Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Mülga veya iptal edilen kısımları gizle
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 2)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Kısaltmalar ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

Yönetmeliğin amacı, Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketi personelinin hizmete alınmaları, görev ve yetkileri, nitelikleri, atanma, ilerleme, yükselme, görevden alınma şekilleri, disiplin esasları, yükümlülükleri ile unvan ve sayılarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

Yönetmelik, Türkiye Kalkınma Bankası Anonim Şirketi'nin sözleşmeli personeline uygulanır.

Belirli bir zaman dilimine bağlı veya belli bir işin sonuçlandırılması amacı ile çalıştırılan personelin, Yönetmelikte yer alan haklardan yararlanıp yararlanmayacağı, yararlanacak ise ne şekilde yararlanacağı hizmet sözleşmelerinde belirtilir. Ancak, Yönetmeliğin disiplin hükümleri bu personel için de uygulanır.

Dayanak

MADDE 3

Bu Yönetmelik 14/10/1999 tarihli ve 4456 sayılı Kanun'un 15 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Kısaltmalar ve tanımlar

MADDE 4

Bu Yönetmeliğin uygulamasında;

a) Banka: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş.’yi,

b) Yönetim Kurulu: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Yönetim Kurulunu,

c) Genel Müdür: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Genel Müdürünü,

d) Personel: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş.’de çalışan ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ve diğer kanunların sözleşmeli personel hakkındaki hükümlerine tabi olmayan sözleşmeli personeli,

e) Birim: Belirli hizmet veya fonksiyonları bünyesinde toplayıp yürüten veya uygulayan, bu çerçeve içinde çalışan merkez ve taşra ünitelerini,

f) Denetim Komitesi: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Denetim Komitesini,

g) Denetim personeli: Müfettiş yardımcısı, müfettiş ve başmüfettişi,

h) Disiplin kurulları: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Disiplin Kurulu ile Yüksek Disiplin Kurulunu,

ı) Genel Müdür Yardımcısı: Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. Genel Müdür Yardımcısını,

j) İç sistem birimleri: Teftiş Kurulu Başkanlığı ile iç kontrol ve risk izlemeden sorumlu birimleri,

k) İhtisas personeli: Uzman yardımcısı, uzman ve kıdemli uzmanı,

l) KPDS: Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,

m) KPSS: Kamu Personeli Seçme Sınavını,

n) Pozisyon: Personelin atanması, görevin yürütülmesi ve ücret ödemesi ile tüm personel işlemlerinin uygulanmasına esas olan unvanı,

o) Yönetici: Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, Daire Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Müdür, Teftiş Kurulu Başkan Yardımcısı, Hukuk Müşaviri ve Müdür Yardımcısını,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Personel Politikası ve Uygulaması

Personel politikasının belirlenmesi

MADDE 5

Personel Komisyonu ve/veya müdürlüklerin görüşü alınmak suretiyle Genel Müdür tarafından belirlenen personel rejim ve politikası Yönetim Kurulu'nun onayı ile kesinlik kazanır.

Personel politikasının geliştirilmesi ve uygulanmasından, tüm yöneticiler sorumludur.

Personel politikasının ilkeleri

MADDE 6

Bankanın personel politikasının genel ilkeleri aşağıda belirtilmiştir:

a) Görevin özelliğine uygun nitelikteki personelin seçimini ve görevlendirilmesini gerçekleştirmek ve işin gereğine göre eğitmek.

b) Personelin yaratıcılığını, girişimciliğini, başarı ve çabasını maddi ve manevi olarak desteklemek.

c) Personeli, verimlilik ve kârlılık ilkelerine bağlı olarak, tasarruf bilinci içinde çalıştırmak.

d) Personeli, kendilerini ilgilendiren konularda zamanında bilgilendirmek ve personelin görüş ve fikirlerini yönetime kolaylıkla bildirmelerini sağlamak amacıyla haberleşme usul ve olanaklarını geliştirmek.

e) Personelin Banka'ya bağlılığını artırmak, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamak, görev, çalışma ve faaliyetlerini desteklemek ve sosyal hizmet ve yardımlardan bütün personelin eşit ölçülerde faydalanmalarını sağlamak suretiyle verimi artırmak ve Banka'da çalışmayı özendirici hale getirmek.

f) Personelin kişiliğine saygılı olmak ve özlük haklarını korumak.

Personel Komisyonu

MADDE 7

Personel Komisyonu, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısının başkanlığında, I. Hukuk Müşaviri, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanı ile Genel Müdür tarafından belirlenecek üç üye olmak üzere toplam altı üyeden oluşur.

Personel Komisyonu, Banka personel politikasının oluşturulması ve yıllık iş gücü planlamasına esas kriterlerin belirlenmesi için birimlerin görüşlerini de dikkate alarak Genel Müdüre önerilerde bulunur ve Genel Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapar.

Personel Komisyonunun çalışma yöntemi

MADDE 8

Komisyonun toplantı günü ve gündemi başkan tarafından üyelere duyurulur.

