BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Polis Akademisi Başkanlığında ve bağlı birimlerinde, Akademiye ve bağlı birimlere ait işlerle ilgili verilen görevleri yapmak üzere oluşturulan akademik kurulların toplanma, görüşme, karar verme esas ve yöntemleri ile bu kurulların oluşturulmasında uygulanacak kuralları belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik, 25/4/2001 tarihli ve 4652 sayılı Polis Yüksek Öğretim Kanununca Polis Akademisi Başkanlığında ve bağlı birimlerinde oluşturulan akademik kurulları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 4652 sayılı Kanunun 7, 8, 9, 12 ve 26 ncı maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademi: Polis Akademisini,
b) Bağlı Birimler: Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğü, Güvenlik Bilimleri Enstitüsü, Adli Bilimler Enstitüsü, Polis Meslek Yüksek Okulları Müdürlükleri, Polis Meslek Eğitim Merkezleri Müdürlükleri ve Polis Eğitim Merkezleri Müdürlüklerini,
c) Başkan: Polis Akademisi Başkanını,
ç) Başkanlık: Polis Akademisi Başkanlığını,
d) Bölüm: Akademinin eğitim ve öğretiminde teşkilatın hizmet konularına göre amaç, kapsam ve nitelik yönünden bir bütün teşkil eden, bilim, teknik ve uygulama dallarından oluşan, eğitim, araştırma ve uygulama yapan akademik birimleri,
e) Enstitü: Polis Akademisi bünyesinde faaliyet gösteren Güvenlik Bilimleri Enstitüsü ve Adli Bilimler Enstitüsünü,
f) Genel Müdür: Emniyet Genel Müdürünü,
g) Genel Müdürlük: Emniyet Genel Müdürlüğünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kurulların Oluşumu ve Görevleri
Akademi ve bağlı birimlere ait akademik kurullar
(1) 4652 sayılı Kanun gereğince;
a) Başkanlıkta;
1) Akademi Yönetim Kurulu,
2) Eğitim ve Öğretim Yüksek Kurulu,
3) Bilimsel Denetleme Kurulu,
b) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde;
1) Yönetim Kurulu,
2) Öğretim Kurulu,
c) Enstitüde;
1) Enstitü Kurulu,
2) Enstitü Yönetim Kurulu,
ç) Polis Meslek Yüksekokulu Müdürlüğünde;
1) Polis Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Kurulu,
2) Polis Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu,
d) Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğünde;
1) Polis Meslek Eğitim Merkezi Yönetim Kurulu,
e) Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğünde;
1) Polis Eğitim Merkezi Öğretim Kurulu, oluşturulur.
(2) Akademide akademik seviyede olmak üzere, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğü Öğretim Kurulunun veya Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayı ile başka kurullar teşkil edebilir.
Akademi Yönetim Kurulu
(1) Başkanın başkanlığında, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürü ve enstitü müdürleri ile Başkanın Polis Meslek Yüksekokulu ve Polis Meslek Eğitim Merkezi müdürleri arasından seçeceği beş, öğretim elemanları arasından seçeceği bir üyeden oluşur. Başkanın seçeceği üyelerin görev süresi bir yıldır. Görev süresi biten üyeler ile herhangi bir sebeple kuruldan ayrılan üyelerin yerine yeniden seçim ve atama yapılır. Süresi sona eren üyelerin kurula tekrar seçilmeleri mümkündür.
(2) Akademi yönetim kurulu üyelerinden öğretim elemanı haricindeki üyelerinin izinli veya istirahatli olmaları halinde vekilleri kurula katılırlar. Başkan yardımcıları oy hakkı olmaksızın yönetim kurulu toplantılarına kurul başkanının talebi halinde katılırlar.
