BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunun kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını, müfettiş yardımcılarının yarışma ve yeterlik sınavlarının şekli ve uygulaması, müfettişlerin yetiştirilme, atanma, yükselme, görevlerini yerine getirme, yetkilerini kullanma ve teftiş edilenlerin yükümlülüklerini düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Teftiş Kurulunun görev ve faaliyetleri ile ilgili esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 25/11/2010 tarihli ve 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 7 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası ve 9 uncu maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakanı,
b) Başkan: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Teftiş Kurulu Başkanına yardımcı olmak üzere görevlendirilen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başmüfettiş ve müfettişlerini,
ç) Genel Müdür: Tapu ve Kadastro Genel Müdürünü,
d) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,
e) KPSS: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,
f) Müsteşar: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakanlığın Müsteşarını,
g) Müfettiş: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanını, başmüfettişleri, müfettişleri ve re’sen görev yapmaya yetkili müfettiş yardımcılarını,
ğ) Müfettiş yardımcısı: Re’sen görev yapmaya yetkili veya yetki verilmemiş Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü müfettiş yardımcılarını,
h) Şube Müdürlüğü: Teftiş Kurulu Başkanlığı Şube Müdürlüğünü,
ı) Şube Müdürlüğü personeli: Şube Müdürlüğünde görevli müdür, uzman ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinde sayılı personel ile diğer görevlileri,
i) Teftiş Kurulu: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunu,
j) Yarışma Sınavı: Tapu ve Kadastro Müfettiş Yardımcısı adaylarının bilgi, tutum, davranış ve genel yetenek bakımından Teftiş Kurulunda müfettiş yardımcısı unvanıyla görev yapabilecek olanların belirlenmesi amacıyla yapılan sınavı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Bağlılık ve Görev Merkezi
Kuruluş ve bağlılık
(1) Teftiş Kurulu; Başkan, başmüfettiş, müfettiş ve müfettiş yardımcılarından oluşur.
(2) Teftiş Kurulu doğrudan Genel Müdüre bağlıdır. Müfettiş ve müfettiş yardımcıları; teftiş, inceleme, araştırma, soruşturma ve ön incelemeleri Genel Müdür adına yaparlar.
(3) Müfettişlere; Bakan, Müsteşar, Genel Müdür ve Başkan dışındaki makam ve merciler tarafından emir ve görev verilemez.
(4) Genel Müdürlük yetki alanı içindeki herhangi bir birim, iş, işlem ve faaliyet, yönetmelik, genelge ve benzeri düzenlemelerle Teftiş Kurulunun görev ve teftiş alanı dışına çıkartılamaz.
(5) Teftiş Kurulunun; taşınır mal, yazı, muhasebe, arşiv, kütüphane ve diğer idari işleri Teftiş Kurulu Başkanlığına bağlı Şube Müdürlüğünce yürütülür.
Müfettişlik güvencesi
(1) Tapu ve Kadastro Müfettişliği kariyer mesleği olup, Tapu ve Kadastro Müfettişleri kendi istekleri olmaksızın veya teftiş hizmetlerinin gerekleri ile bağdaşmayan sıhhi, ahlaki ya da mesleki yetersizlikleri saptanmadıkça görevden alınamaz, diğer idari görevlere atanamazlar ve görevlendirilemezler.
(2) Sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin; yargı kararı, sağlık kurulu raporu, en az iki Müfettiş raporu ve Teftiş Kurulu Başkanının görüşü ile belgelendirilmesi esastır.
(3) Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak üzere, kendilerinin talepleri halinde Genel Müdürün oluruyla, Genel Müdürlük teşkilatı idari kademelerinde geçici olarak görevlendirilebilir.
Görev merkezi
(1) Teftiş Kurulunun görev merkezi Ankara’dır.
(2) Genel Müdürün teklifi ve Bakan oluru ile Teftiş Kurulu Başkanlığınca, devamlı denetim ve teftişi sağlamak amacıyla, Genel Müdürlük merkez teşkilatının bulunduğu yer dışında müfettiş bulundurulması gerekli görülen bölge müdürlüklerinin bulunduğu il merkezlerinde en az üç müfettişten oluşmak üzere görev merkezleri kurulabilir veya aynı usulle kaldırılabilir.
(3) Bu merkezlerde görev yapmak isteyen Teftiş Kurulunda müfettiş yardımcılığı dâhil en az dört yıl görev yapan müfettişler, Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayı ile beş yıllık süre ile görevlendirilebilir.
(4) Ankara dışındaki görev merkezlerinde bulunan müfettiş sayısı, görevlendirme süreleri, bu merkezlerdeki müfettişlerin çalışma koşulları, performansları ve hizmet gerekleri dikkate alınarak sınırlandırılabileceği gibi belirlenen süre dolmasa da gerektiğinde Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayı ile bu görevlendirme sona erdirilebilir.
(5) Bu görev merkezlerinde görev yapan müfettişlerden biri, Teftiş Kurulu Başkanı ve Genel Müdür tarafından verilen emirlerin yerine getirilmesi, büro hizmetlerinin yürütülmesi, müfettişlerin büroyla ilişkilerinin düzenlenmesi ve koordinasyonun sağlanması konularında, Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayıyla Grup Başkanı olarak görevlendirilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki, Sorumluluklar ve Teftiş Kurulu Başkanının Atanması
Teftiş Kurulu Başkanlığının görevleri
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığı, Genel Müdürün emri veya onayı üzerine Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar:
a) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra teşkilatının her türlü faaliyet ve işlemleriyle ilgili olarak teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturma işlerini yürütmek,
b) Müfettişlerin araştırma, inceleme, ön inceleme, soruşturma ve teftiş sonucu düzenleyecekleri raporları Başkanlık görüşü ile birlikte Genel Müdürlük Makamına sunmak,
c) Lisanslı harita kadastro mühendisleri ve bürolarının faaliyetleri iş ve işlemleri ile taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini yürütmek üzere Genel Müdürlükçe lisans verilen gerçek kişiler ve/veya özel hukuk tüzel kişilerini denetlemek, gerektiğinde ilgililer hakkında inceleme ve soruşturma yapmak,
ç) Yurt dışındaki Türk vatandaşları ile yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkemizdeki taşınmazları ile ilgili tapu ve kadastro işlemleri hakkında teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturma işlerini yürütmek,
d) Teftiş Kurulu Başkanlığı ve müfettişlerle ilgili kanun, yönetmelik ve diğer idari düzenlemelerin tasarılarını hazırlamak,
e) Özel kanunlarda yer alan ve Bakan, Müsteşar veya Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Teftiş Kurulu Başkanının atanması ve vekâlet
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, Teftiş Kurulunda görev yapmakta olan başmüfettişler arasından atanır. 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendindeki öğrenim şartını haiz olmak kaydıyla kamu kurum ve kuruluşlarında denetim hizmetleri ile ilgili görevlerde en az on yıl hizmeti bulunanlar ile daire başkanlığı, dengi veya üstü görevleri yapmış olanlar arasından Başkanlığa atama yapılabilir.
