Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Mülga veya iptal edilen kısımları gizle
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 6)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1

Bu Yönetmelik; kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Jeoloji Mühendisleri Odasının işlev, işleyiş ve amaçlarını; üyelerinin, Oda organlarının görev ve yetkilerini kapsar.

Dayanak

MADDE 2

Bu Yönetmelik; 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3

Bu Yönetmelikte geçen;

Birlik: Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği /TMMOB’ni,

Oda: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odasını,

Şube: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Şubesini,

Üye: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Üyesini,

Birlik Delegesi: TMMOB Genel Kurulunun Jeoloji Mühendisleri Odası Delegesini,

Delege: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Genel Kurul Delegesini,

tanımlamaktadır.

MADDE 4

Oda merkezi Ankara’dadır. Oda Genel Kurulu kararı ile Şubeler, Oda Yönetim Kurulu kararı ile Temsilcilikler açılabilir ya da kapatılabilir.

MADDE 5

Kamu yararı gözeten bir meslek kuruluşu olan Oda’nın amaçları başlıca iki grup altında toplanır.

a) Meslek ve üyelere ilişkin amaçlar;

1) Tüm jeoloji ve hidrojeoloji mühendisleri ile yüksek mühendislerini üye kaydederek, üyeler arası dayanışmayı sağlamak,

2) Üyelerinin mesleki alanlardaki hak ve yetkilerini tanımlamak ve bu hak ve yetkiler çerçevesinin korunması ve genişletilmesi yönünde çalışmalar yürütmek; bunların, meslek ve üye onurunun korunarak uygulanmasını sağlamak ve haksız rekabeti önlemek amacıyla, uyulması zorunlu kuralları koymak ve denetlemek,

3) Üyelerinin, iş ve toplumsal güvenliklerini sağlama ve cinsiyet ayrımcılığını giderme yönünde çalışmalar yapmak, gerekli önlemleri almak,

4) Üyelerinin çalıştığı her kesimde, işyeri özellikleri, asgari ücret ve yaşam standardı ile benzeri konularda araştırmalar yapmak ve gerekli gördüğü önlemlerin alınmasını sağlamak; üyelerinin demokratik hak ve özgürlüklerinin korunması için her türlü girişimde bulunmak,

5) Meslek alanları ile ilgili standartlar, teknik şartnameler, tip sözleşmeler ve benzeri gibi teknik belgeleri hazırlamak; diğer kuruluşlarca hazırlananları incelemek, geliştirmek, gerekli değişikliklerin yapılmasını sağlamak ve uygulanmasını denetlemek,

6) Meslekle ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, statü ve benzeri mevzuatın hazırlanmasında, yürürlüğe konmasında ilgili mercilerle işbirliği yapmak; kendisinden istenen veya alternatif görüş ve raporları hazırlamak,

7) Meslek alanları ile ilgili teknik kitap, gazete, dergi ve benzeri yayınlar yapmak; bu alanlarda yapılan yayınları izlemek, bu yayınları üyelerinin ve toplumun hizmetine sunmak; yayın konusunda gerektiğinde yerli/yabancı kurum ve kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak,

8) Jeoloji öğretimi yapan kuruluşlarla işbirliği yaparak, güncel koşulların ve ülke yararının gerektirdiği nitelik ve nicelikte jeoloji ve hidrojeoloji mühendisi yetiştirilmesi için her türlü girişimde, öneri ve katkıda bulunmak; jeoloji ve hidrojeoloji mühendisliği öğrencilerinin sorunlarını incelemek; diğer çağdaş ülkelerde uygulanan modellerden de yararlanarak öneriler geliştirmek, bunların gerçekleştirilmesi için girişimde bulunmak; öğrencileri mesleğe hazırlayacak staj ve eğitim çalışmalarında bulunmak; bu konularda üniversite öğretim üyeleri ve öğrencilerle ortak etkinlikler düzenlemek ve öğrencilerin Oda etkinliklerine katılımını özendirmek, Oda amaçları doğrultusunda öğrenci üyeliğini yaygınlaştırmak,

9) İlgili üyelerinin mesleki bilgi ve görgüsünü artırmak üzere, gerekirse ilgili kuruluşlarla işbirliği yaparak, eğitimler düzenlemek ve belgelendirmek. Üyelerinin, meslek içi ve bilimsel çalışmalarına, yaptıkları işlere ve tamamlayıcı öğrenimlere dayanan uzmanlık sicil dosyaları tutmak ve gerektiğinde talep eden kamu, özel kuruluş ve kişilere uzman ve bilirkişi önermek,

10) Birden fazla mühendislik mesleğinin birlikte çalışmasını gerektiren konularda, mesleklerin karşılıklı sınır, ilişki ve sorumluluklarını belirleme çalışmalarına katılmak ve bunlara ilişkin yönetmelik tasarıları hazırlayarak, Birlik Genel Kurulunun onayına sunmak,

11) Üyesi bulunduğu ya da üyelik olanağı doğan, uzmanlığını ilgilendiren alanlardaki dış ülkeler ve uluslararası meslek kuruluşları ile gereken ilişkileri kurmak.

12) Serbest Jeoloji Mühendisliği ve Müşavirliği Hizmetlerini icra etmek üzere kurulan büro ve şirketlere Tescil Belgesi vermek, Sorumlu Jeoloji Mühendislerinin hazırlayacağı meslekî ürünlerin ilgili kanun ve yönetmelikler ile Oda yönetmeliklerine ve standartlarına uygunluğunun değerlendirilmesi amacıyla meslekî denetimi yapmak,

13) Birlik, Birliğe bağlı odalar, diğer meslek kuruluşları, üniversiteler ve sendikalarla Oda amaçları doğrultusunda ortak çalışmalar yapmak,

14) Oda çalışmalarının sağlıklı bir şeklide yürütülmesi amacıyla yurt düzeyinde şube, il ve ilçe temsilciliği ile işyeri temsilcilikleri kurmak,

15) Oda bilgi sistemi oluşturmak.

b) Kamu yararına ilişkin amaçlar;

1) Temel jeoloji bilgilerinin toplumda yaygınlaşması ve jeolojinin temel eğitim içinde yer alması için her türlü çalışmayı yapmak, girişimlerde bulunmak,

