Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 6)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Bilgisayar Mühendisleri Odasının amaç, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Bilgisayar Mühendisleri Odasının üyeleri, organlarının görev ve yetkileri, şube ve temsilcilikleri ile mali hükümlere ve oda seçimlerine ilişkin düzenlemeleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 39 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar ve kısaltmalar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Birlik (TMMOB): Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğini,

b) Oda: Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Bilgisayar Mühendisleri Odasını,

c) Şube: Bilgisayar Mühendisleri Odası şubelerini,

ç) Temsilcilik: Bilgisayar Mühendisleri Odası il ve bölge temsilciliklerini,

d) Üye: Bilgisayar Mühendisleri Odası üyelerini,

e) İş Bölgesi: Birden fazla iş yerinin faaliyet gösterdiği bölgeyi,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Odanın Kuruluşu, Amaçları ve Üyelik

Odanın kuruluşu

MADDE 5

(1) Bilgisayar Mühendisleri Odası, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 13 üncü maddesine dayanılarak kurulmuştur. Türkiye sınırları içinde meslek ve sanatlarını yürütmeye yetkili bilgisayar, bilgisayar bilimleri, bilgisayar ve enformatik, bilgisayar sistemleri, kontrol ve bilgisayar, yazılım, bilişim sistemleri, yazılım ve bilişim, adli bilişim, bilgisayar bilimi, bilgisayar bilimi ve yazılım, bilgisayar ve bilişim, bilgisayar ve yazılım mühendisleri Bilgisayar Mühendisleri Odasının üyesidir ve bu Yönetmelik hükümlerine tabidir.

Merkez

MADDE 6

(1) Odanın merkezi Ankara’dadır.

Odanın amaçları

MADDE 7

(1) Odanın amaçları şunlardır:

a) Günün gereklerine, koşullarına ve olanaklarına uygun olarak üyelerinin sorunlarını çözmek için çalışmak; mesleğin üye, toplum ve ülke yararlarına göre uygulanması ve geliştirilmesi için gerekli çabaları göstermek; diğer meslek odaları, üyeleri ve halkla ilişkilerinde dürüstlüğü ve ahlakı korumak; meslek alanında ülke çıkarlarına uygun politikalar üretmek,

b) Genel yararın sağlanmasında, ülkenin gelişiminde ve teknolojik kalkınmasında, çevrenin korunmasında toplumsal faydayı gözetmek,

c) Genel yarar doğrultusunda meslek ve üye çıkarlarını korumak için resmi makamlar ve öteki ilgili kuruluşlarla işbirliği yapmak, önerilerde ve girişimlerde bulunmak; gerektiğinde mesleğe ilişkin konularda yasal yollara başvurmak,

ç) Meslek onurunu, üyelerin hak ve yetkilerini korumak, mesleğin her alanda etik kurallar çerçevesinde gelişimini yönlendirmek, meslektaşlarının teknik, sosyal ve kültürel gelişimini ve dayanışmasını sağlamak,

d) Meslek alanı ile ilgili mevzuata ilişkin görüş vermek, kanuni düzenlemelerin hazırlanması, uygulanması ve güncellenmesi süreçlerinde önerilerde bulunmak ve bu doğrultuda ilgili kurumlarla işbirliği içinde bulunmak,

e) Meslek alanı ile ilgili hizmetlerinin mevzuata uygunluğunu denetlemek ve hizmet sürecinde meslektaşlar arasında haksız rekabeti önlemek ve buna ilişkin düzenlemelerin sağlanması yönünde çalışmalar yapmak,

f) Üyelerin mesleğin uygulanmasında karşılaşacakları sorunlara ilişkin önlemler almak,

g) Meslek alanına giren konularda mahkemelere, kişi ve kuruluşlara bilirkişilik, danışmanlık, hakemlik ve benzeri hizmetleri vermek ve bu amaçla eğitim seminerleri düzenlemek, bilişim hukuku alanında çalışmalar yapmak,

ğ) Meslek alanlarını ve meslek tanımlarını belirlemek, günün gerek ve koşullarına göre güncellemek,

h) Mesleğe ilişkin yayınların, kitapların, dergilerin, elektronik yayınların, şartnamelerin, iç düzenlemelerin ve standartların yayını ve satışı ile üyelere aktarımını sağlamak; etkinlik ve benzeri üretimlerini süreli/süresiz yayınlar ve çeşitli iletişim yolları ile üyelere ve kamuoyuna duyurmak,

ı) Meslek alanında faaliyet gösteren kişi ve kuruluşların kanuni düzenlemeler doğrultusunda bürolarını tescil etmek, ürünlerini denetlemek ve izlemek,

i) Üyelerin mesleki gelişimleri ile ilgili çalışmalar yapmak; kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi birikiminin artırılmasına katkıda bulunmak amacı ile meslek içi eğitim, proje, ulusal ve uluslararası yayın, seminer, sempozyum, kongre ve benzeri çalışmalar yapmak ve çalışmalara katılmak,

j) Öğrenci üyelerin sosyal, kültürel, sanatsal gereksinimlerinin karşılanmasına katkı sunmak; mesleki deneyim kazanmaları amacıyla eğitimler, sosyal etkinlikler, yaz okulları ve gençlik kampları düzenlemek; staj olanakları sağlamak,

k) Eğitim kurumlarıyla işbirliği yaparak mesleki eğitimin gelişmesine katkıda bulunmak,

l) Mühendislik eğitimine ilişkin üniversitelere önerilerde bulunmak, bakanlıklar ve yurt içi/yurt dışındaki eğitim, öğretim ve araştırma kuruluşları ile ilişki kurmak ve akademik alanda ortak çalışmalar yapmak,

m) Akademisyenler için bilimsel araştırma yapacak ortamların hazırlanması ve geliştirilmesi; eğitimin ve bilimin gelişiminin sağlanması için eğitim ve öğretim kurumları ve akademi ile birlikte çalışmalar yapmak,

n) Bilişim sektörünün ve bilgisayar mühendislerinin sektör içerisindeki konumunu, durumunu ve çalışma koşullarını analiz etmek, raporlamak, kayıt altına almak, bu raporlar doğrultusunda politikalar önermek ve kamuoyu ile paylaşmak,

o) Bilişim alanındaki ulusal ve uluslararası her türlü gelişmeyi takip etmek, gerekli görülen hallerde bunların ülkeye yansımalarını ortaya koyan raporlar hazırlamak ve bu gelişmelerle ilgili toplumu ve üyelerini bilgilendirmek,