(2) Teftiş Kurulu Başkanı; çeşitli sebeplerle görevinde bulunamadığı durumlarda Başkanlığa, başkan yardımcısı olarak görevlendirilmiş olan başmüfettişlerden biri, başkan yardımcısı bulunmadığı durumlarda başmüfettişlerden uygun görüleni Genel Müdürün onayı ile vekâlet eder.
(3) Herhangi bir nedenle Başkanlık kadrosunun boşalması halinde, başkan vekili görevlendirmesi başkanlığa atanma şartlarını taşıyan başmüfettişler arasından Genel Müdürün teklifi ve Bakanın onayı ile yapılır.
Başkanın görev ve yetkileri
(1) Başkan, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, Genel Müdürün emir veya onayı üzerine Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar:
a) Teftiş Kurulu Başkanlığının görevlerini yürütmek ve Teftiş Kurulunu yönetmek, çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek,
b) Gerekirse teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak,
c) Yıllık teftiş ve çalışma programını hazırlamak, Genel Müdürün onayından sonra uygulanmasını sağlamak,
ç) Müfettişlerden gelen raporları incelemek, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlamak, ilgili mercilere göndermek, alınacak önlemleri ve yapılacak işlemlerin sonuçlarını izlemek ve alınması gereken önlemlere ilişkin önerilerde bulunmak,
d) Müfettişlerce düzenlenen ve doğrudan yetkili mercilere verilen raporların, Teftiş Kurulu Başkanlığına sunulan örneğini incelemek, usul ve esas yönünden görülen eksiklikleri tamamlattırmak, yetkili mercilerine ek raporun gönderilmesini ve ön inceleme onayı alınmayarak işlemden kaldırılan inceleme raporları için, yetkili merciden ön inceleme onayı alınarak ön inceleme raporu düzenlemeleri yönünde müfettişlere yazılı emir vermek veya verilmesini sağlamak,
e) Müfettiş yardımcılarının alınmasını ve yetiştirilmelerini sağlayacak önlemleri almak,
f) Müfettiş ve müfettiş yardımcılarıyla, şube müdürü ve büro personelinin çalışmalarını değerlendirmek, performanslarını ölçmek,
g) Müfettişleri mesleki ve bilimsel çalışmalara özendirmek, başarılı inceleme sonuçlarının yayımlanmasını sağlamak,
ğ) Teftiş Kurulu Başkanlığının çalışmalarına ait yıllık faaliyet raporları düzenletmek ve Genel Müdüre sunmak,
h) Mevzuatın, müfettişler arasında değişik yorumlandığı hallerde görüş ve uygulama birliğinin sağlanması için gerekli önlemleri almak,
ı) Müfettiş ve müfettiş yardımcılarının özlük haklarıyla, atama ve yükselme işlemleri konusunda Genel Müdüre önerilerde bulunmak,
i) Gerektiğinde müfettişlerin çalışmalarını görev yerlerinde denetlemek ve izlemek,
j) Teftiş Kurulunun ve müfettişlerin görevleriyle ilgili kanun, tüzük ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya hazırlatmak,
k) Kanun, tüzük ve yönetmeliklerde yer alan görevler ile Bakan, Müsteşar ve Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak veya yaptırmak.
(2) Başkan, kendisine verilen ve Teftiş Kurulu Başkanlığına ait görevlerin yerine getirilmesinden, mevzuat çerçevesinde Genel Müdüre karşı sorumludur.
Teftiş Kurulu Başkanına yardım
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayı ile en az bir yıl süreli olarak başkan yardımcısı olarak görevlendirebilir. Süresi dolanlar tekrar görevlendirilebilir. Başkan yardımcısı olarak görevlendirilen müfettişlerin arasındaki görev dağılımı Başkan tarafından belirlenir.
(2) Başkan yardımcısı olarak görevlendirilen müfettişlere zorunlu olmadıkça teftiş, inceleme, araştırma, soruşturma ve ön inceleme görevleri verilmez.
Müfettişlerin görev ve yetkileri
(1) Müfettişler, Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri kullanırlar:
a) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra teşkilatındaki faaliyet ve projeler ile birimlerin çalışmaları ve işlemleriyle ilgili olarak teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturma işlerini yapmak,
b) Lisanslı harita kadastro mühendisleri ve bürolarının faaliyetleri, iş ve işlemleri ile taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini yürütmek üzere Genel Müdürlükçe lisans verilen gerçek kişiler ve/veya özel hukuk tüzel kişilerini denetlemek, gerektiğinde ilgililer hakkında inceleme ve soruşturma yapmak,
c) Görevlerini yaparken öğrenmiş oldukları yolsuzluklar için sorumlular hakkında tabi oldukları soruşturma usulüne göre işlem yaparak, durumu Başkanlığa bildirmek ve verilecek emre göre hareket etmek,
ç) Mevzuatın uygulanmasından doğan sonuçlar üzerinde inceleme yaparak görülecek hata, yanlışlık ve eksikliklerin giderilmesi, düzeltilmesi yollarını araştırmak, işlerin istenen düzeyde yürümesini sağlamak için alınması gereken önlemleri ve önerilerini raporla Başkanlığa bildirmek,
d) Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili yurt içinde ve yurt dışında araştırmalar yapmak, görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer ve toplantılara katılmak, sonuçlarını Başkanlığa sunmak,
e) Birlikte çalıştıkları müfettiş yardımcılarının mesleki gelişimi ve davranışlar yönünden yetiştirilmelerini sağlamak,
f) Teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturma sırasında Genel Müdürlük kuruluşu dışındaki kurum ve kuruluşlarla ilgili incelenmesi veya soruşturulması gerektiği kanaatine varılan konuları, ilgili kurumlara ve kuruluşlara iletilmesi için Başkanlığa bildirmek,
g) Tapu ve kadastro hizmetleri ile teftiş kurulunun verdiği hizmetlerin daha iyi ve kaliteli verilmesi için önerilerde bulunmak,
ğ) Yurt dışındaki Türk vatandaşları ile yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin bulundukları ülkelerde yaptığı ülkemize ait tapu ve kadastro işlemlerinden gerekli görülenlerin Dışişleri Bakanlığı ile koordineli olarak teftiş, araştırma, inceleme, ön inceleme ve soruşturma işlerini yapmak,
h) Mevzuatla ve Başkanca verilecek diğer görevleri yapmak.