2) Kamu yararının gözetilmesi temelinde, mesleği ilgilendiren konularda yasal düzenlemelerin yapılabilmesi için gündem belirlemek, meslek mensupları ve kamuyu ilgili gündem çerçevesinde bilgilendirmek; bu amaçla baskı grubu oluşturmak ve sözkonusu düzenlemelerin yasal hale gelmesi için alternatif taslaklar hazırlamak; sonuçlanmaları için gerekli mercilerde girişimlerde bulunmak,

3) Kamu yararı doğrultusunda; yurt kalkınmasının vazgeçilmez kaynaklarından olan maden, içme ve kullanma amaçlı yeraltı ve yerüstü suları, jeotermal kaynaklar ve doğal mineralli sular, doğalgaz, petrol ve benzeri doğal kaynakların araştırılması, bulunması ve işletilmesinin her aşamasında mesleki yetki ve sorumluluk sınırlarının belirlenmesi için gerekli bilimsel, teknik ve hukuksal çalışmaları yapmak; doğal kaynakların aranması, bulunması, işletilmesi, üretimi ve kalitesinin artırılması ve bu etkinlikler nedeniyle oluşacak çevre sorunları konularında her türlü çalışmayı yapmak, görüş belirtmek ve önerilerde bulunmak,

4) Mühendislik yapılarının yer ve güzergah seçimi, temel jeolojik ve jeoteknik etütlerinin yapılması, yeraltı araştırmalarının programlanması gibi mesleği ilgilendiren konulardaki teknik hizmet esaslarının belirlenmesinde ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak katkıda bulunmak ve görüş belirtmek,

5) Mesleki terim ve kavram birlikteliği sağlamak üzere çalışmalar yapmak; jeoloji çalışmalarına ilişkin kural ve standartları belirlemek; sonuçları, kuruluşların ve üyelerin yararlanmasına sunmak,

6) Mesleğin gelişmesi ve tanıtılmasıyla ilgili olarak, ulusal ve uluslararası teknik kongre, seminer, sempozyum, konferans ve sergiler düzenlemek; bu amaca yönelik diğer kuruluşların çalışmalarına katılmak,

7) Korunmaya değer, jeolojik miras niteliğindeki oluşumların belirlenmesi ve koruma altına alınması için gerekli çalışmaları yapmak.

İKİNCİ BÖLÜM

Üyeler

Üyelik

MADDE 6

Oda üyeleri;

a) Asıl üyeler: Türkiye Cumhuriyeti uyruğunda olup, Türkiye sınırları içinde jeoloji ve hidrojeoloji mühendisliği veya yüksek mühendisliği mesleğini yürütmeye yasal olarak yetkili bulunanlardan Oda’ya başvuranlar, Oda’nın asıl üyeleridir. Oda kayıtlarında ve mesleği yürütmede lisans eğitimi esastır. Oda’ya, lisansüstü eğitimi ile alınan unvana dayalı olarak kayıt yapılamaz.

b) Geçici üyeler: Türkiye’de mesleklerini uygulamalarına kanunlar gereğince izin verilen yabancı uyruklu mühendislerden, jeoloji veya hidrojeoloji mühendisliği eğitimi almış veya denkliği kabul edilmiş olanlar, Oda’ya geçici üye olarak kaydolurlar. Geçici üyelik, çalışma izni süresi ile sınırlıdır. Geçici üyeler, Oda organlarında görev alamazlar; ancak, Oda asıl üyelerinin bütün hak, yetki ve sorumluluklarını taşırlar.

c) Onur üyeleri: Jeoloji veya hidrojeoloji mühendisliği mesleğine özel katkıları bulunanlarla, Oda’nın amaçlarına uygun olarak, yurt içinde veya dışında çalışma ve yardımları görülen ve Oda’nın çalışmalarına katılmak isteyen kişilere, Oda Yönetim Kurulunun önerisi ve Oda Genel Kurulu kararı ile Onur üyeliği verilebilir. Bu üyelik, Oda Onur Kurulunun görüşü alınarak, Oda Genel Kurulunca geri alınabilir.

d) Öğrenci üyeler: Jeoloji ve hidrojeoloji mühendisliği bölümü öğrencilerine, öğrenci üyelik statüsü verilebilir. Öğrenci üyelerin ödenti zorunlulukları yoktur. Oda Genel Kuruluna katılabilirler, ancak oy, seçme ve seçilme hakları yoktur.

MADDE 7

Üyelik için aşağıdaki hükümler geçerlidir;

a) Türkiye’de jeoloji ve hidrojeoloji mühendisliği mesleğinde çalışabilmek ve mesleki öğretim yaptırabilmek için, jeoloji ve hidrojeoloji mühendisi ile jeoloji ve hidrojeoloji yüksek mühendisleri, Oda’ya üye olmak ve üyelik koşullarını korumak zorundadırlar,

b) Kamu kurum ve kuruluşlarında, asli ve sürekli görevlerde çalışan veya Silahlı Kuvvetler mensubu jeoloji ve hidrojeoloji mühendisleri ile jeoloji ve hidrojeoloji yüksek mühendislerinin Oda’ya üye olmaları isteklerine bağlıdır. Ancak bunlar, görevlerinin gereği olan işleri yaparken, mesleki bakımdan Oda’ya kayıtlı meslektaşlarının yetkileri ve haklarına sahip, onların ödev ve sorumlulukları ile yükümlüdürler. Bunların üye olmamaları kanunlarda belirtilen diğer kayıt ve şartlara uymak kaydıyla, meslekleriyle ilgili görevlerde çalışmalarına, mesleki hizmetleri yürütmelerine, yetkilerini kullanmalarına, mesleki eğitim ve öğretim yaptırmalarına, kurum amirlerinin izniyle kuruluşun bilimsel çalışmalarına katılmalarına, meslek kural ve koşullarına uyma yükümlülüklerine, haklarında Onur Kurulunca disiplin cezası uygulanmasına, özel kanunların öngördüğü kayıtlarla mesleklerini serbestçe uygulamalarına, resmi veya özel bir görev almalarına engel oluşturmaz. Silahlı Kuvvetler mensubu jeoloji ve hidrojeoloji mühendisleri ile jeoloji ve hidrojeoloji yüksek mühendisleri, oda organlarında görev alamaz,

c) Askerlik yükümlülüğünü yerine getirmekte olan üyelerin üyelikleri, askerlik hizmetleri süresince askıda kalır. Bu durum, ilgililerin kanunlardan doğan diğer mesleki yükümlülüklerini ve haklarını ortadan kaldırmaz. Önceden haber vermeleri ve dönüşlerinde belgelendirmeleri kaydıyla, askerlik süresince üyelik ödentileri alınmaz.