ö) Özgür yazılımın geliştirilmesinin ve kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalar yapmak; bireyleri ve kuruluşları açık standartlar konusunda bilgilendirmek; sistemlerin birlikte çalışabilirlik esasları doğrultusunda geliştirilmesi için girişimlerde bulunmak, ilgili kurumlarla iş birliği yapmak,

p) İnternet kullanımı, internete eşit ve sınırsız erişim hakkı ve internetteki haklar konularında toplumun bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapmak ve bu çalışmaları kamuoyu ile paylaşmak ve uygulanmasının takipçisi olmak,

r) Kişisel bilgilerin gizliliğini koruyan projeler üretmek ve kamuoyu ile paylaşmak,

s) Teknoloji üreten ve geliştiren bir anlayışı hayata geçiren, üretkenliği arttırıcı, kamu çıkarını gözeten araştırma-geliştirme politikalarının ve yenilikçi ve özgün ürünlerin oluşmasına katkıda bulunacak çalışmalar yapmak,

ş) Çevreci bilişim politikaları üretmek ve çevreci bilişim anlayışını toplumsallaştırmak için çalışmalar yapmak ve kamuoyu ile paylaşmak,

t) Bilişim çalışanlarının dayanışmasını ve birlikteliğini sağlamak için etkinlikler düzenlemek, çalışmalar yapmak,

u) Üyelerin ve meslektaşların haklarının korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapmak,

ü) TMMOB ve bağlı odaları ile yurt içi ve dışı meslek kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, demokratik kitle örgütleri ve diğerleri ile amaçları doğrultusunda ortak çalışmalar yapmak.

v) Ulusal ve uluslararası platformlarda, insan odaklı, ifade, mahremiyet, iletişim özgürlüklerinin korunmasına yönelik bir taraf olarak, internet ve genel ağ güvenliği alanında çalışmalar yapmak, yapılan çalışmalara destek vermek, bu alanda çalışan uluslararası birlikteliklerle işbirliği yapmak.

Asıl üyelik

MADDE 8

(1) Odaya asıl üyelik için aşağıdaki esasların yerine getirilmesi gerekir:

a) Odaya asıl üye olabilmek için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; yurt içindeki ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumları tarafından eğitimi verilen şu mühendislik bölümlerinin birinden mezun olmak gerekir: bilgisayar mühendisliği, bilgisayar bilimleri mühendisliği, bilgisayar ve enformatik mühendisliği, bilgisayar sistemleri mühendisliği, kontrol ve bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, bilişim sistemleri mühendisliği, yazılım ve bilişim mühendisliği, adli bilişim mühendisliği, bilgisayar bilimi ve mühendisliği, bilgisayar bilimleri ve mühendisliği, bilgisayar bilimi ve yazılım mühendisliği, bilgisayar ve bilişim mühendisliği, bilgisayar ve yazılım mühendisliği. Mezun olunan yükseköğretim kurumunun yurt dışında olması durumunda kişinin diplomasının denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olması gerekir. Yasal olarak mesleğini uygulamaya hak kazanmış ilgili mühendislik bölümünden mezun mühendisler, mühendis unvanı kullanmak ve mesleki faaliyette bulunabilmek için Odaya üye olmak ve üyelik niteliğini korumak zorundadır.

b) Her üye, asılları Oda merkezinde olmak üzere, sürekli çalıştığı ve etkinlik gösterdiği ile göre, yetkili şube ve/veya temsilcilikte kaydını bulundurmak zorundadır.

Geçici üyelik

MADDE 9

(1) 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununa göre Türkiye sınırları içinde çalışmalarına izin verilmiş olan ve Türkiye’de bir aydan fazla kalan yabancı uyruklu mühendisler, Odaya geçici üye olarak kaydolurlar. Geçici üyelik, çalışma izni süresi ile sınırlıdır.

Öğrenci üyelik

MADDE 10

(1) Üniversitelerin, oda bünyesinde yer alan mühendislik bölümlerinde eğitim gören öğrenciler, Odaya öğrenci üye sıfatı ile kayıt olabilir. Öğrenci üyelerden, üyelik ödentisi alınmaz. Öğrenci üyeler hakkında uygulanacak hükümler, TMMOB Genel Kurulunca belirlenir.

Odaya üye olmak için gereken belgeler

MADDE 11

(1) Odaya üye olmak için aşağıdaki belgelerin sağlanması gerekir:

a) Türkiye Cumhuriyeti uyruklular, Türkiye sınırları içinde Oda bünyesindeki mühendislik dallarının lisans eğitimini veren kurumlardan verilen diplomaların, diplomayı veren kurum ya da noter tarafından onaylanmış suretini veya aynı kurumlarca onaylanmış geçici mezuniyet belgelerini, kurumun basılı diploma vermediği durumda e-Devlet üzerinden alınan lisans diplomalarını ya da mezuniyet belgelerini, yurt dışında eğitim veren yükseköğretim kurumlarından mezun olunması durumunda Yükseköğretim Kurulundan aldıkları denklik belgelerini ya da bunların Yükseköğretim Kurulu veya noterce onaylı fotokopilerini Odaya verir. Lisans eğitimi diploması ayrıca e-Devlet üzerinden alınan belge ile de doğrulanabilir. Üyelik kaydında Oda tarafından gerçekliği doğrulanmış lisans diploması ya da mezuniyet belgesi esastır.

b) Üyelik için başvuranlar Türkiye Cumhuriyeti resmi kurumlarınca verilen Kimlik Kartı fotokopilerini veya e-Devlet üzerinden alınan nüfus kayıt örneği belgelerini, bir adet fotoğraf ve Oda Üyelik Kayıt Formlarını Odaya verir.

c) Geçici üye olarak kayıt yaptıracak yabancı uyruklu bilgisayar mühendisleri, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 34 üncü ve 35 inci maddelerine göre bu fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilen belgelere ek olarak yetkili bakanlıktan almış oldukları onay belgesi ve çalışma iznini Odaya vermek zorundadır.