Komisyon çalışmaları sonunda hazırlanan rapor, üyelerin varsa karşı görüşlerinin de belirtilmesi suretiyle, uygulamaya esas olmak üzere Genel Müdürün takdirine sunulur.

Personel Komisyonunun raportörlüğü İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülür.

İşgücü planlaması

MADDE 9

Banka'nın personel istihdamına esas olmak üzere, her yıl hizmet gruplarının özellikleri göz önünde tutularak, gelecek yılların işgücü ihtiyacını saptamak amacıyla nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır ve bu ihtiyacın hangi kaynaklardan nasıl karşılanabileceği Yönetim Kurulu tarafından bir plana bağlanır.

İşgücü planının hazırlanmasında esas olarak Banka'nın iş hacminde beklenen gelişmeler, merkez ve taşra teşkilatının ihtiyaçları, teknik ve sosyal gelişmelerin personel istihdamına etkileri, personelin hizmet içi eğitim ve yetiştirilmesi için mevcut olanaklar ve gerekli süreler, çeşitli nedenlerle boşalması muhtemel pozisyonlar göz önünde tutulur. Banka'nın mevcut pozisyon dağılımı Ek-l‘de verilmiştir.

Banka'da yıl içinde istihdamı programlanan sürekli ve geçici sözleşmeli personel pozisyonları ile adetleri şıllık iş gücü planına uygun olarak Yönetim Kurulu’nca belirlenir.

Ancak, toplam pozisyon sayısına bağlı kalmak kaydıyla, yıl içinde pozisyon unvan, sayı ve yerlerini değiştirmeye Devlet Personel Başkanlığı'nın uygun görüşü üzerine Genel Müdür yetkilidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Personel Alımı

İşe alınmada aranılacak genel koşullar

MADDE 10

Bankaya atanacaklarda aranılacak genel koşullar şunlardır:

a) Türk vatandaşı olmak.

b) 18 yaşını tamamlamış olmak.

c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.

d) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süre ile hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile Devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak.

e) 5816 sayılı Atatürk Aleyhine İşlenen Suçlar Hakkında Kanuna aykırı fiillerden dolayı hükümlü bulunmamak.

f) Askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş olmak veya askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış veya erteletmiş olmak.

g) Özürlü personel çalıştırılmasına ilişkin mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla; akıl hastalığı veya görevlerini yapmalarına engel olabilecek vücut sakatlığı ile özürlü olmamak.

h) Başka kuruluşlara karşı, karşılıksız devir hariç, zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunmamak.

ı) Atanacağı pozisyon için bu Yönetmelikte öngörülen öğrenim şartını karşılıyor olmak.

j) İlk defa kamu hizmetine Bankada başlayacak olanlarda KPSS’den Bankaca belirlenen asgari puanı almış olmak.

k) 15 inci maddenin üçüncü fıkrasına göre yapılacak atamalarda Bankaca yapılacak sınavlarda başarılı olmak.

l) Özel hükümler saklı kalmak kaydıyla 35 yaşını tamamlamamış olmak.

m) Daha önce çalıştıkları iş yerlerinden disiplin cezası nedeniyle işten çıkarılmamış olmak.

n) Mevzuatla mali sektörde çalışması yasaklanmamış olmak.

o) Herhangi bir sosyal güvenlik kurum veya kuruluşundan emekli olmamak.

p) Yönetici ve müşavir pozisyonlarına yapılacak atamalarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinin (B) fıkrası kapsamında en az 8 yıllık hizmeti olmak.

İşe alınmada aranılacak özel koşullar

MADDE 11

Bankaya atanacak personelin bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde sayılan genel koşullar dışında;

a) Bulaşıkçı, aşçı, aşçıbaşı, garson, şef garson, dağıtıcı, şoför, başşoför, teknisyen, şef teknisyen ve çocuk eğitimcisi pozisyonlarında en az lise veya dengi okul,

b) Sekreter, memur, tekniker, şef tekniker pozisyonlarında en az 2 yıllık yüksekokul,

c) Yukarıda sayılan pozisyonlar dışındaki tüm pozisyonlarda ise en az 4 yıllık yüksekokul,

mezunu olma şartı yanı sıra, varsa atanacağı pozisyonun gerektirdiği yabancı dil bilgisi, deneyim ve yaş sınırı gibi özel şartları da taşıması gereklidir.

Görevinden ayrılanların yeniden işe alınmaları

MADDE 12

Görevlerinden kendi istekleri ile ayrılanlardan tekrar işe girmek isteyenler, niteliklerine uygun boş pozisyon ve ihtiyaç bulunması halinde atamaya yetkili makamların takdiriyle yeniden işe alınabilirler.

Giriş sınavları

MADDE 13

Pozisyon ve ihtiyaç durumuna göre personel alımı, Devlet memurları sınavını kazanmış olanlar arasından seçme yolu ile yapılır. Bu sınavda 70 ve daha yukarı not alanlar sınav kurulu tarafından ayrıca sözlü sınava tabi tutulur. Sınav sonuçları ilgililere yazılı olarak duyurulur.

