BİRİNCİ KISIM
Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine Yönelik Olarak Kimlik Tespiti, Bilgi Verme, Şüpheli İşlemler ve Aklamaya Konu Menfaat ve Değerlerin Belirlenmesi
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
4208 sayılı Kanunun uygulanmasıyla ilgili olarak; kimlik tespiti, bilgi verme, şüpheli işlemler, aklamaya konu menfaat ve değerlerin belirlenmesi ile araştırma ve inceleme yöntemlerine ilişkin usul ve esaslar bu yönetmelikle düzenlenmiştir.
Hukuki dayanak
Bu Yönetmelik, 4208 sayılı Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine, 2313 Sayılı Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunda, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda ve 178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 15 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönetmelikte geçen;
Bakanlık : Maliye Bakanlığını,
Başkanlık : Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığını,
Başkan : Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanını,
Koordinasyan Kurulu : Mali Suçlarla Mücadele Koordinasyon Kurulunu,
İnceleme Elemanları : Başkanlığın talebi üzerine görevlendirilen maliye müfettişleri, hesap uzmanları, gelirler kontrolörleri, bankalar yeminli murakıpları, hazine kontrolörleri ve Sermaye Piyasası Kurulu uzmanlarını.
Uzman : Mali suçları araştırma uzmanı ve uzman yardımcılarını,
Kanun : 4208 sayılı Karaparanın Aklanmasının Önlenmesine, 2313 Sayılı Uyuşturucu Maddelerin Murakabesi Hakkında Kanunda, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda ve 178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunu,
Banka : Türkiye'de kurulan bankalar ile yabancı ülkelerde kurulmuş olan bankaların Türkiye'deki şubelerini,
Yükümlü :
a) Bankaları,
b) Özel finans kurumlarını,
c) Bankalar dışında asli faaliyeti kredi kartı ihraç etmek olan kurumları,
d) Ödünç para verme işleri hakkındaki mevzuat kapsamındaki ikrazatçılar, finansman ve faktoring şirketlerini,
e) 7397 sayılı Sigorta Murakabe Kanunu kapsamındaki sigorta ve reasürans şirketlerini,
f) İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Takas ve Saklama Bankası A.Ş. ni,
g) Sermaye piyasası aracı kurumları ve portföy yönetim şirketlerini,
h) Yatının fonlarını,
i) Yatırım ortaklıklarını,
j) Kıymetli madenler borsası aracı kuruluşlarını,
k) Kıymetli maden, taş veya mücevherlerin alım - satımını yapanları,
l) Kambiyo mevzuatında belirtilen yetkili müesseseleri,
m) Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü dahil her türlü posta ve kargo şirketlerini,
n) Finansal kiralama şirketlerini,
o) Ticaret amacıyla gayrimenkul alım satımı ile uğraşanlar veya buna aracılık edenleri,
p) Talih oyunları salon işletmeciliği yapanları,
r) İş makineleri dahil her türlü deniz, hava ve kara nakil vasıtalarının alım satımı ile uğraşanları,
s) Tarihi eser, antika, sanat eseri koleksiyoncuları ve alım satımı ile uğraşanlar veya bunların müzayedeciliğini yapanları,
t) Spor kulüplerini,
Karapara Aklama Suçu : Kanunun 2 inci maddesinin (b) bendinde tarif edilen suçu, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kimlik Tespitine İlişkin Esaslar
Kimlik tespiti zorunluluğu
Yükümlüler ve bunların Türkiye’deki şube, acente, temsilci ve ticari vekilleri ile benzeri bağlı birimleri; taraf oldukları veya aracılık ettikleri toplam tutan 2 milyar Türk Lirası veya muadili dövizi aşan her türlü alım-satım, havale, ödeme, saklama, takas, trampa, borç alma, borç verme, borcun nakli, alacağın temliki, kiralama, kiraya verme, mevduat, kar-zarara katılma veya cari hesaplardan para çekme veya yatırma, çek ve senet tahsili ve sermaye piyasası işlemleri ile benzeri işlemlerde, bu işlemleri yapmadan önce müşterilerinin ve adlarına hareket edenlerin kimliklerini tespit etmek ve usulü dairesinde son işlem tarihini takip eden takvim yılı başından itibaren beş yıl süre ile muhafaza etmek zorundadırlar.
