Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Mülga veya iptal edilen kısımları gizle
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 10)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Kuruluş

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmeliğin amacı, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Peyzaj Mimarları Odasının kuruluşu, amaçları, örgütlenmesi, üyelikleri, organlarının görev ve yetkileri, işlev ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Bu Yönetmelik, Peyzaj Mimarları Odasının üyeleri, organlarının görev ve yetkileri, şube ve temsilcilikler, mali hükümler ve Oda seçimlerine ilişkin düzenlemeleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik; 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununun 39 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

Bu Yönetmelikte geçen;

Kanun: 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanununu

Birlik: Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğini (TMMOB),

Oda: Peyzaj Mimarları Odasını (PMO),

Şube: Peyzaj Mimarları Odası şubelerini,

Temsilcilik: Peyzaj Mimarları Odası temsilciliklerini,

Komisyon: Peyzaj Mimarları Odası Yönetim Kurulu kararı ile oluşturulan yardımcı organları,

Çalışma Dönemi: Olağan Genel Kurulları izleyen iki yıllık süreyi,

Üye: Peyzaj Mimarları Odası üyelerini,

Oda Temsilcisi: Peyzaj Mimarları Odasının şube ya da temsilciliğinin bulunmadığı, en az üç peyzaj mimarın bulunduğu il ya da ilçelerde peyzaj mimarlığı ile ilgili faaliyetleri izler bu konuda bağlı olduğu Oda Yönetim Kurulunu bilgilendiren kişileri,

ifade eder.

Odanın kuruluşu

MADDE 5

6235 sayılı TMMOB Kanununa uygun olarak kurulan, Türkiye sınırları içinde meslek ve sanatlarını uygulamaya yasal olarak yetkili olup, mesleki etkinliklerde bulunan peyzaj mimarlarını örgütü içinde toplayan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Peyzaj Mimarları Odası, tüzel kişiliğe sahip, kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşudur.

Merkez

MADDE 6

Peyzaj Mimarları Odasının merkezi Ankara’dadır. Yetkili organların kararı ile şube ve temsilcilikler açılabilir veya kapatılabilir.

Odanın amaçları

MADDE 7

(1) Oda’nın; Yurt ve dünya ölçeğinde, toplum ve kamu yararı doğrultusunda, peyzaj mimarlığı mesleği ve peyzaj mimarlarına ilişkin olarak 6235 sayılı TMMOB Kanunu ve 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanun ve 2/12/2002 tarihli ve 24954 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Ana Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda başlıca amaçları şunlardır:

a) Mesleğe ilişkin ülke, kamu, toplum ve birey yararları çerçevesinde önerilerde bulunmak ve çalışmalar yapmak.

b) Gelecekte de yaşanabilir insan yerleşimleri yaratmak amacı ile bilimin ve sanatın ışığında, var olan doğal ve kültürel ve tarihi kaynakları korumayı, geliştirmeyi, onarmayı ve olabildiğince en uzun süre ve en uygun biçimde yararlanmayı hedefleyerek açık ve/veya yeşil alanların peyzaj planlama, tasarım, projelendirme, uygulama ve yönetimini yaşama geçirmek, peyzaj mimarlığında toplumun her kesimindeki insana hizmet edecek kamu ve toplum yararını oluşturacak çalışmalar yapmak.

c) Peyzaj mimarlığı alanında, kentleşme ve sanayileşme süreçlerinde ve toplumu ilgilendiren üretim süreçlerinde toplum yararını ve kamusal çıkarları öncelikle ele alan politikaların hayata geçirilmesi için çalışmak, görüş, rapor, belge oluşturmak, gerektiğinde hukuksal mücadele yollarını tesis etmek.

ç) Üyelerin mesleki dayanışma içinde olmalarını sağlamak, aralarında iletişim ağı kurmak, mesleki yapılarını bilimsel kurallar içinde güçlendirip geliştirmek, ülkesel ölçekte peyzaj mimarlığı çalışmalarında daha üretken ve çağdaş bir meslek grubu olarak yer almaları için mesleğin ve üyelerin değişen toplumsal ve ekonomik yapı içindeki konumlarını izlemek, değerlendirmek, bu temel üzerinde meslek üye bazında düzenlemeler ve girişimler önermek ve/veya yapmak.

d) Peyzaj mimarlığı alanındaki gelişmeleri ülke yararına uygun şekilde yaygınlaştırmaya çalışmak, bunun için yurt içi ve yurt dışı ilişkilerde bulunmak ve çalışmalar gerçekleştirmek.

e) Başta oda üyeleri olmak üzere, emeğin hakkıyla değerlendirilmesi, insanca yaşanacak ortamların oluşturulması ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için çalışmalar yapmak.

f) Ülkemizde ve dünyada doğal, kültürel ve tarihi varlıkların korunması için peyzaj mimarlığı bilimi ve etiği çerçevesinde çalışmalar yapmak.

g) TMMOB, bağlı odaları ile yurt içi ve dışı meslek kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, demokratik kitle örgütleri ve diğerleri ile amaçları doğrultusunda ortak çalışmalar yapmak.

ğ) Meslek ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, tebliğ, standart, şartname ve diğerlerine ilişkin görüş vermek, kanuni düzenlemelerin hazırlanması ve uygulaması sürecinde çalışma yapmak ve bu doğrultuda ilgili kurumlarla işbirliği içinde bulunmak.

h) Peyzaj mimarlığı hizmetlerinin kanun, tüzük, yönetmelik, tebliğ, standartlar ve şartnameler açısından uygunluğunu denetlemek ve hizmet sürecinde meslektaşlar arasında haksız rekabeti önlemek ve buna ilişkin düzenlemelerin sağlanması yönünde çalışmalar yapmak.