MADDE 8

Diploma veya denklik belgesi almak suretiyle Türkiye’de mesleklerini uygulayabilecek duruma gelmiş olanlardan, 7 nci maddenin (b) ve (c) bentleri kapsamı dışında kalan jeoloji ve hidrojeoloji mühendisi ile jeoloji ve hidrojeoloji yüksek mühendisleri, Oda’ya başvurarak kaydolmak ve kimlik belgesi almak zorundadır. Oda kimlik belgesi almayanlar, üyelik görev ve yükümlülüklerini yerine getirmediği için ya da disiplin suçu nedeniyle kimlik belgesi yenilenmemiş olanlar, mesleklerini uygulayamazlar.

MADDE 9

Oda üyeleri, kendilerine kanun ile verilmiş unvandan başka herhangi bir unvanı kullanamazlar. Üyeler, ayrıca çalıştıkları resmi ve özel kurum ve kuruluşlarda, edindikleri kadro unvanlarının yanı sıra meslek unvanlarını da kullanırlar.

Üyelerin görev ve sorumlulukları

MADDE 10

Oda’ya kayıtlı her üyenin;

a) 6235 sayılı TMMOB Kanunu, 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanun ve diğer ilgili kanunlar ile Birlik ve Oda yönetmeliklerinin öngördüğü hükümlere uyması,

b) Oda ve Birlik bünyesinde mesleki etik, davranış ve ilkelere uyması,

c) Mesleki gelişme ve dayanışmayı sağlamak amacıyla, Oda yetkili kurullarınca verilecek kararlara uyması,

d) Mesleki konularda Oda ile ilişki kurmaya, Oda’nın ve mesleğin amaç ve ilkelerini gözetmeye, meslek topluluğunun ortak yararlarını korumaya özen göstermesi,

e) Oda ve kamu kuruluşları tarafından hakemlik, tanıklık ve bilirkişilik amacıyla mesleki bilgilerine başvurulduğunda, bu isteği geçerli özürleri olmadıkça kabul etmesi,

f) Mühendis topluluğunun onuruna aykırı biçimde davranışlarda bulunmaması ve haksız rekabet yapmaması,

g) Adres değişikliklerini bir (1) ay içinde Oda’ya bildirmesi,

h) Oda Genel Kurulunca belirlenen Oda üyelik ödentilerini ödemesi,

gerekmektedir.

Üyelik ile ilgili bilgilerdeki değişiklikleri bildirmemek nedeniyle oluşacak her türlü hukuki sorumluluk üyeyi bağlar. Oda, bu nedenle üyenin haklarını kısıtlayıcı herhangi bir işlem yapmaz.

Üyelikten ayrılma

MADDE 11

Üyelikle ilgili 7 nci maddede belirtilen nitelikleri yitirenler, üyelikten çıkarılırlar. Zorunlu askerlik görevi dışında, Silahlı Kuvvetler mensubu olan ya da herhangi bir nedenle mesleki etkinliğini sürdürmek istemeyen, kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli görevde çalışırken üyelikten ayrılmak isteyen üyeler, bu durumu Oda Yönetim Kuruluna yazılı olarak bildirmek, gerektiğinde belgelemek, Oda üye kimlik kartını geri vermek ve o tarihe kadar olan üyelik ödentilerinin tümünü ödemek koşuluyla, Oda Yönetim Kurulu kararıyla üyelikten ayrılabilirler. Üyelikten ayrıldıktan sonra TMMOB Kanunu, bu Yönetmelik hükümleri ve diğer yönetmelikler bu kişiler için uygulanmaz. İlgili kanunlar ve bu Yönetmelikteki ayrıksı hükümler saklıdır.

Ayrılma isteği kabul edilmeyen üyenin, Oda Genel Kuruluna itiraz hakkı vardır. Üyelikten çıkarılan veya ayrılan üyeler, Oda süreli yayınları ile duyurulur.

MADDE 12

Üyelikten çıkarılan veya ayrılan üyenin yeniden başvurması üzerine, durumu incelenir. Sonuç olumlu ise Oda’ya kaydı yeni bir üye gibi yapılır. Ancak çıkarılan üye için, Oda Onur Kurulunun olumlu görüşü gereklidir. Kayıt ve kayıt yenileme koşulları ayrı bir yönetmelikle düzenlenir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Oda Organları

MADDE 13

Oda organları şunlardır;

a) Oda Genel Kurulu,

b) Oda Yönetim Kurulu,

c) Oda Onur Kurulu,

d) Oda Denetleme Kurulu,

e) Oda Danışma Kurulu.

MADDE 14

Oda amaçlarının gerçekleştirilmesi ve Oda işlevlerinin yerine getirilmesi amacıyla, Oda Yönetim Kurulu kararıyla Bilimsel Teknik Kurul, Kongre, konferans, sempozyum ve benzeri yürütme kurulları, yayın kurulları, Sosyal Yardımlaşma, Burs Değerlendirme Kurulları, Öğrenci Üye Komisyonları ile ihtiyaç duyulan diğer Oda Yardımcı organları oluşturulabilir.

MADDE 15

Oda yardımcı organlarının oluşturulması, görev, yetki ve sorumlulukları ile kuruluş ve çalışma esasları yönetmeliklerle belirlenir.

Oda genel kurulu

MADDE 16

Oda Genel Kurulu delege sistemine göre oluşur. Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurullarının asıl üyeleri ile Birlik Yönetim, Yüksek Onur ve Denetleme Kurullarının asıl üyeliklerinde görev alan Oda üyeleri, Oda Genel Kurulunun doğal delegeleridir. Diğer delegeler; Şube Genel Kurullarında, Şube etkinlik alanı dışında kalan iller için ise Oda Yönetim Kurulunun belirlediği illerden oluşan bölgelerde ve her bölge için yine Oda Yönetim Kurulunun belirlediği ilde, Oda Genel Kurulunun yapılacağı tarihten en az bir ay önceki tarihte yapılan seçimlerle saptanır.

