aynı gün itiraza ve dava açılmasına olanak sağlayacak şekilde Hukuk Müşavirliğine intikal ettirilir. Hukuk Müşavirliğince bu işlemlere karşı yapılacak yasal yollara başvuru işlemleri her hangi bir emir ve “Olur” gerekmeksizin yürütülür.
(4) Hukuk Müşavirliğine dava ve icra takibi yapılmak üzere Genel Müdürlük Makam Olur’u alınarak gönderilen dosyada; davalı veya borçlunun son adresi, bütün deliller, takip konusu alacağın aslı, faiz ve faizin başlangıç tarihi, gecikme zammı istenecek işlerde hesap şekli ile miktarı belirtilir. Belgelerin ve varsa karşı tarafa yapılmış tebligatın tasdikli 3’er suretleri gönderilir. Alacağın takas-mahsup veya başka şekilde tahsil edilip edilmediğinin kontrolünden sonra gönderilmesine dikkat edilir.
(5) Acele durumlarda Hukuk Müşavirliğince gerekli bilgi ve belgeler yeterli görülürse Genel Müdürlük Makam Olur'u olmaksızın dava ve takip açılabilir, varsa noksanların tamamlanması ilgili birimden istenir ve durum gerekçesiyle birlikte Makam “Olur"una sunulur. Makam “Olur’u gereğince işlem yapılır.
(6) Hukuk Müşavirliği, takip ettiği her türlü dava ve icra dosyası hakkında, doğrudan yazışma yolu ile ilgili birimden bilgi ve belgeleri ister. Dava konusu işlemler hakkında ilgili birimin görüşü ile savunmaya yarayacak bilgi ve belgeler Hukuk Müşavirliğince verilen süre içerisinde bildirilir ve gönderilir. Gerek davaların açılması, gerekse yürütülmesi sırasında Hukuk Müşavirliğince istenecek bilgi ve belgeler ile sorulacak hususların ilgili birimlerce verilen süre içerisinde, süre verilmemesi halinde en kısa zamanda iletmesi ve cevaplandırılması zorunludur. Süresi içerisinde gerekli bilgi ve belgelerin iletilmemesi nedeni ile oluşacak Teşekkül hak kaybı ve zararlarından ilgili birim amirleri ve ilgili personel sorumludur.
(7) Mahkemeler tarafından dava ile ilgili olarak düzenlettirilen “Bilirkişi Raporları"nın aleyhe olanlarına itiraz esas olup, itirazdan vazgeçilmesi, davayı takip eden avukatın teklifi, 1. Hukuk Müşaviri, 1. Hukuk Müşaviri'nin yokluğunda, 1. Hukuk Müşaviri vekilinin, uygun görüşü ile yetki durumlarına göre raporda Teşekkül aleyhine takdir olunan değer esas alınarak yetkili Makam'ın onayının alınması halinde mümkündür.
(8) Hukuki işlem yapılmak üzere Hukuk Müşavirliğine gönderilen dosyaların incelenmesi neticesinde işlem yapılmasını gerektirir bir durum olmadığı veya talep edilen hususun Teşekkül yararına olmayacağı görüşüne varılırsa, dosya gerekçesi ile birlikte Genel Müdür Olur'u ile ilgili birime iade edilir.
(9) Teşekkül lehine sonuçlanan davalara ait kararların tebligat işlemleri en kısa zamanda yapılır. Aleyhe sonuçlanan davalarda ise karşı tarafın kararı tebliğe çıkarmaması ve gecikmenin Teşekkül aleyhine olacağı hallerde karar Teşekkülce tebliğe çıkarılır.
(10) Hukuk Müşavirliğince tebellüğ edilen mahkeme kararları gereği yerine getirilmek üzere ilgili birime/birimlere gönderilir.