ı) Peyzaj mimarlığı eğitiminin ülke gereksinimlerine göre geliştirilmesini sağlamak için, bakanlıklar ve gerek yurt içi ve gerekse yurt dışındaki eğitim, öğretim ve araştırma kuruluşları ile ilişki kurmak ve ortak çalışmalar yapmak.

i) Meslek onurunu ve üye haklarını korumak.

j) Mesleğin her alanda etik kurallar çerçevesinde gelişimini izlemek ve denetlemek.

k) Peyzaj mimarlığı konusundaki gelişmeleri tartışmaya açarak, kamuoyuna ve meslektaşların ilgisine ve bilgisine sunmak.

l) Üyelerin öğrenim sonrası gelişimleri ile ilgili çalışmalar yapmak, kurumsal ve uygulamaya yönelik bilgi birikiminin artırılmasına katkıda bulunmak amacı ile yayın, öğretim, eğitim, proje, seminer, sempozyum, kongre ve benzeri çalışmalar yapmak ve çalışmalara katılmak, yarışmalar düzenlemek, düzenlenen yarışmalara danışman ve jüri üyeleri önermek ve yarışma şartnamelerinin hazırlanmasına katkıda bulunmak.

m) Mesleğe ilişkin yayın, kitap, dergi, elektronik yayın, şartname, iç düzenleme ve standartların yayını ve satışı yolu ile üyelere aktarımını sağlamak, etkinlik ve benzeri üretimlerini süreli, süresiz yayınlar ile çeşitli iletişim yolları ile üyelere ve kamuoyuna duyurmak.

n) Peyzaj mimarlığı hizmetlerine ilişkin olarak, bu dalda faaliyet gösteren kişi ve kuruluşların kanuni düzenlemeler doğrultusunda çalışmalarını tescil etmek, denetlemek, izlemek ve buna ilişkin belge, ödül, uyarı, ceza ve benzeri iş ve eylemlerde bulunup serbest meslek mensuplarının çalışmalarının sicilini tutmak.

o) Mesleğin uygulaması sürecinde üyelerin karşılaşacakları kanun dışı ve haksız her türlü davranışa karşı önlemler almak ve yargı yoluna başvurmak, taraf olmak, bilirkişilik, eksperlik, danışmanlık ve benzeri hizmetlerde bulunmak.

ö) Uzmanlık alanına giren konularda mahkemelere, kişi ve kuruluşlara bilirkişilik, teknik müşavirlik, eksperlik, hakemlik ve benzeri hizmetlerin verilmesi amacı ile eğitim seminerleri düzenlemek ve belgelendirmek.

p) Mesleki uzmanlıklarla ilgili belgelendirme çalışmaları yapmak, bu amaçla eğitim seminerleri düzenlemek.

r) Peyzaj mimarlarının çalışma olanaklarının artırılması ve mesleki etkinliğin sağlanması amacı ile kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlarla ilişki kurmak, peyzaj mimarlığı hizmetlerine dair nitel ve nicel ihtiyaçlarını gözeterek, eğitim ve öğretim kurumlarına plan ve program önerilerinde bulunmak.

s) Üyelerinin özlük, ekonomik ve demokratik hakları ile ilgili olarak çalışmalar yapmak.

ş) Sayılan amaçların gerçekleştirilmesi sürecinde ülke düzeyinde şube, bölge, il ve ilçe temsilcilikleri kurmak, temsilciler belirlemek, bilirkişiler ve mesleki denetim görevlileri belirlemek, peyzaj mimarlığına ve oda faaliyetlerine ilişkin araştırma merkezi, eğitim merkezi gibi teknik birimler ile kongre ve sempozyum düzenleme kurulu, oda yayın danışma kurulu gibi organlar oluşturmak, bilim danışmanlar kurulu gibi akademik çalışma grupları tesis etmek ve üyelere yönelik sosyal ve kültürel çalışmalar yapmak amacı ile kütüphane, müze, lokal gibi gerekli mekanlar oluşturmak, işletmek veya işletmeye vermek.

t) Öğrenci üye komisyonları aracılığı ile, peyzaj mimarlığı eğitimi alan öğrenicilerin sosyal, kültürel, sanatsal gereksinimlerinin karşılanmasına katkı sağlamak, mesleki deneyim kazanmaları amacıyla yaz okulları ve gençlik kampları düzenlemek, staj olanakları sağlamak.

İKİNCİ BÖLÜM

Üyelik

Asil üyelik

MADDE 8

Türkiye’deki üniversitelerin ilgili bölümlerinden peyzaj mimarı lisans unvanı ile mezun olanlar ile yabancı ülkelerdeki üniversitelerden aldığı diplomaların peyzaj mimarı lisans unvanına denkliği kabul edilenlerin mesleğini icra edebilmeleri, mesleğin icrasını ilgilendiren işlerle meşgul olabilmeleri, meslekleri ile ilgili bir işte çalışabilmeleri, Oda’nın meslek alanı ile ilgili akademik düzeyde meslekî eğitim yapabilmeleri ve bu eğitime devam edebilmeleri için Peyzaj Mimarları Odası’na kaydolması ve üyelik vasfını koruması zorunludur. Odaya asil üyelik için aşağıdaki esasların yerine getirilmesi gerekir:

a) Türkiye Cumhuriyeti uyruğunda olup, Türkiye sınırları içinde peyzaj mimarlığı eğitimi veren kurumlarından mezun olan ya da yurt dışındaki peyzaj mimarlığı eğitimi veren kurumlardan mezun olup, diplomasının denkliği Yükseköğretim Kurulunca onaylanan, böylelikle yasal olarak peyzaj mimarı unvanı ile mesleğini icra etmeye hak kazanmış her peyzaj mimarı, mezuniyetini izleyen üç ay içerisinde, mesleğini icra edebilmek, mesleğin icrasını ilgilendiren işlerle meşgul olabilmek, akademik düzeyde meslekî eğitim yapabilmek ve bu eğitime devam edebilmek, mesleki etkinlikte bulunabilmek için Odaya üye olmak ve üyelik niteliğini korumak zorundadır. Üyelik kaydında lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi esastır.

b) Askerlik yükümlülüğünü yerine getirmekte olan üyelerin üyelikleri, askerlik hizmeti süresi boyunca dondurulur. Bu durum, ilgili yasalardan doğan diğer mesleki yükümlülüklerini ve haklarını ortadan kaldırmaz. Bu kişiler, önceden haber vermek ve her halükârda terhis tarihinden itibaren üç ay içinde durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla askerlik süresince üyelik ödentilerinden muaf tutulurlar.

c) Altı aydan uzun süreli yurt dışına çıkan üyelerin yurt dışında kaldıkları süre için isteğe bağlı olarak üyelikleri dondurulur. Üyeliği bu sebeple dondurulan üyeler, çıkışlarını önceden yazılı olarak bildirmeleri ve yurt dışında kaldıkları süreyi belgelendirmeleri halinde bu süreler için üyelik ödentisi ödemezler.