Oda Genel Kurulu doğal delegeler hariç 600 delegeden oluşur. Delegelerin belirlenmesinde istifa ve vefatlar dışında Oda toplam üye sayısı 600 delege sayısına bölünerek bir delege için gerekli anahtar sayı bulunur. Her şube ve bölgedeki toplam üye sayısı anahtar sayıya bölünerek, o şube veya bölgenin genel kurullarında seçilecek delege sayısı hesaplanır. Belirlenen delege toplamı ile 600 sayısı arasındaki fark kadar yapılan bölme işlemleri sonucunda en fazla küsuratı bulunanlardan başlamak üzere şube/bölgelere birer delege daha olmak üzere bölüştürülür. Bu bölüşümden sonra da eksik delege kalırsa, en çok üyeli şube/bölgelerden başlayarak birer delegelik daha verilmek suretiyle delege sayısı 600’e tamamlanır. Aynı sayıda yedek delege belirlenir.

MADDE 17

Oda Genel Kurulu, iki (2) yılda bir Mart ayı içinde, Oda Yönetim Kurulunca belirlenen gün, saat ve yerde toplanır. Toplantı tarihinin, görüşmeler Cumartesi akşamına kadar tamamlanacak ve Pazar günü 9.00-17.00 saatleri arasında seçimler yapılacak şekilde saptanması zorunludur.

MADDE 18

Oda Yönetim Kurulu, Oda Genel Kurul toplantısından en az onbeş (15) gün önce, Genel Kurula katılacak delegelerin üç (3) nüsha olarak hazırlanmış listelerini, toplantının gündemini, yerini, gününü, saatini ve çoğunluk sağlanamadığı takdirde yapılacak ikinci toplantıya ilişkin hususları belirten bir yazıyla birlikte, görevli İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına iletir. Genel Kurul toplantısına katılamayacağı belli olan asıl ve yedek delegelerin çekilme yazıları da, istenmesi durumunda, görevli hakime iletilir. Gerekli incelemeden sonra hakim tarafından onaylanan listeler ile toplantıya ilişkin diğer hususlar, Oda’nın ve Birliğin ilan yerlerinde asılmak suretiyle üç (3) gün ilan edilir. Askı süresince, asıl ve yedek delegelikten çekilme başvuruları, Oda aracılığıyla ya da doğrudan görevli hakime yapılır. Delege listesi hakim tarafından kesinleştirilir. Yasal sürecin tamamlanması ve listelerin kesinleşip, Genel Kurula ilişkin diğer hususların onaylanmasını izleyen üç (3) gün içinde, Oda Yönetim Kurulu, durumu Birliğe ve delegelere bildirir. Ayrıca, Ankara’da günlük bir gazetede ilan eder.

MADDE 19

Oda Genel Kurulu, delege tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamaması durumunda, yedi (7) gün sonra yapılacak ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, ikinci toplantıya katılan delege sayısı, Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurulu asıl ve yedek üyeleri, Oda mensubu Birlik Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyeleri, Yüksek Onur ve Denetleme Kurulu aday sayısı toplamının altında olamaz.

MADDE 20

Oda Yönetim Kurulu, Oda Genel Kurulu toplantı yeter sayısının sağlanamaması veya toplantının düzenli bir biçimde yapılamayacağının saptanması durumunda, Oda Genel Kurulunu, yalnız bir kez olmak ve iki (2) ayı geçmemek üzere erteler. Bu durumda Oda Yönetim Kurulu, yeni Genel Kurul tarihini ve yerini, gündeminde seçim olması halinde görevli hakimin onayını da alarak belirler ve toplantı tarihinden en az on (10) gün önce delegelere bildirir ve Ankara’da günlük bir gazetede ilan eder. Bu süre içinde Oda’nın günlük işleri Oda Yönetim Kurulunca yürütülür.

MADDE 21

Oda Genel Kurulunda Birlik Genel Kurul Yönetmeliği uygulanır.

MADDE 22

Oda Genel Kurulu, Oda Yönetim Kurulunun Başkan, İkinci Başkan, Yazman Üye veya kendi içinde belirleyeceği bir üyesi tarafından, Birlik Gözlemcisinin toplantıda hazır bulunmasıyla açılır ve gündemin birinci maddesi gereğince Başkanlık Divanı oluşturulur.

MADDE 23

Oda Genel Kurul Başkanlık Divanı, bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı ve iki Yazmandan oluşur.

MADDE 24

Oda Genel Kurulu görüşmeleri, Oda Yönetim Kurulu’nca hazırlanıp ilan edilmiş gündem maddeleri içinde yapılır. Ancak, toplantıya katılan delegelerin yazılı önergesi ve Genel Kurul kararı ile gündeme madde eklenebilir. Gündemde bulunması zorunlu maddelerin dışında, gündemden madde çıkarılabilir veya maddelerin görüşme sıraları değiştirilebilir.

MADDE 25

Oda Genel Kurulu gündeminde aşağıdaki maddelerin bulunması ve sıralanması zorunludur;

a) Başkanlık Divanı seçimi,

b) Çalışma, mali ve denetleme raporlarının okunması ve görüşülmesi; Oda Yönetim Kurulunun aklanması,

c) Oda’nın yeni dönem yıllık bütçelerinin görüşülmesi ve onaylanması,

d) Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurulları asıl ve yedek adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,

e) Birlik Yönetim Kurulu, Birlik Yüksek Onur Kurulu, Birlik Denetleme Kurulu aday adaylarının ve Birlik delegeleri asıl ve yedek adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,

f) Seçimler.

MADDE 26

Oda Genel Kurulunda bulunmak, görüşmelere katılmak ve oy kullanmak için, Oda Yönetim Kurulu tarafından hazırlanıp, görevli hakim tarafından kesinleştirilmiş delege listesinin imzalanması yoluyla alınmış Genel Kurul giriş kartının ve Oda kimlik kartının gösterilmesi zorunludur. Yalnız oy verme sırasında, Oda kimlik kartı yerine, resmi kuruluşlarca verilmiş resimli kimlik kartları kullanılabilir.