(11) Aciz vesikasına bağlanan alacaklarda, borçluların mal edinip edinmedikleri fasılalarla araştırılmak ve gerekirse 9/6/1932 tarih ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu’nun 143 üncü Maddesi hükmünce işlem yapılmak üzere bu belgeler icra takibini isteyen birime gönderilir. Ancak, aciz vesikası alınamamakla birlikte borçlunun mali durumu nedeni ile alacağın tahsilinin mümkün olmayacağının anlaşılması veya alacağın azlığı sebebi ile İcra ve İflas Kanunu'nun 143 üncü maddesi gereğince işlem yapılması gerekli görülmeyen alacaklar, ilgili birimlerce yetkili Makamdan alınacak onay ile silinebilir.
(12) Sonuçlanan veya herhangi bir işlem yapılmasına gerek kalmayan dava ve icra dosyaları Merkezde 1. Hukuk Müşaviri'nin veya görevlendireceği Hukuk Müşavirinin Olur'u ile Taşra Hukuk Birimlerinde ise Hukuk Müşavirimin Olur'u ile Hukuk Müşaviri bulunmaması halinde ise imzaya yetkili Avukatın Olur'u ile işlemden kaldırılır ve gerekli görülürse ilgili birime/birimlere de bildirilir.
Temyiz, İstinaf, İtiraz ve takipten vazgeçme
(1) Bozma kararma birebir uyulmak sureti ile verilen kararlar hariç olmak üzere, Teşekkül aleyhinde dava, icra ve vergi uyuşmazlıkları sonucu verilmiş olan her türlü yargı mercii kararlarına karşı kararın bozulması sonucu aleyhe usuli kazanılmış hak doğan kararlar hariç, süresi içerisinde kanun yollarına başvurulur. Kararların deracattan geçirilmesi için öngörülen sürelerin geçirilmemesi hususunda ilgililerce gerekli tedbir alınır. Bunların derecattan geçirilmemesi, vazgeçme, kabul, yargı mercilerinde bulunan uyuşmazlıkların sulh yolu ile çözümlenmesi, aşağıda fıkralarda belirlenen usule göre alınacak onay ile mümkündür.
(2) Konusu para olmayan hukuk davalarında temyizden veya istinaftan vazgeçme Genel Müdür Olur'u ile mümkündür. Genel Müdür bu yetkisini 1. Hukuk Müşaviri'ne veya Genel Müdür Yardımcısına devredebilir.
(3) Konusu para olan hukuk davalarında temyizden veya istinaftan vazgeçme müddeabih dikkate alınarak yetkili Makam Olur'u ile mümkündür.
(4) Konusu para olmayan idari davalarda temyizden veya istinaftan vazgeçme Genel Müdür "Olur'u ile mümkündür. Genel Müdür bu yetkisini 1. Hukuk Müşavirime veya Genel Müdür Yardımcısına devredebilir.
(5) Konusu para olan veya olmayan idari davalarda mahkemelerce verilen Yürütmenin Durdurulması kararma karşı itiraz esastır. Tek hâkimle verilen kararlar hakkında itirazdan vazgeçme Genel Müdür Olur'u ile mümkündür. Genel Müdür bu yetkisini 1. Hukuk Müşavirime veya Genel Müdür Yardımcısına devredebilir.
(6) Konusu para olan idari davalarda temyizden veya istinaftan vazgeçme, müddeabih dikkate alınarak yetkili Makam Olur'u ile mümkündür.
(7) Teşekkül tarafından başlatılan icra takiplerinden vazgeçme; konusu para olanlar açısından yetkili Makam Olur'u, konusu para olmayanlar için ise Genel Müdür Olur’u ile mümkündür. Genel Müdür bu yetkisini 1. Hukuk Müşaviri'ne veya Genel Müdür Yardımcısına devredebilir.