(2) Birinci fıkrada belirtilen koşulları yerine getirerek Odaya üye olanlara Üye Kimlik Kartı verilir.

Üyelerin görev ve sorumlulukları

MADDE 12

(1) Odaya kayıtlı her üyenin;

a) 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu, 17/6/1938 tarihli ve 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanun ve 2/11/2002 tarihli ve 24954 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ana Yönetmeliği ile bu Yönetmelik hükümlerine uyması,

b) Oda ve Birlik bünyesinde mesleki etik, davranış ve ilkelere uyması,

c) Yasal adresindeki değişiklikleri bir ay içinde Odaya bildirmesi,

ç) Mühendis ve mimarların onuruna aykırı biçimde davranışlarda bulunmaması ve haksız rekabet yapmaması,

d) Oda Genel Kurulunca belirlenen Oda üyelik ödentilerini ödemesi,

gerekir.

Üyeliğin askıya alındığı durumlar

MADDE 13

(1) Askerlik yükümlülüğünü yerine getirmekte olan üyelerin üyelikleri, askerlik hizmetleri süresince askıya alınır. Bu durum, ilgili yasalardan doğan diğer mesleki yükümlülüklerini ve haklarını ortadan kaldırmaz. Önceden haber vermek ve dönüşlerinde belgelendirmeleri kaydı ile askerlik süresince üyelik ödentilerinden muaf tutulurlar.

(2) Altı aydan uzun süreli yurt dışına çıkan üyelerin, çıkışlarını yazılı olarak bildirmeleri koşuluyla, yurt dışında kaldıkları süre için, isteğe bağlı olarak üyelikleri dondurulur. Bu üyelerden, bu süre içinde, yurt dışında kaldıkları süreyi belgelemeleri koşuluyla üyelik ödentisi alınmaz.

(3) Kendisinin veya bakmakla yükümlü olduğu kişilerin uzun süreli ve meslek icrasını zorlaştırıcı sağlık sorunları veya doğum izni nedeniyle üyenin ücretsiz izin kullanması veya bir aydan uzun süreli olarak raporlu olması durumunda isteğe bağlı olarak ve belgelendirmeleri koşulu ile Oda üyelikleri süreli olarak dondurulur. Bu üyelerden, bu süreler içinde üyelik ödentisi alınmaz.

(4) Bu maddeye göre üyelik ödentisi ödemeyerek üyelikleri askıya alınanlar, oda organlarında görev alamazlar, seçimler ve genel kuruldaki seçim hakları saklı kalmak üzere, üyelik haklarından yararlanamazlar.

Üyelikten ayrılma

MADDE 14

(1) Herhangi bir nedenle mesleki etkinliğini sürdürmeyen, askerlik görevi hariç silahlı kuvvetler mensubu olan ya da kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli görevde çalışırken üyelikten ayrılmak isteyen üyeler; bu durumu Oda Yönetim Kuruluna yazılı olarak bildirmek, gerektiğinde belgelemek, Oda kimlik belgesini geri vermek ve o tarihe kadar olan üyelik ödentilerinin tamamını ödemek koşuluyla Oda üyeliğinden ayrılabilirler.

Yeniden üyelik başvurusu

MADDE 15

(1) Oda üyeliğinden çıkarılan veya ayrılan üyenin, yeniden başvurması üzerine durumu incelenir. Sonuç olumlu ise Odaya kayıt işlemleri, yeni bir üye kaydı gibi yapılır. Ancak çıkarılan üye için, gerektiğinde Oda Onur Kurulunun olumlu görüşü alınır. Odadan istifa eden üyelerden, istifasına gerekçe gösterdiği durumunda herhangi bir değişiklik olmaksızın Odaya yeniden üyelik başvurusunda bulunanların, aradaki süreye ilişkin üyelik ödentisi borçlarını güncel aylık ödenti tutarı üzerinden ödemeleri zorunludur. Bu durumda olup gerekli ödemeyi yapmayanların Odaya yeniden kayıtları gerçekleştirilemez.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Oda Organları, Görev ve Yetkileri

Oda organları

MADDE 16

(1) Odanın karar ve yürütme organları şunlardır:

a) Oda Genel Kurulu,

b) Oda Yönetim Kurulu,

c) Oda Onur Kurulu,

ç) Oda Denetleme Kurulu,

d) Oda Danışma Kurulu.

Oda Genel Kurulu, kuruluş ve çalışma biçimi

MADDE 17

(1) Oda Genel Kurulu iki yılda bir, Birlik Genel Kurulundan en az bir ay önce, Mart ayı içerisinde, Oda Yönetim Kurulunca belirlenen gün ve yerde toplanır. Toplantı tarihinin, gündemde görüşülecek konular göz önünde tutularak, bir cumartesi akşamına kadar tamamlanması ve pazar günü seçimler yapılacak şekilde saptanması zorunludur.

(2) Oda Genel Kurulu, delege tam sayısının çoğunluğu ile toplanır. Birinci toplantıda çoğunluk sağlanamaması halinde, ikinci toplantı için çoğunluk aranmaz. Ancak ikinci toplantıya katılan delege sayısı; Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurulu asıl ve yedek üyeleri, Oda temsilcisi TMMOB Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyeleri, Yüksek Onur ve Denetleme Kurulu aday sayısının altında olamaz.

Genel Kurulun oluşumu

MADDE 18

(1) Oda Genel Kurulu, delege sistemine göre, doğal delegeler ile Odaya kayıtlı asıl üyeler arasından seçilecek delegelerden oluşur. Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurullarının asıl üyeleri ile Birlik Yönetim, Yüksek Onur ve Denetleme Kurullarının Oda mensubu asıl üyeleri, Oda Genel Kurulunun doğal delegeleridir.