Sigortalama, finansal kiralama ve kiralık kasa hizmetleri ile mevduat hesabı, kar-zarara katılma hesabı, cari hesap, repo veya benzeri hesap açma işlemleri yapılmadan önce herhangi bir parasal sınır olmaksızın kimlik tespiti yapılır.
Merkezi Türkiye'de bulunan yükümlülerin yurtdışındaki şube ve acenteleri de, yurtiçinden yurtdışına, yurtdışından yurtiçine yapılan transferler dahil Türkiye ile yapılan işlemler açısından, ülkeler itibarıyla, Başkanlıkça, bu madde hükümlerine tabi tutulabilirler.
Bu maddenin uygulanması bakımından 3 üncü maddedekilere ek olarak Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü ve Türkiye Jokey Kulübü de yükümlü sayılırlar.
İstisna ve muafiyetler
Yükümlülerin; genel, katma ve özel bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri, kanunla kurulan kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlarla yapacakları işlemler ile bankalar ve özel finans kurumlarının kendi aralarında yapacakları işlemlerde kimlik tespiti zorunluluğu yoktur.
Kimlik tespit usulü
Kimlik tespiti; bu maddede sayılan belgelerin aslının veya noterce onaylanmış suretlerinin ibrazı sonrası okunabilir fotokopilerinin alınması veya işlemle ilgili evrakın arkasına kimlik bilgilerinin kaydı suretiyle yapılır. Tespit sırasında işlemi yapan gerçek kişinin beyan ettiği adres de kaydedilir.
Kimlik tespitinde kullanılacak belgeler aşağıda sayılmıştır:
a) Türk uyruklu gerçek kişiler için nüfus hüviyet cüzdanı, sürücü belgesi veya pasaport,
b) Yabancı uyruklu gerçek kişiler için kendi ülke pasaportu veya ikamet tezkeresi,
c) Ticaret siciline kayıtlı tüzel kişiler için tescile dair belgelerin bir örneği ile tüzel kişi adına hareket eden kişinin temsile yetkili olduğuna dair belge ve imza sirküleri,
d) Vakıflar için Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde tutulan sicile ilişkin belgeler,
e) Dernekler için il emniyet müdürlüklerinde tutulan demekler kütüğündeki kayda ilişkin belgeler,
f) Tüzel kişiliği olmayan teşekküller için idare etmeye yetkili olunduğuna ilişkin karar.
Ticaret siciline kayıtlı tüzel kişiler, demekler, vakıflar ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller adına yapılan işlemlerde işlemi yapan gerçek kişinin kimliği de tespit edilir. İşlemlerin başka bir gerçek kişi, tüzel kişi veya tüzel kişiliği olmayan teşekküller adına yapılması halinde, adına hareket edilenlerin de kimliği tespit edilir. Kimliği tespit edilenlerin müteakip işlemleri, ibraz edecekleri kimlikte yer alan bilgilerin yükümlüde bulunan bilgiler ile karşılaştırılması suretiyle yapılır.
Başkanlık kimlik tespiti zorunluluğuna ilişkin usul ve esaslar ile kimlik tespitine esas belge nevini belirlemeye yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bilgi Vermeye İlişkin Esaslar
Bilgi ve belge verme yükümlülüğü
Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler. Başkanlık ve inceleme elemanları tarafından istenilecek bilgi ve belgeleri vermek ve gerekli kolaylığı sağlamakla yükümlüdürler.
Başkanlık ve inceleme elemanlarınca kendilerinden bilgi ve belge istenilen gerçek ve tüzel kişiler, savunma hakkına ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla, özel kanunlarda yazılı hükümleri ileri sürerek bilgi ve belge vermekten imtina edemezler.
Bilgi sözle veya yazıyla istenir. Sözle istenen bilgileri vermeyenlere keyfiyet yazı ile tekid edilir ve cevap vermeleri için kendilerine yedi günden az olmamak üzere uygun bir mühlet verilir.