Sınav Kurulu, Genel Müdür veya Genel Müdür Yardımcısı (İdari)'nın başkanlığında, İnsan Kaynakları Müdürü ile personelin istihdam edileceği ve Genel Müdür'ün uygun göreceği ilgili birim müdürlerinden oluşur.

İşe alınacaklardan istenilecek belgeler

MADDE 14

Açıktan atama yoluyla alınan personelden istenecek belgeler şunlardır:

a) Nüfus cüzdanının aslı ya da Bankaca onaylı örneği.

b) Adli sicil kaydı olmadığına dair yazılı beyanı.

c) Öğrenim belgesinin aslı ya da Bankaca onaylı örneği.

d) Avukat pozisyonu için avukatlık ruhsatnamesinin aslı ya da Bankaca onaylı örneği.

e) Görevini yapmasına engel herhangi bir sağlık sorunu olmadığına dair yazılı beyanı.

f) Askerlikle ilgisi bulunmadığına dair yazılı beyanı.

g) Başka kurum veya kuruluşlarda çalışmış olanlardan hizmet belgesi.

Atama ve atama ile ilgili yetki kullanımı

MADDE 15

Pozisyonsuz personel çalıştırılamaz. Müşavir, Teftiş Kurulu Başkanı, Daire Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Müdür, Teftiş Kurulu Başkan Yardımcısı, Hukuk Müşaviri ve Avukat pozisyonlarına atanacak personel Genel Müdürün önerisi üzerine Yönetim Kurulu, diğer personel Genel Müdür tarafından atanır. Ancak, iç sistem birimlerine yapılacak atamalarda 5411 sayılı Bankacılık Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yönetim Kurulu yetkisini kısmen veya tamamen Genel Müdüre devredebilir. Devredilen yetki ile yapılan işlem ilk Yönetim Kurulu toplantısında Genel Müdür tarafından Yönetim Kurulunun bilgisine sunulur.

İlk defa kamu hizmetine Bankada başlayacak olanlar açıktan atama suretiyle alınırlar. Bu personelin alımı, bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesinde yer alan şartları taşıyan ve KPSS’den Bankaca belirlenen asgari puanı almış olanlar arasından sınav kurulunca yapılacak yazılı ve sözlü veya sadece sözlü sınav sonucuna göre gerçekleştirilir. Sınavı kazanan adaylara sonuçlar yazılı olarak duyurulur.

Daha önce kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapmış olanlardan 10 uncu maddenin birinci fıkrasının (j) ve (l) bentleri hariç diğer bentlerinde yer alan şartları taşıyanlar açıktan atama suretiyle alınır.

Sınav kurulu, Genel Müdür veya İnsan Kaynakları Dairesi Başkanının bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısının başkanlığında, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanı ile Genel Müdürün uygun göreceği üç yönetici olmak üzere toplam beş üyeden oluşur.

Atamada işe başlama süresi

MADDE 16

Bir göreve açıktan atanan personelden, aynı ildeki göreve atananlar atama onayının kendilerine tebliğ edildiği günden itibaren 5 işgünü, naklen atananlar ertesi işgünü: açıktan veya naklen başka bir ildeki göreve atananlar ise atama onaylarının tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde atandıkları göreve başlamak zorundadır. Bu süre içinde görevlerine başlamayanların atamaları iptal edilir.

Adaylık

MADDE 17

Adaylık, bir göreve açıktan ilk defa atanan personelin işe uyumunu sağlamak ve işe devamında yarar olup olmadığına karar vermek için uygulanan deneme süresidir.

Adaylığın süresi ve değerlendirilmesi

MADDE 18

Adaylık süresi 1 yıldan az 2 yıldan çok olamaz ve bu süre içinde başka bir kuruma nakil yapılamaz. İlgili birim yöneticisi, adayın hizmete devamında yarar görüp görmediğini, adaylık süresi sona ermeden en geç 15 gün önce doldurulacak performans değerlendirme raporu ile birlikte yazılı olarak İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına bildirir. Adaylık süresi sonunda performans değerlendirmesi (D) düzeyinde olanların göreve devamlarında yarar görülmediği kendilerine bildirilerek Bankayla ilişikleri kesilir.

Adaylık süresi içinde hal ve hareketlerinde kamu görevlisi sıfatıyla bağdaşmayacak durumlar ve bu Yönetmeliğe göre göreve devamsızlıkları tespit edilen personelin, disiplin amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili makamın onayıyla Banka ile ilişiği kesilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Denetim ve İhtisas Personeli

Müfettiş ve müfettiş yardımcısı

MADDE 19

Bankaya Teftiş Kurulu Başkanlığında çalıştırılmak üzere yazılı ve sözlü aşamalardan oluşan giriş ve yarışma sınavları sonucunda müfettiş yardımcısı alınır.

