Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Mülga veya iptal edilen kısımları gizle
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 23)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğünün, Anayasa ve 2954 sayılı Türkiye Radyo ve Televizyon Kanununda belirtilen esas ve ilkelere uygun kuruluş ve çalışma düzeninin oluşturulmasını ve görevlerinin sorumluluk, işbirliği ve hiyerarşik düzen içerisinde yerine getirilmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumunun kuruluşu ve organları ile bunların görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 11/11/1983 tarihli ve 2954 sayılı Kanunun 16 ve 62 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Birim: Kurumun hizmet ve görev alanlarına giren faaliyetlerini yürüten ana hizmet; istişari mahiyette yardımcı olan teknik, idari, hukuki ve mali konularda faaliyette bulunan danışma ve denetim ile bu birimlere yardımcı olan Kurumda zorunlu olarak yürütülmesi gereken idari, mali ve güvenlik gibi hizmetleri yerine getirmekle görevli yardımcı hizmet, taşra teşkilatı, haber büroları ve yurt dışı teşkilatı birimlerini,

b) Birim Amiri: Bu Yönetmelikte geçen hizmet birimlerinin ve Ankara Radyosu Müdürlüğünün en üst amirini,

c) Genel Müdür: Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürünü,

ç) Genel Müdürlük: Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğünü,

d) Kurum: Türkiye Radyo-Televizyon Kurumunu,

e) Yönetim Kurulu: Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Kurumun Teşkilatı, Organları ve Görevleri

Organlar

MADDE 5

(1) Kurumun, 2954 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi ile kurulan organları şunlardır:

a) Yönetim Kurulu,

b) Genel Müdürlük.

(2) Bu organlar, 2954 sayılı Kanunda belirtilen usul ve esaslara göre görev yaparlar.

Yönetim Kurulu

MADDE 6

(1) Yönetim Kurulu, Kurumun en yüksek karar ve yönetim organıdır. Yönetim Kurulu, 2954 sayılı Kanunun 11 inci maddesinde gösterilen esaslara göre kurulur ve aynı Kanunun 12 nci maddesi ile diğer ilgili maddelerinde belirtilen görevleri yapar.

Genel Müdürlük

MADDE 7

(1) Genel Müdürlük; Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcılarından meydana gelir. Kurum, Genel Müdür tarafından temsil olunur ve yönetilir.

Genel müdür yardımcıları

MADDE 8

(1) Kurumda, dört genel müdür yardımcısı görev yapar. Genel müdür yardımcıları Genel Müdüre karşı sorumludur. Genel müdür yardımcılarından birinin; elektronik, elektrik-elektronik, elektronik ve haberleşme, bilgisayar, telekomünikasyon mühendisliği veya radyo ve televizyon ile ilgili mühendislik dallarının birinden mezun olması zorunludur.

(2) Genel müdür yardımcılarının görev ve sorumlulukları şunlardır:

a) Kurumun temel görevini teşkil eden yayın hizmetini; ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak, işbirliği ve müşterek sorumluluk anlayışı içerisinde hareket ederek yerine getirmek,

b) Kurum hizmetlerinin bir bütün olarak gerçekleşmesi için kendilerine bağlı birimler ile diğer birimler arasında işbirliğini sağlamak,

c) Yönetim ve koordinasyonu kendilerine verilen birimlerin, işlem ve çalışmalarını gözetmek, denetlemek, bu birimlerin görevlerini mevzuata uygun olarak yerine getirmelerini sağlamak,

ç) Kendilerine tanınan sınırlar içerisinde yetkilerini Genel Müdüre karşı sorumlu olarak kullanmak.

Teşkilat

MADDE 9

(1) Kurum teşkilatı;

a) Merkez teşkilatı; ana hizmet, danışma ve denetim ile yardımcı hizmet birimlerinden,

b) Taşra teşkilatı; Genel Müdürlüğe bağlı müdürlükler ve haber bürolarından,

c) Yurt dışı teşkilatı; bürolardan,

ç) Yönetim Kurulu Bürosu Koordinatörlüğü, Televizyon Kanal Koordinatörlükleri, Yeni Medya Kanal Koordinatörlüğü, İç Yapımlar Koordinatörlüğü ile TRT Medya Eğitim Koordinatörlüğünden,

meydana gelir.