(2) Doğal delegeler hariç olmak üzere Oda Genel Kurulu toplam delege sayısı 400’dür. Diğer delegeler şube genel kurullarında, şubelerin dışında kalan illerde ise Oda Yönetim Kurulunun belirleyeceği illerden oluşan seçim bölgelerinde, her seçim bölgesi için yine Oda Yönetim Kurulunun belirleyeceği bir ilde Oda gözlemcisi nezaretinde, Şube Genel Kurulu esaslarına göre yapılacak seçimlerle saptanır.

(3) Her şube veya seçim bölgesinde belirlenecek toplam asıl delege sayısı, söz konusu birimlerin üye sayıları esas alınarak 400 kişilik delege sayısı esasına göre belirlenir. Şube ve seçim bölgelerindeki illerin üye sayılarının Odanın toplam üye sayısı içerisindeki payı esas alınarak ortaya çıkacak oranların 400 ile çarpımından söz konusu şube veya seçim bölgesinin eşit sayıda olmak üzere asıl ve yedek delege sayısı bulunur. Hesaplamalarda yuvarlamalar yukarıya doğru yapılır. Yuvarlamalardan kaynaklanan artışlar 400 kişilik delege sayısına eklenir.

(4) Odanın toplam üye sayısının en az % 4’üne sahip iller Oda Yönetim Kurulu kararına gerek olmadan seçim bölgesidir; %4’ün altında üye sayısına sahip iller seçim bölgesi ilan edilemez.

(5) Oturma ve çalışma yerleri, ayrı şube bölgesinde bulunan üyelerin durumunun saptanmasında, üyelerin yazılı beyanı yoksa ikametgâh adresi esas alınır.

Doğal delegeler

MADDE 19

(1) TMMOB Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Yüksek Onur Kurullarının Oda mensubu asıl üyeleri, Oda Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Onur Kurulu asıl üyeleri, Oda Genel Kurulunun doğal delegeleridir.

Genel Kurula çağrı ve toplanması

MADDE 20

(1) Oda Yönetim Kurulu, Genel Kurul toplantısından en az 15 gün önce,

a) Genel Kurula katılacak delegelerin üçer kopya hazırlanmış listelerini, toplantının gündemini, yerini, gününü, saatini ve çoğunluk sağlanmadığı durumda yapılacak ikinci toplantıya ilişkin hususları belirten yazıyla birlikte, görevli İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına iletir.

b) Gerekli incelemeden sonra hâkim tarafından onaylanan listeler ile toplantıya ilişkin diğer konular, Odanın ve Birliğin ilan yerlerine asılmak suretiyle ve üç gün süre ile ilan edilir. Askı süresince delegelerin itirazları, Oda aracılığıyla ya da doğrudan görevli hâkime şahsen yapılır.

c) Asıl delege listesi hâkim tarafından kesinleştirilir.

ç) Kanuni sürecin tamamlanması ve listelerin kesinleşip, Genel Kurula ilişkin diğer konuların onaylanmasını izleyen üç gün içinde, Oda Yönetim Kurulu, Genel Kurulu, Birliğe ve üyelere duyurur ve Oda merkezinin bulunduğu yerde bir gazetenin Türkiye baskısında ilan eder.

(2) Oda Yönetim Kurulu, Genel Kurulun düzenli bir şekilde yapılamayacağının anlaşılması durumunda, toplantı başlamadan önce Genel Kurulu, ancak bir kez olmak ve iki ayı geçmemek üzere erteleyebilir. Bu durumda Oda Yönetim Kurulu, yeni Genel Kurulun tarihini ve yerini, görevli hâkimin onayını da alarak belirler ve toplantı tarihinden en az on gün önce üyelere duyurur ve Oda merkezinin bulunduğu yerdeki gazetenin Türkiye baskısında ve Oda yayın organlarında ilan eder.

(3) Seçimler dışında, Oda Genel Kurullarının sonuçlarıyla ilgili her türlü anlaşmazlık, Birlik Yönetim Kurulu tarafından çözüme bağlanır. Oda Genel Kurulu iki yılda bir, Birlik Genel Kurulundan en az bir ay önce, Mart ayı içerisinde, Oda Yönetim Kurulunca belirlenen gün ve yerde toplanır. Toplantı tarihinin, gündemde görüşülecek konular göz önünde tutularak, bir Cumartesi akşamına kadar tamamlanması ve pazar günü seçimler yapılacak şekilde saptanması zorunludur.

Genel Kurulun açılışı ve gözlemci

MADDE 21

(1) Genel Kurul toplantı yeter sayısının sağlanmasıyla, Oda Yönetim Kurulu Başkanı ya da Yönetim Kurulunun kendi içinden belirleyeceği bir üye tarafından, Birlik gözlemcisinin toplantıda hazır bulunmasıyla açılır ve gündem gereğince Başkanlık Divanı seçilir.

Divanın oluşumu

MADDE 22

(1) Başkanlık Divanı, bir başkan, bir başkan yardımcısı ile iki yazmandan oluşur. Başkanlık Divanı açık oyla seçilir; ancak Genel Kurulun kararı ile gizli oylama yapılabilir.

Genel Kurulda uygulanacak hükümler

MADDE 23

(1) Olağan ve olağanüstü Genel Kurul toplantıları, TMMOB’ca belirlenen esaslar doğrultusunda yapılır.

Genel Kurulun gündemi

MADDE 24

(1) Genel Kurul görüşmeleri, Yönetim Kurulunca hazırlanıp duyurulmuş gündem maddeleri içinde yapılır; ancak toplantıya katılan üyelerin yazılı önerisi ve Genel Kurul kararı ile gündeme madde eklenebilir ya da maddelerin sırası değiştirilebilir.