(8) Teşekkül personeli veya üçüncü kişiler aleyhine açılmış olup, Teşekkül ile ilgili bulunan ceza davalarına müdahale ile ceza davası sonunda verilen kararların gerekiyor ise istinaf veya temyizi esas olup müdahaleden, temyizden veya istinaftan vazgeçme; ceza davasının konusunu oluşturan eylem nedeniyle Teşekkülün uğradığı zarar miktarı dikkate alınarak yetkili Makam’ın Olur'u alınmak suretiyle mümkündür.
(9) Bu madde kapsamında müddeabihin dikkate alınması sureti ile alınacak Makam Olurlarına esas olacak yetkiye ilişkin limitler her yıl Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenir.
(10) Bu madde kapsamında Teşekküle karşı veya Teşekkül tarafından dava ve icra takibi açıldıktan sonra ilgili birimler davadan veya takipten vazgeçmek veya karşı tarafla uzlaşmak isterlerse, yetkili Makam'dan Olur almadan önce Hukuk Müşavirliğinin görüşünü almak zorundadır.
Karar Düzeltme ve Yargılamanın İadesi
(1) Karar düzeltme yoluna müracaat zorunlu değildir. Ancak davayı yürüten hukuk müşaviri ve/veya avukatın değerlendirmesi ve teklifi üzerine 1. Hukuk Müşaviri'nin Olur’u ile gidilebilir. Yargılamanın iadesi yoluna başvurulması da aynı usule tabidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Hukuk Müşavirliğinden Görüş Alınması
Hukuk Müşavirliğinden Görüş Alınması
(1) Hukuk Müşavirliğinden görüş talebinde bulunan birimlerin ihtisaslarına ilişkin konularda mütalaa talebinde bulunmamaları, hukuki konularda tereddütlerini intikal ettirmeleri esastır. Hukuki konularda Hukuk Müşavirliğinin görüşüne ihtiyaç duyan Merkez birimleri, olayı ayrıntılı açıklamak, ilgili belgeleri eksiksiz göndermek, kendi görüşlerini ve tereddüte düşülen hususu / hususları da açıkça belirtmek kayıt ve şartı ile Genel Müdürlük Makamı'nın Olur'unu almak suretiyle görüş isteyebilirler. Taşra birimleri de bağlı bulundukları Daire Başkanlığı aracılığı ile bu madde hükümlerine göre görüş isteyebilirler.
(2) Hukuki görüş, yazılı olması ve yetkili kişilerce imza edilmesi ile geçerlilik kazanır. Sözlü danışma teknik anlamda hukuki görüş bildirme niteliğinde değildir. Sözlü danışmanın not haline getirilip, danışılan kişilerce imzalanması dahi bu durumu değiştirmez.
(3) Hukuk Müşavirliğinin görüşleri istişari nitelikte olup idareyi bağlayıcı değildir. Mevzuat veya Genel Müdürlük talimatı gereğince Komisyon çalışmalarına katılan Hukuk Müşavirleri ve Avukatların bu Komisyonlardaki görevleri hukuki konularla sınırlı niteliktedir.
(4) İdari işlem niteliğinde veya uygulamanın nasıl yapılacağına ilişkin idarenin takdir yetkisini bağlayıcı nitelikte görüş talebinde bulunulamaz.
(5) Teşekkül Hukuk Müşavirliği personelinin katılımı ile hazırlanan yazı ve görüşlerde katılan Hukuk Müşavirliği personelinden paraf istenebilir. Paraf, yazı ve görüşün hukuki içeriği ile anlam ifade eder. Hukuk Müşavirliği personelinin katılımı olmadan düzenlenen yazılarda Hukuk Müşavirliğinden paraf istenemez.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Dava ve İcra Dosyalarının Tutulması ve Kaydı
Dava ve icra dosyalarının tutulması
(1) Hukuk Müşavirliğinde görevli Hukuk Müşaviri ve Avukatların görülen işlerle ilgili olarak düzenlenmiş her türlü yazı, dilekçe ve savunma, cevap ve görüş yazılarından birer örneği yıl esası ile tutulacak bir dosyada saklanır. Bu dosyaların düzenlenmesi ve saklanması görevli personele aittir.