MADDE 27

Oda Genel Kurulu kararlarını çoğunlukla alır. Oylarda eşitlik olursa, Divan Başkanının bulunduğu taraf çoğunluk sayılır. Ancak, Oda Ana Yönetmeliğinde değişiklik yapılabilmesi için görüşmelere katılanların üçte ikisi (2/3)’nin olumlu oyu gerekir.

MADDE 28

Oda Genel Kurul görüşme ve kararları bir tutanakla saptanarak, Başkanlık Divanı üyeleri tarafından imzalanıp, dosyasında saklanmak ve bir örneği de Birliğe iletilmek üzere, Oda Yönetim Kuruluna verilir. Ayrıca, Birlik Gözlemcisi de, toplantıya ilişkin düzenleyeceği raporu Birlik Başkanlığına iletir. Toplantı tutanak özetleri, Genel Kurul toplantı tarihinden başlayarak üç (3) ay içinde üyelere gönderilir veya Oda süreli yayınlarında yayımlanır.

MADDE 29

Oda Genel Kurul Başkanlık Divanı, Genel Kurulda alınmış önemli kararları Oda Genel Kurul Karar Defterine yazar ve Karar Defteri, Başkanlık Divanı üyeleri tarafından imzalanır, Oda Yönetim Kurulunca saklanır.

Olağanüstü oda genel kurulu

MADDE 30

Oda Genel Kurulu, aşağıdaki durumlardan herhangi birinin oluşması üzerine, Oda Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılır;

a) Oda Yönetim Kurulundan en az beş (5) üyenin alacağı kararla,

b) Oda Yönetim Kurulunun boşalan üyeliğine çağrılacak yedek Yönetim Kurulu üyesi kalmaması durumunda, mevcut Oda Yönetim Kurulu üyelerinin kararı ile,

c) Oda Denetleme Kurulu’nun, Oda mali işleriyle ilgili olarak gerekli görmesi durumunda ve oy birliğiyle alacağı kararla,

d) Son Oda Genel Kurul delegelerinin üçte ikisi (2/3)’nin Oda Yönetim Kuruluna yazılı başvurusu ile,

e) Oda’ya kayıtlı üye sayısının beşte biri (1/5)’nin Oda Yönetim Kuruluna yazılı başvurusu ile,

(c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen durumlardan herhangi birinin oluşması durumunda, Oda Yönetim Kurulu, başvuru tarihinden itibaren yedi (7) gün içinde, Olağanüstü Genel Kurul için karar almak ve Genel Kurul tarihini saptamak zorundadır. Olağanüstü Genel Kurul, karar tarihinden itibaren bir (1) ay içinde toplanır. Oda Yönetim Kurulunun herhangi bir nedenle belirtilen sürelerde karar almaması ya da Olağanüstü Genel Kurulu toplamaması durumunda, Olağanüstü Genel Kurul, Birlik Yönetim Kurulunca toplanır.

MADDE 31

Oda Yönetim Kurulunu oluşturan üyelerin tümünün ve yedek üyelerden en az birinin birlikte çekilmesi durumunda Oda Genel Kurulu, yeni Yönetim Kurulunu seçmek üzere bir (1) ay içinde, Birlik Yönetim Kurulunca olağanüstü toplantıya çağrılır.

MADDE 32

Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, Olağan Genel Kurul toplantısı gibi yapılır. Ancak, yalnız önceden duyurulan gündem maddeleri görüşülüp karara bağlanır; gündeme madde eklenemez ya da çıkarılamaz.

MADDE 33

Oda Genel Kurulu, koşullar yeterli olmasına karşın, en çok üç (3) ay içinde yetkililerce olağanüstü toplantıya çağrılmazsa, üyeler, yetkili mahkemeye başvurarak Olağanüstü Oda Genel Kurulu’nun yapılmasını isteyebilirler.

MADDE 34

Gündemi seçim olmayan Olağanüstü Oda Genel Kurulunun delege listeleri, Seçim Kuruluna gönderilmez, üç (3) gün Oda’da asılarak duyurulur. Olağanüstü Genel Kurul ilanında, delege listelerinin asılacağı yer ve tarih de belirtilir. Listeler asılır ve kaldırılırken, her gün için ayrı bir tutanakla, duyurulma olayı belgelenir. Gündemi seçim olmayan Olağanüstü Genel Kurullar, Oda Yönetim Kurulu kararıyla Oda merkezi dışında da yapılabilir.

Oda genel kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 35

Oda Genel Kurulunun başlıca görev ve yetkileri şunlardır;

a) Oda amaçlarının gerçekleşmesine ilişkin kararlar almak,

b) Oda Yönetim Kurulu raporlarını incelemek, karar almak ve gelecek dönem çalışmaları için yeni seçilecek Yönetim Kuruluna görevler vermek,

c) Oda ve Şube hesaplarını, bilanço ve gelir-gider cetvellerini, Oda Denetleme Kurulu raporlarını incelemek ve bunlara ilişkin karar almak,

d) Oda Yönetim Kurulunun önerdiği Oda ve Şubelerin yeni dönem gelir-gider bütçelerini; geçici ve/veya sürekli personel kadro çizelgelerini incelemek, olduğu gibi ya da değiştirerek onaylamak,

e) Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurulları’nın asıl ve yedek üyelerini, iki (2) yıl için seçmek,

f) Birlik Yönetim Kurulu için üç (3), Yüksek Onur Kurulu için bir (1), Birlik Denetleme Kurulu için bir (1) adayı, iki (2) yıl için seçmek,

g) Meslekte en az on (10) yıl kıdemli üyeleri arasından, toplam üye sayısının yüzde iki (%2)’si oranında ve üç (3) kişiden az, yüz (100) kişiden fazla olmamak üzere, asıl ve yedek Birlik delegelerini iki (2) yıl için seçmek; delege sayısının hesaplanmasında kesirler dikkate alınmaz,

h) Oda işlerinin yürütülmesi, kanunların Oda’ya verdiği görev ve yetkilerin kullanılması, üyelerin mesleki onur ve çıkarlarının korunması yolunda, Oda Yönetim Kurulunca önerilen yönetmelikleri inceleyerek onaylamak; Oda Genel Kurulu, Oda Ana Yönetmelik değişikliği dışındaki yönetmelikler için bu yetkisini, Oda Yönetim Kurulu’na devredebilir,