Zorunlu gündem maddeleri

MADDE 25

(1) Genel Kurul gündemine aşağıdaki maddelerin konulması zorunludur:

a) Başkanlık Divanı seçimi,

b) Çalışma, mali ve denetleme raporlarının okunması, görüşülmesi ve Oda Yönetim Kurulunun aklanması,

c) Oda Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu, Onur Kurulu, Birlik Yönetim, Birlik Denetleme ve Birlik Yüksek Onur Kurulu ile Birlik Genel Kuruluna katılacak delege adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,

ç) Seçimler.

Genel Kurula katılma koşulları

MADDE 26

(1) Oda Genel Kurulunda bulunmak, görüşmelere katılmak, oy kullanmak için, Oda Yönetim Kurulu tarafından hazırlanıp görevli hâkim tarafından kesinleştirilmiş delege listelerinin imzalanması yoluyla alınmış Genel Kurul giriş kartının yanı sıra Oda kimlik kartının veya nüfus cüzdanının gösterilmesi zorunludur. Yalnızca hâkim denetiminde yapılan seçimde oy verme sırasında, Oda üye kimlik kartı yerine, nüfus cüzdanı da kullanılabilir.

Karar yeter sayısı

MADDE 27

(1) Genel Kurul kararlarını çoğunlukla alır. Oylarda eşitlik olursa, divan başkanının tarafı çoğunlukta sayılır; yalnız, Oda ana yönetmeliğinde değişiklik yapılabilmesi için görüşmelere katılanların üçte ikisinin olumlu kararı gereklidir.

Genel Kurul tutanağı

MADDE 28

(1) Genel Kurul görüşmeleri ve kararları bir tutanağa bağlanarak, başkan, başkan yardımcıları ve yazmanlar tarafından imzalanıp, Birlik Yönetim Kuruluna gönderilmek üzere Oda Yönetim Kuruluna verilir. Ayrıca Birlik Gözlemcisi toplantıya ilişkin düzenleyeceği raporu Birlik Başkanlığına iletir.

Olağanüstü Genel Kurul toplantısı

MADDE 29

(1) Olağanüstü Genel Kurul;

a) Delegelerin beşte birinin Oda Yönetim Kuruluna yazılı başvurusu ile,

b) Oda Denetleme Kurulunun Oda hesap işleri ile ilgili olarak oy birliği ile aldığı karar üzerine,

c) Oda Yönetim Kurulunun üçte iki çoğunlukla aldığı karar üzerine,

Oda Yönetim Kurulu tarafından toplantıya çağrılır.

(2) Birinci fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilen durumlarda, Oda Yönetim Kurulu, başvuru tarihinden itibaren bir hafta içinde Olağanüstü Genel Kurul kararı almak ve tarihini saptamak zorundadır. Olağanüstü Genel Kurul, Yönetim Kurulu kararı tarihinden itibaren bir ay içinde toplanır. Oda Yönetim Kurulunun herhangi bir nedenle belirtilen sürelerde karar almaması ya da Olağanüstü Genel Kurulun toplanamaması durumunda, toplantı Birlik Yönetim Kurulu tarafından gerçekleştirilir.

Oda Genel Kurulunun Birlik Yönetim Kurulunca olağanüstü toplanması

MADDE 30

(1) Oda Yönetim Kurulunu oluşturan üyelerin hepsinin birden çekilmesi ya da herhangi bir nedenle ayrılan üyelerin yerine geçecek yedek kalmaması durumunda, Oda Genel Kurulu, Birlik Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılır.

Olağanüstü Genel Kurul gündemi

MADDE 31

(1) Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, Olağan Genel Kurul toplantısı gibi yapılır. Sadece önceden duyurulan gündem maddeleri görüşülüp karara bağlanır. Gündeme madde eklenemez, çıkarılamaz; ancak sırası değiştirilebilir.

(2) Gündeminde seçim olmayan Olağanüstü Genel Kurullarda delege listeleri seçim kuruluna gönderilmez. Üç gün süre ile Birlikte ve Odada asılarak duyurulur. Olağanüstü Genel Kurul ilanında delege listelerinin asılacağı yer ve tarihleri de belirtilir. Listeler asılırken ve kaldırılırken her gün için ayrı tutanak tutularak belgelenir.

(3) Gündeminde seçim olmayan Olağanüstü Genel Kurullar, Oda Yönetim Kurulu kararıyla Oda merkezi dışında da yapılabilir.

Oda Genel Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 32

(1) Oda Genel Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:

a) Birlik amaçlarından Odayı ilgilendiren konularda karar almak,

b) Odanın gelişmesi için gerekli etkinlik alanlarını ve ilkelerini saptamak,

c) Yönetim Kurulu raporlarını incelemek, haklarında karar almak ve gelecek dönem çalışmaları için Yönetim Kuruluna direktifler vermek,

ç) Oda hesapları (bilanço ve gelir-gider cetvelleri) ile Denetleme Kurulu raporunu incelemek ve haklarında karar vermek,

d) Yönetim Kurulunun getireceği yeni dönem gelir ve gider bütçelerini, geçici ve sürekli ücretliler kadrolarını, yeni dönemde üyelerden alınacak ödenti miktarlarını inceleyerek olduğu gibi ya da değişiklikle onaylamak,

e) Yönetim Kurulu, Onur Kurulu, Denetleme Kurulu üyeleri ile komisyonlarda çalışacak olanların oturum ve yazman üyenin ücretleri üst sınırını saptamak,

f) Oda işlerinin yürütülmesi, kanunların Odaya verdiği görev ve yetkilerin kullanılması, üyelerin onur ve çıkarlarının korunması yolunda Yönetim Kurulunca önerilen yönetmelikleri inceleyip onaylamak,

g) Yönetim Kurulu için yedi, Onur Kurulu için beş, Denetleme Kurulu için yedi asıl üye ve aynı sayılarda yedek üye, Birlik Yönetim Kurulu için üç, Yüksek Onur Kurulu için bir, Birlik Denetleme Kurulu için bir adayı seçmek,

ğ) Toplam üye sayısının yüzde ikisi oranında ve üç kişiden az, yüz kişiden fazla olmamak üzere Birlik Genel Kuruluna katılacak asıl ve aynı sayıda yedek delegeleri iki yıl süre için seçmek,

h) Odanın sahip olduğu ya da olacağı taşınmaz mallar hakkında karar almak,

ı) Gerektiğinde şubeler kurmak ve bunların merkezlerini saptamak,

i) Sayılarının azlığı nedeniyle Odaya kayıtlı olan başka uzmanlık kolu mensuplarının, yeterli sayıya ulaşmaları halinde Odadan ayrılmaları konusunu Birlik Genel Kuruluna taşımak.