(2) Hukuk Müşavirliğine bağlı Hukuk Müşavirleri ve kadrolu Avukatlar ile yarı zamanlı ve Teşekkül vekâlet akitli Avukatları tarafından takip edilen dava, icra, vergi uyuşmazlığı dosyası içerisinde, Avukatın merciine verdiği dilekçe veya dilekçe suretleri ile karşı tarafın verdiği usuli evrak, savunmalar, duruşma tutanakları, dosyaya konulması gereken bütün belgeler, yazı ve makbuzlar bulunur. Ayrıca, icra dosyalarında, icra dairelerinde yürütülen işlemleri göstermek amacıyla düzenlenen talep tutanakları bulundurulur ve bunlar ilgili Hukuk Müşaviri ve/veya Avukatlarca işlenir.
(3) Vekâlet akitli Avukatlar tarafından takip edilen dosyaların birer iz dosyası Hukuk Müşavirliği tarafından tutulur.
(4) Taşra Hukuk Birimlerinde görevli Hukuk Müşavirleri ve Avukatlar ile yarı zamanlı ve vekâlet akitli Avukatlar, dava ve icra takipleri ile vergi uyuşmazlıklarında, mali yasaların ve sözleşmelerin uygulanması bakımından, ilgili merciler veya üçüncü şahıslarla olan ...
(1) Mahkeme ve İcra Dairelerince dava ve icra dosyalarına ilişkin olarak Teşekkül lehine hükmedilen Avukatlık vekâlet ücretlerinin zamanaşımına uğratılmamak kaydı ile dosyayı takip eden personel tarafından tahsil edilmesi esastır. Ancak dava dosyasını takip eden personel ile tahsil eden personelin farklı kişiler olması halinde bu durum vekâlet ücreti dağıtımında esas alınmak üzere yapılan tahsil bildiriminde açıkça bildirilir.
(2) Avukatlık ücreti olarak tahsil olunan meblağlar fer ileriyle birlikte merkezde Mali İşler ve Finans Yönetimi Dairesi Başkanlığında ayrı bir hesapta toplanır. Taşra Teşkilatında Avukatlık ücreti olarak tahsil olunan meblağlar da fer ‘ileriyle birlikte en geç 1 hafta içinde bu hesaba aktarılır. Hesaba aktarım için mali birimlere yazılan yazıların dağıtımlı olarak yazılması ve yazının bilgi olarak Hukuk Müşavirliğine gönderilmesi ile yine yazı içeriğinde dosyayı takip eden personel isimlerinin açıkça bildirilmesi zorunludur.
Avukatlık vekâlet ücretlerinin dağıtımı
(1) Tahsil olunan avukatlık vekâlet ücretleri ilgili mevzuatına ve Hukuk Müşavirliğince hazırlanmış dağıtım listesine göre hak sahiplerine ödenir.
(2) Vekalet akdi ile çalışan ve dosya başı iş yapan avukatlara sadece vekalet akdi hükümleri uygulanır.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim ve Denetim İlişkin Esaslar
Denetim
(1) Taşra Hukuk birimlerini, iş ve işlemlerin görülmesi, yürütülmesi, iç işleyiş, diğer birimlerle koordine ve fiziki şartlar yönünden denetlemek 1. Hukuk Müşavirinin yetkisindendir. 1. Hukuk Müşaviri bu yetkisini bizzat kullanabileceği gibi Hukuk Müşavirlerini ve/veya Hukuk Müşaviri refakatinde Avukatları denetleme yapmak için görevlendirebilir.
(2) 1. Hukuk Müşaviri tarafından denetim faaliyetleri yerinde kontrol edilebilir.
