Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 2)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Deyimler

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmelik, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Tüzüğünün uygulanmasına dair esasları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

Kapsam

MADDE 2

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Tüzüğünün uygulanmasına dair hususlarla, sınav kurullarının çalışma usul ve esasları, yarışma sınavı, müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi ve yeterlik sınavı, özlük hakları, teftiş raporlarının düzenlenmesi, cevaplandırılması, izlenmesi ve soruşturma usul ite esaslarına ilişkin hususlar ve teftiş edilenlerin sorumlulukları bu Yönetmelikte gösterilmiştir.

Deyimler

MADDE 3

Bu Yönetmelikte geçen;

Genel Müdürlük :Tarım Reformu Genel Müdürlüğü,

Teftiş Kurulu veya Kurul:Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Teftiş Kurulu,

Kurul Başkanı veya Başkan:Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanı,

Müfettiş: Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanı, Başmüfettiş ve Müfettişi,

Müfettiş Yardımcısı: Re'sen teftişe yetkili veya yetkisiz Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Müfettiş Yardımcısı,

Büro Personeli: Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Başkanlığı bürosunda görevli Şef, Memur, Sekreter ve Daktilograf kadrolarındaki memurları.

Anlamında kullanılmıştır.

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş ve Bağlılık

MADDE 4

Teftiş Kurulu, bir Başkan’la yeteri kadar Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarından oluşur. Kurul doğrudan Genel Müdür’e bağlıdır. Müfettişler denetleme, inceleme, araştırma ve soruşturmaları Genel Müdür adına yaparlar. Müfettişlere Genel Müdür ve Kurul Başkanı dışında hiç bir yerden emir verilemez.

Görev Merkezi

MADDE 5

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunun görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez Müfettişlerin de görev merkezidir.

Teftiş Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 6

Teftiş Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir :

Genel Müdür’ün emri ve Onay'ı üzerine;

A) Genel Müdürlük teşkilatının her türlü faaliyet ve işlemleri ile ilgili olarak, denetim, inceleme, araştırma ve soruşturma işlerini yürütmek,

B) Genel Müdürlüğün görevlerini daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını sağlamak amacıyla gerekli önerileri hazırlamak ve Genel Müdür’e sunmak,

C) Kanun, Tüzük, Yönetmeliklerde gösterilen veya Genel Müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Çalışma ve Yetki Alanı

MADDE 7

Denetim hizmetlerinin yürütülmesinde, Teftiş Kurulu Başkanlığının görev ve yetki alanındaki denetime tabî herhangi bir birim yönetmelik, genelge ve benzeri düzenlemelerle yetki alanı dışına çıkartılamaz. Herhangi bir birim mutad ve makul süreler haricinde ve kabul edilebilir bir gerekçe olmaksızın denetim dışı tutulamaz.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Teftiş Kurulu Başkanının Atanması, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Teftiş Kurulu Başkanının Atanması

MADDE 8

Kurul Başkanlığına kıdemli, deneyimli ve yeterli olması gereği ile Kurulda en az 10 yıl Müfettişlik yapmış Başmüfettişler arasından atama yapılır.

Teftiş Kurulu Başkanının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9

Teftiş Kurulu Başkanının Görev, Yetki ve Sorumlulukları aşağıda gösterilmiştir;

Teftiş Kurulu Başkanı Müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, Genel Müdürlük Makamının emir ve onay’ı üzerine;

A) Kurulu yönetmek, Müfettişlerin çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek,

B) Yıllık denetim ve çalışma programlarını hazırlamak, Genel Müdürün onayına sunmak ve uygulanmalarını sağlamak,

C) Genel Müdürün, denetleme, inceleme, araştırma ve soruşturma emirleri üzerine müfettişleri görevlendirmek ve uygulamayı izlemek,

D) Gerektiğinde, bizzat, denetleme, inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak,

E) Müfettişlerin raporlarını incelemek, eksikliklerinin giderilmesini sağlamak, ilgili mercilere göndermek, bunlar üzerinde yapılacak işlemleri izlemek ve büro hizmetlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,

F) Müfettiş Yardımcılarının işe alınması ile yetişmelerini sağlayıcı önlemler almak,

G) Müfettişlerin mesleki bilgi ve beceri seviyelerinin yükseltilmesi, yeteneklerinin geliştirilmesi için hizmetiçi eğitim programlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak,

H) Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevlerle kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak,

I) Görev alanına giren konularla, uygulamalarda ortaya çıkan mevzuat yetersizliği ve aksaklıklarla ilgili hususlarda inceleme ve soruşturma yaparak, alınması gereken kanuni ve idari tedbirler konusunda Genel Müdürlük Makamına tekliflerde bulunmak,

İ) Teftiş Kurulu uygulamaları hakkında yönergeler çıkarmak.