(2) Oda Genel Kurulunun Oda Yönetim Kuruluna, ana yönetmelik dışındaki yönetmelik yapma ve değiştirme yetkisi vermesi halinde, Yönetim Kurulu tarafından yeni yapılan veya değiştirilen yönetmelikler yürürlüğe girer.

Oda Yönetim Kurulunun oluşumu ve görev bölümü

MADDE 33

(1) Oda Yönetim Kurulu, 7 asıl ve 7 yedek üyeden oluşur. Yönetim Kurulu seçiminden sonra yapılacak ilk toplantıda üyeler aralarından üye tam sayısının oy çokluğu ile bir Başkan, bir Başkan yardımcısı, bir yazman üye ve bir sayman üye seçilerek görev bölümü yapılır.

Yönetim Kurulu toplantıları

MADDE 34

(1) Yönetim Kurulu en az ayda bir kez çoğunlukla toplanır. Toplantıları başkan, başkan bulunmadığı durumda başkan yardımcısı, başkan yardımcısı bulunmadığı durumda yazman üye yönetir. Karar yeter sayısının belirlenmesinde toplantıya katılan asıl üyelerin oy çokluğu esastır.

Yönetim Kurulu kararları

MADDE 35

(1) Yönetim Kurulu, kararlarını toplantıya katılanların çoğunluğuyla verir. Oylarda eşitlik olursa başkanın bulunduğu taraf çoğunlukta sayılır. Daha önce görüşülen ve karara bağlanan bir konunun yeniden görüşülebilmesi için Yönetim Kurulunun 2/3 (üçte iki) çoğunlukla karar alması gerekir.

Yönetim Kurulu üyeliğinin düşmesi

MADDE 36

(1) Hangi nedenle olursa olsun, sürekli olarak üç ay süreyle toplantılara gelmeyen ya da gelemeyecek olan Yönetim Kurulu üyesi çekilmiş sayılır ve yerine sıradaki yedek geçer. Özür belirtmeden art arda üç toplantıya katılmayan üyeler de çekilmiş sayılırlar. Yönetim Kurulunda başkan, başkan yardımcısı, yazman üye ya da sayman üye çekildiği durumda, bunların her biri için ilk toplantıda yenisi seçilir.

Yönetim Kurulu çoğunluğunun birlikte çekilmesi

MADDE 37

(1) Yönetim Kurulu üyelerinden yarısından fazlasının birbirini izleyen iki toplantı arasında birlikte çekilmesi halinde yerleri yedeklerle doldurulur ve ilk toplantıda Yönetim Kurulu görev bölümü yenilenir.

Yönetim Kuruluna çağrılacak yedek üyenin kalmaması

MADDE 38

(1) Boşalan Yönetim Kurulu üyeliğine çağrılacak yedek üyenin kalmaması durumunda, Oda Genel Kurulu başkan, başkan yardımcısı ya da yazman üye tarafından, bunlar da yoksa Birlik Yönetim Kurulu tarafından olağanüstü toplantıya çağrılır, yeniden seçilenler eski kurulun görev süresini tamamlarlar.

Oda Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 39

(1) Oda Yönetim Kurulunun başlıca görev ve yetkileri şunlardır:

a) Odanın amaçları doğrultusunda çalışmalar yapmak,

b) Genel Kurulda alınan kararları uygulamak, Oda işlerini Genel Kurulun yönlendirici kararları çerçevesinde yürütmek,

c) Oda üyelerinin 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu ve bu Yönetmelik hükümleri içinde hak ve yetkilerini genel ahlak ve davranış ilkelerine uygun biçimde kullanmalarını gözetmek,

ç) Şube Genel Kurullarına katılarak çalışmaları izlemek veya Şube Genel Kurulları için Oda gözlemcilerini atamak,

d) Üyesi bulunduğu ya da üyelik olanağı doğan dış ülkelerdeki uzmanlığını ilgilendiren mesleki kuruluşlarla gereken bağ ve yakınlaşmayı sağlamak, kongrelerine katılmak için delege göndermek, yurtiçi kongreler yapmak, bu konularda Birlik Yönetim Kuruluna bilgi vermek, gerekirse Birliğin maddi ve manevi desteğini sağlamak,

e) Meslek alanlarının gelişmesi hakkında etütler yapmak, yaptırmak ve bu konudaki raporları Genel Kurulun onayına sunmak,

f) Meslek alanları ile ilgili diğer meslek kuruluşları ile işbirliği yaparak üyelerin hak ve yetkilerini korumak ve bunu sağlamak için teknik ve idari işleyiş ile ilgili yönerge, şartname ve sözleşmeler hazırlamak ve bu konular ile ilgili önerilerini Oda Genel Kurulu ve Birlik Yönetim Kurulu onayına sunmak,

g) Oda üyelerinin mesleki onur, hak ve çıkarlarını koruyacak önlemleri saptamak ve bu konuda gerekli girişimlerde bulunmak,

ğ) Üyelerinin kamu kuruluşları, özel kuruluşlar ve kişilerle olan tüm mesleki ilişkilerinde ortaklaşa uyulacak hukuksal ilkeleri hazırlamak, bunlara uymayı sağlayacak önemleri almak, uygulamaları denetlemek, mesleki hizmetlerin karşılığı olan en az ücretleri saptamak ve uygulanmasını sağlamak,

h) İstendiğinde bilirkişilik, hakemlik, eksperlik, jüri üyeliği, danışmanlık gibi görevlere üyeleri arasından adaylar önermek ve görevlendirmek,