(2) Müfettiş yardımcılarının bu yetkileri kullanabilmeleri ya da bağımsız olarak görev yapabilmeleri, belirli bir yetişme süresi sonunda, kendilerine yetki verilmesiyle mümkündür. Yetki verilmemiş müfettiş yardımcıları yetkilerini birlikte çalıştıkları müfettişlerin gözetimi altında kullanabilirler.
Müfettişlerin bilgi ve belge isteme yetkileri
(1) Müfettişler görevlendirildikleri konu ve görev emrinde belirtilen hususlarla ilgili olmak kaydıyla gerekli gördükleri bilgileri, gizli de olsa bütün defter, dosya ve belgeleri teftiş, araştırma, inceleme, ön inceleme ve soruşturma yaptıkları birim ve kuruluşlardan istemek, bunların onaylı örneklerini, bir yolsuzluğun kanıtını oluşturanların asıllarını almak, kasa, depo ve ambarları incelemek ve saymak, bunları mühürlemek, inceleme ve sayma işlerinde yardım istemek, gerektiğinde diğer kamu idare ve kurumlarıyla gerçek ve tüzel kişilerden bilgi ve belge istemek yetkisine sahiptirler. İlgililer, müfettişlerin bu isteklerini geciktirmeden yerine getirmek ve sorularını cevaplamakla yükümlüdürler.
(2) Asılları alınan belgelerin, müfettişlerin mühür ve imzasıyla onanmış örnekleri, dosyasında saklanmak üzere alındığı yere verilir.
(3) Bu yükümlülükleri yerine getirmeyenler hakkında gerektiği durumlarda ceza ve/veya disiplin hükümlerine göre soruşturma açılmak üzere Teftiş Kurulu Başkanlığına yazılı bilgi verilerek alınacak emre göre hareket edilir.
Görevden uzaklaştırma
(1) Müfettişler, kanunlara göre haklarında görevden uzaklaştırma hükümlerinin uygulanabileceği kişileri, aşağıdaki koşullarının varlığı halinde görevden uzaklaştırabilirler.
a) Para ve para hükmündeki belge, bilgi ve senetleri, her türlü mal ve eşyayı bunlara ait hesap, belge ve defterleri göstermekten ve bunlarla ilgili soruları cevaplamaktan kaçınmak,
b) Teftiş, inceleme ve soruşturmayı engelleyecek ve yanlış yollara sürükleyecek davranışlarda bulunmak,
c) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun 17 nci maddesine giren eylemlerde bulunmak,
ç) Evrakta sahtecilik ve kayıtlarda tahrifat yapmak,
d) Kamu hizmeti gerekleri yönünden görevi başında kalması sakıncalı olmak.
(2) Birinci fıkranın (a) ve (b) bentlerinde gösterilen hallerde, durumun bir tutanakla saptanması gerekir.
(3) Görevden uzaklaştırma önlemi, teftiş, inceleme, ön inceleme veya soruşturmanın her aşamasında alınabilir. Ancak, ilgilinin görevi başında kalmasının sakıncalı olduğunun açık bir biçimde ortaya konması gerekir.
(4) Görevden uzaklaştırma işlemi, Müfettiş tarafından gerekçesiyle birlikte görevden uzaklaştırılana, birinci derecedeki amiriyle atamaya yetkili amirine, Genel Müdürlüğe sunulmak üzere Başkanlığa ve diğer ilgililere yazıyla bildirilir.
(5) Teftiş, inceleme, ön inceleme veya soruşturma sonucunda, disiplin yönünden memurluktan çıkarılmasının veya cezai bir işlem uygulanmasının gerekmediği anlaşılanlar hakkında görevden uzaklaştırma önleminin kaldırılması, müfettişlerce Genel Müdürlüğe önerilir. Bu öneri üzerine görevliler, atamaya yetkili amirlerce değerlendirilme yapılarak görevlerine başlatılabilir.
Müfettişlerin sorumlulukları
(1) Müfettişler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile diğer kanun, tüzük ve yönetmeliklerde öngörülen yetkilerini tam olarak kullanmaktan ve görevlerini eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.
Müfettişlerin uyacakları hususlar
(1) Müfettişler, mesleğin gerektirdiği saygınlığı ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunamazlar. Görevlerinde tarafsızlık, nesnellik, eşitlik, dürüstlük, gizlilik, çıkar çatışmasından kaçınma, nezaket ve saygı, yetkinlik ve mesleki özen gibi denetim görevlilerinin uyacakları mesleki etik davranış ilkelerine uygun davranırlar. Ayrıca;
a) İcraya karışamazlar,
b) İnceledikleri belge ve defterlerde, işlemlerin denetlendiğini gösterir tarih ve imza dışında açıklama ve düzeltme yapamazlar,
c) İnceleme, ön inceleme ve soruşturma konularını, yapacakları işleri ve öğrendikleri sırları açıklayamazlar,
ç) Teftiş, inceleme, ön inceleme, araştırma ve soruşturmayla görevli bulundukları sırada, bu işlerle ilgili kimselere konuk olamazlar, doğrudan ve dolaylı olarak yaptıkları görevle ilgili olanların teklif ve ikramlarını, hediyelerini kabul edemezler, bunlarla alış veriş yapamazlar, borç alıp veremezler.
(2) Beşeri ve sosyal ilişkilerin gerektirdiği ve müfettişlik saygınlığına zarar vermeyecek hususlar bu yasakların dışındadır.