Denetim yapacakların uyacakları hususlar
(1) Denetimle görevlendirilen Hukuk Müşavirleri ve Avukatlar bulundukları yerlerde görev ve sıfatlarının gerektirdiği saygınlığı ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunamazlar. Münasebetlerinde nezaket kaidelerine riayet etmek ve her ne suretle olursa olsun münakaşaya girmekten çekinmek zorundadır.
(2) Hukuk Müşaviri ve Avukatlar;
a) Denetim esnasında Hukuk Müşavirliği birimi dışındaki Taşra birimlerinin icrai faaliyetlerine müdahale edemezler; ancak denetime konu Hukuk Müşavirliği dava ve icra dosyası veya işlemiyle ilişkili olmak kaydı ile yapılan yazışmalarla alakalı olarak ilgili Taşra birimi personelinin bilgisine başvurabilir, yazılı veya sözlü açıklama isteyebilirler. Ayrıca Hukuk Müşavirliği işlemlerinin denetimi esnasında ilgili dosya içerisinde yer alan ve diğer birimler tarafından hazırlanmış evraklara ilişkin olarak Teftiş Kurulu Başkanlığınca incelenmesi ve soruşturulması gereken bir hususun tespiti halinde, belirtilen hususun 1. Hukuk Müşavirince Teftiş Kurulu Başkanlığına iletilmesi için gerekirse ilgili evrak asıllarını tasdikli bir suretini vermek sureti ile alabilirler,
b) Denetimi gerçekleştiren Hukuk Müşaviri ve Avukatlar, denetim sonucu ortaya çıkan bulguları ve bu bulgulara yönelik çözüm önerilerini içeren bir rapor düzenleyerek 1. Hukuk Müşavirine sunarlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Denetime Tabi Olanların Sorumlulukları ve Denetim Raporları Neticesinde Yapılacak İşlemler
Denetime tabi olanların sorumlulukları
(1) Denetime tabi personel: para ve para hükmündeki kâğıtlar ile arşiv depolarında bulunan dosya ve evrak ile bunlarla ilgili belge ve defterleri, gizli de olsa bütün vesikaları ilk talepte Denetim yapana göstermek, saymasına ve tetkik etmesine yardımda bulunmak zorundadır.
(2) Denetime tabi personel. Denetim yapanın gerekli gördüğü evrak, kayıt ve belgelerin suretlerini veya asıllarını vermek zorundadır. Asılları alman evrak ve belgelerin Denetimi yapanın imzası ile tasdik edilmiş suretleri dosyasında saklanmak üzere, evrak ve belgelerin alındığı birimlere verilir.
(3) Denetime tabi ilgili Teşekkül Taşra Birimi denetim hizmetlerinin gereklerine uygun biçimde yürütülebilmesi için. Denetim yapanlara görevleri süresince uygun bir çalışma yeri ile göreve ilişkin gerekli araç ve gereci sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri almak zorundadırlar.
(4) Denetime tabi birim personeline verilmiş izinlerin kullanılması, hastalık ve bunun gibi zorunlu sebepler dışında, Denetim yapanın isteği üzerine denetim sonuna kadar durdurulur. İznini kullanmaya başlamış olan görevli, Denetim yapanın isteği üzerine geri çağrılır.
(5) Denetime tabi olanlar. Denetim yapan tarafından sorulan sözlü ve yazılı soruları da geciktirmeden cevaplandırmakla yükümlüdürler.
(6) Denetime tabi birimlerin yöneticileri bir "Denetim Dosyası" tutmak, tüm denetim raporlarını ve bunlar üzerine yapılan yazışmaları bu dosyada muhafaza etmek, görev değişimlerinde görevi devralana zimmetle teslim etmek zorundadırlar.
(7) Denetim yapanların görev yaptığı Teşekkül Taşra Birimi, başta yöneticiler olmak üzere tüm personel gerekli her türlü kolaylığı göstermek, yardımda bulunmak ve bu Yönetmelikte belirtilen diğer görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler. Görevliler bu yükümlülüklerini hiçbir bahaneyle geciktiremezler.
