Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 2)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Tanım ve Deyimler

Amaç

MADDE 1

Bu yönetmelik, 5584 sayılı Posta Kanununun 6 ncı, 7/6156 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile onaylanarak 12/4/1973 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanıp yürürlüğe giren Posta Tüzüğünün 5 inci maddelerinin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

MADDE 2

Bu yönetmelik, şubelerin açılması, kapatılması, yapacağı işlemler, çalışma saatleri, yönetim ve denetimi ile personelin görevlerine ilişkin esasları kapsar.

Tanım

MADDE 3

PTT şubeleri, bu yönetmelikte belirtilen esaslara göre açılan ve bağlı olduğu PTT merkezi veya Posta merkezi kadrosundan görevlendirilen personel tarafından o merkezin gişesi veya servisi seklinde yönetilen birer «PTT İşyeri» dir.

Deyimler

MADDE 4

Bu yönetmelikte geçen:

1) «Genel Müdürlük» deyimi, PTT Genel Müdürlüğünü,

2) «Başmüdürlük» deyimi, PTT Bölge Başmüdürlüğünü,

3) «Merkez» deyimi, PTT merkezi veya Posta merkezini,

4) «Şube» deyimi, PTT şubesini,

5) «Lokal şube» deyimi, telefon şebeke sınırları belirlenmiş yerlerde bu şebeke sınırları içinde, telefon şebeke şuurları belirlenmemiş yerlerde ise belediye sınırların içinde bulunan şubeleri,

6) «Şube personeli» deyimi, şubeyi yönetmek üzere görevlendirilen memur veya dağıtıcıya,

7) «Şube sorumlusu» deyimi, bir personelli şubede bu personeli, birden fazla personelli şubelerde merkez müdürünün görevlendirdiği personeli

İfade eder.

İKİNCİ BOLÜM

Genel Hükümler

Şubelere ilişkin genel prensipler

MADDE 5

Şube açılmasında kârlılık ve verimlilik ilkeleri yanında, şube için elverişli bir işyerinin sağlanabilmiş olması ve ayrıca şube açılacak yerin bağlı bulunduğu İdari yerleşme yeriyle olan ulaşım olanakları gözönünde bulundurulur.

Şubelerin (Lokal şubeler dahil) açılması ve kapanması ile merkez veya acenteliklerin şubeye dönüştürülmesine ilişkin İşlemler hakkında «yerel özellikler de gözönünde bulundurularak» Başmüdürlüklerce düzenlenen rapor ve teklifler üzerine Genel Müdürlükçe gerekli kararlar alınır.

Şube açılacak yerler

MADDE 6

Gelir ve trafik bakımından henüz merkez açılmasını gerektirmeyen ve aşağıdaki şartlardan birine uyan yerlerde şube açılabilir:

1) Bucaklarda ve belediyesi bulunan köylerde,

2) Nüfusu 2000 den fazla olan belediyesiz köylerde,

3) En yakın PTT işyerine 10 kilometreden fazla uzaklıkta olan ve ikiden fazla köy yolunun kavşak noktasında veya çevre köylerle yalın ilişkisi bulunan köy veya yerleşme merkezlerinde,

4) Önemli karayollarının belli bağlı kesişme noktalarındaki yerlere merkezlerinde,

5) Turistik faaliyet gösteren yerlerde fuar, sergi, panayır, kongre veya toplantı yerlerinde sürekli, mevsimlik veya geçici olarak,

6) Memur veya işçi çalıştıran kamu veya özel sektör işyerlerinden gerekli görüleceklerde,

7) İş hacmini hafifletmek ve iş sahiplerine kolaylık sağlamak amaciyle PTT işyeri bulunan büyük ve kalabalık yerleşim yerlerinde,

8) Yukarıda sayılanlar dışında kalıp da şube açılması gerekli görülen veya yarar sağlıyacağı umulan hal ve yerlerde,

9) Acentelik açılması gerektiren ve fakat devletin asayiş ve güvenliği yönünden sakıncalı olduğu valilik yazısı ile belirlenen toplu yerleşim yerlerinde.