Yazışma yöntemi
(1) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları; Bakan, Genel Müdür ve Başkan tarafından verilmiş görevleriyle ilgili olarak kamu kurum ve kuruluşlarıyla, gerçek ve tüzel kişilerle doğrudan yazışma yapabilirler. Ancak, Başbakanlık ve Bakanlıkların merkez ve yurt dışı kuruluşlarıyla yazışmalarını Genel Müdürlük aracılığı ile yaparlar.
(2) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları yazışmalarında, yazılara kurum sicil numaralarını kullanarak sayı verirler ve bunların kayıtlarını tutarlar.
Yurt dışına gönderilme
(1) Müfettişler, tapu ve kadastro hizmetleri ile bu hizmetlerin denetimi ile ilgili konularda inceleme, araştırma yapmak ve mesleki bilgilerini arttırmak üzere 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yurt dışına gönderilebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yarışma Sınavına İlişkin İşlemler
Yarışma sınavı
(1) Müfettiş yardımcılığına atanabilmek için, yapılacak yarışma sınavını kazanmak şarttır.
(2) Sınavın açılmasına Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayıyla karar verilir.
Yarışma sınavına gireceklerde aranan şartlar
(1) Yarışma sınavına katılabilmek için;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara sahip olmak,
b) En az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler ile harita, harita kadastro, geomatik, jeodezi, jeodezi ve fotogrametri mühendisi yetiştiren bölüm ve fakültelerden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt içi veya yurt dışı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
c) Sağlık durumu, her türlü iklim ve yolculuk koşullarına elverişli olmak,
ç) Genel Müdürlükçe tespit edilecek KPSS puan türünden sınav ilanında belirtilen taban puanı almış olmak,
d) Yarışma sınavının yapıldığı gün itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
e) Müfettişlik davranış, karakter ve niteliklerini taşımak,
gerekir.
(2) Sınavda başarı gösterenlerin müfettiş yardımcılığına atanmaları, başarı sırasına göre yapılır.
Sınav yöntemi
(1) KPSS’ den Genel Müdürlükçe ilan edilen puan türünden yeterli ve geçerli puanı almış ve yapılan puan sıralamasında alınması öngörülen müfettiş yardımcısı sayısının en fazla 6 katı içerisine girmiş olan adaylar arasında yapılacak olan müfettiş yardımcılığı yarışma sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur.
(2) Yazılı sınav klasik veya test olarak yapılabilir.
(3) Yazılı sınavda başarılı olanlar, sözlü sınava çağrılır.
Yarışma sınavı ilanı
(1) Yarışma sınavı ilanı atama yapılması planlanan kadro sayısı, sınavın yapılacağı tarih, sınav konuları ve şekli, değerlendirme yöntemi, adaylarda aranacak nitelikler, istenilen belgeler, başvuru yeri ve süresi belirtilerek, Türkiye genelinde dağıtımı yapılan tirajı en yüksek ilk beş gazeteden ikisinde en az bir kez ilan edilmek suretiyle yapılır. İlan, sınav tarihinden en az bir ay önce yapılır. Ayrıca ilan örneği Genel Müdürlük resmi internet sayfasında yayınlanır.
(2) Son başvuru tarihi ile sınav tarihi arasındaki süre 15 günden az olamaz.
Yarışma sınavının yeri
(1) Müfettiş yardımcılığı yarışma sınavı Ankara’da yapılır.
(2) Yazılı sınavın yeri yarışma sınavı ilanında belirtilir.
(3) Yazılı sınavı kazananların sözlü sınav yeri ve tarihi duyurulur ve kazananlara bildirilir.
Hukuk ve teknik bölüm sınavı ayrımı
(1) Genel Müdürlükçe KPSS puan türü, hukuk ve teknik bölüm için ayrı ayrı belirlenir.
(2) Müfettiş yardımcılığı yarışma sınavına hukuk bölümünden girenler teknik bölüm sorularından, teknik bölümden girenler ise hukuk bölümü sorularından sorumlu tutulmazlar.
(3) Boş kadro adedine göre hukuk ve teknik bölüm için kontenjan, Genel Müdürlük merkez birimlerinin, taşra teşkilatının, tapu ve kadastro müdürlüklerinin sayısı ve işlem yoğunluğu, özel kanunlar ile ikincil mevzuatta denetimi yapılacak birimler ve kurumlar dikkate alınarak tespit edilir.
(4) Hukuk ve teknik bölüm kontenjan durumu ilanda belirtilir.
Başvuru yeri, şekli ve süresi
(1) Sınava katılmak için başvurular, yarışma sınavı ilanında belirtilen gerekli belgelerle birlikte, süresi içerisinde, şahsen veya posta ile Teftiş Kurulu Başkanlığına yapılır.
(2) Belirlenen başvuru tarihlerinden sonra veya eksik belgelerle yapılan başvurular ile postadaki gecikmeler kabul edilmez.
Yazılı sınava başvuru için gerekli belgeler
(1) Sınava girmek isteyen adaylardan;
a) T.C. Kimlik numarası beyanı,
b) Son bir yıl içerisinde çekilmiş 4,5x6 ebadında fotoğraf,
c) KPSS sonuç belgesi çıktısı,
ç) Yüksek öğretim kurumlarından verilmiş diploma veya bitirme belgesinin aslı, noterlikçe veya Kurul Başkanlığınca onaylı sureti,
d) İkametgâh beyanı,
e) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
f) Sabıka kaydı olmadığına dair yazılı beyanı,
g) Sağlık durumu bakımından yurdun her yerinde, her türlü iklim ve yolculuk koşullarında görev yapmaya elverişli olduklarına dair yazılı beyanı,
alınır.
(2) KPSS’de Genel Müdürlüğün esas aldığı puan türünden, Genel Müdürlükçe belirlenerek sınav ilanında belirtilecek olan asgari ve üzeri puan alan ve Genel Müdürlüğün öngördüğü başvuru süresi içerisinde başvurusunu yapan adaylar arasında ilgili KPSS puan türüne göre yapılan puan sıralamasında, Genel Müdürlüğün o sınav döneminde almayı öngördüğü Müfettiş Yardımcısı sayısının en fazla 6 katını oluşturacak sayı kadar puan sıralamasının üst sıralarına girmiş olan adaylar, yazılı sınava girmeye hak kazanır. Bu adaylardan yazılı sınava girmek isteyenler, Genel Müdürlük Teftiş Kurulu Başkanlığına şahsen müracaat etmek suretiyle Sınav Giriş Formu alırlar.