Raporlar üzerine 1. Hukuk Müşaviri tarafından yapılacak işlemler
(1) Raporlar, 1. Hukuk Müşaviri veya görevlendireceği bir Hukuk Müşaviri tarafından incelenir. Düzeltilmesi veya tamamlattırılması gereken hususlar varsa, bunların giderilmesi, denetim raporunu hazırlayandan istenir. Denetim yapanın/yapanların isteğe katılmaması halinde, 1. Hukuk Müşaviri tarafından belirlenecek görüş doğrultusunda işlem yapılır.
Raporlar üzerinde denetim gören birimlerce yapılacak işlemler
(1) Denetim gören birimlerce, Denetim Raporunda belirtilen hususlar hemen yerine getirilerek sonucu 30 gün içinde Hukuk Müşavirliğine yazılı olarak bildirilir.
ALTINCI KISIM
Çeşitli Hükümler
Hukuk Müşavirliği ile işbirliği
(1) Teşekkül merkez ve taşra birimleri dava ve takip işlerinin gerektirdiği çabukluğu sağlamak amacıyla, Hukuk Müşavirliği ilgilileri tarafından kendilerine yönelik yazılı ve sözlü talepleri olumlu karşılayıp, gereken araç, gereç ve sair her türlü yardımı yapmakla, bilgileri aktarmakla, kendilerine doğrudan intikal eden adli tebligata ilişkin her türlü evrakı süresinde ve ivedilikle Hukuk Müşavirliğine göndermekle yükümlü ve aksine davranışlardan sorumludurlar.
(2) Mahkemeler, icra daireleri ve diğer merciler tarafından gönderilen kararlar, müzekkereler, ödeme ve icra emirleri, avukat bulunmayan birimlerce tebellüğ edilmeyecektir. Sehven tebellüğ edildiği takdirde ise aynı gün tebliğ tarihi de belirtilmek kaydı ile Hukuk Müşavirliğine iletilecektir.
(3) Hukuk Müşavirliğince mahkemeler, icra daireleri ve diğer merciler tarafından gönderilen bilgi ve belge talepli müzekkere, ara karar gibi belgelerin gereğinin doğrudan ilgili birimlerce yapılmasının istendiği hallerde evrakın gereği süresi içerisinde yerine getirilir ve neticeden Hukuk Müşavirliğine bilgi verilir.
(4) Teşekkül iş ve işlemlerinin yürütülmesine yönelik birimler ve komisyonlar tarafından hazırlanan Genelgeler hariç Yönetmelik ve Yönerge gibi her türlü mevzuat taslaklarının, hukuki yönden incelenmek ve görüşlerini belirterek Yönetim Kuruluna sunmak üzere Hukuk Müşavirliğine gönderilmesi zorunludur.
Meslek içi eğitim
(1) Teşekkül uygulamalarında birliğin sağlanması, davaların yürütümünde strateji geliştirilmesi, mevzuat değişiklikleri ile yüksek yargı organlarının içtihatları hakkında Hukuk Müşavirlerine ve Avukatlara meslek içi eğitim verilir.
(2) Meslek içi eğitim yılda en az bir defa yapılır. Meslek içi eğitimin ne şekilde yapılacağı 1. Hukuk Müşavirince belirlenir ve eğitim faaliyetleri İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı ile koordineli yürütülebilir.
(3) Gerektiğinde Adalet Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı, barolar, üniversiteler ve bilimsel alanda etkinlikte bulunan kurum ve kuruluşlardan ve bunlarla sınırlı olmaksızın uzmanlığı bulunan gerçek ve tüzel kişilerden destek alınabilir.
(4) Eğitim, seminer, kurs, kongre ve konferans masrafları Teşekkülce karşılanır.