ç) Ücretsiz doğum iznine ayrılmış kadın üyeler, isteğe bağlı olarak, izin süresi içerisinde durumlarını yazılı olarak belgelemeleri koşulu ile, bu süre zarfındaki üyelik ödentisinden muaf tutulurlar.

d) İşsiz üyelerin; durumlarını SGK hizmet dökümü ile birlikte yazılı olarak beyan etmeleri, yazılı taahhüt vererek çalışmadıklarını her yıl Ocak ayı içerisinde geriye dönük olarak belgelemeleri, bir işte çalışmaya başlamaları halinde, bir ay içerisinde Odaya bildirmeleri koşuluyla işsiz olduğu aylara denk gelen üyelik ödentilerini başvuru tarihinden itibaren ödemezler. Belirtilen süreler içerisinde istenilen beyanların verilmediğinin; eksik, yanlış ya da gerçeğe aykırı beyan verildiğinin; belirlenen süreler içerisinde ilgili belgelerin ibraz edilmediğinin Oda Yönetim Kurulu tarafından tespiti halinde indirim tutarlarının tamamı üyeden geriye dönük olarak tahsil edilir.

e) Bu maddenin (b), (c) ve (ç) bentlerine göre üyelik ödentisi ödemeyerek üyelikleri dondurulanlar, bu süre zarfında Oda organlarında görev alamazlar, Genel Kurulda delege olamazlar, üyelik haklarından yararlanamazlar.

f) Her üye, asılları Oda merkezinde olmak üzere, sürekli çalıştığı ve etkinlik gösterdiği il’e göre, yetkili şube ve temsilcilikte kaydını bulundurmak ve korumak zorundadır. Üyeler, sürekli çalıştıkları ve etkinlik gösterdikleri ilin değişmesi halinde nakil işlemlerini en geç bir ay içinde nakil olunan yerin bağlı bulunduğu şube veya temsilciliklere bildirmek ve naklini istemek zorundadır.

10/1/2017 tarihli ve 29944 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Peyzaj Mimarları Odası Ana Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'in 1 nci maddesinde yer alan (d) bendi eklenmesi sonucu diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.

İhtiyari üyelik

MADDE 9

Kamu kurum ve kuruluşları ile iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşlarında, asli ve sürekli görevlerde çalışanların üyelikleri isteklerine bağlıdır. Ancak, bunlar görevlerinin gereği olan işleri yaparken Odaya kayıtlı üyelerin mesleki yetkileri ile haklarına sahip ve onların mesleki ödevleri ile yükümlüdürler. Bu kişilerin odaya üye olmamaları yasalarla belirtilen diğer koşullara uymak kaydıyla, meslekleriyle ilgili görevlerde çalışmalarına ve etkinliklerde bulunmalarına engel teşkil etmez.

Geçici üyelik

MADDE 10

TMMOB Kanununa göre Türkiye sınırları içinde çalışmalarına izin verilmiş olan yabancı uyruklu peyzaj mimarları, Odaya geçici üye olarak kaydolurlar. Geçici üyelik, çalışma izni süresi ile sınırlıdır.

Geçici üyelik kapsamına giren Peyzaj Mimarları için, 1/2/2005 tarihli ve 25714 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Yabancı Mühendis, Mimar ve Şehir Plancılarının Çalışma İznine Esas Değerlendirilmesi ve Geçici Üyelik Müracaatları Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Onur üyeliği

MADDE 11

Onur Üyeliği, Odanın amaçlarına uygun olarak yurtiçi ve yurtdışında çalışma ve yardımları görülen ya da peyzaj mimarlığı mesleğine özel katkıda bulunan kişilere, 2000 yılında verilen üyeliklerdir.

Onur üyeleri; Odanın amaçları ve politikaları doğrultusunda yapılan çalışmalara katılabilir, ancak oy kullanamazlar. Oda üyelerinin sorumluluk ve yetkilerine aykırı tutumda bulunamazlar. Bulunmaları halinde Oda Genel Kurulu kararı ile üyelikleri geri alınır.

Öğrenci üyeliği

MADDE 12

Üniversitelerin peyzaj mimarlığı bölümlerinde eğitim gören öğrenciler, Odaya öğrenci üye sıfatı ile kayıt olur. Öğrenci üyeliğe ilişkin hükümler TMMOB’nin belirlediği ilkeler ve düzenlemeler çerçevesinde yürütülür. Öğrenci üyelerden, üyelik ödentisi alınmaz.

Odaya üye olmak için gereken belgeler

MADDE 13

Odaya üye olmak için;

a) Türkiye Cumhuriyeti uyruklular; Türkiye sınırları içinde peyzaj mimarlığı eğitimi veren kurumlardan aldıkları diplomaların veya geçici mezuniyet belgelerinin onaylı suretlerini; T.C. kimlik numarası beyanını, yazılı adres beyanını, yeteri kadar fotoğraf ve kayıt formunu doldurarak Oda’ya vermek zorundadır. Gerekli olan belgeleri Odaya veren ve bu suretle Odaya kayıt olan üye “Peyzaj Mimarı” unvanı ile peyzaj mimarlığı mesleğinin yetkilerini kullanmaya hak kazanır. Yurt dışındaki üniversitelerden mezun olanlar için bu belgelere ek olarak yetkili mercilerden alınan denklik belgesinin veya onaylı suretinin verilmesi gerekir.

b) Geçici üye olarak kayıt yaptıracak yabancı uyruklu peyzaj mimarları, TMMOB Kanununun 34 üncü ve 35 inci maddelerine göre yetkili bakanlıktan almış oldukları onay belgesi, çalışma izni ve kayıt formunu yeteri kadar fotoğrafla birlikte Odaya vermek zorundadır.

Bu maddenin (a) ve (b) bendindeki koşulları yerine getiren üyelere, süreli olarak bir kimlik kartı verilir.

Üyelerin görev ve sorumlulukları

MADDE 14

Odaya kayıtlı her üyenin;

a) TMMOB Kanunu, 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanun ve TMMOB Ana Yönetmeliği ile bu Yönetmelik hükümlerine uyması,

b) Oda ve Birlik bünyesinde mesleki etik, davranış ve ilkelere uyması,

c) Yasal adresindeki değişiklikleri bir ay içinde Odaya bildirmesi,

ç) Oda tarafından hakemliklerine, tanıklıklarına ve bilgilerine başvurulduğunda bu isteği geçerli özürleri olmadıkça kabul etmesi,

d) Mühendis ve mimar topluluğunun onuruna aykırı biçimde davranışlarda bulunmaması ve haksız rekabet yapmaması,

e) Oda Genel Kurulunca veya Oda Genel Kurulunca verilen yetki üzerine Oda Yönetim Kurulunca belirlenen Oda üyelik ödentilerini ödemesi,

gerekir.