Başkana Yardım

MADDE 10

Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda Müfettişi Genel Müdür onayıyla görevlendirebilir.

Başkana yardımla görevlendirilen Müfettişlerin görevleri :

a) Denetim, inceleme, soruşturma raporlarında, Kanun, Tüzük, Yönetmelik hükümlerine, Genel Müdürlük emir ve genelgelerine aykırılıklar, yanlışlıklar ve noksanlıklar varsa bunların düzelttirilmesi ve tamamlattırılması, Müfettişin bu konuda aydınlatılması ve Teftiş Kurulunun görüş birliğinin sağlanması,

b) Rapor ve ön inceleme raporlarının ilgili mercilere gönderilmesinin sağlanması,

c) Yıllık çalışma ve teftiş programlarının hazırlanması işlerinde ve Başkan tarafından verilecek hizmetlerle ilgili diğer görevlerde çalışırlar.

Başkana yardımla görevlendirilen müfettişlere zorunlu olmadıkça teftiş, denetleme, inceleme ve soruşturma verilmez.

Teftiş Kurulu Başkanına Vekâlet

MADDE 11

Kurul Başkanı’nın herhangi bir nedenle görevden ayrılması veya Başkanlığın boşalması halinde Başkanlığa tayin şartlarını taşıyan Başmüfettiş unvanlı Müfettişlerden birine Genel Müdür Onayı ile Başkanlığa vekâlet görevi verilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Müfettişlerin Görev ve Yetkileri

MADDE 12

Müfettişlerin görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir :

A) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra teşkilatıyla görevlendirilen ilgili mevzuatına göre her türlü faaliyet, hesap ve işlemlerinin denetim, inceleme ve soruşturmasını yapmak,

B) Görevlerini yaparken öğrendikleri yolsuzluklar için sorumlular hakkında, tabi oldukları soruşturma usulüne uygun olarak gecikmeden soruşturmaya başlamak ve durumu derhal Başkana bildirmek,

C) Görevlendirildikleri çeşitli konularda yurt içinde ve yurt dışında araştırmalar yapmak, komisyon, kurs, seminer gibi toplantılara katılmak,

D) Kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak.

Müfettiş Yardımcıları bu yetkileri refakatinde bulundukları Müfettişin gözetimi altında kullanabilirler. Ancak, en az bir yıllık yetişme süresinin sonunda yanlarında çalıştıkları müfettiş tarafından verilen tezkiyeler, Kurul Başkanlığınca güzönünde bulundurularak, Genel Müdürün onayıyla yukarıda belirtilen yetkileri bağımsız olarak kullanabilirler.

Görevden uzaklaştırma tedbiri, Teftiş ve tahkikatın her safhasında alınabilir. Ancak, görevden uzaklaştırılan kişinin görevi başında kalmasının sakıncalı olduğunun açık bir şekilde ortaya konmasının, (A) bendinde yazılı hususun ise, bir tutanakla tesbit edilmesi gerekir. Zanlıların ilgili yasalardaki susma hakkı saklıdır.

Herhangi bir personelin görevden uzaklaştırılması sebebiyle işlerin aksamaması için gereken tedbirler o iş yerinin amirince alınır. Görevden uzaklaştırılan personelin görevini müfettiş üstlenemez.

Görevden uzaklaştırılma keyfiyeti; Müfettiş tarafından gerekçesiyle birlikte tayine yetkili amirine, Teftiş Kurulu Başkanlığına ve diğer ilgililere yazıyla hemen bildirilir.

Teftiş ve tahkikat neticesinde suçun işlendiğinin anlaşılamadığı veya yeterli delil bulunamadığı hallerde; görevden uzaklaştırılmış olan memur ve diğer personel Müfettişin derhal vereceği rapor üzerine, tayine yetkili amirince bekletilmeksizin görevine iade edilir.