Devamlı bilgi vermek zorunda olanlar
Yükümlüler, taraf oldukları veya aracılık ettikleri, tutan beş milyar Türk Lirası veya muadili dövizi aşan her türlü alım-satım, havale, ödeme, saklama, takas, trampa, borç alma, borç verme, borcun nakli, alacağın temliki, kiralama, kiraya verme, sigortalama, mevduat veya kâr-zarara katılma hesabı açtırma, mevduat veya kâr-zarara katılma hesabından para çekme veya yatırma, mevduat hesabı niteliğindeki mevduat sertifikaları karşılığında ödeme yapılması, çek ve senet tahsili, repo ve sermaye piyasası işlemlerini Başkanlığa bildirmek zorundadırlar.
Bir gerçek veya tüzel kişinin, bir gün içinde, yukarıda belirtilen sınırın altında kalsa dahi, yaptığı aynı türden birden fazla işlemler tek işlem sayılır. Hafta sonu ve tatil günleri ile gece boyunca yapılan işlemler, bu işlemlerin yapıldığı zamanı takip eden ilk iş gününün işlemi olarak kabul edilir.
Bilgi verme şekline İlişkin düzenlemeleri yapmaya Başkanlık yetkilidir.
Yolcuların yurda giriş ve çıkışta yapacakları bildirim
Yolcuların beraberlerinde yurt dışından getirdikleri veya yurt dışına çıkaracakları Türk Lirası, döviz ve bunlarla ödemeyi sağlayan belgelerin toplam tutarlarının beş milyar Türk Lirasını aşması halinde, bunların girişte ve çıkışta gümrük idaresine bildirimi zorunludur. Gümrük idaresi bu bilgileri 11 nci maddedeki süre içerisinde Başkanlığa bildirir.
Bu maddedeki bildirim mecburiyeti Türk parasının kıymetini koruma hakkındaki kararlarla getirilen bildirim mecburiyetlerini ortadan kaldırmaz.
Bildirimin şekil, usul ve esaslarını, gümrük idaresinin görüşünü de alarak düzenlemeye Başkanlık yetkilidir.
Devamlı bilgi vermede istisna ve muafiyetler
Aşağıdaki işlemler devamlı bilgi verme zorunluluğu kapsamında değildir:
a) Bankalar ve özel finans kurumlarının;
1) Bankalar ve özel finans kurumları,
2) Genel, katma ve özel bütçeli idareler, kamu iktisadi teşebbüsleri,
3) Kanunla kurulan kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar, ile yapacakları işlemler.
b) Bankalar ve özel finans kurumları dışındaki yükümlülerin bildireceği işlemlerden, ödemesi bankalar ve özel finans kurumlarında bulunan hesaplardan nakil yoluyla, nama yazılı çeklerle veya kredi kartlarıyla yapılanlar (talih oyunları salon işletmecilerinin yapacağı İkramiye ödemeleri hariç).
c) Sorumlulukları saklı kalmak kaydıyla, bankalar ve özel finans kurumlarının belirleyeceği Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişilerin, Bakanlığın tespit edeceği işkollarına dahil Türkiye’deki işleri ile ilgili ticari hesaplarından faaliyetleriyle mütenasip olarak yapacakları işlemler.
Devamlı bilgi vermede süre
Bir takvim ayı içinde yapılan 8 ve 9 uncu madde kapsamına giren işlemler, ertesi ayın onbeşinci günü akşamına kadar Başkanlığa bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Şüpheli İşlemlere İlişkin Esaslar
Şüpheli işlem
Yükümlüler nezdinde veya bunlar aracılığı ile yapılan veya yapılmaya teşebbüs edilen işlemlere konu para ve para ile temsil edilebilen değerlerin yasadışı yollardan elde edildiğine dair herhangi bir bilgi, şüphe veya şüpheyi gerektirecek bir husus bulunması halinde yükümlü, işlemi kabul edip kimlik tesbitini yaptıktan sonra Başkanlığa bildirimde bulunmak zorundadır.
Şüpheli işlemi Başkanlığa bildiren yükümlü veya yükümlünün işlemi fiilen yapan ve yöneten mensupları veya bunların kanuni temsilcileri, işleme taraf olanlara hiçbir şekilde bilgi veremez.
Şüpheli işlemlerin devamlı bilgi verme kapsamında bildirilmiş olması, bu madde uyarınca ayrıca bildirim zorunluluğunu ortadan kaldırmaz.