Üyelikten ayrılma

MADDE 15

Mesleki etkinliğini sürdürmeyen, askerlik görevi hariç silahlı kuvvetler mensubu olan ya da kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli görevde çalışırken üyelikten ayrılmak isteyen üyeler; bu durumu Oda Yönetim Kuruluna yazılı olarak bildirmek, belgelemek, Oda kimlik belgesini geri vermek ve o tarihe kadar olan üyelik ödentilerinin tamamını ödemek koşuluyla Odadan ayrılabilirler. Ayrılma isteği kabul edilmeyen üyenin, Oda Genel Kuruluna itiraz hakkı vardır. Üyelikten çıkarılan veya ayrılan üyeler, Oda yayınları veya Oda resmi web sitesinden duyurulur.

Yeniden üyelik başvurusu

MADDE 16

Oda üyeliğinden çıkarılan veya ayrılan üyenin, yeniden başvurması üzerine durumu Yönetim Kurulu’nca incelenir. Sonuç olumlu ise Odaya kayıt işlemleri, ayrılma talebinde bulunduğu tarihten, üyelik için yeniden Oda’ya başvurduğu tarihe kadar olan ve başvuru tarihinde uygulanan o yılın aylık ödentisi üzerinden toplam aidat ödemesini yapması kaydıyla yeni bir üye kaydı gibi yapılır. Ancak çıkarılan üye için, Yönetim Kurulunca gerektiğinde Oda Onur Kurulunun olumlu görüşü alınır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Oda Organları, Görev ve Yetkileri

Oda organları

MADDE 17

Odanın organları şunlardır:

a) Oda Genel Kurulu,

b) Oda Yönetim Kurulu,

c) Oda Onur Kurulu,

d) Oda Denetleme Kurulu.

Oda Genel Kurulu, kuruluş ve çalışma şekli

MADDE 18

Oda Genel Kurulu asil ve doğal delegelerden oluşur.

a) Asil delegeler; Genel merkez, şubeler, genel merkeze bağlı il ve ilçe temsilcilikleri ve illerde, yirmi üyeye bir delege esasına dayalı olarak yapılan delegasyon seçimlerinde, seçilmiş delegelerdir. Kesirler bir üst sayı olarak dikkate alınır.

b) Doğal delegeler; Oda Yönetim Kurulu, Onur Kurulu, Denetleme Kurulu asil üyeleri ile Birlik Yönetim, Yüksek Onur ve Denetleme Kurullarına seçilmiş asil üyeler, doğal delegeler olup diğer delegeler gibi oy kullanırlar.

Bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinin (b), (c) ve (ç) bentleri kapsamında olanlar ile 10/7/2002 tarihli ve 24811 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan TMMOB Disiplin Yönetmeliğinde belirtilen disiplin cezalarından herhangi birini almış üyeler delege olamazlar.

Oda Genel Kurulu delegelik hak ve yetkileri bir sonraki Genel Kurula kadar geçerlidir.

Oda Genel Kurulu iki yılda bir Mart ayı içinde Oda merkezinin bulunduğu yerde ve Oda Yönetim Kurulunun belirlediği tarihte yapılır. Toplantı tarihinin, görüşmeler Cumartesi akşamına kadar tamamlanacak ve Pazar günü seçimler yapılacak şekilde saptanması zorunludur.

Oda Genel Kurulu delege tam sayısının, salt çoğunluğu ile toplanır. Birinci toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde, ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, ikinci toplantıya katılan delege sayısı; Oda Yönetim, Denetim ve Onur Kurulları asil üye tam sayıları toplamının iki katından az olamaz.

Oda Genel Kuruluna çağrı

MADDE 19

Oda Genel Kurulu aşağıdaki esaslar çerçevesinde toplantıya çağrılır.

a) Oda Yönetim Kurulu; Genel Kurul toplantısından en az on beş gün önce, Genel Kurula katılacak doğal ve asil delegelerin üçer kopya olarak hazırlanmış listelerini, toplantının gündemini, yerini, gününü, saatini ve çoğunluk sağlanmazsa, yapılacak ikinci toplantıya ilişkin hususları belirten bir yazıyla birlikte, görevli İlçe Seçim Kurulu Başkanlığına iletir.

b) Genel Kurul toplantısına katılamayacağı belli olan asil ve yedek delegelerin istifa yazıları da, istenmesi durumunda, görevli hakime iletilir.

c) Gerekli incelemeden sonra, hakim tarafından onaylanan listeler ile toplantıya ilişkin diğer hususlar, Odanın ve Birliğin ilan yerlerinde üç gün süre ile asılarak duyurulur.

ç) Askı süresince, asil ve yedek delegelikten istifa başvuruları, Oda Yönetim Kurulu aracılığıyla ya da doğrudan görevli hakime yapılır. Asil delege listesi, hakim tarafından kesinleştirilir.

d) Yasal sürecin tamamlanması ve delege listelerinin kesinleşip, Genel Kurula ilişkin diğer konuların onaylanmasını izleyen üç gün içinde Oda Yönetim Kurulu tarafından, Genel Kurulun toplanacağı delegelere duyurulur. Ayrıca günlük bir gazetenin Türkiye baskısında ilan edilir.

e) Oda Yönetim Kurulu, Genel Kurul toplantısının düzenli bir şekilde yapılamayacağının anlaşılması durumunda, toplantı başlamadan önce, Genel Kurulu ancak bir kez olmak ve iki ayı geçmemek üzere erteleyebilir. Bu durumda, Oda Yönetim Kurulu, yeni Genel Kurulun tarihini ve yerini, görevli hakimin onayını da alarak belirler ve toplantı tarihinden en az on gün önce asil ve doğal delegelere bildirir. Ayrıca günlük bir gazetenin Türkiye baskısında ilan edilir.

f) Oda Genel Kurulunda alınan kararlara karşı yapılan itirazlar, TMMOB Yönetim Kurulu tarafından kesin çözüme bağlanır.

Oda Genel Kurulunun açılması ve yönetilmesi

MADDE 20

Genel Kurul, toplantı yeter sayısının sağlanmasıyla, Oda Yönetim Kurulu başkanı ya da ikinci başkanı tarafından açılır. Bir başkan, bir başkan yardımcısı ve iki yazmandan oluşan başkanlık divanının seçimi açık oyla yapılır. Ancak, Genel Kurul seçimlerin gizli oylamayla yapılmasına da karar verebilir.