ı) Odanın yardımcı organ kurullarının oluşturulmasını sağlamak, üyelerini seçmek ve çalışmalarına yardımcı olmak,

i) Meslekle ilgili kanun, yönetmelik, genelge ve benzeri metinleri inceleyerek bunların zamanın koşullarına uygun duruma getirilmesi için gerekli öneri ve girişimlerde bulunmak,

j) Üyeleri arasında sosyal dayanışmayı sağlamak üzere kampanya ve benzeri örgütlenmeleri yapmak; Oda ve üye gereksinimlerini karşılamak üzere eğitim merkezi, kütüphane, konukevi ve benzeri sosyal tesisler açmak, işletmek; süreli ya da süresiz yayınlar çıkarmak,

k) Mesleğin yürütülmesinde ve uygulama alanında görev alacak diğer elemanların (tekniker, teknisyen, teknik destek elemanı, kullanıcı destek elemanı, bakım idame elemanı, programcı ve uzman programcı gibi) görev ve yetki sınırlarının saptanması ve birlikte çalışma veriminin artırılması yolunda bakanlıklara ve resmi kuruluşlara önerilerde bulunmak, gerekli girişimleri yapmak,

l) Odanın sahip olduğu taşınmaz malları yönetmek,

m) Oda ile Birlik arasında işbirliği ve iletişimi sağlamak,

n) Oda Olağan ya da Olağanüstü Genel Kurulu için kanun, ana yönetmelik ve yönetmelik hükümlerine uygun olarak tüm hazırlıkları yapmak,

o) Oda Genel Kuruluna sunulmak üzere çalışma raporunu ve bilançoyu, yeni dönem gelir ve gider bütçelerini hazırlamak; geçici ve sürekli hizmetliler kadrolarını saptayarak bunları Oda Denetleme Kurulu Raporu ile birlikte delege sayısına yetecek sayıda çoğaltmak ve Genel Kurul toplantısından önce tüm delegelere göndermek,

ö) Oda Genel Kurulunun olağanüstü toplanmasının gerektiği hallerde, Oda Genel Kurulunu toplantıya çağırmak,

p) Şube Genel Kurulunun olağanüstü durumlarda karar almasını sağlamak üzere Onur ve Denetleme Kurullarını ortak toplantıya çağırmak; Oda Yönetim Kurulu, Onur Kurulu ve Denetleme Kurulunun ortak toplantısında üye tam sayısının 2/3 çoğunlukla karar alması durumunda Şube Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırmak,

r) Onur Kurulunu ve/veya Denetleme Kurulunu gerektiğinde göreve çağırmak,

s) Odaya kayıtlı tüm üyelerin sicillerini tutmak, adres ve iletişim bilgilerini tutmak, değişikliklerini izlemek ve bu bilgilerin arşivlenmesini ve güvenliğini sağlamak,

ş) Şube Genel Kurullarına katılacak üye listelerini düzenlemek,

t) Onur Kurulunca alınan kararlardan onanması gerekenleri Yüksek Onur Kuruluna iletilmek üzere 10/7/2002 tarihli ve 24811 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Disiplin Yönetmeliği hükümleri uyarınca Birlik Yönetim Kuruluna göndermek,

u) Birlik Genel Kuruluna seçilen Oda delegeleri ile Birlik Yönetim Kurulu, Yüksek Onur Kurulu ve Denetleme Kurulu adayları listesini Birlik Yönetim Kuruluna zamanında göndermek,

ü) Odanın ve üyenin lehine ya da aleyhine açılan davalarda Odayı temsil etmek, sav ve savunmada bulunmak ve bu konularda müdahil olmak, vekil atamak,

v) Onur Kuruluna yapılan başvuruları en geç 15 gün içerisinde hazırlık dosyası ile birlikte Onur Kuruluna sevk etmek,

y) Gerekli gördüğü konularda sürekli veya geçici kurul, komite, komisyon, çalışma grubu ve benzeri oluşturmak, çalışmalarını yürütmek ve yönetmek. Birlik tarafından oluşturulan kurul, komite, komisyon, çalışma gruplarına Birliğin talebi üzerine adaylar belirlemek ve görevlendirmeler yapmak.

Yönetim Kurulu Başkanı ve görevleri

MADDE 40

(1) Başkan, Odayı idari ve mali makamlar ile özel ve tüzel kişilere karşı temsil eder. Oda çalışmalarını kanunlara, Birlik ve Oda ana yönetmeliklerine, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak yürütür. Oda adına demeç verir ve açıklama yapar. Yönetim Kurulu toplantılarına başkanlık eder. Toplantılarda yazmanın bulunmadığı durumlarda gerekirse Kurul üyeleri arasından seçeceği birisine yazmanlık görevi verir.

(2) Başkan bulunmadığı zaman başkan yardımcısı, yazman üye ya da gerektiğinde Yönetim Kurulunun seçeceği kişi ya da kurul Başkanı temsil eder.

Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve görevleri

MADDE 41

(1) Başkan yardımcısı, Başkanın yokluğunda onun yetkilerini kullanır ve görevlerini yerine getirir.

Yönetim Kurulu yazman üyesi ve görevleri

MADDE 42

(1) Yazman üye;

a) Odayı ilgilendiren işlemlerin ve sicillerin, kanuni defterler ile Yönetim Kurulunun kararlarına göre tutulması gereken defterlerin tutulmasından ve Odaya ait evrak ve dosyaların düzenlenmesinden, korunmasından ve yazışmalardan sorumludur.

b) Kadrodaki hizmetlilere görev verir ve bunların işlerini düzgün yapmalarını sağlar, hizmetlilere ait bordroları düzenletir ve sicilleri tutar.

c) Yönetim Kurulu toplantılarına ait gündemi Başkanla birlikte hazırlar. Toplantı tutanaklarını tutar ve Yönetim Kurulunca verilen kararların uygulanmasını sağlar, Başkan ve Başkan Yardımcısının yokluğunda Yönetim Kurulu toplantısına başkanlık eder.