(3) Sınav giriş formunda, isteklinin fotoğrafı, adı ve soyadı, baba adı, doğum yeri ve tarihi, öğrenim durumu, ikamet adresi, irtibat telefon numarası ve hangi yabancı dilden sınava gireceği hususları yer alır.
(4) Müfettiş yardımcılığına giriş için yapılacak yazılı sınava katılmaya hak kazananlara Teftiş Kurulu Başkanlığınca fotoğraflı ve numaralı Sınav Giriş Belgesi verilir. Sınava nüfus cüzdanı ile birlikte sınav giriş belgesinin gösterilmesi suretiyle girilir.
(5) Gerçeğe aykırı beyanda bulunanların ve belge sunanların sınavı geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu kişiler hiçbir hak talebinde bulunamazlar. Ayrıca, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen kişiler hakkında Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Yazılı sınav konuları
(1) Yazılı sınav konuları; alan bilgisi ve yabancı dil bilgisi sorularından oluşur. Alan bilgisi ve yabancı dil bilgisi sorularının puanlamaları 100 puan üzerinden ayrı ayrı yapılır. Alan bilgisi konuları, hukuk ve teknik bölüm için farklıdır:
a) Hukuk bölümü için alan bilgisi sınavı aşağıdaki konuları kapsar:
1) Anayasa Hukuku,
2) Medeni Hukuk,
3) Borçlar Hukuku,
4) Ticaret Hukuku,
5) Ceza Hukuku,
6) İdari Yargılama Usulü, Hukuk ve Ceza Usulü hükümleri,
7) İdare Hukuku,
8) Devletler Özel Hukuku,
9) İcra ve İflas Hukuku,
10) Kamu Maliyesi,
11) Genel ekonomi ve güncel ekonomik konular,
b) Teknik bölüm için alan bilgisi sınavı aşağıdaki konuları kapsar:
1) Ölçme Bilgisi,
2) Kadastro ve İmar Bilgisi,
3) Jeodezi,
4) Fotogrametri,
5) Dengeleme,
6) Yüksek Matematik.
(2) Yabancı dil bilgisi sınavı, adayın tercihine göre İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinden birisinden yapılır. Yabancı dil bilgisi sınavı baraj olmayıp, puanların eşitliği halinde tercih sebebidir.
Sınav Kurulu
(1) Müfettiş yardımcılığı yarışma sınavını yapacak olan Sınav Kurulu, Teftiş Kurulu Başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile Genel Müdürün kendisinin veya Teftiş Kurulu Başkanının Başkanlığında, Teftiş Kurulunda müfettişlik yapmış idari görevdeki yöneticiler ile Teftiş Kurulundaki başmüfettiş ve müfettişler arasından seçilen toplam beş kişiden oluşur. Ayrıca aynı usulle üç yedek üye belirlenir.
Sınav Kurulunun görevleri
(1) Sınav Kurulunun görevi; yazılı sınav sorularını hazırlamak, sınavı her türlü şüphe ve tereddütten uzak bir şekilde düzenlemek, yürütmek ve değerlendirmektir.
(2) Hazırlanan sınav soruları kapalı ve mühürlü zarflar içinde saklanır, sınav günü ve saatinde sınav mahallinde Sınav Kurulu Başkanınca açılır.
(3) Sınav sorularının saklanmak üzere zarflanması, sınav saatinde ve mahallinde zarfların açılması, adaylara dağıtılması ayrı ayrı tutanak düzenlemek suretiyle yapılır.
Sınav Kurulunun çalışma şekli
(1) Sınav Kurulu, Başkanın çağrısı üzerine üye tam sayısı ile toplanır. Kararlar salt çoğunlukla alınır.
Sınav sorularının hazırlanması
(1) Sınav soruları, Sınav Kurulunca hukuk ve teknik bölümlerine göre ayrı ayrı hazırlanır.
(2) Soru kâğıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not belirtilir.
(3) Soru kâğıtları Sınav Kurulunca imzalanır ve cevap kâğıtları veya formlarıyla birlikte mühürlenir.
(4) Soru ve cevap kâğıtları veya formları ayrı zarflara konularak zarflar mühürlenir, Sınav Kurulunca imzalanır ve durum bir tutanakla tespit edilerek Teftiş Kurulu Başkanına teslim edilir.
Sınavda müfettiş ve idari personel görevlendirilmesi
(1) Sınavın yapılmasında Sınav Kuruluna yardımcı olmak üzere, Teftiş Kurulu Başkanı tarafından yeterince müfettiş ve idari personel görevlendirilebilir.
Sınava geç gelen adaylar
(1) Sınav saatinde adaylar sınav için belirtilen yerde hazır bulunurlar.
(2) Sınav için belirlenen saatten sonra gelen adaylar sınava alınmazlar.
Sınavın yapılması
(1) Sınav; duyurulan yerde, belirtilen gün ve saatte başlar. Sınava katılacak olanlar, Nüfus Cüzdanı ve Sınav Giriş Belgesi kontrol edilerek sınavın yapılacağı yere alınırlar.
(2) Sınava katılanlar başvuru numaralarına göre önceden belirlenen sınav yerlerine oturtulur ve cevap kâğıt veya formları dağıtılarak, kimlik bölümlerinin yazılması sağlanır.
(3) Kapalı ve mühürlü soru zarfları sınava katılanların önünde açılarak sorular dağıtılır.
(4) Sınav başlatılır ve sınav süresince, sınav disiplininin bozulmaması için gerekli önlemleri almak üzere Başkanlıkça görevlendirilen sınav gözlemcilerince sınav sürekli ve dikkatle izlenir.
(5) Sınav süresinin bitiminde soru ile cevap kâğıtları veya formları; sınav giriş belgeleriyle cevap formlarındaki ad, soyadı ve numaralar karşılaştırıldıktan sonra toplanır.
(6) Sınava kaç kişinin katıldığı ve kimlerin gelmediği belirtilerek varsa sınav sırasında sınav disiplinini bozan davranışlar, kopya çekilmesi veya başkasının yerine sınava girilmesi hususlarını da içeren bir sınav tutanağı düzenlenir. Cevap kâğıtları ve formlarıyla tutanaklar zarfa konulup, zarf mühürlenir ve durum bir tutanakla tespit edilir.
Yazılı sınav kâğıtlarının okunması ve puana göre sıralama esasları
(1) Yazılı sınav kâğıtlarının değerlendirmesi 100 tam puan üzerinden yapılır.