ı) Oda Sekreterinin ücretini belirlemek,

i) Oda’nın taşınmaz mallar satın alması, varolanları satması ve bunlar üzerinde herhangi bir şekilde tasarrufta bulunması konularında kararlar almak veya bu konularda Oda Yönetim Kuruluna yetkii vermek,

j) Oda Genel Kuruluna katılacak delegelerin yolluk ve diğer giderlerini saptamak,

k) Oda Yönetim Kurulunun veya üyelerin gerekçeli önerilerine göre, merkezi ve etkinlik alanı belirtilen illerde Şube açılmasına, kapatılmasına, Şube’lerin birleştirilmesine veya durumunun belirlenmesine karar vermek,

l) Oda Ana Yönetmeliği ve diğer yönetmeliklerinde belirlenen görevleri yürütmek.

Oda yönetim kurulu

MADDE 36

Oda Yönetim Kurulu, Oda Genel Kurulunca iki (2) yıl için seçilen yedi (7) asıl üyeden oluşur; yedek üyeler de, aynı sayıda olmak üzere, ayrıca seçilir.

MADDE 37

Seçim sonuçlarının kesinleşmesinden sonra, en çok yedi (7) gün içinde, Oda Yönetim Kurulu üyeleri, Genel Kurul Divan Başkanı ya da Başkan Yardımcısının çağrısıyla, en yaşlı üyesinin başkanlığında ilk toplantısını yapar ve kendi aralarından, gizli oyla bir Başkan, bir İkinci Başkan, bir Yazman Üye, bir Sayman Üye, bir Mesleki Uygulamalar Üyesi, bir Yayın Üyesi ve bir Sosyal İlişkiler Üyesini çoğunlukla seçerek, göreve başlar.

MADDE 38

Oda Yönetim Kurulu ayda en az iki (2) kez ve çoğunlukla toplanır. Toplantıları Başkan; yokluğunda, bulunma sırasına göre İkinci Başkan veya Yazman Üye yönetir. Yönetim Kurulu, kararlarını toplantı çoğunluğuyla alır; oylarda eşitlik olması durumunda, o toplantı başkanının bulunduğu taraf çoğunluk sayılır.

MADDE 39

Oda Yönetim Kurulu, gerekli gördüğü hallerde, Oda organlarını ve Şubeleri temsilen, gerekli sayıda kişinin toplantılara katılmasını isteyebilir. Bu kişiler, yazılı olarak toplantıya davet edilir, adları karar tutanaklarına yazılır; toplantılarda temsil ettikleri organlarla ilgili görüşmelere katılabilir; ancak oy kullanamazlar.

MADDE 40

Nedeni ne olursa olsun, üç (3) ay süre ile toplantılara katılmayan veya katılamayacağını bildiren veya kabul edilebilir bir özrü olmaksızın, yıl içindeki olağan toplantıların dörtte biri (1/4)’ne katılmayan Oda Yönetim Kurulu üyesi çekilmiş sayılır ve yerine, sıradaki yedek üye geçer.

MADDE 41

Oda Yönetim Kurulu, gerek duyduğunda kendi görev bölümünü yenileyebilir; ayrıca üyelerinden yarısından çoğunun birlikte veya Başkan, İkinci Başkan, Yazman Üyeden herhangi birinin çekilmesi durumunda, yedek üyeler sırasıyla görev alır ve ilk toplantıda Yönetim Kurulu görev bölümü yenilenir.

Oda Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 42

Oda Yönetim Kurulu, Oda amaçlarının gerçekleşmesi için aşağıdaki görevleri yapmakla yükümlüdür;

a) Jeolojinin temel bilgilerinin toplumda yaygınlaşması, jeoloji derslerinin temel eğitim programı içinde yer alması ve jeoloji mühendisliği öğrenimi veren üniversitelerde, çağın gereklerine uygun nitelik ve nicelikte jeoloji mühendisi yetiştirilmesi için gerekli her türlü çalışmayı yapmak, yapılan çalışmalara katılmak ve katkıda bulunmak ve kamuoyu oluşturmaya yönelik girişimlerde bulunmak; jeoloji mühendisliği öğrenimi gören öğrencilere Oda çalışmalarını duyurmak, Oda yayın ve malzemelerinden yararlanmalarını sağlamak,

b) Oda üyelerinin ve tüm meslek topluluğunun mesleki onur, hak ve çıkarlarını koruyacak önlemleri saptayıp; hak, yetki ve sorumluluklarını belirleyen kanun, yönetmelik, genelge ve bu türden yönlendirici yasal çerçevenin, günün koşullarına göre genişletilmesi için girişimlerde bulunmak,

c) Mesleki çalışma alanları ile doğrudan ya da dolaylı ilgisi olan diğer meslek kuruluşları ve örgütlenmeleri ile işbirliği yaparak, mesleğin ve meslek topluluğunun ödev ve sorumluluklarını; birden çok mühendislik alanının işbirliğini gerektiren çalışmalarda ise, mesleklerin karşılıklı sınır, ilişki ve sorumluluklarını belirleme çalışmalarına katılmak ve tüm bunlara ilişkin yönetmelik tasarıları hazırlayıp Oda Genel Kurulu ve Birlik Yönetim Kurulunun onayına sunmak,

d) Üyelerin kamu kuruluşları ve diğer kuruluş ve kişilerle olan bütün mesleki ilişkilerinde uymaları zorunlu esasları saptamak, bunlara uyulmasını sağlamak ve uygulanmasını denetlemek; üyeler arasında oluşacak haksız rekabeti önleyecek önlemleri önceden almak, gerekli yaptırımları uygulamak,

e) Üyelerin ve diğer ilgililerin yararına sunmak üzere, mesleki yayınlar yapmak, belge sağlamak, dergi, gazete, bülten ve benzeri düzenli Oda yayınlarının en yararlı biçimde ve sürekli olarak çıkmasını sağlamak; mesleğe ilişkin ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, seminer, kurs, sergi ve benzeri etkinlikler düzenlemek,