Görevden uzaklaştırılması gereken memurlar hakkında, işledikleri suçların nev’i ve mahiyetine göre kanuni esaslar dahilinde takibat yapılır.

Görevden uzaklaştırılana ait soruşturma ile merkezdeki ünitelerce bu soruşturmaya ait rapor üzerinde yapılacak işlemin diğer işlerden öncelikle tamamlanması ve sonuçlarıdırılması zorunludur.

Müfettişlerin Bilgi ve Belge İsteme Yetkileri

MADDE 13

Müfettişler, yürürlükteki hizmet yönünden gerekli gördükleri bilgileri, defter, evrak ve belgeleri, teftiş, denetleme, inceleme ve soruşturma yaptıkları birim ve kuruluşlardan istemek ve görmek, bunların onaylı örneklerini, bir yolsuzluğun kanıtını oluşturanlardan asıllarını almak, kasa, depo ve ambarları incelemek ve saymak, bunları mühürlemek, inceleme ve sayma işlerinde yardım isteminde bulunmak, gerektiğinde diğer kamu idare ve kurumlarıyla gerçek ve tüzel kişilerden bilgi ve belge istemek yetkisine sahiptirler. İlgililer, müfettişlerin bu isteklerini geciktirmeden yerine getirmek ve sorularını cevaplamakla yükümlüdürler.

Asılları alınan belgelerin, müfettişlerin mühür ve imzasıyla onanmış örnekleri, dosyasında saklamak üzere alındığı yere verilir.

Görevden Uzaklaştırma

MADDE 14

Müfettişler, kanunlara göre haklarında görevden uzaklaştırma hükümleri uygulanabilecek görevlileri;

A) Para ve para hükmündeki evrak ve senetleri, mal ve eşyayı, bunların hesaplarını, belge ve defterlerini göstermekten ve soruları cevaplamaktan kaçınmaları, denetleme, inceleme, araştırma ve soruşturmayı engelleyecek, güçleştirilecek veya yanlış yönlere sürükleyecek davranışlarda bulunmaları,

B) 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun 17 nci maddesine giren eylemlerde bulunmaları,

C) Evrakta sahtecilik, kayıtlarda tahrifat yapmış olmaları,

D) Ceza ve disiplin kovuşturmasını gerektiren, görevle ilgili başka önemli yolsuzluklarda bulunmaları veya açıkça ortaya konulması koşuluyla kamu hizmeti gerekleri yönünden görev başında kalmalarının sakıncalı olmaları halinde, denetleme, inceleme, araştırma ve soruşturmaların her aşamasında geçici bir önlem niteliğinde olmak üzere, görevden uzaklaştırabilirler.

(A) bendinde gösterilen hallerde, durumun bir tutanakla saptanması gerekir.

Görevden Uzaklaştırmaya İlişkin İşlemler

MADDE 15

Müfettişler, görevden uzaklaştırma işlemini, gerekçesiyle birlikte, derhal görevden uzaklaştırılana, amirine. Başkanlığa ve Genel Müdürlüğe bildirirler.

Soruşturma sonunda disiplin yönünden memurluktan çıkarılmasına veya ceza uygulanmasına gerek olmadığı anlaşılanlar hakkındaki görevden uzaklaştırma önlemlerinin kaldırılması, müfettişlerce ilgili mercilere ve Genel Müdürlüğe derhal bildirilir.

Müfettişlerin Sorumlulukları

MADDE 16

Müfettişler, Devlet Memurları Kanunu, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Teşkilat Kanunu ve diğer kanunlarla bu Tüzükte ve Yönetmeliklerde öngörülen yetkilerini tam olarak kullanmaktan ve görevlerini eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.

Müşterek Çalışmalar

MADDE 17

Yıllık teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma programlarının gruplar halinde uygulanmasında her gruba dahil Müfettişlerden en kıdemlisi çalışmaları düzenler. Ayrıca; işe başlarken ve çalışmaların devamı sırasında teftiş ve tetkiklere verilecek en uygun yönü tayin, işlerin seyrini takip ve sonuç alınmasını sağlayabilecek fikir ve tedbirlerin uygulanmasını temin eder, çalışmaların seyri hakkında zaman zaman veya talep halinde Başkanlığa özet bilgi veya ara rapor verir ve grup faaliyetlerinin sona ermesini takip eden bir ay içinde çalışmaların neticelerini, düzenleyecekleri raporlarda belirtir.