Lokal şube açılabilecek yerler

MADDE 7

Aşağıdaki şartlardan birine uyan yerlerde lokal şube açılabilir:

1) En yakın PTT işyerine en az 2 kilometre veya daha uzak olan toplu yerleşim yerlerinde, (şubenin faaliyete geçirileceği yerde, tesbit edilen mesafede bina bulunmadığı takdirde bu mesafe değiştirilebilir. )

2) En yakın PTT işyerine en az 1 kilometre olan ve işyeri şartlarına uygun ücretsiz yer verilen ve yapılan inceleme sonunda gelirinin giderini karşılayacağı saptanan organize sanayi bölgeleri, 100 ve daha fazla işyeri bulunan sanayi siteleri, çarşı, han gibi ticari yerler ile büyük askeri birlik, üniversite kampüsü, adliye sarayı gibi kamuya ait yerler ve gar, otogar, deniz ve hava limanı gibi ulaşım yerleri ile gümrük kapılarının gerek görülenlerinde,

3) En yakın işyerine 4 kilometre veya daha uzak olan ve çevreye hizmet edebilecek merkezi bir yerde işyeri şartlarına uygun ücretsiz yer verilen ve yapılan inceleme sonucunda gelirinin giderini karşılayacağı saptanan otel, motel, kamping, tatil köyü, tatil siteleri gibi yerlerle toplam 600 yatak kapasiteli turistik belgeli tesislerinde.

Şubelerin merkeze dönüştürülmesi

MADDE 8

Aşağıda belirtilen şartlardan herhangi birinin oluşması halinde şubeler merkeze dönüştürülebilir.

1) İlçeye dönüştürülen bucaklardaki şubeler,

2) Son 6 aylık iş hacminin günlük ortalaması 3 memurluk iş gücünü dolduran (dağıtım hizmetleri hariç) ve bu miktar personel ile kira, aydınlatma, ısıtma gibi aylık giderleri karşılayacak aylık gelir sağlayacağı tesbit edilen şubeler, (lokal şubeler hariç),

3) Kendisinden yol alan 6 ve daha çok sayıda şube, acente ve 3 veya daha çok cihet üzerinden posta dağıtımı yapan şubeler (lokal ve merkezi dağıtıma tabi olan şubeler hariç).

Şubelerin kapatılması

MADDE 9

Devamına gerek veya zorunluluk duyulmayan veya 6 ncı ve 7 nci maddelerde öngörülen koşulların değişmesi yahut ortadan kalkması halinde şubelerin geçici veya sürekli olarak kapatılmasına karar alınabilir.

PTT acenteliklerinin şubeye dönüştürülmesi

MADDE 10

Yapılan inceleme sonucu yerel gereksinimleri karşılayamadığı saptanan ve 6 ncı ve 7 nci maddelerde öngörülen koşulların meydana geldiği hal ve yerlerdeki PTT acentelikleri kapatılarak bu yerlerde PTT şubesi açılmasına karar alınabilir.

Ayrıca, şebekeye bağlı olmak kaydı ile:

1) 2 personel ile kira, aydınlatma, ısıtma, posta taşıma gibi çeşitli aylık giderleri karşılayacak aylık gelir sağlayacağı tesbit edilen acenteliklerin,

2) Birden fazla işyerine yol verme durumunda olan ve kendisine irtibatlı işyerleri ile kendisinin bir önceki yılın son altı ayına göre hesaplanan aylık ortalama geliri iki personelin aylık ortalama giderini karşılayan acenteliklerin.

3) Devletin asayiş ve güvenliği yününden faaliyetine devam etmesinin sakıncalı olacağı valilik yazısı ile belirlenen acenteliklerin,

şubeye dönüştürülebilmesine kara alınabilir.

Merkezlerin şubeye dönüştürülmesi

MADDE 11

Daha önce açılmış olup, sonradan meydana gelen değişiklikler nedeniyle varlığında ve devamında gerek ve zorunluluk bulunmayan hal ve yerlerdeki merkezler şubeye dönüştürülebilir.