(3) Akademi Yönetim Kurulu Akademinin idari faaliyetlerinde Başkana yardımcı bir organ olup;
a) Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak,
b) Akademi bütçe ve kadro tekliflerini hazırlamak,
c) Eğitim-öğretim çalışmalarını değerlendirmek ve alınacak tedbirler hakkında teklif hazırlamak,
ç) Başkanın Akademi yönetimi ile ilgili olarak kurula getireceği yönetime ilişkin diğer işleri görüşerek karara bağlamak,
d) 4652 sayılı Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak, ile görevlidir.
Eğitim ve Öğretim Yüksek Kurulu
(1) Başkanın başkanlığında, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürü, enstitü müdürleri, Başkanın görevlendireceği üç Polis Meslek Yüksekokulu müdürü ve Polis Amirleri Eğitimi Merkezi bölüm başkanlarından oluşur. Başkanın seçeceği üyelerin görev süresi bir yıldır. Görev süresi biten üyeler ile herhangi bir sebeple kuruldan ayrılan üyelerin yerine yeniden görevlendirme yapılır. Süresi sona eren üyelerin kurula tekrar seçilmeleri mümkündür. Kurul üyelerinin izinli veya istirahatli olmaları halinde vekilleri kurula katılırlar.
(2) Başkan yardımcıları oy hakkı olmaksızın eğitim-öğretim yüksek kurulu toplantılarına Kurul başkanının talebi halinde katılırlar. Başkanın bulunmadığı hallerde Kurula akademik yönden en kıdemli üye başkanlık eder.
(3) Eğitim ve öğretim yüksek kurulu, Genel Müdürlükçe belirlenen temel esaslar doğrultusunda;
a) Akademinin eğitimi ve öğretimi ile ilgili uygulama ve geliştirmeye yönelik usul ve esasları tespit etmek,
b) Bilimsel araştırma ve yayın faaliyetleri hakkında kararlar almak,
c) Akademi, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi, Enstitü, Polis Meslek Yüksekokulu, Polis Meslek Eğitim Merkezi ve Polis Eğitim Merkezlerinin bütününü ilgilendiren kanun, yönetmelik ve yönerge ihtiyaçları ile mevcut mevzuatın uygulanmasından doğan hususları inceleyip Genel Müdürlüğe görüş bildirmek,
ç) Yıllık eğitim-öğretim programının uygunluğu hususunu ve eğitim-öğretim programlarında ortaya çıkabilecek sorunları görüşüp karara bağlamak,
d) Akademik konularla ilgili yönetmeliklerin çıkarılmasında görüş bildirmek,
e) Akademide bölüm başkanlıklarının kurulması, birleştirilmesi veya kapatılması konusunda görüş bildirmek,
f) 4652 sayılı Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak ile görevlidir.
Bilimsel Denetleme Kurulu
(1) Kurula, her bölümdeki öğretim elemanları tarafından, bölümde en üst akademik kariyere sahip öğretim üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla biri asil diğeri yedek olmak üzere iki üye seçilir. Seçilen asıl üyeler arasından kıdemce en büyük olan bu kurula başkanlık eder. Herhangi bir nedenle görevi sona eren üyenin yerine aynı usulle yenisi seçilir.
(2) Bilimsel denetleme kurulu Akademinin bilimsel denetlemesinden sorumlu olup aşağıdaki görevleri yerine getirir.
a) Öğretim faaliyetlerini ve öğretim elemanlarını bilimsel yönden denetlemek,
b) Öğretim elemanlarının eğitim-öğretim bilimsel araştırma, yayın, seminer ve uygulama faaliyetlerinin denetimini yapmak,
c) Denetim sonuçlarını her yıl rapor halinde Başkana bildirmek,
ç) 4652 sayılı Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak.
(3) Bu Kurul bilimsel denetleme faaliyeti için gerek görüldüğünde Genel Müdür ya da Başkan tarafından görevlendirilebilir.
Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Yönetim Kurulu
(1) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Yönetim Kurulu; Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürüne yardımcı bir organ olup Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürünün başkanlığında eğitim işleri ile görevli Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdür yardımcısı ile bölüm başkanları ve Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde görevli profesör, doçent ve yardımcı doçentler arasından Polis Amirleri Eğitimi Merkezi öğretim kurulu tarafından üç yıllık süre için seçilecek birer üyeden oluşur.
(2) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Yönetim Kurulu üyelerinden, Polis Amirleri Eğitimi Merkezinde görevli profesör, doçent ve yardımcı doçentler arasından seçilecek üyelerin haricindeki kurul üyelerinin izinli veya istirahatli olmaları halinde vekilleri kurula katılırlar. Diğer Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdür yardımcısı oy hakkı olmaksızın yönetim kurulu toplantılarına kurul başkanının talebi halinde katılır.
(3) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Yönetim Kurulu, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğünün idari faaliyetlerinde olmak üzere;
a) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğünün eğitim-öğretim plan ve programları ile takvimin uygulanmasını sağlamak,
b) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Öğretim Kurulunun eğitim-öğretim ile ilgili olarak tespit ettiği esasları göz önüne almak suretiyle bunların uygulanmasında Polis Amirleri Eğitim Merkezi Müdürüne yardımcı olmak,
c) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürlüğünün bütçe ve kadro tekliflerini hazırlamak,
ç) Eğitim-öğretim çalışmalarını değerlendirmek ve alınacak tedbirler hakkında teklifler hazırlamak,
d) Öğrencilerin kabulü ders intibakları ve Polis Amirleri Eğitimi Merkezinden çıkarılmaları, Genel Müdürlükçe bildirilecek esaslara göre bölümlere ayrılmaları, eğitim- öğretim ve sınavlara ait işlemler hakkında karar vermek,
e) Öğretim elemanlarının dersleri ile ilgili raporlarını inceleyerek alınacak tedbirleri karara bağlamak,
f) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürünün eğitim merkezinin yönetimi ile ilgili olarak kurula getireceği yönetime ilişkin diğer işleri görüşerek karara bağlamak,
g) 4652 sayılı Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak ile görevlidir.
Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Öğretim Kurulu
(1) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi öğretim kurulu Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürü başkanlığında müdür yardımcıları ile bölüm başkanları ve Polis Amirleri Eğitimi Merkezinde görevli profesör, doçent ve yardımcı doçentlerinin her birinin kendi aralarında üç yıl için seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.
(2) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Öğretim Kurulu üyelerinden, Polis Amirleri Eğitimi Merkezinde görevli profesör, doçent ve yardımcı doçentler arasında seçilecek üyelerin haricindeki kurul üyelerinin izinli veya istirahatli olmaları halinde vekilleri kurula katılırlar.
(3) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi öğretim kurulu;
a) Polis Amirleri Eğitimi Merkezinin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin esasları hakkında görüş bildirmek, öğrencilerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin tedbirleri görüşmek,
b) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin genel değerlendirmesini yapmak,
c) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Müdürünün uygun gördüğü konuları görüşmek ve karara bağlamak,
ç) 4652 sayılı Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak ile görevlidir.
(4) Polis Amirleri Eğitimi Merkezi öğretim kurulu, her eğitim öğretim dönemi başında ve sonunda toplanır.
Enstitü Kurulu
(1) Enstitü kurulu, Enstitü Müdürünün başkanlığında, Enstitü Müdür Yardımcıları ve Enstitüde ders veren Akademideki öğretim üyelerinin kendi aralarından üç yıl için seçecekleri üç üyeden oluşur.
(2) Enstitü Kurulu;
a) Enstitüde anabilim dalı açılmasına ilişkin görüş belirtmek,
b) Enstitüde anabilim dallarının lisansüstü ders programlarını görüşmek ve onaylamak,
c) Enstitüde anabilim dalları başkanları ve öğretim üyelerinin yapacağı tespitlere göre bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin açılacağını ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceğini karara bağlamak,
ç) Enstitünün eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin esasları hakkında görüş belirlemek ve öğrencilerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin tedbirleri görüşmek,
d) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin genel değerlendirmesini yapmak,
e) Enstitüde hangi kurs ve sertifika programlarının açılması gerektiğine karar vermek,
f) Enstitü Müdürünün uygun gördüğü konuları görüşüp, karara bağlamak, ile görevlidir.