Başkana yardımla görevlendirilen “Refakat Müfettişleri"nin müşterek çalışmalarda görev alması halinde, grup koordinatörü, refakat müfettişidir.

Müfettişlerin Koordinasyon Görevi

MADDE 18

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü ile ilgili konularda diğer kamu kurum ve kuruluşlarının denetim elemanları ile müşterek yapılan tetkik, teftiş ve soruşturmalar sırasında Tarım Reformu Genel Müdürlüğü kıdemli müfettişi, heyet koordinatörü sıfatıyla çalışmaları düzenlemek ve en uygun yönü tayin ederek, sonuçlarıdırmakla yetkili ve görevlidir.

İşlerin Süresinde Bitirilememesi ve İşin Devri

MADDE 19

a) Müfettişler kendilerine verilen işleri ara vermeden Teftiş Kurulu Başkanlığınca belirtilen süreler içinde bizzat yapıp bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Teftiş Kurulu Başkanlığına zamanında bilgi verip alacakları talimata göre hareket ederler.

b) Müfettişlere verilen işin devredilmemesi asıldır. Geri bırakma ve devir zorunluluğu doğarsa; Müfettişler ellerindeki işleri, Teftiş Kurulu Başkanının yazılı emri veya müsaadesi ile başka bir müfettişe devredebilirler.

c) Devredilecek işler için devri yapacak olan müfettiş bir "devir notu” hazırlar. En az üç nüsha olarak hazırlanacak devir notuna;

- Devredilen işin ne olduğu,

- Devir gününe kadar;

işin hangi kısmının ne dereceye kadar incelendiği,

İş hakkında ne gibi görüş veya kanaata varıldığı,

Beliren görüş ve kanaat olarak o işin özelliğine göre bundan sonraki en uygun inceleme ve soruşturma şeklinin ne olması gerekeceği, hakkındaki görüşlerini yazar.

Bundan başka devredilen işe ait bütün belgeleri sıra numarası altında gösteren dizi pusulasının bir nüshasını, işe ait defter ve belgelerle birlikte, işi devralan müfettişe imza karşılığı verir.

Devir notunun ve dizi pusulasının ikinci nüshası bir yazı ile devreden müfettiş tarafından Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderilir. Üçüncü nüsha devreden müfettişte kalır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Teftiş Kurulu Bürosunun Görev ve Yükümlülükleri

MADDE 20

Teftiş Kurulu Bürosu ve Personeli

a) Yürürlükteki mevzuat hükümleriyle. Başkanlıkça verilecek emir ve belirlenen iş bölümü esasları içinde Kurulun yazışma, haberleşme, dosya, kayıt ve arşiv işlerini zamanında ve düzgün olarak yürütülmesini ve Teftiş kurulu Kitaplığının düzenlenmesini, kayıtların tutulması ve korunmasını sağlamak,

b) Kurula gerekli kırtasiye, basılı kağıt, demirbaş ve takibe tabi malzemenin sağlanması, saklanması, dağıtımı ile ilgili işlemleri yürütmek,

c) Görevi nedeniyle öğrendiklerini başkalarına açıklamamak la ve Kurul emrinde bulunan defter, rapor ve belgeleri. Kurul Başkanının İzni olmadıkça Makam hariç hiç bir kişiye göstermemek ve vermemek,

d) Kurul Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmakla, görevli ve yükümlüdür.

ALTINCI BÖLÜM

Müfettişliğe Giriş

MADDE 21

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Müfettişliğine Müfettiş Yardımcısı olarak girilir.

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Müfettiş Yardımcılığına tayin edilebilmek için yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır.

Giriş Sınavı

MADDE 22

Yetiştirici ve yükseltici nitelikte olan Müfettişliğe Müfettiş Yardımcılığından girilir. Müfettiş Yardımcılığına giriş sınavını kazananlar atanırlar.

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavı, bilgi, tutum, davranış ve genel yetenek bakımından Kurulda Müfettiş Yardımcısı ünvanıyla görev alabileceklerin belirlenmesi ve bu nitelikleri taşıyan adaylar arasında üstün yetenekli olanların seçilmesi amacıyla yapılan işlemlerin tümüdür.

Sınav, yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur.

Sınavın açılmasına Başkanın önerisi ve Genel Müdürün onayıyla karar verilir.

Sınav Yeri

MADDE 23

Yarışma Sınavı Ankara’da yapılır.

Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınavı İlânı

MADDE 24

Sınavın açıldığı; yazılı sınavın yapılacağı yer ve günler, sınavın konuları, aranacak nitelikler, istenilen belgeler, başvuru yeri ve süresi belirtilerek Türkiye genelinde dağıtımı yapılan günlük bir büyük gazete ile Resmi Gazete’de en az iki kez ilân edilir.

Son ilânın, son başvuru tarihinden 15 gün önce yapılması gerekir.

Giriş Sınavına Katılacaklarda Aranan Nitelikler

MADDE 25

Giriş Sınavına katılabilmek için;

A) Türk vatandaşı olmak,

B) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

C) Taksirli suçlar ve aşağıda sayılan suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin Şahsiyetine Karşı İşlenen Suçlarla, Zimmet, İhtilas, İrtikâp, Rüşvet, Hırsızlık, Dolandırıcılık, Sahtecilik, İnancı Kötüye Kullanma, Dolanlı İflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç, Kaçakçılık, Resmi İhale ve Alım Satımlara Fesat Karıştırma, Devlet Sırlarını Açığa Vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,

D) Askerlik hizmetini yapmış veya ertelemiş olmak, ya da askerlikle İlgisi bulunmamak,

E) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak, sağlık durumu yurdun her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim koşullarına elverişli olmak,

F) Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler, Ziraat Mühendisliği Fakülteleriyle bunlara denkliği yetkili Makamlarca kabul edilen yurt içi veya dışındaki fakülte veya yüksek okullardan birini bitirmiş olmak,

G) Sınavın açıldığı yılın Ocak ayının birinci gününde 30 (Otuz) yaşını doldurmamış olmak,

H) Genel Müdürlük Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavına en çok iki defadan fazla katılmamış olmak.

I) Kamu Görevine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında Genel Müdürlükçe sınav ilanında belirtilen puanı almış olmak.

Başvuru Yeri, Şekli ve Süresi

MADDE 26

Sınava katılmak için başvurular, Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne ilânda belirtilen gerekli belgelerle birlikte şahsen ya da posta ile yapılır.

Adayların başvuru ve kayıt süresi sınav tarihinden 15 gün önce sona erer. Posta ile başvuru durumunda gerekli belgelerin en geç bu tarihte başvuru yerine ulaşması gerekir. Bu süreden sonra yapılacak başvurularla postadaki gecikmeler dikkate alınmaz.

Başvuru İçin Gerekli Belgeler

MADDE 27

Müfettiş Yardımcılığı sınavına girmek isteyenler. Tarım Reformu Genel Müdürlüğüne bir dilekçeyle başvururlar. Dilekçeye isteklinin iş ve ikâmetgâh adresi İle hangi yabancı dilden sınava girecekleri yazılır ve aşağıdaki belgeler eklenir.

a) Kendi el yazısı ile yazılmış hal tercümesi,

b) Nüfus cüzdanının aslı veya tasdikli örneği,

c) Sabıka kaydı belgesi,

d) Askerlik görevini yapmış ya da ertelemiş olduğunu veya askerlikle ilgisi bulunmadığını gösterir belgenin aslı veya tasdikli örneği,

e) 25 inci madde (E) bendinde belirtilen niteliklere sahip bulunduğuna ilişkin tam teşekküllü resmi hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu, (Bu rapor yarışma sınavını kazananlardan istenir.)

f) Öğrenim durumunu gösterir belgelerin noter tasdikli örneği,

g) Yeni çekilmiş 4 adet vesikalık fotoğraf.

Aday Belgesi

MADDE 28

Giriş sınavına katılabileceklere Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığınca fotoğraflı ve numaralı “Adaylık Belgesi” verilir. Sınava bu belgenin gösterilmesi suretiyle girilir.

Giriş Sınavı Konuları

MADDE 29

Giriş sınavı konuları aşağıda belirtilmiştir.

I - Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri mezunları için,

A) Hukuk;

Anayasa Hukuku,

Yönetim Hukuku, Temel İlkeler, Türk iyenin Yönetim Yapısı, Yönetsel Yargı.

Ceza Hukuku, Esaslar, Devlet Yönetimine, Kamu Güvenliğine ve mala karşı cürümler,

Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku; Genel Hükümler, Muhakeme Usulü, İdare Hukukunun Genel Esasları, İdari Kaza, İdari Teşkilat

Medeni Hukuk; Başlangıç, Şahsın Hukuku, Aynî Haklar,

Borçlar Hukuku.