Şubelerin yönetimi

MADDE 12

Şubeye verilen görevler bağlı bulunduğu merkezin kadrosundan ayrılan bir memur veya dağıtıcı tarafından yapılır. Ancak iş kapasitesi ve çalışma saatleri gerektiğinde şubeye daha fazla personel verilebilir.

Bu durumda şubenin yönetiminden sorumlu personeli merkez müdürü seçer.

Şube personelinin nitelikleri

MADDE 13

Şu personeli veya sorumlusu olarak görevlendirilecek personelin:

1) PTT de en az 3 yıl hizmet yapmış olması,

2) İşletme servislerinde çalışmış olması veya bu servislerle ilgili geniş bilgi sahibi bulunması,

3) PTT deki görevi süresince kuşku verici bir davranışının bulunmaması,

4) Müstakilen görev yapabilme ve karar verebilme yeteneğine sahip olması,

5) İş sahipleriyle olan ilişkilerinde nazik, ciddi ve ölçülü olması,

gereklidir.

Şubelerin çalışma saatleri

MADDE 14

Şubelerin çalışma saatleri Genel Müdürlükçe belirlenir. Günde bir kez olmak üzere şube personeli tarafından yapılacak olan dağıtım hizmetinin saat ve süresi ise, şubenin çalışma gün ve saatleri içinde olmak kaydiyle bağlı olduğu merkez müdürlüğünce belirlenir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Şubelerin Bağlı Bulundukları Merkezlerle İlişkileri

Şube binaları

MADDE 15

Şubelerin çalışabilmesi için elverişli işyerlerinin sağlanması, kiralanması, kira bedellerinin ödenmesi, bağlı oldukları merkez müdürlüklerince yerine getirilir. Şube binalarının ısıtma ve aydınlatma giderleri de bağlı bulunduğu merkez müdürlüğünce karşılanır.

Şube gereksinimlerinin sağlanması

MADDE 16

Şube çalışmalarının aksaksız olarak sürdürülmesini sağlamak amaciyle her türlü:

1) Eşya, malzeme ve maddi duran varlıkları,

2) İşletmeye ilişkin telgraf ve telefon haberleşmesini sağlayacak telefon, santral gibi cihazlarla, damga, istampa, mühür, terazi gibi alet ve edavat,

3) Kanun, tüzük, yönetmelik, tarife gibi yayınlanmış mevzuat ile zaman zaman yapılacak olan bunlara ek veya değişiklik yayınları,

4) Basılı kağıt, formül ve kırtasiye,

6) Temizlik, ısıtma ve aydınlatma malzemesi şubenin bağlı bulunduğu merkez müdürlüğünce sağlanır.

Yukarda belirtilenlerle 15 inci maddede öngörülen işlemlere ilişkin her türlü ödenek temini, kasa ve mahsup muameleleri gibi muhasebe kayıt ve işlemleri merkez müdürlüğünce yapılır.

Şubenin bağlı olduğu merkezle yönetilmesi ilişkisi

MADDE 17

Şubelerin yönetimine ilişkin her türlü emir ve talimat, bağlı bulunduğu merkez tarafından şubeye yazılı olarak verilir. Şube personel bu emirleri aynen yerine getirmekle ve bu emirleri muntazam bir şekilde saklamakla sorumludur.

Şube iile ilgili yazışmalar

MADDE 18

Şube işlemleri ile ilgili olarak yapılacak her türlü yazışma, şubenin bağlı bulunduğu merkez müdürlüğünce yapılır. Şube personeli bu yazışma ile ilgili yazı ve reklamasyon cevaplarını geciktirmeden bağlı olduğu merkez müdürlüğüne bildirmek zorundadır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Şubelerin Denetimi

Şube denetiminin amacı

MADDE 19

Bağlı bulundukları merkezlerin birer gişesi durumunda olan PTT şubelerinin denetimindeki amaç, şubece yürütülmekte olan işlemlerin mevzuata uygun şekilde ve istenilen düzeyde yürütülmesini sağlamaktır.