Oda Genel Kurulu gündemi

MADDE 21

Genel Kurul gündemine aşağıdaki maddelerin konulması zorunludur:

a) Yönetim Kurulu adına açılış ve başkanlık divanının seçimi,

b) Yönetim Kurulu çalışma raporu, mali rapor ve Denetleme Kurulu raporunun okunması, görüşülmesi ve Oda Yönetim Kurulunun aklanması,

c) Yeni dönem bütçesinin görüşülmesi ve karara bağlanması,

ç) Oda Yönetim Kurulu, Oda Onur Kurulu, Oda Denetleme Kurulu asil ve yedek üyeleri ile Odanın Birlik Genel Kurulu delege adaylarının, Birlik Yönetim Kurulu, Birlik Yüksek Onur Kurulu ve Birlik Denetleme Kurulu aday adaylarının belirlenmesi ve duyurulması,

d) Seçimler.

Genel Kurul, Oda Yönetim Kurulu tarafından hazırlanacak ve toplantıdan en az onbeş gün önce duyurulacak gündem maddeleri çerçevesinde çalışır. Toplantıya katılan her delege, gündeme madde eklenmesi ya da değişiklik önerisini yazılı olarak yapar. Ancak, bu konuda karar verme yetkisi Genel Kurulundur. Danışma Kurulunun gerekli gördüğü konular Genel Kurul gündemine alınır.

Oda Genel Kuruluna katılma koşulları

MADDE 22

Oda Genel Kurulunda bulunmak, görüşmelere katılmak ve oy kullanmak için TMMOB Kanununun Ek 2 nci maddesine göre kesinleşmiş listelere dayanılarak düzenlenen delege veya oda kimlik kartını göstermek zorunludur.

Oda Genel Kurulu karar yeter sayısı

MADDE 23

Genel Kurul, kararlarını oylamaya katılanların salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olursa başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Yalnız Oda yönetmeliklerine ilişkin değişiklikler için, katılanların üçte ikisinin (2/3) olumlu oyu gerekir. Oylamaya katılanların sayısı, hazırun listesinin dörtte birinin (1/4) altına düştüğünde yönetmelik değişikliği yapılamaz.

Oda Genel Kurulu tutanağı

MADDE 24

Genel Kurul görüşmeleri ve kararları, bir tutanağa bağlanarak, Divan tarafından imzalanıp, dosyasında saklanmak ve bir örneği Birliğe iletilmek üzere Oda Yönetim Kuruluna verilir.

Oda Genel Kurulunda uygulanacak kurallar

MADDE 25

Oda ve Şube Genel Kurullarında TMMOB Genel Kurul Yönetmeliği uygulanır.

Oda Olağanüstü Genel Kurulu

MADDE 26

Olağanüstü Genel Kurulu, aşağıdaki durumlarda, Oda Yönetim Kurulu tarafından, başvuruyu izleyen bir ay içerisinde toplantıya çağrılır:

a) Denetleme Kurulu üyelerinin, Oda hesap işleriyle ilgili olarak gerek görmeleri üzerine oybirliği ile alacakları karar ile,

b) Odaya kayıtlı, asil üyeliği devam etmekte olan üye sayısının beşte birinin (1/5), aynı konu için, noter kanalıyla Oda Yönetim Kuruluna yazılı başvurusu ile ya da son Genel Kurul delegelerinin yarıdan bir fazlasının, aynı yolla Oda Yönetim Kuruluna başvurusu ile,

c) Oda Yönetim Kurulunun, üçte iki (2/3) oranında alacağı karar ile.

Bu maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendinde belirtilen durumlardan herhangi birinin oluşması halinde, Oda Yönetim Kurulu, başvuru tarihinden itibaren bir hafta içinde Olağanüstü Genel Kurul için karar almak ve Genel Kurulun tarihini saptamak zorundadır. Olağanüstü Genel Kurul, karar tarihinden itibaren bir ay içinde toplanır. Bu durumda, Oda Yönetim Kurulunun herhangi bir nedenle belirtilen sürelerde karar almaması ya da Olağanüstü Genel Kurulu toplamaması durumunda, Genel Kurul, Birlik Yönetim Kurulu tarafından toplanır.

Oda Genel Kurulunun Birlik Yönetim Kurulunca olağanüstü toplanması

MADDE 27

Oda Yönetim Kurulunu oluşturan üyelerin hepsinin birden çekilmesi ya da herhangi bir nedenle ayrılan üyelerin yerine çağrılacak yedek üye kalmaması durumunda, Oda Genel Kurulu, Oda başkanı, ikinci başkanı ya da yazman üyesi, bunlar yoksa Birlik Yönetim Kurulu tarafından olağanüstü toplantıya çağırılır. Yeniden seçilenler, ilk olağan Genel Kurul toplantısına kadar görev yaparlar.

Olağanüstü Genel Kurul gündemi

MADDE 28

Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, Genel Kurul toplantısı gibi yapılır. Sadece toplantıya neden olan konuyla ilgili gündem görüşülüp karar alınır. Gündeme madde eklenemez, çıkarılamaz ve bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi hükümleri uygulanmaz.

Olağanüstü Genel Kurulun duyurulması

MADDE 29

Olağanüstü Genel Kurul toplantısı en az on gün önce üyelere bildirilir ve günlük bir gazetenin Türkiye baskısında ilan edilir.

Oda Genel Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 30

Oda Genel Kurulunun başlıca görev ve yetkileri şunlardır:

a) Birlik amaçlarından yalnız Odayı ilgilendiren konularda karar almak,

b) Odanın gelişmesi için gerekli etkinlik alanlarını ve esaslarını belirlemek,

c) Yönetim Kurulu raporlarını incelemek, haklarında karar almak, gelecek dönem çalışmaları için Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak,

ç) Oda bilanço gelir - gider çizelgeleri ile Denetleme Kurulu raporlarını incelemek ve haklarında karar almak,

d) Yeni dönem bütçesi içinde, serbest müşavirlik ve peyzaj mimarlığı hizmetleri büro tescil belgesi ile üye kayıt ücretleri ve yıllık aidat miktarlarını belirlemek,

e) Genel bütçe içerisinde, Oda, şubeler ve temsilciliklerin bütçelerini, geçici ya da sürekli personelin durumlarını inceleyerek, olduğu gibi ya da değiştirerek onaylamak,

f) Oda organlarına seçilen üyelerin, oturum haklarını o dönem için saptamak,

g) Oda işlerinin yürütülmesi ve TMMOB Kanununun Odalara verdiği yetkilerin kullanılması ya da görevlerin yerine getirilmesi amacıyla, Oda Yönetim Kurulu tarafından önerilen yönetmelikleri incelemek, değiştirmek ve onaylamak,

h) Oda Yönetim Kurulu, Onur Kurulu ve Denetleme Kurulu asil ve yedek üyeleri ile Birlik Yönetim Kurulu için üç, Birlik Denetleme Kurulu için bir, Birlik Yüksek Onur Kurulu için bir aday adayını, iki yıllık süre için seçmek,