Türkiye Kalkınma Bankası müfettiş yardımcılığı giriş sınavlarına katılabilmek için sınavın açıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibarıyla 30 yaşını (erkek adaylar için askerlik yapmış olanlarda 32 yaşını) doldurmamış olmak ve hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri ile ihtiyaç duyulması halinde üniversitelerin mühendislik fakültelerinden ya da en az 4 yıllık lisans eğitimi verip bu okullara denkliği Yükseköğretim Kurulunca onaylanan yabancı fakülte ve yükseköğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak koşulu aranır.

Müfettiş yardımcısı olarak atananlar, ilgili yönetmelikte öngörülen en az 3 yıllık yetiştirilme programları sonunda yapılacak yeterlik sınavı sonucuna göre müfettişliğe atanırlar.

Müfettiş yardımcılığı döneminde, müfettişlik mesleği ile bağdaşmayacak tutum ve davranışları tespit edilenler ile yeterlik sınavında başarılı olamayanlar Teftiş Kurulu Başkanlığı dışında durumlarına uygun bir birime memur olarak atanır.

Müfettiş yardımcısı alımında aranılabilecek yabancı dil bilgisi ve benzeri özel koşullar ile sınav kurullarının oluşumu, sınav konuları, kıdem sırası, sınıflandırma ve diğer hususlar Banka Yönetim Kurulunca çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.

Uzman ve uzman yardımcısı

MADDE 20

Bankanın ihtisas hizmetlerini yerine getirmek üzere yazılı ve sözlü sınav aşamalarından oluşan giriş ve yarışma sınavları sonucunda uzman yardımcısı alınır.

Uzman yardımcılığı giriş sınavına katılabilmek için sınavın açıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibarıyla 30 yaşını doldurmamış olmak ve hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri ile ihtiyaç duyulması halinde üniversitelerin mühendislik fakültelerinden ya da en az 4 yıllık lisans eğitimi verip bu okullara denkliği Yükseköğretim Kurulunca onaylanan yabancı fakülte ve yükseköğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak koşulu aranır.

Uzman yardımcıları, 3 yıllık yetiştirilme programı sonunda, Genel Müdürlükçe uygun görülecek bir konuda tez hazırlamak ve bu tezi sınav kurulu önünde sözlü olarak savunmak suretiyle uzmanlığa atanırlar. Tezi veya sözlü savunması ikinci kez kabul görmeyen uzman yardımcıları Banka içinde uygun bir birime memur olarak atanırlar.

Uzman yardımcılarında yabancı dil bilgisi ve benzeri özel koşullar ile sınav kurullarının oluşumu, sınav konuları, uzmanlığa atama ve diğer hususlar Banka Yönetim Kurulunca çıkarılan yönetmelikle düzenlenir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Hizmet İçi Eğitim

Hizmet içi eğitim

MADDE 21

Hizmet içi eğitim, Banka personelinin görevleriyle ilgili pratik ve teorik bilgilerinin artırılması, göreve ilişkin beceriler kazandırılması, davranışlarının olumlu yönde geliştirilmesi için yapılan ve bu suretle hizmette verim, tasarruf ve etkinlik sağlama çalışmalarıdır.

Bu çalışmalar kapsamında Banka, eğitim programları düzenler ve/veya başka kurumlarca açılacak benzeri programlara personelin katılmasını sağlar. Aynı amaçla yurt dışına da personel gönderilebilir. Hizmet içi eğitim esasları Genel Müdürlüğün teklifi ve Yönelim Kurulu kararı ile düzenlenir. Uygulama esasları Yönetim Kurulunca belirlenmek kaydıyla yetiştirilmek amacıyla yurt dışına personel de gönderilebilir.

ALTINCI BÖLÜM

Personelin Performansının Değerlendirilmesi

Değerlendirme

MADDE 22

Personelin genel durumu ve çalışmaları yıllık olarak değerlendirilir. Bu değerlendirme performans değerlendirme raporları kullanılarak yapılır.

Performans değerlendirme dönemi

MADDE 23

Performans değerlendirme raporları her yılın Aralık ayının ilk yarısı içinde doldurularak en geç 15 Aralık gününe kadar İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına gönderilir.

İlk defa açıktan işe alınan personelin performans değerlendirme raporları, sözleşme sürelerinin bitiminden 15 gün önce doldurulur. Bu personelin adaylık süresinden sonraki ilk sözleşme dönemlerine ait performans değerlendirme raporları sözleşme sürelerine bakılmaksızın Aralık ayının ikinci yarısında doldurulur.

Yıl içinde görev yeri veya unvanı değişen personelin o yıla ait performans değerlendirme raporu 6 aydan fazla çalıştığı yerdeki değerlendirme amiri tarafından doldurulur.

Performans değerlendirme raporu doldurmak için gerekli süre

MADDE 24

Haklarında performans değerlendirme raporu düzenlenecek personelin, değerlendirilmelerini yapacak amirlerinin yanında en az 6 ay çalışmış olmaları şarttır.