Bu denetimler sonunda görülen aksaklıkların giderilmesi için alınacak önlemler ve yapılacak uyanların yanında, şube personelinin mesleki bilgisini arttıracak öğretici açıklamalarda bulunularak yetiştirilmesini sağlamak temel amaçtır.

Denetimin kimler tarafından, yapılacağı

MADDE 20

Şubenin denetimi, bağlı bulunduğu merkezin müdürü tarafından yapılır. Ancak merkez müdürü bu denetim görevini, varsa müdür yardımcısına veya amirlerden birisine de yaptırabilir.

Şube denetimiyle görevlendirilen personele gerekiyorsa Harcırah Kanununa göre yol ve zaruri giderleriyle gündelikleri ödenir.

Denetimin zaman ve süresi;

MADDE 21

Şubeler, başmüdürlüklerce yapılacak programa göre üç ayda bir olmak üzere yılda en az dört kez denetlenir. Başmüdürlüklerce yapılan program şubenin bağlı bulunduğu merkeze «Kişiye Özel» işaretli bir yazı ile bildirilir.

Şube denetimleri bir günde tamamlanır, daha uzun zamanın gerekmesi halinde gerekçe bildirilerek Başmüdürlükten ona göre talimat alınır. Lokal şubeler, başmüdürlükten izin alınmasına gerek olmadan olağan denetim dışında sık sık denetlenir.

Denetimin ne şekilde yapılacağı

MADDE 22

Şube işlemlerinin denetlenmesi, incelenen konuya ilişkin mevzuat hükümlerine göre ve şubedeki mevcut kayıtlar üzerinden yapılır. Görülen aksaklıkların ilgili kayıtlar üzerine işaretlenmek, imzalanmak ve ayrıca şube personeline öğretici açıklamalarda bulunmak suretiyle giderilmesi ve tekrarına yer verilmemesi için gerekli önlemlerin alınması sağlanır. Şubedeki denetim sonunda düzenlenecek raporun 1 nüshası şube gelen evrak dosyasına konur.

Denetim dışında şubelerin takip ve kontrolü

MADDE 23

Şubeler, 31 inci maddede öngörülen denetimler dışında da bağlı bulundukları merkez müdürleri veya onun görevlendireceği bir yetkili tarafından:

1) İşlemlerin doğruluğu, günlük, haftalık ve aylık dönemlerde merkeze getirilen veya getirttirilen belgeler üzerinden,

2) Dağıtım saatleri dışında şubenin açık olup olmadığının telefonla,

3) Şubece kullanılıp bitirildikten sonra merkeze gönderilen alındı İle defter suretlerinin, daha önce merkeze yollanmış belgelerdeki kayıtlarıyla karşılaştırılmasıyla,

Sık sık ve devamlı olarak takip ve kontrol edilir. Bu denetimlerin sonunda, şubenin yerinde incelenmesini gerektirecek bir yön görülürse durum başmüdürlüğe bildirilir ve alınacak emre göre hareket edilir.

Şubelerin olağanüstü denetimi

MADDE 24

Şubeler bağlı bulunduğu merkezin teftişi sırasında teftiş ve soruşturma yöntemlerine göre denetleneceği gibi yolsuzluk veya usulsüzlük ihbarı ile kuşku doğurucu yakınmalar üzerine de başmüdürlüğün talimatı uyarınca olağanüstü denetime tabi tutulur.

Denetim sonunda rapor düzenlenmesi

MADDE 25

Denetim sonunda, denetimi yapan tarafından bir rapor düzenlenebilir. Bu raporda:

1) Yapılan sayıma göre para ve pul mevcutlarının kayıtlara uygun olup olmadığı,

2) Şube işlemleri ile ilgili her türlü defter, formül ve kayıtların usulüne göre işlenmiş olup olmadığı,

3) Hangi işlemlerin tek tek veya sondaj suretiyle denetime tabi tutulduğu,

4) İşyerinin gereği gibi temiz ve düzenli bir şekilde tutulup tutulmadığı,

5) Her türlü dosya, kayıt ve evrakın düzenli bir şekilde bulunup bulunmadığı,

6) Yanlış düzensiz veya mevzuata aykırı bir durumla karşılaşılmış olup olmadığı, karşılaşılmış ise bunların giderilmesi veya düzeltilmesi işin ne yolda işlem yapıldığı ve tekrar edilmemesi işin ne gibi ünlemler alındığı ayrıntılı olarak belirtilir.