Enstitü Yönetim Kurulu
(1) Enstitü yönetim kurulu, Enstitü Müdürünün başkanlığında, Enstitü Müdür Yardımcıları, Enstitü Sekreteri ve Müdürce gösterilecek altı aday arasından, Enstitü Kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
(2) Enstitü Yönetim Kurulu;
a) Anabilim dalı başkanlarının görüşleri doğrultusunda tez danışmanları atamasını yapmak,
b) Enstitünün, eğitim-öğretim plan ve programları ile takviminin uygulanmasını sağlamak,
c) Enstitü Kurulunun eğitim-öğretim ile ilgili olarak tespit ettiği esasları göz önüne almak sureti ile bunların uygulanmasında müdüre yardımcı olmak,
ç) Enstitünün bütçe ve kadro tekliflerini hazırlamak,
d) Eğitim öğretim çalışmalarını değerlendirmek ve alınacak tedbirler hakkında teklifler hazırlamak,
e) Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve enstitüden çıkarılmaları, enstitüdeki lisansüstü program adlarına göre dağılımlarının yapılması, eğitim-öğretim ve sınavlara ait işlemler hakkında karar vermek,
f) Öğretim elemanlarının dersleri ile ilgili raporlarını inceleyerek alınacak tedbirleri karara bağlamak,
g) Enstitü Müdürünün, Enstitü Yönetimi ile ilgili olarak kurula getireceği diğer işleri görüşmek ve karara bağlamak,
ğ) Açılmasına karar verilen kurs ve sertifika programlarının yürütülmesine karar vermek,
h) Akademi dışındaki bir yükseköğretim kurumundan mezun öğrencilerin lisansüstü programlara kabul edilmesine karar vermek,
ile görevlidir.
Polis Meslek Yüksekokulları Müdürlüğü Eğitim-Öğretim Kurulu
(1) Polis Meslek Yüksekokulları Müdürlüğü Eğitim-Öğretim Kurulu; Polis Meslek Yüksekokulu Müdürünün başkanlığında, Yüksekokul Müdür Yardımcıları ve kadrosundaki öğretim elemanları ve ek ders görevlilerinin tamamından oluşur.
(2) Polis Meslek Yüksekokulu eğitim-öğretim kurulu;
a) Polis Meslek Yüksekokulundaki eğitim-öğretim, ilmi araştırma ve yayım faaliyetlerinin esasları hakkında görüş bildirmek, öğrencilerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin tedbirleri görüşmek,
b) Polis Meslek Yüksekokulunda okutulacak dersler, haftalık ders saatleri ve müfredat programları ile yıllık eğitim-öğretim programı ilkeleri hakkında görüş bildirmek,
c) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin genel değerlendirilmesini yapmak,
ç) İstendiğinde Akademi görev alanını ilgilendiren mevzuat tasarılarını hazırlamak ve mevzuat tasarılarını inceleyip görüş bildirmek,
d) Başkanın veya Polis Meslek Yüksekokulu Müdürünün uygun gördüğü konuları görüşmek ve karara bağlamak,
ile görevlidir.