Yurt dışına gönderilme ve eğitim
(1) Hukuk Müşaviri ve Avukatlar mesleki bilgi, görgü ve tecrübelerini arttırmak ya da Teşekkülün tabi olduğu mevzuat ile ilgili konuların diğer ülkelerde uygulanışı ile ilgili mevzuatını incelemek, işleyişini yerinde görmek ve çalışmalarda bulunmak üzere, 1. Hukuk Müşaviri'nin önerisi ve Genel Müdür'ün onayı ile bir yılı geçmemek üzere yurtdışına gönderilebilirler.
(2) Yurt dışına gönderilmede Hukuk Müşavirliği ve Avukatlık kıdemiyle birlikte, mesleki yetenek, başarı ve yabancı dil bilgisi dikkate alınır.
(3) Yurtdışına gönderilenler, inceleme ve araştırmalarına ilişkin olarak düzenleyecekleri raporu, döndükleri günden itibaren üç ay içinde Hukuk Müşavirliğine sunarlar.
Mesleki güvence
(1) Avukatlık meslek kariyeri gözetilerek. 1136 sayılı Avukatlık Kanunu hükümleri saklı kalmak kaydı ile Hukuk Müşaviri ve Avukatlar kendi istekleri dışında Avukatlık hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz, Avukatlık yapmalarına engel olacak başka bir göreve atanamazlar.
(2) Sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin, yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu gibi belgelerle tevsiki esastır.
(3) Hukuk Müşavirliği, dava ve icra işleri ile ilgili olarak ödenen veya tahsil edilen harç ve masraflar gibi genel hükümlere göre idari ve mali yönler açısından denetlenebilir. Mesleki açıdan denetim ise ancak, Genel Müdürün Olur'u veya Hukuk Müşavirliğince Avukatlık Meslek Kurallarının 26. maddesi gözetilerek yapılacak başvuru üzerine 1136 Sayılı Avukatlık Kanuna göre yapılabilir.
(4) Hukuk Müşavirleri ve avukatlar aldıkları kararlar ve yaptıkları işlemler nedeniyle mahkeme kararıyla görevlerinin gereklerine kasıtlı olarak aykırı hareket ettikleri tespit edilmedikçe mali yönden sorumlu tutulamaz.
Hukuk Müşavirliği personelinin tayini
(1) Hukuk Müşavirliği merkez ve taşra teşkilatında çalışan her kademedeki personelin Teşekkül içi yer değişiklikleri işlemleri ve Teşekkül dışına atanmalarına ilişkin işlemlerde 1. Hukuk Müşaviri'nin uygun görüşünün alınması zorunludur.
Uygulamaya ilişkin yetki
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasına ilişkin oluşacak tereddütleri gidermeye Hukuk Müşavirliği yetkilidir. Hukuk Müşavirliği bu gibi hallerde Genel Müdürlük Makamımın uygun görmesi halinde tereddüte ilişkin konu hakkında Genelge hazırlayabilir.
YEDİNCİ KISIM
Son Hükümler
Yürürlükten kaldırma
(1) Yönetim Kurulu'nun 22/8/2003 tarih ve 22-182 sayılı kararı ile yürürlüğe giren Elektrik Üretim A. Ş. Hukuk Müşavirliği Yönetmeliği" bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte yürürlükten kalkar.
(2) Yönetim Kurulumun 26/2/2003 tarih ve 6/7 sayılı kararı ile yürürlüğe giren “Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A. Ş. Hukuk Müşavirliği Yönetmeliği" bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte yürürlükten kalkar.
Uygulanamayacak hükümler
(1) Teşekkül tarafından daha önce yayımlanmış Yönetmelik, Yönerge ve sair mevzuat hükümlerinin bu Yönetmelik hükümlerine aykırı olan hükümleri uygulanmaz.
Yürürlük
(1) Bu Yönetmelik. Yönetim Kurulu'nun Onayı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.