ı) Meslekte en az on yıl kıdemli üyeler arasından, toplam asil üye sayısının yüzde ikisi (% 2) oranında ve üç kişiden az, yüz kişiden fazla olmamak üzere, Birlik Genel Kuruluna katılacak asil ve yedek delegeleri, iki yıllık süre için seçmek. Delege sayısının hesaplanmasında kesirler bir üst sayı olarak dikkate alınır.

i) Odanın edineceği taşınmaz mallar hakkında karar almak,

j) Gerektiğinde Şubeler kurmak,

k) Üyelerin uymakla yükümlü oldukları mesleki ve etik kuralları belirlemektir.

Oda Yönetim Kurulu oluşumu

MADDE 31

Oda Yönetim Kurulu, Oda Genel Kurulunca iki yıl için seçilen yedi asil ve yedi yedek üyeden oluşur.

Oda Yönetim Kurulu toplantıları

MADDE 32

Yönetim Kurulu, seçimden sonra yapacağı ilk toplantıda aralarında gizli oyla bir Başkan, bir ikinci başkan, bir yazman üye ve bir sayman üye seçer. Yönetim Kurulu en az ayda bir, salt çoğunlukla toplanır. Toplantıları başkan, o bulunmadığında ikinci başkan, o da bulunmazsa yazman üye yönetir. Yönetim Kurulu gerekli gördüğü hallerde, Oda organlarını ve şubeleri temsilen, gerekli sayıda kişinin toplantılara katılmasını isteyebilir. Bu görevliler yazılı olarak toplantıya davet edilir, karar tutanaklarına isimleri yazılır. Toplantılarda temsil ettikleri organlarla ilgili görüşmelere katılabilir, ancak oy kullanamazlar.

Oda Yönetim Kurulu kararları

MADDE 33

Yönetim Kurulu, kararlarını katılanların salt çoğunluğu ile alır. Oylarda eşitlik olursa, toplantıya başkanlık edenin kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

Daha önce görüşülen ve karara bağlanan bir konunun yeniden görüşülebilmesi için Yönetim Kurulunun üçte iki (2/3) çoğunlukla karar alması gerekir.

Oda Yönetim Kurulu üyeliğinin düşmesi

MADDE 34

Yazılı ve kabul edilebilir bir özrü olmaksızın, üst üste üç olağan toplantıya katılmayan Yönetim Kurulu üyesi çekilmiş sayılır ve yerine sıradaki yedek üye geçer.

Yönetim Kurulu çoğunluğunun birlikte çekilmesi

MADDE 35

Yönetim Kurulu üyelerinin yarısından fazlasının, birbirini izleyen iki toplantı arasında, birlikte çekilmesi durumunda, yerlerine yedek üyeler görev alır ve ilk toplantıda yeni Yönetim Kurulu görev bölümü yapar.

Yönetim Kuruluna çağrılacak yedek üyenin kalmaması

MADDE 36

Boşalan Yönetim Kurulu üyeliğine çağrılacak yedek üyenin kalmaması durumunda, Oda Genel Kurulu; başkan, ikinci başkan ya da yazman üye tarafından, bunlar da yoksa Birlik Yönetim Kurulu tarafından olağanüstü toplantıya çağrılır, yeniden seçilen üyeler eski yönetim kurulunun görev süresini tamamlar.

Oda Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri

MADDE 37

Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:

a) Oda Genel Kurulu kararlarını uygulamak,

b) Odaya kayıtlı üyelerin, hak, yetki ve sorumluluklarını, TMMOB Kanunu, 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık Hakkında Kanun, TMMOB Ana Yönetmeliği ile bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, kamu ve toplum yararı doğrultusunda kullanmalarını gözetmek,

c) Şubelerin ve temsilciliklerin çalışmalarını denetlemek, koordine etmek, kolaylaştırmak ve bu konularda gereken önlemleri almak,

ç) Odayı; Başkan, o bulunmadığında ikinci başkan, o da yoksa yazman üye ya da gereğinde seçilecek kurul(lar) ve/veya kişi(ler) aracılığı ile temsil etmek,

d) Mesleğin ilerlemesini ve gelişimini sağlayacak çalışmalar yapmak, yaptırmak ve buna ait raporları Oda Genel Kurulunun onayına sunmak,

e) Mesleki çalışma alanı ile ilgili, diğer meslek kuruluşları ile işbirliği yaparak, üyelerin hak ve yetkilerini korumak ve gerekli çalışmaları yürütmek,

f) Oda Genel Kurulunun yetki verdiği konularda yönetmelikler hazırlayarak, sırasıyla Oda Genel Kurulu ve Birlik Yönetim Kuruluna sunmak,

g) Resmi ve istek üzerine özel işlerde bilirkişilik, teknik müşavirlik, eksperlik, hakemlik, jüri üyeliği, danışmanlık gibi görevlerle ilgili atama yapmak üzere, üyeler arasında adaylar önermek, gerektiğinde ilgili organlara havale etmek,

ğ) Oda merkezinde, şubelerde ve temsilciliklerde Oda tarafından verilen hizmetlere ve serbest müşavirlik ve peyzaj mimarlığı hizmetleri büro tescil belgesi hariç olmak üzere düzenlenen belgeler ile yayınlara ilişkin ücretleri belirlemek,

h) Üyelerin; gerek kamu kuruluşları gerekse diğer kurum ve kişilerle olan bütün mesleki ilişkilerinde, ortaklaşa uyulacak esasları hazırlamak, uyulmasını sağlamak ve uygulanmasını denetlemek, mesleki hizmetler karşılığı asgari ücretleri saptayarak, bunların uygulanmasını sağlamak,