(2) Değerlendirmede; sınav klasik yöntemle yapılmış ise her sorunun cevabına her üye tarafından ayrı ayrı not verilir. Her üyenin notlarının ortalaması alınarak sınav cevap kâğıdının notu verilir. Test usulü uygulanmışsa Sınav Kurulunun kendi arasında belirlediği en az iki üyenin gözetiminde cevap anahtarına göre adayın notu belirlenir. Bu not sınav notu olarak tespit edilir.
(3) Genel Müdürlüğün yaptığı yazılı sınava giren müfettiş yardımcısı adayları, alan bilgisinden yapılan yazılı sınav notlarına göre, en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere puan sıralamasına tabi tutulur. Puana göre sıralama; hukuk ve teknik bölüm için ayrı ayrı yapılır.
(4) Yazılı sınavda, asgari 70 ve üzerinde puan almış olmak koşuluyla, alan bilgisi sınav notlarına göre yapılan puan sıralamasında, sınavın yapıldığı dönem alanlara ayrılmış kontenjana göre alınması öngörülen müfettiş yardımcısı sayısının 3 katını oluşturacak sayı kadar aday yazılı sınavı kazanmış sayılır.
(5) Alan bilgisi puanları eşit olan adayların kendi aralarındaki sıralamasında, yabancı dil puanı yüksek olan adaya öncelik verilir. Alan bilgisi ve yabancı dil puanlarının her ikisi de eşit olan adayların kendi aralarındaki sıralamasında ise, Genel Müdürlüğün esas aldığı KPSS puanı yüksek olan adaya öncelik verilir.
(6) Sınav cevap kâğıtları değerlendirilip not verildikten sonra sonuçları ile birlikte bir tutanakla Teftiş Kurulu Başkanlığına teslim edilir.
Yazılı sınav sonuçlarının duyurulması ve sözlü sınav hazırlık işlemleri
(1) Yazılı sınavı kazananların listesi, ilgilinin ad-soyadı, aday numarası ve aldığı puan belirtilmek suretiyle Sınav Kurulunca Genel Müdürlükte ve internet sitesinde ilan edilir ve bu kişiler yapılacak sözlü sınava çağırılır. İlan ve çağrıda sözlü sınavın yeri ve zamanı belirtilir.
(2) Yazılı sınav sonucuna ilandan itibaren yedi gün içinde itiraz edilebilir ve Sınav Kurulunca bu itiraz en geç yedi gün içinde sonuçlandırılarak ilgiliye tebligat yapılır.
(3) Yazılı sınavı kazanan adaylardan; kendi el yazıları ile eğitim durumu, mesleği ve yaptığı işleri, kendisi hakkında bilgi verebilecek iki kişinin adları, telefonları ve adreslerini belirten kısa özgeçmişleri istenir ve alınır.
(4) Yazılı sınavı kazanan adayların müfettişlik mesleğinin gerektirdiği davranış, karakter ve nitelikleri taşıyıp taşımadıklarının belirlenmesi amacıyla, sözlü sınavdan önce Teftiş Kurulu Başkanlığınca en az iki müfettişe inceleme yaptırılır.
Sözlü sınavın yapılması
(1) Yazılı sınavı kazananlar, başarı sırasına göre sözlü sınava alınırlar. Sözlü sınavda yazılı sınav konularından sorulan sorularla birlikte, aday hakkında müfettişler tarafından yapılan incelemenin sonucu, adayın yazılı sınav konularındaki bilgi düzeyi ve zekâ, kavrama, davranış, temsil ve düzgün konuşma yeteneği birlikte değerlendirilir. Sözlü sınavda her üye ayrı ayrı 100 puan üzerinden not verir. Verilen notların ortalaması adayın sözlü sınav notudur. Sözlü sınavda 70 ve üzerinde puan alan adaylar sözlü sınavı kazanmış sayılır. Sözlü sınav sonuçları bir tutanakla tespit edilir.
Yarışma sınavının değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması
(1) Yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalaması yarışma sınav notudur. Bu durum Sınav Kurulu tarafından tutanakla tespit edilir ve Başkanlığa bildirilir.
(2) Sınav sonuçları, Genel Müdür tarafından onaylandıktan sonra başarı sırasına göre 36 ncı maddede yazılı olduğu şekilde Genel Müdürlükte ve internet sitesinde ilan edilerek adaylara duyurulur. Sınavı kazanan adaylara ayrıca yazılı tebligat yapılır.
Yarışma sınav sonucuna itiraz
(1) Yarışma sınav sonucuna itiraz, sınav sonuçlarının ilan edildiği günden başlamak üzere yedi gün içinde yazılı olarak bizzat Teftiş Kurulu Başkanlığına yapılır. Sınav Kurulunca itirazlar en geç yedi gün içinde değerlendirilerek, sonuç ilgiliye bildirilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Müfettiş Yardımcılığına Atanma ve Yetiştirilme
Müfettiş yardımcılığına atanma
(1) Müfettiş yardımcılığına atama yarışma sınavındaki başarı sırasına göre yapılır. Atama yapılacak kadro sayısı kadar aday başarı sıralamasına göre asıl aday olarak, sıralamada bunlardan sonra gelen adaylar da yedek aday olarak kabul edilir. Kendilerine tebligat yapılmış olmasına rağmen atanmak için istenilen belgelerle birlikte bir ay içerisinde müracaat etmeyen asil adaylar haklarını kaybeder.
(2) Asıl adaylardan müracaat etmeyen veya ataması yapıldığı halde on beş gün içinde göreve başlamayanların yerine, başarı derecesi yüksek olan yedek adaydan başlamak üzere atama yapılabilir. Sınav sonucu, atanmayanlar için kazanılmış hak sayılmaz.
(3) Müfettiş yardımcıları arasındaki kıdem sırası, aynı yarışma sınavını kazanarak müfettiş yardımcılığına atananlar arasındaki yarışma sınav notuna göre belirlenir.