Polis Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü Yönetim Kurulu
(1) Polis Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu, Yüksekokul Müdürüne yardımcı bir organ olup, Polis Meslek Yüksekokulu Müdürünün başkanlığında Yüksekokul Müdür yardımcıları ve Müdürce gösterilecek altı aday arasından Başkan tarafından en çok iki yıl için seçilecek üç öğretim elemanından oluşur. Süresi biten veya ayrılan üyeler yeniden seçilebilirler. Yönetim Kurulu gerekli hallerde çalışma grupları kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) Polis Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü Yönetim Kurulu;
a) Yüksekokulun eğitim-öğretim, plan-programları ile çalışma takviminin uygulanmasını sağlamak,
b) Polis Meslek Yüksekokulu öğretim kurulunun eğitim-öğretim ile ilgili olarak tespit ettiği esasları göz önüne almak suretiyle bunların uygulanmasında Yüksekokul Müdürüne yardımcı olmak,
c) Polis Meslek Yüksekokulunun bütçe ve kadro tekliflerini hazırlamak,
ç) Eğitim-öğretim çalışmalarını değerlendirmek ve alınacak tedbirler hakkında teklifler hazırlamak,
d) Öğrencilerin eğitim-öğretim ve sınavlarına ait işlemler hakkında karar vermek,
e) Öğretim elemanlarının dersleri ile ilgili raporları inceleyerek alınacak tedbirleri karara bağlamak,
f) Başkanın veya Polis Meslek Yüksekokulu Müdürünün, Polis Meslek Yüksekokulu yönetimi ile ilgili olarak kurula getireceği yönetime ilişkin diğer işleri görüşerek karara bağlamak,
ile görevlidir.
Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu
(1) Polis Meslek Eğitim Merkezi Yönetim Kurulu, Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürüne yardımcı bir organ olup, Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürünün başkanlığında Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdür yardımcıları ve Müdürce gösterilecek altı aday arasından Başkan tarafından en çok iki yıl için seçilecek üç öğretim elemanından oluşur. Süresi biten veya ayrılan üyeler yeniden seçilebilirler. Yönetim Kurulu gerekli hallerde çalışma grupları kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) Polis Meslek Eğitim Merkezi Yönetim Kurulu;
a) Eğitim merkezinin eğitim-öğretim, plan-programları ile çalışma takviminin uygulanmasını sağlamak,
b) Eğitim-öğretim ile ilgili Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürüne yardımcı olmak,
c) Polis Meslek Eğitim Merkezinin bütçe ve kadro tekliflerini hazırlamak,
ç) Eğitim-öğretim çalışmalarını değerlendirmek ve alınacak tedbirler hakkında teklifler hazırlamak,
d) Öğrencilerin eğitim-öğretim ve sınavlarına ait işlemler hakkında karar vermek,
e) Öğretim elemanlarının dersleri ile ilgili raporları inceleyerek alınacak tedbirleri karara bağlamak,
f) Başkanın veya Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürünün, yönetim ile ilgili olarak kurula getireceği yönetime ilişkin diğer işleri görüşerek karara bağlamak,
g) Polis Meslek Eğitim Merkezindeki eğitim-öğretim, ilmi araştırma ve yayım faaliyetlerinin esasları hakkında görüş bildirmek, öğrencilerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin tedbirleri görüşmek,
ğ) Polis Meslek Eğitim Merkezinde okutulacak dersler, haftalık ders saatleri ve müfredat programları ile yıllık eğitim-öğretim programı ilkeleri hakkında görüş bildirmek,
h) Eğitim-öğretim faaliyetlerinin genel değerlendirilmesini yapmak,
ı) Akademi Eğitim ve Öğretim Yüksek Kurulunun, eğitim-öğretim ile ilgili olarak tespit ettiği esasları göz önüne alarak bunların uygulanmasında Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürüne yardımcı olmak,
ile görevlidir.
Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğü Öğretim Kurulu
(1) Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğü öğretim kurulu, Polis Eğitim Merkezi Müdürüne yardımcı bir organ olup, Polis Eğitim Merkezi Müdürünün başkanlığında Polis Eğitim Merkezi Müdür yardımcıları ve şube müdürleri ve Müdürün seçeceği üç öğretim elemanı veya görevlisinden oluşur. Süresi biten veya ayrılan üyeler yeniden seçilebilirler. Öğretim kurulu gerekli hallerde çalışma grupları kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğü Öğretim Kurulu;
a) Eğitim ve öğretim hizmetlerinin geliştirilmesi ve çağdaşlaştırılması amacıyla çalışmalar yapmak, alınması gereken tedbirleri kararlaştırmak,
b) Kurslarda okutulacak dersler, haftalık ders saatleri, müfredat programları ve bu programlarda yapılması gereken değişiklikleri Başkanlıkla koordineli olarak değerlendirmek,
c) Yapılacak uygulamalı çalışmalar, mesleki konferanslar hakkında değerlendirmelerde bulunmak,
ç) İlmi ve mesleki toplantılara ve törenlere katılma davetlerini incelemek ve teklif etmek,
d) Kursiyerlerin çalışma ve yetişme durumlarına ilişkin diğer tedbirleri tespit etmek, ile görevlidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kurulların Toplanma, Görüşme, Karar Verme Usulü
Kurulların toplanma usulü
(1) Kurullar, kurul başkanlarının başkanlığında ve başkanın çağrısı üzerine belirtilen gün, saat ve yerde toplanırlar. Toplantı gündeminin yapılması, ilgililere duyurulması, çalışmaların düzenli yürütülmesi kurul başkanı tarafından sağlanır.
Kurulların toplanma zamanı
(1) Kurullar, kurul başkanlarının gerekli gördüğü hallerde kurul başkanının çağrısı üzerine toplanırlar. Ancak, Akademi Eğitim-Öğretim Yüksek Kurulu, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Öğretim Kurulu, Polis Meslek Yüksek Okulu Eğitim-Öğretim Kurulu, Enstitü Kurulu ise her eğitim yılı başında ve sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır.
Toplantı yeter sayısı
(1) Kurullar başkan dahil en az üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Çoğunluk sağlanamaması sebebiyle ertelenen kurul en geç onbeş gün içinde yeniden toplantıya çağrılır.
Görüşme
(1) Kurullarda, raportörün açıklaması dinlendikten sonra işin görüşülmesine geçilir. Konunun aydınlandığı ve görüşmelerin yeterliği sonucuna varılınca oylama yapılır ve sonuç başkan tarafından açıklanır.
Kurul kararlarının alınması
(1) Kararlar açık oyla ve oy çokluğu ile alınır. Oylamada çekimser kalınamaz. Başkan oyunu bütün üyelerden sonra kullanır. Oylamada eşitlik olması halinde başkanın katıldığı tarafın oyu üstün sayılır. Alınan kararlar raportörler tarafından muhafaza edilir.
Raportörlük
(1) Akademi Yönetim Kurulu, Eğitim-Öğretim Yüksek Kurulu ve Bilimsel Denetleme Kurullarının raportörlük görevi Basın Protokol, Halkla İlişkiler ve Kurullar Büro Amirliğince, Polis Amirleri Eğitimi Merkezi yönetim ve öğretim kurullarının raportörlük görevi Polis Amirleri Eğitimi Merkezi Eğitim ve Öğrenci İşleri Şube Müdürlüğünce, Enstitü Kurullarının raportörlük görevi Enstitü Sekreterliğince ve Polis Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulunun raportörlük görevi Müdüre doğrudan bağlı olan İdari Büro Amirliğince, Polis Meslek Yüksekokulu Eğitim Öğretim Kurulunun raportörlük görevi Eğitim Şube Müdürlüğünce, Polis Meslek Eğitim Merkezi yönetim kurulunda raportörlük görevi Müdüre doğrudan bağlı olan İdari Büro Amirliğince, Polis Eğitim Merkezi öğretim kurulu raportörlük görevi Eğitim Şube Müdürlüğünce yerine getirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
(1) 18/10/2002 tarihli Bakan onayıyla yürürlüğe giren Polis Akademisi Başkanlığı ile Bağlı Birimlerinde Oluşturulan Akademik Kurulların Kuruluş Görev, Çalışma Esas ve Usullerine İlişkin Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Yönetmelik onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.