ı) Odanın sahip olduğu taşınmaz malları yönetmek,

i) Oda Genel Kuruluna sunulmak üzere çalışma raporunu ve bilançoyu, yeni dönem tahmini gelir ve gider bütçelerini hazırlamak, bunları Denetleme Raporu ile birlikte Genel Kuruldan onbeş gün öncesine kadar delegelere göndermek,

j) Oda Genel Kurulunun, Oda Yönetim Kurulunca saptanmış olan yerde yapılmak üzere gününü, yerini, saatini ve gündemini belirleyerek, üyelere bildirmek. Ayrıca bir günlük gazetenin Türkiye baskısında duyurmak ve toplantı için gerekli olan bütün prosedürü tamamlamak,

k) Gerektiğinde Oda Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırmak,

l) Oda ve Birlik arasında bağlantı ve işbirliği sağlamak,

m) Doğrudan doğruya ya da başvuru üzerine Onur ve/veya Denetleme Kurullarını toplantıya çağırmak,

n) Onur Kurulunca alınan kararlardan onay gerektirenleri, Yüksek Onur Kuruluna verilmek üzere on gün içinde Birlik Yönetim Kuruluna göndermek, Oda Onur Kurulu tarafından alınan kararları derhal tüm ilgili birim, kişi ve kurumlara duyurmak ve bunların uygulanmasını sağlamak,

o) Odanın amaçları doğrultusunda her türlü mesleki yayın yapmak,

ö) Birlik Genel Kurulu için seçilen Oda delegeleri ile Birlik Yönetim Kurulu, Yüksek Onur Kurulu, Denetleme Kurulu aday adaylarından oluşan listeyi Birlik Yönetim Kuruluna zamanında göndermek,

p) Mesleğin uygulamasında görev alan diğer teknik elemanların yetki, görev ve sorumluluklarının tanımlanması için, ortak öneriler geliştirmek ve ilgililere iletmek,

r) Üyesi bulunduğu ya da üyelik olanağı doğan, dış ülkelerdeki mesleki uzmanlığını ilgilendiren mesleki kuruluşlarla gereken ilişkileri kurmak, kongrelerine katılmak için delege göndermek, yurt içi kongreler yapmak, bu konularda Birlik Yönetim Kuruluna bilgi vermek, gerekirse Birliğin maddi ve manevi yardımını sağlamak,

s) Ülke içindeki ve dışındaki resmi veya özel kuruluşlar ve peyzaj mimarları ile ilişkilerde bulunmak, üyelerin sosyal güvenliğini sağlamak, sosyal yardımlaşmasını gerçekleştirmek amacıyla yardımlaşma kolu, yardımlaşma sandığı ya da vakıf kurmak ve gerekli diğer girişimlerde bulunmak,

ş) En az yılda bir kez, gündemi belirleyerek, Oda Danışma Kurulunu toplantıya çağırmak, toplantıya katılmak üzere Oda Yönetim Kurulunca belirlenecek üyeleri seçmek, gerekli gördüğü konularda sürekli ya da geçici komisyonlar kurmak ve çalışmalarını denetlemek,

t) Merkezde ve Oda birimlerine bağlı serbest çalışan üyelerin kayıtlarını tutmak ve mesleki denetim uygulamasını yürütmek, müellif üyelerin, serbest peyzaj mimarlığı - müşavirliği belgesi, büro tescil belgesi ve diğer gerekli mesleki denetim kayıtlarını düzenleyerek, asıllarını ilgili şahıslara vermek üzere Oda birimlerine göndermek, kopyalarını dosyasında tutmak ve bunları denetlemek,

u) Üyeler arasında oluşacak haksız rekabeti önleyecek önlemleri almak, gerekli yaptırımları uygulamak,

ü) Odanın yetkili imzalarını bildiren sirküleri çıkarmak,

v) Oda Genel Kurulu tarafından verilmiş yetki içinde borç almak, borç vermek ve bunlar için teminat almak ya da göstermek,

y) Oda Genel Kurulunca verilen yetki üzerine üyelik ödentileri ve üyelik ile ilgili tüm ücretleri, mevcut olanak ve koşullara göre TMMOB’nin belirleyeceği ve/veya önereceği tavan rakamdan daha yüksek olmamasına dikkat edilerek belirlemek,

z) Şube ve temsilciliklerden gelen üye kayıtlarını, belirleyeceği bir sistem içinde tutmak, Şube Genel Kurulları için yeterli sayıda gözlemciyi seçmek ve gözlemcinin Genel Kurul toplantısına katılımını sağlamak, gerektiğinde Şube Olağanüstü Genel Kurulu için karar almak üzere Oda Onur ve Denetleme Kurullarını ortak toplantıya çağırmak, Oda Yönetim, Onur ve Denetleme Kurullarının ortak toplantısında üye tam sayısının üçte iki (2/3) çoğunluğu ile karar alınması durumunda Şube Genel Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırmak.

Oda Yönetim Kurulu imza yetkileri

MADDE 38

Bütçeye ve Yönetim Kurulu kararlarına uygun olmak koşuluyla, ödeme emirleri, Oda adına yapılacak sözleşmeler ve banka işlemleri; başkan, ikinci başkan, yazman üye ve sayman üyeden, biri sayman üye olmak koşuluyla herhangi ikisinin imzaları ile geçerlilik kazanır.

Yönetim Kurulu Başkanı görev ve yetkileri

MADDE 39

Başkan, Odayı resmi makamlar ile gerçek ve tüzel kişilere karşı temsil eder. Oda çalışmalarını kanunlara, TMMOB Ana Yönetmeliğine, Oda mevzuatına, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararlarına uygun olarak yürütür. Oda amaç ve görevleri doğrultusunda, basın toplantısı ve basın açıklaması gibi her türlü etkinlikte bulunur. Oda adına demeç verir, bildiri yayımlar. Genel işleyişin organizasyonu ile denetiminden sorumludur.

Oda Yönetim Kurulu toplantılarına başkanlık eder. Başkanın bir oy hakkı vardır. Oylarda eşitlik olursa başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

Yönetim Kurulu ikinci başkanının görev ve yetkileri

MADDE 40

Başkan ve Yönetim Kurulunun kendisine verdiği görevleri yerine getirir. Başkanın yokluğunda başkanın yetkilerini kullanır.

Yönetim Kurulu yazman üyesinin görev ve yetkileri

MADDE 41

Yazman üye;

a) Oda işlemlerini ve Yönetim Kurulu işlemlerini yürütür, Oda ile ilgili yazıları, tutulması gerekli defterleri, dosya ve evrakı, Oda görevlilerine tutturur.

b) Genel Kurula sunulacak Çalışma Raporunu düzenler, bütçe ve kadroları sayman üye ile birlikte yapar ve bütün belgeleri hazırlayarak Yönetim Kuruluna getirir.

c) Odaya kayıtlı üyelerin mesleki çalışma sicillerinin Yönetim Kurulunun uygun göreceği kurallara göre tutulmasını ve gerektiğinde bu sicillerin tamamlanmasını sağlar.