Personel hakkında değerlendirme yapacak amirlerden birinin bulunmaması halinde mevcut amirin raporuna itibar edilir. Bir değerlendirme amiri bulunanlar hakkında o amirin değerlendirmesine göre işlem yapılır. Değerlendirme amirlerinin hiç birinin bulunmaması veya değerlendirme yapacak süre görevde kalmamaları halinde performans değerlendirme raporları sonradan göreve atananlar veya vekilleri tarafından 3 aylık sürenin sonunda doldurulur.

Bu şekilde de performans değerlendirme raporu verme imkanı bulunmazsa, performans değerlendirme raporu, düzenleme döneminde 3 aydan az olmamak üzere personel ile en fazla çalışan amir tarafından doldurulur.

Değerlendirme amirlerinin yanında çalışırken alınan mazeret izinleri ile yıllık izinler ve doktor veya sağlık kurulu raporuna dayanan hastalık izinleri, hizmet içi eğitimde geçen süreler, performans değerlendirme raporu düzenlenmesi için gereken 6 aylık süreye dahildir. Şu kadar ki amirin yanında 3 ay fiilen çalışmış olmak şarttır. Hizmet içi eğitimin veya hastalığın performans değerlendirme raporu doldurmak için gerekli sürenin geçmesine imkan vermeyecek kadar uzun sürmesi ve dolayısıyla personel hakkında performans değerlendirme raporu doldurma imkanının bulunmaması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere geriye doğru en çok 3 yılın performans değerlendirme notlarının ortalaması esas alınır.

Performans değerlendirme raporlarının şekli ve doldurulması

MADDE 25

Personel için genel olarak düzenlenecek performans değerlendirme raporu ek-2’de, bunlardan yönetici durumunda olanlar için düzenlenecek olanlar ek-3’te gösterilmiştir. Formlarda yer alan sorulara Devlet Personel Başkanlığının uygun görüşü alınmak suretiyle Yönetim Kurulunca yeni sorular eklenmesi mümkündür.

Formlarda yer alan bölümlerden personelin “Genel durum ve davranışlarının değerlendirilmesi” bölümü, değerlendirme amirinin kanaatine göre “olumsuz”, “olumlu” veya “çok iyi” şeklinde doldurulur. Sorular ise 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme amirlerinin her bir soruya verdikleri notların aritmetik ortalaması, değerlendirmeye alınan konuda verilen nihai değerlendirme notunu gösterir. Bu nihai değerlendirme notlarının ortalaması performans değerlendirme düzeyinin tespitine esas alınacak notu gösterir.

Bu şekilde tespit edilecek performans değerlendirme notu;

a) 59 ve daha aşağı puan alanlar (D),

b) 60-75 puan alanlar (C),

c) 76-89 puan alanlar (B),

d) 90 ve daha yukarı puan alanlar (A),

düzeyinde olmak üzere personel dört performans düzeyine ayrılır. Değerlendirme amirlerinin (D) düzeyinde performans değerlendirme notu vermeleri halinde kanaatinin oluşmasına etki eden hususlara ait bilgi ve belge örneklerini eklemeleri şarttır. Bu şekilde bilgi ve belge eklenmeyen raporlar geçersiz sayılır.

Performans değerlendirme notlarının ortalaması hesaplanırken kesirler tam sayıya tamamlanır.

Görevden ayrılma halinde performans değerlendirme raporlarının doldurulması

MADDE 26

Bir görevde 6 ay veya daha fazla bir süre bulunup görevi veya görev yeri değiştirilenlerin performans değerlendirme raporları, önceki değerlendirme amirlerince görevden ayrıldıkları tarihi takip eden 15 gün içinde doldurulur ve yeni görev yerlerine gönderilmek üzere ilgili makamlara teslim edilir.

Performans değerlendirme raporlarını doldurma zamanı gelmeden ve yeni değerlendirme amirine performans değerlendirme raporu doldurmak için yeterli süre kalmadan görevlerinden ayrılan değerlendirme amirleri en az 6 ay beraber çalıştıkları personelin performans değerlendirme raporlarının kendilerine ait bölümünü, görevlerinden ayrılmadan önce doldurarak değerlendirme raporlarını saklamakla görevli makamlara teslim ederler.

Performans değerlendirmesi sonucunda yapılacak işlem

MADDE 27

Performans değerlendirme düzeyleri (C), (B) ve (A) olanların sözleşmeleri yenilenir.

Performans değerlendirmeleri (D) düzeyinde olanlarla; başka bir değerlendirme amirinin yanında, bulundukları görevin brüt sözleşme ücreti tutarında bir ücretle 6 ay daha denenmek üzere yeni bir sözleşme yapılır. Bunlardan değerlendirme amirlerince 3 aylık çalışması da olumsuz görülenler, bu duruma neden olan kusur ve noksanlıklarını gidermeleri için gizli bir yazı ile uyarılır. Bu süre sonunda da performans değerlendirmeleri (D) düzeyinde olanların sözleşmeleri feshedilerek Banka ile ilişikleri kesilir.

Bu maddenin ikinci fıkrası gereğince uyarılan personel, bildirim tarihini izleyen 5 gün içinde itirazda bulunabilir.