Düzenlenen bu raporun aslı başmüdürlüğe gönderilir, bir örneği merkezdeki dosyasında, üçüncü örnek de 22 nci maddede belirtildiği gibi şubenin gelen evrak dosyasında saklanır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Şubelerin Yapacakları İşlemler

BİRİNCİ KISIM

İşlemlerin Tümüne İlişkin Hükümler

Şubelerin yapacakları veya yapmayacakları işlemlerin saptanması

MADDE 26

Şubelerce, PTT hizmetlerinden hangilerinin halka sunulacağı ve hangi tür hizmetlerin şubelerce yapılmayacağı Genel Müdürlükçe saptanır.

Saptanan bu hizmetler, şubelerin tümü için geçerli olabileceği gibi, özelliği gözönünde tutularak bazı şubelerde bir kısım PTT hizmetlerinin yaptırılmaması veya bazı hizmetlerin ilâveten yaptırılması Genel Müdürlüğün yetkisindedir.

Şubelerde yapılan işlemlerde değişiklik yapılması

MADDE 27

Bir şubede yapılmakta olan hizmetlerden bazılarının kapatılmasına, daha önce yapılmamakta olan bazı hizmetlerin de ilâveten aşılmasına Genel Müdürlükçe karar verilir.

Bu konudaki kararlar. Genel Müdürlükçe re'sen alınabileceği gibi, yerel koşulların olumlu veya olumsuz yönde değişiklik göstermesi üzerine merkez müdürlüğünün teklifi ve başmüdürlüğün görüşü üzerine, gerekçesine dayanılarak Genel Müdürlükçe kararlaştırılır.

Şubelerce yapılacak işlemlere ilişkin mevzuat hükümleri

MADDE 28

Şubelerce yapılması öngörülen PTT hizmetleri ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

Ayrıca, bu İşlemlere ilişkin mevzuat İle şubelerin niteliği veya bağlı olduğu merkezle ilişkisi bakımından ayrıcalık veya özellik gösteren mevzuat hükümleri «PTT Şubeleri Rehberi» nde gösterilir.

Şube hesaplarının muhasebeleştirilmesi

MADDE 29

Şubelerce elde edilen posta, telgraf ve telefon gelirleri ile tahsil edilen veya ödenen her türlü paralar, şubece düzenlenen kayıtlara göre bağlı bulunduğu merkez hesaplarında muhasebeleştirilir.

Bu İşlemler, «PTT Şubeler Rehberi»nde belirtilen esaslara göre yapılır.

İKİNCİ KISIM

Posta Hizmetleri

Şubelerde yapılacak posta hizmetleri

MADDE 30

Şubelerce, posta hizmetlerinden aşağıda yazılı olanları yapılır:

1) Pul, posta kartı ve diğer değerli kâğıtları satmak,

2) Uluslararası cevap kuponu satmak ve bunları kabul etmek,

3) Yurtiçi ve yurtdışı özel ve resmi mektup, posta kartı, tebrik, basılmış kâğıt, körlere özgü yazı veya küçük paket gibi her türlü adi ve taahhütlü mektup postası gönderilerini kabul etmek,

4) Askeri okullar, öksüz yatılı okulları ve Darüşşafaka Öğrencileri ile onbaşıya kadar (onbaşı dahil) asker ve jandarma eratının gönderecekleri 100 grama kadar ağırlıktaki yurtiçi adi mektup ve kartlarla bunların aile ve akrabaları tarafından sözügeçen öğrenci ve erata gönderilecek aynı ağırlığa kadar olan adi mektup ve kartları, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığından gönderilip doktorlar tarafından doldurularak postaya verilen bulaşıcı hastalıkları bildiren adi kartları, binde beş oranında ücrete tabi gönderiler olarak kabul etmek,