B) Ekonomi;

Genel Ekonomi Teorisi; Mikro ve Makro Ekonomi,

Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.

C) Maliye;

Genel Maliye Teorisi ve Maliye Politikası,

Kamu Gelirleri ve Kamu Giderleri,

Bütçe Teknikleri,

Türk Vergi Hukuku.

D) Genel Muhasebe,

E) Yabancı Dil; İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden biri,

II) Mühendislik Fakültelerinin ilânda belirtilen bölümleri mezunları için;

A) En az üç grup halinde olmak Üzere bölümlerinde okutulan dersler,

B) Yabancı Dil; İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden biri,

C) Tarım Reformu Genel Müdürlüğü hizmetleriyle ilgili konular,

Sınav Kurulu

MADDE 30

Müfettiş Yardımcılığı giriş sınavını yapacak Kurul; Teftiş Kurulu Başkanının Başkanlığında, iki Müfettişle, Kurul Başkanının önerisi, Genel Müdürün Onayıyla belirlenecek iki yöneticiden oluşur. Ayrıca, aynı usulle üç yedek üye belirlenir.

Sınav Kurulunun Görev ve Sorumlulukları

MADDE 31

Sınav Kurulu sınav sorularının hazırlanması, sınavların yapılması ve değerlendirilmesiyle görevlidir.

Sınav Kurulu sınav disiplinini sağlamak, kopya yapılmasına, başkasının yerine sınava girilmesine engel olmak ve sınavı düzenli bir şekilde sürdürüp sonuçlarıdırmakla yükümlüdür.

Sınav Sorularının Hazırlanması

MADDE 32

Giriş Sınavı soruları, sınav kurulunca konu gruplarına göre ayrı ayrı hazırlanır. Gerektiğinde giriş sınavı ÖSYM gibi kurumlara da yaptırılabilir.

Soru kağıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir.

Soru kağıtları sınav kurulunca imzalanır ve cevap kağıtlarıyla birlikte mühürlenir.

Soru ve cevap kağıtları ayrı zarflara konularak zarflar mühürlenir, sınav kurulunca imzalanır ve durum bir tutanakla tespit edilerek Başkana teslim edilir.

MADDE 33

Sınavın yapılmasında sınav kuruluna yardımcı olmak üzere Başkanlıkça yeteri kadar Müfettiş görevlendirilebilir.

Sınav; duyurulan yer ve belirtilen gün ve saatte başlar. Adayların adaylık belgeleri kontrol edilerek salona alınırlar. Kapalı ve mühürlü soru zarfları adayların önünde açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.

Cevap kağıtları, adaylık belgesiyle kağıtdaki ad ve numara karşılaştırıldıktan ve ad bölümü adaya kapattırıldıktan sonra toplanır. Adayın kaç adet cevap kağıdı verdiği listedeki adı karşısına yazılır ve adaya imzalattırılır.

Sınava kaç kişinin katıldığı ve kimlerin gelmediği belirtilerek varsa, sınav sırasında, sınav disiplinini bozan davranışlar, kopya yapılması veya başkasının yerine sınava girilmesi hususlarını da içeren bir tutanak düzenlenir. Cevap kağıtları ve tutanaklar zarfa konularak zarf mühürlenir ve durum tutanakla tespit edilir.

Yazılı Sınavın Değerlendirilmesi

MADDE 34

Yazılı sınav, sınav kurulunca değerlendirilir. Her konu grubu için tam not 100'dür. Okunup değerlendirilen cevap kağıtlarının boş tarafına verilen not yazılır. Bütün kağıtlar değerlendirildikten sonra kapalı ad yerleri açılır, en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak yazılı sınav sonuçları listesi düzenlenir, sınav kurulunca imzalanır.

Yazılı sınavı başarmış sayılmak için her konuda 100 tam puan üzerinden 60’dan az olmamak üzere ortalama 70 puan almak gerekir.

Yazılı Sınav Sonuçlarının Duyurulması

MADDE 35

Yazılı sınav sonuçları sınava katılanlara duyurulur. Duyuruda başarı gösterenlere sözlü sınavın yeri, günü ve saati belirtilir.