İtirazlar, sadece uyarı yazısında belirtilen kusur ve noksanlara karşı yazılı olarak yapılır. Bu itirazlar Genel Müdür veya Genel Müdürün görevlendirileceği personel tarafından incelenir. İtirazı incelemekle görevlendirilecek personelin itiraz edilen performans değerlendirme raporunu dolduran değerlendirme amirleriyle aynı veya daha üst düzeyde bulunması zorunlu olup, itirazlar incelemenin gereğine göre personelin sicil ve özlük dosyası ve konuyla ilgili diğer belgeler tetkik edilerek tamamlanır.

Genel Müdür ya da Genel Müdürün görevlendireceği personel, bu konuda verilen kararı, itirazın inceleme için kendisine verildiği tarihten itibaren 15 gün içinde ilgiliye bildirir.

Performans değerlendirme raporunun kullanıldığı yerler ve saklanması

MADDE 28

Performans değerlendirme raporu aşağıdaki işlemlerde kullanılır:

a) Adaylığın sona erdirilmesi.

b) Kademe ilerlemeleri.

c) Yükselme ve yer değiştirme.

d) Ödüllendirme.

e) Disiplin cezaları.

Performans değerlendirme raporları İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı tarafından saklanır.

Başka bir kuruluşa atananların performans değerlendirme raporları yeni kuruluşuna gönderilir. Emekliye ayrılan, işine son verilen veya ölen personelin performans değerlendirme raporları kapalı ve imzalı bir zarf içinde özlük dosyasına kaldırılır.

Değerlendirme amirleri ve sorumlulukları

MADDE 29

Performans değerlendirme amirleri ek-4’teki tabloda belirtilmiştir.

Buna göre;

a) Birinci değerlendirme amiri; personelin çalışmasından sorumlu olan en yakın yöneticidir.

b) İkinci değerlendirme amiri; birinci değerlendirme amirinin görev ve yetki bakımından bağlı bulunduğu yöneticidir.

c) Üçüncü değerlendirme amiri; birinci ve ikinci değerlendirme amirlerinin yaptıkları değerlendirmeler sonucunda bulunan ortalama performans değerlendirme puanları arasında “bir değerlendirme grubu” fark bulunması halinde görüşüne başvurulan ikinci değerlendirme amirinin bir üstü olan yöneticidir.

Üçüncü değerlendirme amiri bulunmadığı takdirde ikinci değerlendirme amirinin değerlendirmesi ile iktifa edilir.

Değerlendirme amirleri performans değerlendirme raporlarını itinalı, doğru ve tarafsız bir şekilde düzenlerken; Devlete sadakat ve bağımlılığı, kamu görevlisi olma sıfatının gerektirdiği şeref ve itibar ile hizmetlerin süratli ve ekonomik bir şekilde yürütülmesini, güvenilir ve yetenekli personelin yükselmelerini, diğerlerinin ise kamu hizmetlerinden uzaklaştırılmaları gerektiğini esas alır.

Değerlendirme amirlerinin maiyetlerinde çalışan personeli değerlendirmedeki başarıları, üst değerlendirme amirleri tarafından kendisinin değerlendirilmesinde de dikkate alınır.

Garez veya özel amaçla değerlendirme raporlarını gerçeğe aykırı doldurdukları anlaşılan değerlendirme amirlerinin cezai sorumlulukları saklıdır.

Değerlendirme amirleri, yanlarında çalışıyor olsalar bile eşleri ile üçüncü dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımları için performans değerlendirme raporu düzenleyemezler. Bunlar için değerlendirme amirleri bir üst yöneticidir.

YEDİNCİ BÖLÜM

Görevde Yükselmeye İlişkin Esaslar

Yükselmenin tanımı

MADDE 30

Yükselme, personelin yetki ve sorumluluk bakımından üst göreve atanmasıdır.

Yükselme koşulları

MADDE 31

Personelin yükselebilmesi için ek-5’teki tabloda yer alan hususların yanı sıra aşağıda belirtilen koşulların da sağlanması gerekir.

a) Boş bir pozisyon bulunması.

b) Üst görevin gerektirdiği yetenek ve yeterliliğe sahip olması.

c) (A) ya da (B) düzeyinde performans değerlendirme puanını almış olması.

d) Siciline işlenmiş bulunan aylıktan kesme ve yıllık ücret artışından yararlandırılmama cezası bulunmaması.

e) Yükselmenin sınava dayalı olması halinde yapılacak sınavlarda başarılı olması.

Yönetici ve müşavir pozisyonlarına yapılacak atamalarda birinci fıkranın (a), (b), (c) ve (d) bentlerindeki şartlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinin (B) fıkrası kapsamında en az 8 yıllık hizmet şartı aranır.

Yönetim Kurulu kararı ile belirlenecek birimlere daire başkanı ve müdür olarak yapılacak atamalarda, KPDS’den İngilizce dilinden en az 70 puan almış veya buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye sahip olmak tercih nedenidir.