5) Posta ve telgraf havalesi ile posta çeklerini kabul etmek ve ödemek,

6) Yurtiçi kargo ve kurye kabul ve teslim etmek,

7) Tebliğ kâğıtları ile vergi tebliğ kâğıtlarını kabul ve tebliğ etmek,

8) Ödeme şartlı posta gönderilerini kabul ve teslim etmek,

9) Genel Müdürlükçe uygun görülen yerlerde;

a) Yurt dışı koli kabul etmek,

b) Gümrük işlemleri yapılmış yurt dışı koli ve yurt dışı acele posta gönderisi teslim etmek,

c) Değerli yurt içi kargo ve sigortalı kurye kabul ve teslim etmek.

10) Şube dağıtım alanı içinde oturanlar adresine gelen her türlü mektup postası gönderilerini dağıtmak veya teslim etmek,

11) Teslim veya ödeme işlemleri merkezde yapılması gereken, belirlenen limitten fazla ağırlıktaki kolilerle, fazla bedeldeki havalelerin, ödeme şartlı gönderilerin ve gümrüklü gönderilerden şube dağıtım alanı içinde oturanlar adresine gelenlerin haber kâğıtlarını dağıtmak veya teslim etmek.

Şubelerde yapılmayacak posta hizmetleri

MADDE 31

Şubelerde, aşağıda yazılı olan posta hizmetleri yapılmaz:

1) Resmi posta pulu satışı,

2) Adressiz basılmış kâğıt kabulü,

3) Değeri ne olursa olsun posta pullarının para ile veya başka değerdeki pulla değiştirilmesi,

4) Yurt içi ve yurt dışı değer konulmuş mektup kabul ve teslimi ile yurt dışı değer konulmuş koli kabulü.

Posta hizmetlerinin yapılmasında uygulanacak esaslar

MADDE 32

Şubelerce 30 uncu maddede belirtilen hizmetlerin yapılmasında, bu hizmetlerin merkezin gişe veya servislerinde yapılması sırasında uygulanan esaslar, aynen uygulanır. Ancak, Genel Müdürlükçe ağırlık, boyut, değer ve bedel gibi konularda şubeler için getirilen kısıtlamalar gözönünde tutulur.

ÜÇÜNCÜ KISIM

Telgraf ve Telefon Hizmetleri

Şubelerde yapılacak telgraf hizmetleri

MADDE 33

Şubelerce aşağıda yazılı telgraf hizmetleri yapılır:

1) Her tür yurtiçi telgraf kabulü,

2) Telgraf kısa adres kaydı,

3) Kredili telgraf abone kaydı ve bunların ücretlerinin takip ve tahsili,

4) Özel izin verilmiş olması halinde yurtdışı telgraf kabulü;

Telgrafların keşidesi, şebeke bağlantı durumuna göre şube personelince sağlanır.

Telgraf dağıtım ve teslim hizmeti

MADDE 34

Yukardaki 33 üncü maddede yazılı hizmetlerin yapılmakta olup olmadığına bakılmaksızın, şube dağıtım alanı içinde oturanlar adresine gelen her tür yurtiçi ve yurtdışı telgraflar alıcılarına şube personelince dağıtılarak teslim olunur. Bu hizmet «Telgraf Dağıtım Hizmetleri Yönetmeliği» esaslarına göre yapılır.

Radyo ve televizyon hizmetleri

MADDE 35

Aksine bir emir verilmedikle şubelerin dağıtım alanı içinde oturanlara ait olan radyo ve televizyonların abone kayıtlarının yapılması, ruhsatnamelerin düzenlenerek verilmesi, bunlara alt ücretlerin tahsili, borcunu ödemeyenlerin İzlenerek ödeme emri düzenlenmesi işlemleri şubelerde yapılır.