(2) Bu Yönetmelik ile Koordinatörlüklere verilen görevler, bağlandıkları birimlerin görevleri arasında nitelendirilir.

(3) Televizyon Kanal Koordinatörlüklerinin sayısı ve isimleri ile Koordinatörlüklerin kanal kimlikleri, çalışma usul ve esasları, kaldırılması, düzenlenmesi, yeni kurulumu ve üst birimlere olan bağlantıları Genel Müdürlüğün teklifi üzerine Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Ana Hizmet Birimleri ile Koordinatörlükler

Ana hizmet birimleri

MADDE 10

(1) Ana Hizmet Birimleri; Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı, Televizyon Dairesi Başkanlığı, Radyo Dairesi Başkanlığı, Dış Yayınlar Dairesi Başkanlığı, Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı, Müzik Dairesi Başkanlığı, Stüdyolar ve Program İletim Sistemleri Dairesi Başkanlığı, Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı, Arşiv Dairesi Başkanlığı ve Genel Sekreterlikten meydana gelir.

Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı

MADDE 11

(1) Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Radyo, televizyon ve diğer medya araçlarından yapılacak yayınlar için toplanacak haber ve spor bültenleri ile programlarını mevzuata uygun olarak hazırlamak veya hazırlatmak ve yayınlamak,

b) Haberlerin; toplanması, seçilmesi, yazılması, değerlendirilmesi, sıralanması ve yayınlanmasında, genel habercilik ilkelerine uygun şekilde tarafsızlık, doğruluk, çabukluk ve tazelik unsurlarını sağlayıcı her türlü tedbiri almak, haber kaynaklarının belirtilmesini sağlamak,

c) Haber ve spor ile ilgili istihbarat yapmak, toplanan bilgi ve belgeleri değerlendirmek, yayına hazırlamak, yayınlamak, arşivlenmesini sağlamak,

ç) Seçim ile ilgili konularda mevzuat ile verilen görevleri yapmak,

d) Haber bültenleri ve Başkanlığın sorumluluğuna verilen yayınları, kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydıyla denetlemek, gerçekleştirmek, bu çerçevede yetkilendirilecek personeli belirleyerek Genel Müdürün onayına sunmak,

e) Haber ve spor ile ilgili konularda Kurum adına sözleşmelerin yapılması, yenilenmesi, değiştirilmesi ve feshedilmesi hususlarını Genel Müdürlüğe teklif etmek, sözleşmeleri uygulamak,

f) Yetkili birim aracılığı ile yabancı radyo ve televizyon kurumları ile haber, haber programı ve personel mübadelesi konularında temaslar yapmak, sağlanan imkânlardan hizmetin ve kurum mevzuatının öngördüğü esaslar içerisinde personelin yararlanması amacıyla tedbirler almak, yurt dışındaki uluslararası yayın kuruluşları ile periyodik haber ve görüntü alışverişi düzenlemek, bu konudaki ilişkileri yürütmek,

g) Ulusal ve bölgesel radyo kanallarında yer alacak haber bültenlerinin hazırlanması ve TBMM çalışmalarıyla ilgili yapımların gerçekleştirilmesinde Radyo Dairesi Başkanlığıyla işbirliği yapmak.

ğ) Yerli veya yabancı yapım ve/veya yayın kuruluşlarıyla ortaklaşa haber ve spora ilişkin program, belgeseller yapmak, yaptırmak, satın almak.

Televizyon Dairesi Başkanlığı

MADDE 12

(1) Televizyon Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Koordinatörlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

b) Kurumun televizyon program yapımı ve yayınına ilişkin hizmetlerinin mevzuata uygun olarak yürütülmesini gözetmek,

c) Hedef kitlenin yayın akışına, program içerik ve biçimine yönelik ilgi, ihtiyaç ve tercihlerini tespit etmek üzere program araştırmaları yapmak veya yaptırmak, izlenme oranlarının takibini ve analizini yapmak,