Başkanlık yükümlülere yol gösterici olması için şüpheli işlem tiplerini belirlemeye yetkilidir.
Diğer makamlara bildirim
İşleme konu para ve para ile temsil edilebilen değerlerin, Kanunun 2 nci maddesinin (a) bendinde sayılanların dışındaki fiillerin işlenmesi suretiyle elde edildiği kesin olarak biliniyorsa bildirim, Başkanlık yerine, genel hükümler çerçevesinde yetkili makamlara yapılır.
Şüpheli işlemi bildirme usulü
Şüpheli işlemler, işlemin vukuu bulduğu tarihten itibaren en geç onbeş gün içinde Başkanlığa bildirilir. Ancak gecikmesinde sakınca görülen hallerde şüpheli işlem ve işleme taraf olanlar derhal Başkanlığın yanısıra yetkili ve görevli Cumhuriyet: savcılığına da bildirilir.
Başkanlık bildirime ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
Uyum görevlisi atanması
Yükümlüler bu Yönetmelik hükümleri uyarınca yapmaları gereken bildirimler için idari düzeyde bir uyum görevlisi atarlar. Uyum görevlisi atayacak yükümlü gruplarını, uygulamanın başlangıç tarihlerini, uyum görevlisinin nitelik, görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemeye Bakanlık yetkilidir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Aklamaya Konu Menfaat ve Değerlerin Belirlenmesi
Aklamaya konu menfaat ve değerler
Kanunun 2 nci maddesinin (a) bendinde sayılan fiillerin işlenmesi suretiyle elde edilen para veya para yerine geçen her türlü kıymetli evrakla, mal, hak veya gelirler ile bir para biriminden diğer bir para birimine çevrilmesi de dahil, sözü edilen para, evrak, mal, hak veya gelirlerin birbirine dönüştürülmesinden elde edilen her türlü maddi menfaat ve değerler ve benzerleri aklamaya konu olur.
ALTINCI BÖLÜM
Diğer Hükümler
Denetim
Başkanlık, yükümlülerin Kanun ve bu Yönetmelikteki mükellefiyetlerini yerine getirip getirmediğini inceleme elemanları vasıtasıyla denetlemeye yetkilidir.
İlgili mevzuatları gereği işlemlerinin mevzuat hükümlerine uygunluğunu denetletmek amacıyla müfettiş çalışmaları zorunlu olan yükümlüler, denetimlerini Kanun ve bu Yönetmelikteki mükellefiyetler açısından da gerçekleştirirler. Özel finans kurumlarında bu denetim, denetleme kurulları aracılığıyla yapılır.
Eğitim
Başkanlık, yükümlülerden bu Yönetmelikle getirilen mükellefiyetlerin çalışanları tarafından bilinmesini sağlayacak gerekli eğilimi vermelerini isteyebilir.
Yükümlülerce verilecek eğilim programlarını, kapsam, konu, yükümlü grupları, uygulama tarihi ve usulü itibarıyla belirlemeye Bakanlık yetkilidir.
Sorumlular ve müeyyide
Başkanlık ve diğer yetkililerin istediği bilgi ve belgeleri vermeyenler, belirlenen esaslar çerçevesinde kimlik tespiti yapmayanlar, kimlik tespitine ilişkin belgeleri beş sene süreyle saklamayanlar, devamlı bilgi verme kapsamındaki işlemler ile şüpheli işlemleri süresinde veya usulüne uygun olarak bildirmeyenler, karaparanın aklanması suçunun tespiti ve önlenmesine ilişkin Bakanlar Kurulu Kararları ile bunların uygulanmasına dair tebliğlere aykırı davrananlar hakkında Kanundaki müeyyideler uygulanır.
Yukarıdaki husulara uyulmaması halinde, yükümlülerin işlemi fiilen yapan ve yöneten mensupları, görev ve ilgilerine ve fiile katılma derecelerine göre sorumludurlar.
Döviz kurları
Dövizle yapılan işlemler ile dövizle ödemeyi sağlayan belgelerin Türk Lirası karşılıklarının tespitinde o günkü Merkez Bankası döviz alış kurları esas alınır.