ç) Odada çalışacak sürekli ve geçici personelin atanması için Yönetim Kuruluna öneride bulunur.

Yazman üyenin bulunmadığı zamanda Yönetim Kurulu başkanı, gerekirse kurul üyeleri arasından seçeceği birisine yazmanlık görevi verir. Yazman üye Genel Sekreter; Şube ve Temsilciliklerde ise Sekreter sıfatını kullanır.

Yönetim Kurulu sayman üyesinin görev ve yetkileri

MADDE 42

Sayman üye;

a) Odanın muhasebe ve mali işlerini yürütür.

b) Muhasebecinin bütün işlemlerini denetler, Oda mali müşavirinin bu çerçevede görev yapmasını sağlar.

c) Oda gelirlerinin düzgün tahsilatını sağlar, giderlerini bütçeye uygun olarak düzenler.

ç) Oda Yönetim Kurulunca alınacak kararlar çerçevesinde gelir ve gider hesaplarına ait evrakı imza eder.

d) Genel Kurula sunulacak bilanço, bütçe, bordro ve kadro cetvellerini yazman üye ile birlikte hazırlar.

e) Oda Denetleme Kurulunun Oda denetimlerinde hazır bulunur.

Sayman üye, bu Yönetmelik çerçevesinde yapmış olduğu iş ve işlemlerden Yönetim kurulu ile birlikte sorumludur.

Oda Yürütme Kurulunun oluşumu, görev ve yetkileri

MADDE 42/A

Yürütme Kurulu, Başkan, İkinci Başkan, Yazman Üye ve Sayman Üyeden oluşur. Yürütme Kurulu, Yönetim Kurulunun kararları çerçevesinde ve onun toplanmadığı zamanlarda Yönetim Kurulu adına yürütme yetkisine sahip olarak Oda işlerini yürütmekle yükümlüdür. Yürütme Kurulunun görev ve yetkileri çalışma dönemi başlangıcında Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

Oda Müdürü ve Yardımcılarının atanması, görev ve yetkileri

MADDE 42/B

Oda Müdürü ve Yardımcıları, Yönetim Kuruluna sunulan adaylara ilişkin yapılacak seçimde salt çoğunlukla seçilir ve atanır.

Oda Müdürü, Odanın iş ve işlemlerini Oda Yönetim Kurulunun görevlendirme ve yetkilendirmesi kapsamında, Müdür Yardımcıları ve Oda personeli ile birlikte yürütür.

Oda Müdürü, yukarıda belirlenmiş yetkilerinin bir bölümünü, kendi adına kullanmak üzere Oda Müdür Yardımcısına ve Oda personellerine denetim ve sorumluluğunda olmak üzere görev olarak verebilir.

Oda Onur Kurulu

MADDE 43

Oda Onur Kurulu, Oda Genel Kurulunca, iki yıl süreyle seçilen beş asil ve beş yedek üyeden oluşur. Onur Kurulu üyeliğine aday olabilmek için daha önce herhangi bir disiplin cezası almamış olmak ve meslekte en az on yılını doldurmuş olmak koşulları aranır.

Onur Kurulu, 10/7/2002 tarihli ve 24811 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Disiplin Yönetmeliği ve bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde görev yapar.

Oda Onur Kurulunun toplanması

MADDE 44

Onur Kurulu, müracaat edilen konuları görüşmek amacıyla Oda Yönetim Kurulunun başvurusu üzerine toplanır.

Onur Kurulu karar yeter sayısı

MADDE 45

Oda Onur Kurulu üye tam sayısı ile toplanır. Salt çoğunluk ile karar alır. Oylarda eşitlik olursa başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış olur.

Onur Kurulu toplantısında usul ve istifa etmiş sayılma

MADDE 46

Onur Kurulu asil üyelerinden bir ya da birkaçı toplantıya gelemeyeceğini bildirir ya da çağrıya uymazsa, yerlerine sıra ile yedek üyeler çağrılır. Yedek üyeler, toplantı konusu sorunlar karara bağlanıncaya kadar yapılacak toplantılarda, asil üye gibi görev yapar. Üst üste üç toplantıya katılmayan asil üye istifa etmiş sayılır.

Onur Kuruluna çağrılacak yedek üyenin kalmaması

MADDE 47

Yapılan üç ayrı çağrıya rağmen toplantıya katılmayan ve gerekçe bildirmeyen üye çekilmiş sayılır ve yerine sıradaki yedek üye asaleten geçer. Boşalan üyeliğe çağrılacak yedek üye kalmaması durumunda, Olağanüstü Oda Genel Kurulu yapılarak Onur Kurulu asil ve yedek üyeleri seçilir. Seçilen Onur Kurulu, ilk Genel Kurul toplantısına kadar görev yapar.

Onur Kurulu üyelerinin reddi ve çekilmesi

MADDE 48

Onur Kurulu üyelerinin red ve çekilme nedenleri 12/1/2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununda belirtilen, hakimlerin red ve çekilme nedenleri gibidir.

Onur Kurulunun çalışma şekli

MADDE 49

Onur Kurulu, gönderilen konuları incelemek üzere Oda Yönetim Kurulunun çağrısı üzerine yapacağı ilk toplantıda, üyeleri arasından bir başkan seçer. Onur Kurulu kendilerine gönderilen konuları, en geç üç ay içerisinde incelemek ve sonuçlandırmakla yükümlüdür. Süresi içinde karar veremezse, sürenin bitiminden önce ilgililerin haberdar edilebilmesi için gerekçeleri ile birlikte Oda Yönetim Kuruluna ileterek ilgili konunun sonuçlandırılabileceği tarihi belirtir.

Onur Kurulunun konu hakkında bir karara varabilmesi için;

a) Hakkında karar verilecek üyenin yazılı savunmasına başvurması,

b) Gereğinde şikayetçi ile gösterilen tanıkları dinlemiş ve bunları bir tutanakla saptamış olması

gerekir.

Cinsel taciz ve/veya cinsiyet ayrımcılığı bildirimlerinde Yönetim Kurulu, varsa Oda Kadın Komisyonu yoksa TMMOB Cinsiyet Ayrımcılığı Takip Sekretaryasının önereceği en az bir kadın oda üyesini soruşturmacı olarak atar.