ç) Yurt içi ve yurt dışındaki kuruluşlarla ortaklaşa ve karşılıklı yardımlaşma yoluyla gerçekleştirilecek televizyon program ve film yapımı ile ilgili sözleşme işlemlerini yürütmek,

d) Program ve hizmetleri bir bütün olarak ya da paket halinde tanıtmak, pazarlamak ve geliştirmek, bu suretle; yurtdışına ve yurtiçindeki televizyon kuruluşlarına ve mobil/internet üzerinden ulusal/uluslararası televizyon yayını yapan kuruluşlara satışı, kiralanması, değişimi ve buna benzer faaliyetleri yürütmek; gerektiğinde ilgili birimler ile işbirliği içinde bu faaliyetlere ilişkin organizasyonlara katılmak,

e) Kurumun ihtiyacı olan dış kaynaklı program, film, dizi ve benzeri yayın materyalini, ilgili birimlerle işbirliği içinde temin etmek,

f) Televizyon ile ilgili yeni medya hizmetlerinin, ilgili birimlerle koordineli olarak yürütülmesini sağlamak,

g) Tanıtım faaliyetlerini koordine etmek ve gerçekleştirmek.

ğ) Kurum içinden ve/veya Kurum dışından gelen program önerilerini değerlendirmek ve/veya yönlendirmek,

h) Kurum dışı yapımcılarla sözleşme düzenlemek ve buna ilişkin çalışmaları yürütmek,

ı) Başkanlıkça yapımına karar verilen Kurum içi yapımları, yapım sürecinin başlaması için ilgili birime iletmek.

i) Kurumun tüm yayınlarına yönelik yeni medya hizmetlerini sağlamak, sayısal ortama özgü içerik ve yapımlar gerçekleştirmek, bu içeriklerin yönetim sistemlerini temin etmek, geliştirmek, yönetmek; her türlü sosyal medya ve yeni medya yayıncılığı yapmak,

j) Yeni medya yayınlarını gerçekleştirmek ve depolamak için gereken yazılım, donanım, barındırma, İçerik Dağıtım Ağı gibi hizmetlerini temin etmek, işletmek,

k) Yeni medya yayınlarının gerçekleşebilmesi için gereken sayısal ortamların tasarım ve yazılımlarını geliştirmek, yapmak, yaptırmak; bu yayınların iletimini ve güvenliğini sağlamak,

l) Yeni medyadaki gelişmeleri takip ederek Kurum hizmetlerinde kullanımını temin etmek, yaygınlaştırmak ve bu amaçla eğitim verilmesini sağlamak,

m) Son kullanıcıya yönelik yapım ve yayın süreçleri için farklı medyaları destekleyecek yeni medya ve sosyal medya mecralarına ilişkin Kurumsal İçerik Yönetim Sistemi yazılımını geliştirmek, yeni medya araçları üzerinden yapılan her türlü yayın ve programlar ile gerektiğinde sosyal medya kapsamında da kullanılmak üzere hizmet aboneliği, tanıtım faaliyetleri ve benzeri hizmet alımları ile akıllı telefon, akıllı televizyon, tablet gibi internet yayıncılığı ile ilgili Yeni Medya Kanal Koordinatörlüğünün ihtiyacı olan cihaz, hizmet ve yazılım alımlarını gerçekleştirmek; dijital dergi uygulamaları yayınlamak ve/veya yayınlanmasını sağlamak ve dijital reklam, sosyal medya ve dijital içerik yönetimlerini temin etmek ve işletmek.

n) Kurum personelinin, bağlı kanallar ile ilgili olarak yurt dışına görevli gönderilmesine ilişkin yazıları hazırlamak ve takip etmek,

o) Bağlı kanallar ile ilgili yurt dışında kurulan çalışma ofislerinin kurumsal yazışmalarını yürütmek,