Özel kayıtların tutulması
Başkanlığın teklifi üzerine Koordinasyon Kurulu, yükümlüler için, bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirlenen işlemlerin mahiyeti ve niteliğine göre gerektiğinde özel kayıtların tutulmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
Yetki
Başkanlığın teklifi üzerine Koordinasyon Kurulu, bu Yönetmelikteki maktu hadleri, her yılın Aralık ayında, Devlet İstatistik Enstitüsü (tarafından hesaplanan, Toptan Eşya Fiyat Endeksindeki değişimi de nazara atarak yeniden belirler.
İKİNCİ KISIM
Araştırma ve İnceleme Yöntemleri
BİRİNCİ BÖLÜM
Araştırma ve İnceleme Usulü
İnceleme elemanları ve yetkileri
Başkanlığın talebi üzerine görevlendirilecek inceleme elemanları, karapara aklama suçunun araştırılması ve incelenmesine yetkilidir. İnceleme elemanları, özel kanunlarının kendilerine verdiği yetkilerin yanısıra, görevlendirme konusuna giren hususlarda 4208 sayılı Kanunun tanıdığı yetkileri de kullanırlar.
İnceleme elemanları, araştırma ve incelemeler sırasında karaparanın aklanmasına yönelik ciddi emarelerin tesbiti halinde, ilgilinin hak ve alacaklarına tedbir konulması için durumu Başkanlığa yazılı olarak intikal ettirirler.
İnceleme elemanlarının görevlendirilme usulü
Cumhuriyet savcıları veya Cumhuriyet savcılarının talimatı üzerine zabıta makamlarınca intikal ettirilen konular ve bu makamların karaparanın aklanması suçunun tespitine ilişkin ilettikleri talepler veya usulüne uygun olarak yapılan ihbarlar veya re’sen elde edilen diğer bilgi ve belgeler üzerine Başkanlık, doğrudan veya yapılacak ön inceleme sonucunda gerekli gördüğünde, karapara aklama suçunun araştırılması ve incelemesi görevlerini inceleme elemanları vasıtasıyla yerine getirir.
İnceleme elemanları, Başkanın talebi üzerine ilgili birim amirinin teklifi ve bağlı veya ilgili bulundukları Bakanın onayı ile belirlenerek Başkanlıkta çalışmak üzere geçici olarak görevlendirilirler. Talep yazısında tahmini araştırma ve inceleme süresi belirtilir. Görevlendirme, talep tarihinden itibaren en geç on gün içinde yapılarak Başkanlığa bildirilir.
Başkanlıktaki görevlendirme süresi, inceleme elemanının Başkanlığa hitaben düzenleyeceği katılış-ayrılış yazısındaki tarihler itibariyle başlar ve biter.
İnceleme elemanı, görevlendirme süresi içinde sadece Başkanlığa ait karapara aklama suçunun araştırılması ve incelenmesi işini yapar ve kendi biriminin verdiği işlerle Başkanlıktaki çalışmasını aksatacak şekilde meşgul olamaz.
İnceleme elemanlarının çalışma şekli
Görevlendirilen inceleme elemanına araştırma ve inceleme görevi Başkanlıkça yazılı olarak tevdi edilir. İnceleme elemanları görevlerini ilgili mevzuat hükümlerine göre yaparlar.
Başkanlıkta görevlendirilen inceleme elemanı, karapara aklama suçunun araştırılması ve incelenmesi görevlerini gerek görüldüğünde Başkanlığın göstereceği veya uygun bulacağı yerlerde yapar. Çalışma yerinin tespitinde güvenlik, sır saklama ve benzeri yükümlülüklerin gerekleri dikkate alınır.
Başkanlık, bir iş için birden fazla inceleme elemanından oluşan ekip veya ekipler teşkil edebilir; işin mahiyetine ve ekip elemanlarının durumlarına göre, ekipte çalışan inceleme elemanlarından birini koordinasyonu sağlamak amacıyla görevlendirebilir.
İşlerin gizliliği ve güvenlik bakımından, inceleme elemanlarının rapor ve yazışmalarında açık isimleri yerine, belirlenecek kodların ve şifrelerin kullanılması ve genel olarak yazışmaların şekli ve usulü konularında düzenlemeler yapmaya Başkanlık yetkilidir.