ç) Odaya ait demirbaşların envanterini düzenler ve bunların korunması için gerekli önlemleri alır.

d) Genel Kurula sunulacak Yönetim Kurulu yıllık çalışma raporunu hazırlar.

e) Yönetim Kurulunca Genel Kurula sunulacak bilanço, bütçe ve kadro tasarılarını sayman üye ile birlikte hazırlar.

f) Oda tarafından verilecek belgeleri düzenler ve Yönetim Kurulunun vereceği yetkiler içinde bunları imzalayıp onaylar.

g) Yönetim Kurulunca belirlenen ilkeler doğrultusunda bilirkişilik, hakemlik, jüri üyeliği belgelerini verir.

Oda Onur Kurulu oluşumu

MADDE 43

(1) Oda Onur Kurulu, Oda Genel Kurulunca iki yıl için seçilen 5 asıl ve 5 yedek üyeden oluşur. Onur Kuruluna seçilebilmek için meslekte en az on yılını tamamlamış olmak ve herhangi bir disiplin cezası almamış olmak zorunludur. Onur Kurulu, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre çalışır.

Onur Kurulunun çalışma şekli

MADDE 44

(1) Onur Kurulu kendisine başvurulan konularla ilgili incelemelerini en geç üç ay içinde sonuçlandırmakla yükümlüdür.

(2) Onur Kurulunun konu hakkında karar verebilmesi için;

a) Hakkında karar verilecek üyenin yazılı savunmasına başvurulmuş,

b) Gerektiğinde şikâyetçi ve gösterilen tanıklar dinlenmiş, alınan bilgiler bir tutanağa geçirilmiş,

olmak zorundadır.

Onur Kurulunun bilirkişiye başvurması ve bilirkişi ücreti

MADDE 45

(1) Oda Onur Kurulu en az üç kişiden oluşan bir bilirkişi heyeti seçerek konuyu bu heyete inceletebilir. Bilirkişi giderleri, Kurulca bilirkişi incelemesine gerek görülmüşse Oda bütçesinden, istek üzerine bilirkişi incelemesi yapılırsa istekte bulunanlarca peşin olarak Oda veznesine yatırılan bilirkişi ücretinden karşılanır. Bilirkişi giderlerinin kimden alınacağı Onur Kurulu kararında belirtilir.

Onur Kurulu kararlarının uygulanması

MADDE 46

(1) Oda Onur Kurulu kararlarını, gerekçeleri ile birlikte uygulanmak ya da Birlik Yüksek Onur Kurulunun onayına sunulmak üzere işlemli dosyası ile birlikte gereği için Oda Yönetim Kuruluna verir.

Onur Kurulunun karar süresi

MADDE 47

(1) Oda Onur Kurulu en geç üç ay içinde kararını oluşturması gerekir. Oda Onur Kurulu üç ay içinde karar veremezse, bunu sürenin bitmesinden önce ilgililerin haberdar olabilmesi için gerekçeleri ile birlikte Oda Yönetim Kuruluna bildirmek ve karara ne zaman varabileceğini açıklamak zorundadır.

Onur Kurulu giderleri

MADDE 48

(1) Oda Onur Kurulunun faaliyet konusu işleri yürütmek için gerekli her türlü giderleri Oda bütçesinden karşılanır.

Onur Kurulunun yoklukta karar vermesi

MADDE 49

(1) Onur Kurulu tarafından çağrı yapılanlar, çağrı sırasında bulunamazsa ya da bu zamanlardan önce geçerli nedenlerini bildirmezlerse yokluklarında karar verilir.

Oda Onur Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 50

(1) Oda Onur Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:

a) Odanın yürürlükte bulunan kanun, ana yönetmelik, yönetmelik esaslarına göre çalışmalarının devam ettirilmesi, meslek ve meslek yaşamının genel ahlaki ilkelerinin korunması konusunda Oda üyelerince aykırı hareket edilmesi yerine gerekli başvuru üzerine önlemler ve kararlar almak,

b) Oda Yönetim Kurulunca ya da üyelerce yapılan bir başvuru hakkında karar vermek,

c) Onur Kurulu kararlarından Yüksek Onur Kurulunca bozulanları yeniden incelemek ve karara bağlamak,

ç) Oda Yönetim Kurulunun önerisi ile mesleğin gelişimi, meslek onurunun yüceltilmesi ile ilgili başarı gösteren üyeler, üçüncü şahıslar ve kuruluşlara katkılarından dolayı Oda Onur Belgesinin verilmesi için karar almak,

d) Oda Yönetim Kurulunun önerisiyle mesleğin uygulanması; meslek alanlarındaki gelişmelerin toplumsal yarara dönüşecek biçimde kullanıma sunulması; ülke çıkarlarının korunması ve ülke çıkarlarına katkı sağlanmasıyla ilgili çalışmaların ödüllendirilmesi amacıyla gereken kararları almak.

Disiplin cezaları

MADDE 51

(1) Odaya bağlı üyelerden ve tüm meslek mensuplarından 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununa aykırı hareketi görülenlerle, meslekle ilgili işlerde gerek kasten ve gerekse ihmal göstermek suretiyle zarara yol açan ya da kabullendiği anlaşmalara uymayan ya da meslek onurunu bozan durumları saptananlara, Oda Onur Kurulunca, 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Disiplin Yönetmeliği esasları dâhilinde aşağıda yazılı disiplin cezaları verilir:

a) Yazılı uyarma,

b) 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 26 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen para cezası,

c) 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 26 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde belirtilen para cezası,

ç) Onbeş günden, altı aya kadar serbest meslek uygulamasından uzaklaştırma,

d) Odadan çıkarma ya da üye olma zorunluluğu bulunmayanlar için meslekten men.

(2) Bu cezaların verilmesinde sıra gözetilmez. Ancak nedeni oluşturan olayın içeriği ve sonuçlarına göre bu cezalardan biri uygulanır.