Yönetici pozisyonlarına yapılacak atamalar hariç olmak üzere ve ilgili yönetmelik hükümleri saklı kalmak kaydıyla, bulunduğu pozisyonda en az çalışma süresinin hesabında, Banka birimlerinde mevcut pozisyonunda fiilen hizmet verilen süreler dikkate alınır. Ücretsiz izinde geçen süreler ile yükselme döneminde kullanılan rapor sürelerinin 3 aydan fazlası dikkate alınmaz.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Yer Değiştirme

Tanım

MADDE 32

Yer değiştirme, personelin aynı veya başka bir yerdeki pozisyona hizmet gereği atanmasıdır.

Yer değiştirme esasları

MADDE 33

Yer değiştirme aşağıda belirtilen hallerde yapılır:

a) İşgücü ihtiyacındaki değişimlerin karşılanması,

b) Personelin nitelik ve yeteneklerine uygun işlerde çalıştırılması,

c) Farklı hizmetlerde görevlendirilmek suretiyle personelin üst görevlere hazırlanması,

d) Teftiş ve soruşturmanın güvenle yürütülmesi,

e) İnceleme ve soruşturma raporları üzerine, disiplin kurulu kararı neticesinde veya acil hallerde sonradan düzenlenecek raporlar gereğince işlem yapılmak üzere, atamaya yetkili makamca gerek görülmesi.

f) Sağlık kurulu raporu ile belgelenen sağlık durumu veya eşlerden birinin ayrı ilde bulunması.

Yer değiştirmede göreve başlama süresi

MADDE 34

Yer değiştirme suretiyle yeni bir göreve atananlar, görev yeri aynı il sınırları içinde ise atama onayının tebliğini izleyen iş günü, başka il sınırları içinde ise tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde yeni görevlerine başlamak zorundadırlar.

Personelin geçici görevli, izinli veya raporlu olması tebligata engel olmamakla birlikte, yer değiştirme süreleri geçici görev, izin veya rapor süresinin bitiminde başlar.

Devir ve teslim zorunluluğunda bulunan personel için bu süreler devir ve teslimin sona erdiği tarihte başlar. Bu durumda bulunan personel, çalıştığı birim tarafından tarih belirlenerek, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilir. Bu süre hiçbir halde 30 günü geçemez.

Süresinde göreve başlamama

MADDE 35

Belirlenen süreler içinde belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın göreve başlamayanların Banka ile ilişikleri kesilir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Ödüllendirme

Teşekkür

MADDE 36

Başarılı çalışmaları veya örnek davranışları görülenlere, birim yöneticisinin teklifi üzerine veya doğrudan Genel Müdür tarafından, teşekkür mektubu verilebilir. Bu durum ilgili personelin siciline işlenir.

Takdirname

MADDE 37

Görevlerinde olağanüstü gayret ve başarıları görülen personele atamaya yetkili makam tarafından takdirname verilebilir. Takdirnamede veriliş nedeni belirtilir ve ilgili personelin siciline işlenir.

Yükselmelerde takdirname dikkate alınır. Kıdemde ve öteki şartlarda eşitlik halinde takdirname üstünlük nedeni kabul edilir.

Emekliyse ayrılan personele, Banka'ya yapmış olduğu hizmetler karşılığında, hizmet plaketi ve armağanı verilir.

ONUNCU BÖLÜM

Personelin Hakları

İş güvencesi

MADDE 38

Bu Yönetmelikte öngörülen durumlar dışında, sözleşme dönemi içinde ya da sözleşme süresi sonunda, personelin sözleşmesine son verilemez.

Sosyal güvenlik

MADDE 39

Personel, sosyal güvenlik bakımından 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı sayılır.

Dernek kurma

MADDE 40

Personel, kanunların tanıdığı çerçeve dahilinde dernek kurabilir, kurulmuş derneklere üye olabilir.

Şikayet ve dilekler

MADDE 41

Personelin hiyerarşi içerisinde yetkili makamlara şikayet etme ve dilekde bulunma hakkı vardır. Şikayet ve dileklerin yazılı olması esastır.

ONBİRİNCİ BÖLÜM

Yasaklar

Siyasi faaliyet yasağı

MADDE 42

Personel, siyasi faaliyette bulunamaz ve siyasi partilere üye olamaz. Ancak, personelin genel ve yerel seçimlerde aday olabilmeleri ve seçilmeyenlerin durumu hakkında genel hükümler uygulanır.

Ticaret, başka iş ve hizmet yasağı

MADDE 43

Personel, başka bir kuruluşta görev alamaz, serbest meslek icra edemez, ticaretle uğraşamaz ve 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu'na göre tacir veya esnaf sayılmalarını gerektirecek faaliyette bulunamaz.

Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler, yasak kapsamı dışındadır:

a) Sermaye şirketlerine ortak olunması,

b) Esas görevlerin yapılmasına engel oluşturmayacağının Yönetim Kurulu'nca belirlenip karara bağlanması koşuluyla, her türlü eğitim ve öğretim faaliyetlerinde görev alınması,

c) Birden fazla olmamak üzere Banka iştiraklerinde, kanunla kurulmuş sosyal güvenlik kuruluşları veya sosyal, mesleki ve benzeri kuruluşlar ile Banka'nın ilişkide olduğu şirketlerin, gerektiğinde Yönetim Kurulu kararı ile yönetim ve denetim organlarında görev alınması,

d) Bilirkişilik ve hakemlik gibi kanunlardan doğan görevlerin yapılması,

e) Üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim kooperatifleri ile kanunla kurulmuş yardım sandıklarının yönetim ve denetim kurullarına üye olunması ve özel kanunlarda belirtilen görevlerin yapılması,

f) Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu hizmeti gören kuruluşların talepleri halinde Genel Müdürün onayıyla proje ve benzeri çalışmalarda görev alınması.

Eşleri, reşit olmayan veya mahcur olan çocukları, yasaklanan faaliyetlerde bulunanlar bu durumu 15 gün içinde Banka'ya bildirmekle yükümlüdürler.

Toplu eylem yasağı

MADDE 44

Personel toplu halde: görevden çekilemez, boykot yapamaz, sözlü veya yazılı müracaat ve şikayette, hizmetleri yavaşlatacak veya aksatacak eylem ve hareketlerde bulunamaz.

Hediye alma ve çıkar sağlama yasağı

MADDE 45

Personel, Banka'nın açtığı ihalelere dolaylı ve/veya dolaysız olarak katılamaz. Doğrudan veya aracı eliyle hediye isteyemez, görevleri sırasında olmasa dahi, çıkar sağlama amacıyla hediye kabul edemez, iş sahiplerinden borç para isteyemez, alamaz ve bunların kefaletini kabul edemez.

Personel, 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 50 nci maddesi hükmü hariç, Bankadan doğrudan veya dolaylı kredi alamaz.

Bu yasaklar personelin eş ve çocukları için de geçerlidir.

Sır açıklama yasağı

MADDE 46

Personel, yetkili makamların izni olmaksızın, konumu ve görevlerinden dolayı öğrenmiş olduğu, Banka'ya, Banka'nın müşterilerine ve ilişkili kuruluşlara ait sırları ve açığa vurulması sakıncalı bilgileri, ne şekilde olursa otsun açıklayamaz ve veremez.

Bankayla ilgili yayın ve açıklama yasağı

MADDE 47

Personel, Banka ile ilgili konularda, Genel Müdürün izni olmadıkça, basına, haber ajanslarına, radyo ve televizyon kuruluşlarına bilgi, haber ve demeç veremez.

ONİKİNCİ BÖLÜM

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Görevin yerine getirilmesi

MADDE 48

Personel görevini, kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve talimatlar çerçevesinde, haiz olduğu yetkileri kullanmak suretiyle, zamanında ve en iyi şekilde yerine getirmekle yükümlü olup, mevzuatta açıklık bulunmayan hallerde verilecek emre göre hareket eder.

Personel, görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden, yetkilerinin zamanında ve gereğince kullanılmasından bir üstüne karşı sorumludur.

Yöneticiler de, yönetimine verilmiş olan birimlerin düzenli işlemesinden, personelin çalışmasından, gerekli önlemlerin alınmasından ve işlerin zamanında ve gereği gibi sonuçlandırılmasından sorumludur.

Emirlerin yerine getirilmesi ve kanunsuz emir

MADDE 49

Personel, üstünün verdiği emri yerine getirmekle görevlidir.

Personel, aldığı emrin Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik ve genelge hükümlerine aykırı olduğuna inanırsa veya buna uymanın Banka için zararlı bulunduğunu görürse, bu emri yerine getirmeyerek durumu gerekçesiyle birlikte emri verene derhal bildirir. Üst direnerek, yazılı emir verirse personel emri yerine getirir. Bu takdirde sorumluluk, emri verene ait olur.

Ancak, konusu suç olan emri, personel hiçbir suretle yerine getiremez; getirirse, üstüne uyduğu gerekçesi ile sorumluluktan kurtulamaz.

Acele hallerde kamu düzeninin ve kamu güvenliğinin korunması için kanunla gösterilen istisnalar saklıdır.

Personel, üstünden aldığı emri, yanlış takdir ederek suç sayar ve emri yerine getirmez ise üst, işin başka bir görevli tarafından yapılmasını sağlar veya işi kendisi yapar ve derhal durumu Genel Müdürlük Makamına bildirir.

Banka yararını gözetme

MADDE 50

Personel, görevini yaparken gereken çaba ve basireti göstermek, karlılık ve verimlilik ilkelerini göz önünde bulundurmak, Banka yararlarını ön planda tutmakla yükümlü olup: kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, Banka usul ve mevzuatı ile görev ve yetki dışı davranışlardan, Banka'ya zarar verecek her türlü işlem ve eylemlerden kaçınmak zorundadır.

Devam zorunluluğu

MADDE 51

Personel, çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunur ve çalışmasının tümünü işine hasreder. Özürsüz veya izinsiz göreve gelmeyenlere Yönetmeliğin 71 inci maddesi hükümleri uygulanır.