İnceleme elemanlarına, kendilerine verilen araştırma ve inceleme görevleri için, işin niteliğine göre Başkanlıkça uygun bir süre verilir. İncelemenin bu sürede tamamlanamayacağı anlaşıldığı takdirde, inceleme elemanı gerekçeleri ile birlikte ek süre talep eder. Başkanlık, ek süre verebileceği gibi inceleme elemanı takviyesi de yapabilir.
Araştırma ve inceleme raporları
Kanuna göre yapılan araştırma ve inceleme sonuçları yeteri kadar düzenlenecek “Araştırma ve İnceleme Raporu” ile Başkanlığa bildirilir. Raporun bir örneği inceleme elemanınca saklanır. Raporlara, Başkanlıkça takvim yılı itibariyle müteselsil numara verilir.
Raporların şekline ilişkin diğer hususlar Başkanlıkça belirlenir.
Raporları okuma
İnceleme elemanlarının Başkanlığa tevdi ettikleri raporlar, ilgili makamlara verilmeden önce okumaya tabi tutulur. Okuma, raporların maddi ve hukuki bakımdan hatasız olmaları yönünden yapılır.
Raporlar görevlendirilecek başkan yardımcıları tarafından okunur. Okuma ile inceleme elemanının ihtilafı halinde, raporu okuyan dışındaki bir başkan yardımcısının başkanlığında incelemeyi yapan elemanın mensup olduğu birimden seçilecek iki, farklı birimlerden inceleme elemanlarının müşterek incelemelerinde her birimden seçilecek bir denetim elemanından teşekkül eden komisyon nihai kararı verir. Komisyon kararı uygulanır.
Raporlar üzerine yapılacak işlemler
Başkanlık, karapara aklanması suçunun işlendiğine dair bilgi ve belgeleri gereği yapılmak üzere yetkili ve görevli Cumhuriyet savcılığına intikal ettirir. Cumhuriyet savcılığınca dava açılması halinde Bakanlık, Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunundaki usule göre, davaya müdahil olur. Takipsizlik kararı verilmesi halinde ise Bakanlık itiraz hakkını kullanabilir. Araştırma ve inceleme sırasında diğer suçların tesbiti halinde, ilgili mevzuat hükümleri gereğince işlem yapılır.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Cumhuriyet Savcılarının bilgi vermesi
Cumhuriyet savcılıkları, kendilerine intikal ettirilen raporlar üzerine verdikleri kararı Başkanlığa tebliğ ederler.
Başkanlığa gönderilecek raporlar
Kanunun 3 üncü maddesinde unvanları sayılan inceleme elemanları, kendi birimlerden verilen görevleri yaparken, Kanunun 2 nci maddesinde sayılan karaparanın doğmasına neden olan fiiller ile bu Yönetmelikteki mükellefiyetlere aykırı filleri tespit etmeleri durumunda, konuyla ilgili raporlarını kendi birimleri aracılığıyla Başkanlığa gönderirler. Karapara aklandığına dair ciddi emarelerin varlığı ve gecikmesinde sakınca bulunan hallerde, karapara aklama suçu yönünden inceleme sürdürülür ve durum derhal yazılı olarak Başkanlığa bildirilir.
Güvenlik
Başkanlığın talebi üzerine, İçişleri Bakanlığınca Başkanlık emrine geçici olarak güvenlik görevlileri görevlendirilir.
İdarenin yardımı
Başkanlık ve inceleme elemanlarının 4208 sayılı Kanun uyarınca yapacakları araştırma ve inceleme görevleri sırasında bilumum mülki amirler emniyet amir ve memurları, belediye başkanları, köy muhtarları ve kamu müesseseleri ellerindeki bütün imkanlarla kolaylık göstermeye ve yardımda bulunmaya mecburdurlar.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan hükümler
24/7/1996 tarihli ve 96/8443 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Bankaların Müşterilerinin Kimliklerini Tespit Yükümlülüğü Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Ancak, Yönetmeliğin 8 ve 9 uncu maddelerindeki bilgi verme zorunluluğu 1 Ocak 1998 tarihinde başlar.
Yürütme
Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.