f) Oda üyelerine mesleki ve sosyal yönde çeşitli ödüller vermek; Oda ve üye gereksinimlerini karşılamak üzere, eğitim ve kültür merkezi açmak, kütüphane ve arşiv oluşturmak; lokal ve konukevi gibi sosyal tesisler açmak, işletmek ve bu konularda yetkiler vermek,

g) Oda’yı Başkan, bulunmadığı zaman İkinci Başkan, Yazman Üye veya gerektiğinde seçecekleri kurullar aracılığı ile temsil etmek,

h) Üyesi bulunduğu ya da üyelik olanağı doğan, uzmanlığını ilgilendiren alanlardaki dış ülkeler ve uluslararası meslek kuruluşları ile gereken ilişkileri kurmak; düzenlenen etkinliklere katılmak için delege göndermek, bu konularda Birlik Yönetim Kuruluna bilgi vermek, gerekirse Birliğin maddi ve manevi yardımını sağlamak,

ı) Oda’nın ve üyenin lehine ve/veya aleyhine açılan davalarda Oda’yı temsil etmek, sav ve savunmada bulunmak ve bu konularda müdahil olmak, vekil atamak,

i) Jeoloji mühendisliği hizmetlerinin yapılmasında, çalıştırılması gerekli mühendis dışında, tekniker, teknisyen, usta, kalfa ve işçiler gibi diğer elemanların meslek kuruluşları, dernek ve sendikaları ile gerekli gördüğü ilişkileri kurmak; bunlarla Oda arasındaki işbirliği ve karşılıklı dayanışmayı sağlamak,

j) Yasama ve yürütme organlarında Oda’nın amaçları ile ilgili olarak yapılacak kanun, tüzük, yönetmelik, kararname ve genelge hazırlama veya değişikliği çalışmalarına katılmak, görüş bildirmek ve önerilerde bulunmak,

k) Oda Genel Kurulunca alınan kararları uygulamak ve Oda işlerini, Genel Kurul kararları uyarınca yürütmek; Genel Kurul kararlarını ve yapılan seçim sonuçlarını ilgili kuruluşlara bildirmek,

l) Oda Genel Kurulunun toplantı yerini, saatini ve gündemini saptayarak, toplantıyı en az on (10) gün önceden delegelere duyurmak; Oda Genel Kuruluna sunulmak üzere çalışma raporunu ve bilançoyu, yeni gelir ve gider bütçelerini hazırlamak; geçici ve sürekli hizmetliler kadrolarını saptayıp, bunları Oda Denetleme Kurulu raporu ile birlikte, delege sayısına yetecek kadar çoğaltmak ve Genel Kurul toplantısından önce tüm delegelere iletmek,

m) Gerektiğinde, Olağanüstü Oda Genel Kurulunu ya da Olağanüstü Şube Genel Kurulunu toplamak için karar almak üzere, Oda Onur ve Oda Denetleme Kurullarını ortak toplantıya çağırmak,

n) Kendisine bilimsel ve teknik konularda danışmanlık yapacak Bilimsel ve Teknik Kurul üyelerini, göreve geldiği günden itibaren iki (2) ay içinde belirlemek,

o) Oda Danışma Kurulunun gündemini hazırlamak ve düzenli olarak toplanmasını sağlamak,

ö) Gerektiğinde Oda Onur Kurulunu ve/veya Oda Denetleme Kurulunu göreve çağırmak; Onur Kurulunca alınan kararlardan, Yüksek Onur Kurulunca onanması gerekenleri Birlik Yönetim Kuruluna göndermek, kararla ilgili olarak Oda adına itiraz etmek veya savunma yapmak; Oda Onur Kurulunca alınan kararları hemen, tüm ilgili birim, kişi ve kurumlara duyurmak ve bunların uygulanmasını sağlamak,

p) Birlik Genel Kuruluna seçilen Oda delegeleri ile Birlik Yönetim Kurulu, Yüksek Onur Kurulu ve Denetleme Kurulu adaylarının, Birlik Tüzüğünün 13 üncü maddesi kapsamındaki üyelerin listesini Birlik Yönetim Kuruluna zamanında göndermek; Birlik Genel Sekreterliği seçimlerine katılacak Oda adayını belirlemek; Oda ile Birlik arasında işbirliği ve iletişimi sağlamak,

r) Gerekli gördüğü il, ilçe ve işyerlerinde, Oda temsilciliği kurmak ve temsilci atamak; Şube açılmasına ilişkin önerileri değerlendirmek ve görüşünü Oda Genel Kurulu’na sunmak; Şube Genel Kurulları için yeterli sayıda Oda Gözlemcisi görevlendirmek,

s) Şube Denetleme Kurulu için, Şube Genel Kurulunca önerilen dört (4) aday arasından iki (2) asıl, iki (2) yedek üyeyi görevlendirmek,

ş) Oda’ya kayıtlı tüm üyelerin sicillerini tutmak, adres değişikliklerini izlemek, Şube Genel Kuruluna katılacak üye listelerini düzenlemek ve ilgili Şubeye, Şube Genel Kurulundan en az otuz (30) gün önce bildirmek,

t) İstenildiğinde üyelerin bilgi, uzmanlık ve deneyimleri ile ilgili referans vermek ve işsiz üyelerinin iş bulmaları konusunda yardımcı olmak; bilirkişilik, hakemlik ve danışmanlık gibi görevlere seçileceklere uygulanacak esasları saptamak ve uygulanmasını sağlamak,

u) Üyelerin çalışma ve sosyal güvenlik koşullarını ve her tür meslek uygulaması karşılığında alması gereken asgari ücret tutarlarını saptamak, ilgililere duyurmak, bunlara uyulmasını sağlamak ve uygulanmasını denetlemek,

ü) Oda görevlilerinin atama, yer ve görev değiştirme, yükseltme, sicil ve benzeri özlük işlerini yönetmelikler uyarınca yapmak; Oda’nın taşınmaz mallarını yönetmek, kiraya vermek, Oda Genel Kurulunca verilecek yetkilere göre tasarruflarda bulunmak,

v) Oda işlerinin yürütülmesi ve Oda Yönetim Kurulunun görevlerini yerine getirebilmesi için, yönetmelik ve yönergeler düzenleyip yürürlüğe koymak ve gerektiğinde Oda Genel Kurulunun onayına sunmak,

y) Çalışma döneminin ve önerilen yeni dönemin bütçe ve kadro çizelgelerini hazırlamak, Oda Genel Kurul tarihinden en az onbeş (15) gün önce Oda Denetleme Kuruluna iletmek,

z) TMMOB Kanununun tanıdığı hak ve yetkilerin, Oda Ana Yönetmeliği çerçevesinde ve en iyi biçimde kullanılmasını sağlamak, diğer görevleri yerine getirmek.