Sözlü Sınavın Yapılması

MADDE 36

Sözlü sınav adaylara belirtilen yer, gün ve saatte başlar, adaylar yazılı sınav kazanma sırasına göre sözlü sınava alınırlar.

Sözlü sınavda adaylara, yazılı sınav konularından sorular sorulur. Değerlendirme de adayın bilgisi, zekâsı, kavrama, ifade ve temsil yeteneği, tutum ve davranışları gözönünde bulundurulur.

Sözlü Sınavın Değerlendirilmesi

MADDE 37

Sözlü sınavda tam not 100’dür. Adaylara sınav kurulu başkan ve üyelerinden her biri bir not verir. Notların ortalaması bulunur. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak sözlü sınav sonuçları listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.

Sözlü sınavı basarmış sayılmak için bu sınavda alınan notun 70’den aşağı olmaması gerekir.

Başarı Sırası

MADDE 38

Sözlü sınavda başarılı olan adayların yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamaları alınır. En yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak giriş sınavı başarı listesi düzenlenir ve sınav kurulunca imzalanır.

Giriş Sınavı Sonuçlarının Duyurulması ve Atanma

MADDE 39

Giriş sınavını kazananların durumu, sınav kurulu tarafından en yüksek puandan başlamak üzere sıralanarak bir tutanağa bağlanır. Puanların eşitliği durumunda sıralamada yabancı dil puanı esas alınır.

Sınavda basarı gösterenler, başarı sırasıyla boş olan Müfettiş Yardımcısı kadrolarına atanırlar.

Müfettiş Yardımcıları arasındaki kıdem sırası, aynı giriş sınavını kazanarak Müfettiş Yardımcılığına atananlar arasındaki giriş sınavı notuna göre belirlenir.

Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi

Yetiştirmede Amaç

MADDE 40

Müfettiş Yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur;

a) Müfettişliğin gerektirdiği nitelikleri kazandırmak,

b) Genel Müdürlüğün çalışma alanına giren yürürlükteki mevzuatla, teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma konularında deneyim ve uzmanlık kazanmalarını sağlamak,

c) Rapor yazımı konusunda bilgi ve yeteneklerini geliştirmek,

d) Bilimsel çalışma ve araştırma alışkanlığı kazandırmak.

Yetiştirme Programı

MADDE 41

Müfettiş Yardımcılarının Genel Müdürlüğü ilgilendiren yürürlükteki mevzuat ve uygulamayı, teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak amacıyla Başkanlıkça hizmetiçi eğitim programları düzenlenir.

Müfettiş Yardımcılarının Başmüfettiş ya da Müfettişlerin yanında çalıştırılmaları zorunludur, Başmüfettiş veya Müfettişler, yanlarında çalışan Müfettiş Yardımcıları hakkında Başkana bilgi verirler.

Başmüfettiş veya Müfettişler, çalışmalarını Müfettiş Yardımcılarının yetişmelerini sağlayacak şekilde düzenlerler.

Müfettiş Yardımcıları, çalışmalarını bağımsız olarak (teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma) yapmazlar. Bu yetkilerini yanlarında çalıştıkları Başmüfettiş ve Müfettişlerle birlikte kullanabilirler.

Bir yıllık çalışma süresi sonunda yeterli oldukları anlaşılan Müfettiş Yardımcıları, Başkanın önerisi ve Genel Müdürün onayıyla teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturmalarını bağımsız olarak yürütmekle yetkili kılınabilirler.

Yeterlik Sınavından Önce Kuruldan Çıkarılma

MADDE 42

Sicillerine göre Müfettişlikte başarı gösteremiyeceği anlaşılan ya da Müfettişlikle bağdaşmayan tutum ve davranışları tespit edilen Müfettiş Yardımcıları, yeterlik sınavı beklenilmeksizin öğrenim durumlarına, derece ve kademelerine uygun başka bir göreve atanırlar.

Yeterlik Sınavına Çağrılma

MADDE 43

Müfettiş Yardımcısı olarak üç yıl çalışan ve yeterlik sınavına girmesi, Kurul Başkanı ve birlikte çalıştığı Başmüfettiş, Müfettiş tarafından uygun bulunanlar en az iki ay önce bildirilerek yeterlik sınavına çağrılırlar,

YEDİNCİ BÖLÜM

Yeterlik Sınavı ve Müfettişliğe Atanma

Yeterlik Sınavı

MADDE 44

Yeterlik Sınavı, Müfettiş Yardımcılarının Genel Müdürlüğü ilgilendiren yürürlükteki mevzuatı ve uygulanmasını, teftiş, araştırma, inceleme ve soruşturma yöntemlerini öğrenip Öğrenmediklerini, Müfettişliğin gerektirdiği bilgi ve nitelikleri kazanıp kazanmadıklarını tesbit etmek için yapılan sınavdır.

Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümdür.

Yeterlik Sınav Kurulu

MADDE 45

Yeterlik Sınavı Kurul Başkanının Başkanlığında Başkanın teklifi ve Genel Müdürün görevlendireceği iki Müfettişten oluşan Kurulca yapılır. 46 ncı maddede belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.

Yeterlik Sınav Konuları

MADDE 46

Yeterlik Sınavı konuları aşağıda belirtilmiştir;

A) Birinci Grup Konular

Anayasa

Devlet Memurları Kanunu

Teftiş Kurulu Tüzüğü ve Yönetmeliği

2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun

Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,

Türk Ceza Kanunu: Temel ilkeler, Devlet Yönetimi, Kamu Güvenliğine ve Mala Karşı Cürümler,

Ceza Muhakemeleri Usulü Kanunu: Genel Hükümler, Muhakeme Usulü,

Atama Usulüne İlişkin 2451 ve 2477 sayılı Kanunlar,

Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun,

Kamu Personeline ilişkin Mevzuatın Disiplin Hükümleri,

B) İkinci Grup Konular

Genel Müdürlük Teşkilatıyla İlgili Genel Bilgiler Devlet İhale Kanunu İmar Kanunu Kamulaştırma Kanunu

Medeni Kanun; Başlangıç, Şahsın Kanunu, Ayni Haklar,

Ticaret Kanunu Borçlar Kanunu Tebligat Kanunu Harcırah Kanunu

ve bunlarla ilgili yürürlükteki mevzuat.

Yazılı Sınav Sorularının Hazırlanması

MADDE 47

Yazılı sınav soruları, sınav kurulunca her konu grubu için ayrı ayrı hazırlanır.

Soru kağıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir. Soru kağıtları sınav kurulunca imzalanır ve cevap kağıtlarıyla birlikte mühürlenir.

Soru ve cevap kağıtları ayrı zarflara konularak zarflar mühürlenir, sınav kurulunca İmzalanır ve durum tutanakla tespit edilerek Başkana testim edilir.

Yazılı Sınavın Yapılması

MADDE 48

Sınav bildirilen gün ve saatte başlar. Kapalı ve mühürlü soru zarfları sınava katılanlar önünde açılarak sorular yazdırılır veya dağıtılır.

Sınav sonunda cevap kağıtları, ad bölumü kapattırıldıktan ve kaç adet verildiği belirlendikten sonra toplanır. Zarfa konularak zarf mühürlenir ve durum tutanakla tesbit edilerek Başkana teslim edilir.

Yazılı Sınavın Değerlendirilmesi

MADDE 49

Yazılı sınav, sınav kurulunca değerlendirilir. Her konu grubu için tam not 100’dür. Okunup değerlendirilen cevap kağıtlarının baş tarafına verilen not yazılır. Bütün kağıtlar değerlendirildikten sonra kapalı ad yerleri açılır, en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konularak yazılı sınav sonuçları listesi düzenlenir, sınav kurulunca imzalanır.

Yazılı sınavı başarmış sayılmak İçin, her konu grubu için ele alınan notun 60’dan ve bu notlar ortalamasının 70’den aşağı olmaması gerekir.

Sözlü Sınava Çağrı

MADDE 50

Yeterlik yazılı sınav sonuçları liste halinde duyurulur ve sınava katılanlara yazılı olarak bildirilir. Başarı gösteren Müfettiş Yardımcılarına yapılan duyuruda sözlü sınavın günü ve saati belirtilir.

Sözlü sınav, yazılı sınav sonuçlarının duyurulmasından en az üç gün sonra yapılır.

Sözlü Sınavın Yapılması

MADDE 51

Sözlü Sınav, bildirilen gün ve saatte başlar. Müfettiş Yardımcıları yazılı sınavı kazanma sırasına göre sözlü sınava alınırlar.

Sözlü sınavda da yazılı sınav konularından sorular sorulur.