Yetiştirilme
(1) Müfettiş yardımcılarına;
a) Müfettişliğin gerektirdiği mesleki bilgi, nitelik ve davranışları kazandırmak,
b) Genel Müdürlüğün görev ve çalışma alanına giren mevzuat, teftiş, araştırma, inceleme, soruşturma ve ön inceleme konularında deneyim ve uzmanlık kazandırmak,
c) Rapor yazma konusunda bilgi ve yeteneklerini geliştirmek,
ç) Bilimsel çalışma ve araştırma yöntem ve teknikleri konusunda becerilerini geliştirmek,
d) Yabancı dil bilgilerinin gelişmesini sağlamak,
e) Sosyal ve kültürel etkinliklere katılımlarının sağlanması amacıyla yol gösterici ve özendirici davranışlarda bulunmak,
amacıyla bir yetiştirme programı uygulanır.
Yetiştirme programı
(1) Müfettiş yardımcıları üç yıllık yetiştirilme döneminde, süresi bir yıldan az olmamak üzere Teftiş Kurulu Başkanlığınca belirlenecek, aşağıdaki programa göre yetiştirilirler.
a) Birinci Dönem Çalışmaları:
1) Teftiş Kurulu Başkanlığınca, Genel Müdürlüğün görev ve çalışma alanına giren mevzuat ve uygulama ile Teftiş Kurulu Başkanlığının yetki alanına giren teftiş, araştırma, inceleme, soruşturma, ön inceleme usul ve esaslarının öğretilmesi, gerektiğinde yabancı dil ve bilgisayar kullanım bilgisinin geliştirilmesi amacıyla hizmet içi eğitim şeklinde düzenlenir.
b) İkinci Dönem Çalışmaları:
1) Müfettiş yardımcılarını yetiştirmeye yönelik, müfettişlerin refakatinde teftiş, inceleme ve soruşturma uygulamalarının öğretilmesidir. Müfettiş yardımcılarını yetiştirme görevi, ayrı ayrı olmak üzere en az iki müfettişe verilir.
2) Müfettiş yardımcıları, belirlenen süre içinde birlikte çalıştıkları müfettişin denetimi ve gözetimi altındadırlar. Kendilerine verilen görevleri müfettişin talimatına göre yerine getirirler ve yetkilerini müfettişlerle birlikte kullanırlar.
3) Müfettişler çalışmalarını; mevzuat uygulaması, teftiş, inceleme, ön inceleme ve soruşturma yöntemlerinin müfettiş yardımcılarınca yeterli derecede öğrenilmesini sağlayacak şekilde düzenler ve uygular. Müfettişler, müfettiş yardımcılarının çalışmalarını da onların en iyi şekilde yetişmelerini sağlayacak şekilde yönlendirir.
c) Üçüncü Dönem Çalışmaları:
1) Birinci ve ikinci dönem çalışmalarını başarıyla bitiren müfettiş yardımcılarına, beraber çalıştıkları müfettişlerin görüşleri de alınarak, ayrıca gerektiğinde bu konuda bir sınav yapmak suretiyle, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayıyla teftiş, inceleme, ön inceleme ve soruşturma görevlerini bağımsız olarak yapabilme yetkisi verilebilir.
2) Yetki verilen müfettiş yardımcıları, tek başlarına veya diğer müfettiş yardımcılarıyla ya da müfettişlerle birlikte görev yaparlar.
3) Müfettiş yardımcılarının üçüncü dönem çalışmaları, yetişmelerinin tamamlanması hususu da dikkate alınarak Teftiş Kurulu Başkanlığınca düzenlenir.
Yetişme notu
(1) Müfettiş yardımcılarının yetişme notu aşağıda belirtilen konulardan her biri için verilen notların ortalaması alınarak belirlenir.
a) Kurs ve Seminer Çalışmaları Notu: Müfettiş yardımcılarının kurs ve seminerler sonucunda aldıkları notların ortalamasıdır.
b) Teftiş Çalışmaları Notu: Yetki verilen müfettiş yardımcılarının yaptıkları teftişlerin sonucunda düzenledikleri raporlara verilen nottur.
c) Etüt ve İnceleme Çalışmaları Notu: Müfettiş yardımcılarına mevzuatla ilgili verilen araştırma, etüt ve inceleme görevlerinin sonucunda düzenledikleri rapor ve diğer çalışmalarına verilen nottur.
ç) Soruşturma Çalışmaları Notu: Yetkilendirilen müfettiş yardımcılarının yaptıkları inceleme, soruşturma ve ön inceleme sonucunda düzenledikleri raporlara verilen nottur.
d) Özel Not: Müfettiş yardımcılarının nitelikleri, tutum ve davranışları, mesleki bilgileri, çalışkanlıkları ve başarıları hakkında birlikte çalıştığı en az iki müfettiş ile Teftiş Kurulu Başkanı tarafından ayrı ayrı verilen notların ortalamasıdır.
(2) Birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen hususlar Teftiş Kurulu Başkanı tarafından değerlendirilir.
(3) Belirtilen her bölüm için verilen notun 100 tam puan üzerinden 60 puandan, yetişme notu ortalamasının ise 70 puandan aşağı olmaması gerekir. Yetişme notu yeterlik sınavına kabul için baraj notudur.
Yeterlik sınavına çağırma
(1) Müfettiş yardımcısı olarak en az üç yıl süreyle Teftiş Kurulunda çalışarak yeterli yetişme notu alanlar, Teftiş Kurulu Başkanı tarafından en az bir ay önceden bildirilmek suretiyle, yeterlik sınavına çağrılırlar.
(2) Yetişme notu 70 puandan aşağı olduğundan dolayı yeterlik sınavına çağırılmayanlar ise, aynı süre içerisinde Genel Müdürlükçe kendilerine bir bildirim yapılması suretiyle durumlarına uygun bir göreve atanırlar.
ALTINCI BÖLÜM
Yeterlik Sınavı, Müfettiş ve Başmüfettişliğe Atanma
Yeterlik sınavı
(1) Yeterlik sınavı; müfettiş yardımcılarının, Genel Müdürlüğün görev ve çalışma alanını ilgilendiren mevzuat ve uygulaması, teftiş, araştırma, inceleme, soruşturma ve ön inceleme yöntemlerini öğrenip öğrenmediklerini, müfettişlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, davranış ve nitelikleri kazanıp kazanmadıklarını belirlemek amacıyla yapılan sınavdır.
(2) Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümdür.