Oda yönetim kurulu üyelerinin görev ve yetkileri

MADDE 43

Oda Yönetim Kurulu Başkanı; Oda’yı, idari ve adli makamlar ile özel ve tüzel kişilere karşı temsil eder; Oda çalışmalarını, Birlik ve Oda Ana Yönetmeliklerine, Oda Genel Kurulu ve Oda Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak yürütür; Oda adına demeç verir, açıklama yapar ve bildiri yayınlar.

MADDE 44

İkinci Başkan; Başkanın yokluğunda, Başkanın yetkilerini kullanır ve görevlerini yerine getirir. Ayrıca, Oda ve Şube Yönetim Kurulu tarafından yapılan iş bölümü çerçevesinde belirlenen iş ve işlemleri yürütür.

MADDE 45

Yazman Üye; Oda işlerini, Oda Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak yönetir, Yönetim Kurulu toplantılarının gündemini hazırlar, Oda’nın tüm yazışmalarını yürütür ve imzalar, Oda’nın geçici ve sürekli personelinin görev amirliğini yapar, Oda Genel Kuruluna sunulacak çalışma raporunu, kadroyu, her türlü yazışmayı hazırlar ve Oda Yönetim Kurulu’nun onayına sunar. Onur Kuruluna ait her türlü dosyayı; TMMOB Disiplin Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre hazırlar ve gereğini yapar. Başkan ve İkinci Başkanın yokluğunda Oda’yı temsil eder.

MADDE 46

Sayman Üye; ilgili kanunlar, Oda Ana ve Mali İşler Yönetmelikleri hükümlerine uygun olarak, Oda’nın mali işlerini yürütür, Oda bütçesinin uygulanmasını Oda Yönetim Kurulu kararları gereğince sağlar, gerekli mali önlemleri alır ve önerilerde bulunur, Oda Genel Kuruluna sunulacak bütçeyi hazırlar ve Oda Yönetim Kurulunun onayına sunar.

MADDE 47

Mesleki Uygulama Üyesi; Oda’yı ilgilendiren her türlü kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri izler, inceler, arşivler ve bu konularda Oda Yönetim Kurulunu bilgilendirir, gerekli önerilerde bulunur, her tür mesleki uygulamayı ve bunlara ilişkin raporları inceler, onaylar ve tescilli büroların tescilleri ile ilgili işlemleri yürütür, mesleki uygulamaya ilişkin asgari ücret ve çalışma koşullarını, rapor standartlarını saptar ve uygulanması için girişimlerde bulunulmasını sağlar, mesleki istihdam olanaklarını araştırır ve Yönetim Kurulunca verilecek diğer görevleri yerine getirir.

MADDE 48

Yayın Üyesi; Oda’nın yayımladığı kitap, süreli yayın, broşür ve duyuruların basım işlerini yürütür, Oda etkinliklerini haber bülteni aracılığıyla üyelere duyurur, Oda kitaplığının düzenini ve geliştirilmesini sağlar, Yayın Kurulu veya komisyonları ile Oda Yönetim Kurulu arasında eşgüdümü sağlar, Oda yayınlarının yazı işleri sorumluluğunu yüklenir, yurt içi ve dışında yapılan mesleğe ilişkin yayınları izler, yayınların zamanında basılması ve üyelere ulaşması için gerekli çabayı gösterir ve Yönetim Kurulunun verdiği diğer görevleri yerine getirir.

MADDE 49

Sosyal İlişkiler Üyesi; Oda’nın sosyal içerikli tüm çalışmalarını düzenler, yürütür ve gerekli eşgüdümü sağlar, Oda protokol listesini düzenler, izler, gerekli değişiklikleri yapar ve protokol işlerini yürütür, üyelerle her türlü iletişimi ve gerektiğinde sosyal yardım sağlar, yurt içi ve dışında yapılan kongre, sempozyum, konferans gibi etkinlikleri izler, medya ile ilişki kurarak Oda etkinliklerinin duyurulmasını sağlar, jeoloji mühendisliği öğrencilerinin Oda’ya katılımını ve mesleki/sosyal gereksinimlerinin karşılanmasını sağlar ve Yönetim Kurulunca verilen diğer görevleri yerine getirir.

Oda yürütme kurulu

MADDE 50

Oda Yürütme Kurulu, Oda Yönetim Kurulunun Başkan, İkinci Başkan, Yazman ve Sayman üyelerinden oluşur. Yönetim Kurulunun kararları çerçevesinde ve toplanamadığı zamanlarda, Oda Yönetim Kurulu adına yürütme yetkisine sahip olarak, Oda işlerini yürütmekle sorumludur. Yürütme Kurulunun görev ve yetkileri, çalışma dönemi başında Oda Yönetim Kurulunca belirlenir.

Oda Yürütme Kurulu üyelerine, Oda Yönetim Kurulunca gerekli görülen miktarlarda harcama yetkisi verilebilir. Yapılacak her türlü ödemede, Yürütme Kurulu üyelerinden ikisinin imzasının, birlikte bulunması zorunludur.

Uzmanlık komisyonları

MADDE 51

Oda/Şube Yönetim Kurulları Oda amaçlarının gerçekleşmesi için, üyelerinden oluşan ve gerektiğinde, üyeler dışındaki uzmanların da katılabileceği, uzmanlık komisyonları kurarak, ilgili üyelerini görevlendirir. Komisyonların kurulması, görev ve yetkileri, Oda Yönetim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle veya yönerge ile saptanır.