Başka merkez veya şubelerde kayıtlı radyo ve televizyon ücretlerinin de ödenmek istenmesi halinde şubelerce tahsili ile ilgili merkez veya şubeye intikali sağlanır.

Şubelerde yapılacak telefon hizmetleri

MADDE 36

Şebeke bağlantısı durumuna göre şubelerde aşağıda yazılı telefon hizmetleri yapılır:

1) Şube santralına bağlı abone hesaplarının tutulması, muhasebeleştirilmesi, ve ücretlerin tahsili,

2) Şehiriçi ve şehirlerarası veya milletlerarası telefon konuşmalarının sağlanması,

3) Diğer İşyerleri adına telefon ücretlerinin tahsili ile İlgili merkezlere İntikal ettirilmesi.

ALTINCI BÖLÜM

Şube Personeline İlişkin Hükümler

Şube personelinin görev süresi

MADDE 37

Şube personeli belirlenen dağıtım saatleri dışında, şube çalışma saatlerine uygun olarak şubeyi açık tutmak ve görevinin başında bulunmak zorundadır. Herhangi bir nedenle bu durumun aksaması halinde durum merkez müdürüne bildirilir.

Şube personelinin tavır ve hareketleri

MADDE 38

Şube personeli, gerek şubedeki görevi gerek dağıtım sırasında ağırbaşlı davranmak, kılık ve kıyafetlerini istenilen şekil ve temizlikte tutmak, işsahipleriyle olan ilişkilerinde ölçülü, nazik ve ciddi davranmak zorundadır. Bunlar çalışma saatleri İçinde ilgisi veya gereği olmayan yerlerde bulunamaz veya oturamazlar.

Şube personeli, işyeri içinde veya dışında teşekküle alt her türlü araç, gereç ve malzemeyi temiz tutmak, bozulanları mümkün ise onarmak veya onarılmasını sağlamakla yükümlüdür.

Bu personel, çalışma yerlerini temiz tutmakla da görevlidir.

Haberleşme gizliliği

MADDE 39

Şubeler tarafından görülen işlere, bu şubede görevlendirilen personelden başka kimse el süremez. Görevli, yetkili veya ilgili personel dışındaki kimselerin şubedeki servislere veya halka açık olmayan kısımlara girmelerine izin verilmez.

Şube personelinin, kişilerin her türlü haberleşme ilişkilerini açığa vurmaları, mektupları açmaları, açık dahi olsa İçlerinde ne bulunduğunu araştırmaları veya haberleşme kağıtlarındaki yazılarla telgraf ve telefon haberleşmeleri hakkında üçüncü kişilere (gönderici ile alıcıdan veya bunların tayin ettikleri vekillerin dışındaki kişilere) bilgi vermeleri yahut herhangi birine bunları yapmaya imkân bırakmaları yasaktır.

Şube personelinin kefâlete bağlanması

MADDE 40

Şubelerde görevlendirilen personel kefalete bağlanır.

Şube personeline ikamet yevmiyesi ödenmeyeceği

MADDE 41

Bağlı bulunduğu merkezin belediye sınırları dışında bulunsa dahi şube personeline görevleri süresince ikamet yevmiyesi ödenmez. Ayrıca, belediye sınırları dışında olmakla beraber mücavir alanlar içinde, şehrin devamı niteliğindeki yerlerde ve belediyelerce ulaşım sağlanan yerlerde görevlendirilenlerle, kurumca vasıta temin edilen yerlerde görevlendirilenlere de harcırah ödenmez.

Ancak, hastalık, izin veya görevin acık olması gibi durumlarda belediye sınırları dışında bulunan şubelerde görevlendirilecek personele görev süresince Harcırah Kanunu hükümlerine göre harcırah verilir.

YEDİNCİ BÖLÜM

Son Hükümler

Genel hükümlerin uygulanması

MADDE 42

Bu Yönetmelikte bulunmayan veya yeteri kadar açıklık olmayan hallerde genel hükümler ile yürürlükteki diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 43

Bu Yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 44

Bu Yönetmelik hükümlerini PTT Genel Müdürü yürütür.