Yeterlik sınavı konuları
(1) Yeterlik sınavı konuları; aşağıda sayılan tapu ve kadastro mevzuatı ile teftiş, inceleme, soruşturma ve ön inceleme usul ve esaslarından oluşur:
a) Hukuk bölümü için mevzuat konuları:
1) 2644 sayılı Tapu Kanunu,
2) 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu,
3) 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun tapu siciline ilişkin hükümleri,
4) Tapu Sicili Tüzüğü,
5) 3402 sayılı Kadastro Kanunu,
6) 3194 sayılı İmar Kanunu, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 492 sayılı Harçlar Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 6245 sayılı Harcırah Kanunu ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun ilgili hükümleri,
7) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun,
8) Genel olarak harita, imar ve kadastroya ilişkin teknik konular.
b) Teknik bölüm için mevzuat konuları:
1) Kadastro Ölçmeleri,
2) Nirengi, poligon ve sistem kurma hesapları,
3) Ölçme araçları ve yöntemleri,
4) Yüzölçümü hesaplamaları,
5) Fotogrametrik yöntemle harita yapım esasları,
6) Kıymetlendirme ve ortofoto paftalarının yapım esasları,
7) GPS ve jeodezi hesapları,
8) Kadastro değişiklik işlemleri,
9) Harita yapımına ilişkin mevzuat,
10) Bilgi sistemleri ile tapu ve kadastro uygulamaları,
11) Genel olarak tapu ve kadastroya ilişkin hukuki konular.
c) Hukuk ve teknik bölüm için ortak olan mevzuat konuları:
1) 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,
2) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
3) 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
4) Teftiş Kurulu Yönetmeliği,
5) Tapu ve kadastro harçlarının tahakkuk ve tahsili usulleri,
6) Genel Müdürlük Döner Sermaye İşletmesinin iş ve işlemleri,
7) Lisanslı harita kadastro mühendisleri büroları ile taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini yürütmek üzere Genel Müdürlükçe lisans verilen bürolara ilişkin mevzuat ile bu büroların faaliyet ve işlemleri.
ç) Yalnızca hukuk bölümü için teftiş usulü konuları:
1) Tapu Müdürlüklerinin teftişi.
d) Hukuk ve teknik bölüm için ortak olan teftiş usulü konuları:
1) Kadastro Müdürlüklerinin teftişi,
2) Bölge Müdürlüklerinin teftişi,
3) Genel Müdürlük merkez birimlerinin ve Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü teftişi,
4) Lisanslı harita kadastro mühendisleri büroları ile taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini yürütmek üzere Genel Müdürlükçe lisans verilen gerçek kişiler ve/veya özel hukuk tüzel kişilerinin teftişi.
e) Hukuk ve teknik bölüm için ortak olan inceleme, ön inceleme ve soruşturma usulü konuları:
1) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun,
2) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun disiplin hükümleri,
3) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,
4) 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun ilgili hükümleri,
5) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar ile Kamu Güvenine Karşı Suçlara ilişkin hükümleri,
6) Özel kanunlarla belirlenen ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun kapsamında olmayan suçlara ilişkin kanun hükümleri.
Yeterlik Sınavı Kurulu
(1) Müfettişlik yeterlik sınavını yapacak olan Kurul, Teftiş Kurulu Başkanının teklifi Genel Müdürün onayıyla Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört müfettiş üyenin katılımıyla toplam beş kişiden oluşur. Ayrıca aynı usulle üç yedek üye belirlenir.
Yeterlik için yazılı sınav sorularının hazırlanması
(1) Yazılı sınav soruları, Sınav Kurulunca her konu grubu için ayrı ayrı hazırlanır.
(2) Yazılı sınavda sorular, teftiş usulleri ve mevzuat ile inceleme, ön inceleme, soruşturma usulleri olarak hazırlanır. Hukuk ve teknik bölüm için inceleme, ön inceleme, soruşturma usulleri soruları ortaktır. Teftiş usulleri ve mevzuat soruları hukuk ve teknik bölüm için ayrı ayrı hazırlanır.
(3) Soru kâğıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir. Soru kâğıtları Sınav Kurulu tarafından imzalanır ve cevap anahtarı kâğıtlarıyla birlikte mühürlenir.
(4) Soru ve cevap anahtarı kâğıtları ayrı zarflara konularak mühürlenir, Sınav Kurulunca imzalanır ve durum tutanakla tespit edilerek Teftiş Kurulu Başkanına teslim edilir.
Yazılı sınavın yapılması
(1) Yazılı sınav önceden belirlenip müfettiş yardımcılarına sınavın yapılacağı günden en az bir ay önce tebliğ edilen gün ve saatte yapılır. Bu süre zarfında müfettiş yardımcılarına herhangi bir görev verilmez. Kapalı ve mühürlü soru zarfları sınava katılanların önünde açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.
(2) Sınav sonunda; cevap kâğıtları, ad bölümü kapattırıldıktan ve kaç adet verildiği belirlendikten sonra toplanır. Zarfa konularak zarf mühürlenir ve durum tutanakla tespit edilerek Teftiş Kurulu Başkanına teslim edilir.
Yazılı sınavın değerlendirilmesi
(1) Yazılı sınav cevap kâğıtları Sınav Kurulu tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Okunup değerlendirilen cevap kâğıtlarının baş tarafına, verilen not yazılır. Bütün kâğıtlar değerlendirilip not verildikten sonra kapalı yerleri açılır, en yüksek not alandan başlamak üzere sıraya konularak sınav sonuç listesi düzenlenir, bu liste Sınav Kurulunca imzalanır.
(2) Yazılı sınavı başarmış sayılmak için, her konu grubu için ele alınan notun 60’tan ve notların ortalamasının da 70 puandan aşağı olmaması gerekir.
(3) Yazılı sınavın değerlendirilmesi en geç üç iş günü içerisinde tamamlanır.
(4) Yeterlik yazılı sınav sonucuna itiraz, sınav sonuçlarının ilan edildiği günden başlamak üzere iki iş günü içinde yazılı olarak bizzat Teftiş Kurulu Başkanlığına yapılır. Sınav Kurulunca itirazlar en geç iki iş günü içinde değerlendirilerek, sonuç ilgiliye bildirilir.
Sözlü sınava çağrılma
(1) Yeterlik yazılı sınav sonuçları liste halinde duyurulur ve sınava katılan müfettiş yardımcılarına yapılan duyuruda sözlü sınavın günü ve saati belirtilir.
(2) Sözlü sınav, yazılı sınavın sonuçlarının duyurulmasından en az iki tam gün geçtikten sonra yapılır.