ö) Doğrudan yayın ve yapımda kullanılacak, yurt içi ve yurt dışı yayınların yerine getirilebilmesi için gerekli olan yazılım, donanım, teçhizat, mal ve hizmet alımını ve/veya kiralanmasını ilgili mevzuat uyarınca gerçekleştirmek, planlamasını yapmak, ilgili birimle koordineli olarak cihazlar ile ilgili eğitimler vermek,

p) Doğrudan yayın ve yapımda kullanılacak her türlü aktif, pasif ağ ve bilişim cihazlarını; dönüştürücüleri, yazılım ve uygulamaları, DNS, FTP, SFTP ve IP tahsisi gibi alımları ilgili mevzuat uyarınca gerçekleştirmek, yapmak, yaptırmak, kiralamak, işletmek veya işletilmesini sağlamak,

r) Sayısal yayınlarla ilgili iletim sistemlerindeki teknik gelişmeleri izlemek, teknoloji geliştirmek, teknik etütler yapmak, plan ve projeleri hazırlamak, bu konularda Kurum tarafından uygulanacak standart ve esasları belirlemek,

s) Kurumun sosyal medya stratejisini hazırlamak, uygulamak, uygulamasını takip etmek,

ş) Yayın ve yapımda kullanılacak internet ve intranet erişimi data hattı, kurulumu, kiralanması ve bakımı gibi gerekli her türlü mal ve hizmet alımını ilgili mevzuat uyarınca gerçekleştirmek,

t) Yayın ve yapımda kullanılacak bilgi ve iletişim ağ güvenliğini sağlamak, güvenlik tedbirleri oluşturmak, siber saldırılara karşı gerekli önlemleri almak.

(2) Birinci fıkranın (ö), (p), (r), (s), (ş) ve (t) bentlerindeki mal ve hizmet alımlarının doğrudan yayın ve yapımla ilgisi Televizyon Dairesi Başkanlığınca belirlenir.

Radyo Dairesi Başkanlığı

MADDE 13

(1) Radyo Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Radyo programlarının yapımı ve yayınına ilişkin hizmetlerin mevzuata uygun olarak ilgili birimlerle koordinasyon içinde yürütülmesini sağlamak,

b) Her türlü radyo programının kanal kimliklerine göre biçim ve içerik planlamasını yapmak, bu doğrultuda detaylı program siparişleri hazırlamak ve ilgili birimlere duyurmak, Kurum içi ve Kurum dışından gelecek program tekliflerini değerlendirmek, prototiplerini hazırlamak,

c) Radyo programlarının yıllık yapım uygulama talimatını hazırlamak, Genel Müdürlüğün onayını aldıktan sonra yapılması kararlaştırılan programların Kurum içi veya Kurum dışı kaynaklardan yapımının gerçekleştirilmesini sağlamak,

ç) Yeni medya uygulamalarını radyo yayın alanlarına taşımak, internet yayıncılığı ve mobil medya hizmetleri alanında politika üretmek, yayınlar yapmak,

d) Ulusal ve bölgesel kanallarda yer alacak haber bültenlerinin hazırlanması ile TBMM çalışmalarıyla ilgili yapımlar için Haber Dairesi Başkanlığıyla işbirliği yapmak, bunların kanal kimliklerine uygun şekilde tespit edilecek planlar çerçevesinde yayınlanmasını sağlamak,

e) Reklam yayın planlamasını, kanal kimliklerine uygun olarak ve Reklam-Tasarım-Tanıtım Dairesi Başkanlığı ile koordinasyon sağlayarak yapmak veya yaptırmak,

f) Görev ve sorumluluk alanıyla ilgili olarak, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası yayın kuruluşları ve yabancı yayın kurumlarıyla ilişkileri, ilgili birimlerle koordinasyonu sağlayarak düzenlemek, ortak projeler oluşturmak,

g) Radyo kanalları ve programlarıyla ilgili güncel tanıtım faaliyetlerini ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek.

Dış Yayınlar Dairesi Başkanlığı

MADDE 14

(1) Dış Yayınlar Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Radyo ve diğer medya araçları aracılığı ile Türkiye’nin görüşlerini yansıtmak ve tanıtımını yapmak üzere yurt dışına yönelik Türkçe ve değişik dil ve lehçelerde yayın gerçekleştirmek,

b) Yurt dışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, soydaşları ve akraba toplulukları ile Türkiye Türkçesi konuşanların, Türkiye ve Türk Kültürü ile bağlarının devamını sağlayıcı ve pekiştirici yayınlar yapmak,

c) Yurt dışındaki radyo ve televizyon kuruluşlarından gelecek haber, program ve müzik taleplerini karşılamak, yayın ortaklıkları oluşturmak,

ç) Dış ilişkiler ile ilgili yayınların planlanmasında Dışişleri Bakanlığı tarafından bildirilecek Esaslara uyumu sağlamak.

Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı

MADDE 15

(1) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun, Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi ve uluslararası kuruluşlar, uluslararası yayın kuruluşları ve yabancı radyo-televizyon kuruluşları ile ilişkilerini düzenlemek ve yürütmek,

b) Uluslararası kuruluşlar veya uluslararası yayın kuruluşlarından, yabancı radyo-televizyon kuruluşları ile şirketler ve kişilerden gelen yazı ve dokümanları ilgili birimlere iletmek, sonuçlarını takip etmek, bu doküman ve yazılardan kendi görev alanına giren işlemleri yapmak,

c) Uluslararası kuruluşların veya yabancı radyo-televizyon kuruluşlarının statüleri ile mesleki eğitim konularındaki yayınlarından ve bu kuruluşlardan gelen dokümanlar ile yazılardan gerekli olanları Türkçeye ve hazırlanan cevapları yabancı dile çevirmek,

ç) Kurumun yurt dışından gelen misafir ve ziyaretçilerini ağırlamak, bu amaçla Genel Müdürlük tarafından verilecek talimatlar uyarınca düzenlemeler yapmak,

d) Yabancı dilde yayın yapan televizyon kanalları personelinin yurt dışına görevlendirilmesine ilişkin iş ve işlemlerin söz konusu kanalların bağlı olduğu daire başkanlığınca yürütülmesi kaydıyla Genel Müdürlük tarafından belirlenecek esaslar kapsamında Kurumun diğer personelinin yurt dışına görevli gönderilmesine ilişkin yazıları hazırlamak ve takip etmek,

e) Genel Müdürlük tarafından uygun görülen uluslararası organizasyonları ilgili birimlerle koordineli şekilde yürütmek,

f) Yabancı dilde yayın yapan televizyon kanallarının yurt dışı ofisleriyle ilgili yazışmaları söz konusu kanalların bağlı olduğu daire başkanlığınca yürütülmesi kaydıyla yurt dışı büroları ile ilgili diğer kurumsal yazışmaları yürütmek,

Müzik Dairesi Başkanlığı

MADDE 16

(1) Müzik Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun müzik yayınlarının genel hedef ve esaslarını tespit etmek, müzik programlarının repertuar ve tür açısından genel planlamasını yapmak, uygulamayı denetlemek ve değerlendirmek, gerektiğinde, ulusal ve uluslararası bazı program ve projelerin gerçekleştirilmesini koordine etmek,

b) Müzik yayınları ve programları ile ilgili olarak, genel yayın planının ve yapım uygulama talimatlarının hazırlanması ve yayın birimleri tarafından yapımı önerilen müzik programlarının yayın dönemi öncesi değerlendirilmesi konusunda Radyo ve Televizyon Dairesi Başkanlıklarının yapacakları koordinasyon toplantılarında yer almak,

c) Radyo ve televizyon yayınlarında yer verilecek Kurum içi veya Kurum dışı sanatçılar, topluluklar ve bunların denetimleri ile ilgili koordinasyonu sağlamak,

ç) Müzik programlarının üretimlerinde yer verilecek müzik aleti tür ve sayısını programların özelliklerine göre tespit etmek, radyo ve televizyonda bu konuda uygulama birliği sağlamak, Kurum birimlerinde sürekli olarak görev yapan çeşitli müzik topluluklarının kadrolarını, bu esaslar çerçevesinde ilgili birimlerle işbirliği halinde düzenlemek,

d) Radyolarda ve stüdyo dışında yapılacak, salt müzik üretimlerinin ve konserlerin kaliteli ve düzenli bir şekilde yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak, koordinasyonu sağlamak ve üretim ve icraya dönük çalışmalar konusunda yayın birimlerinden talepte bulunmak,

e) Radyo ve televizyon yayınlarına, müzik üretimi sağlamak açısından, Kurum içi ve Kurum dışı sanatçı, topluluk ve kuruluşlarla temas etmek, uygun görülecek müzik icralarının ses ve görüntü kayıtlarının gerçekleştirilmesi ve yayınlanması için ilgili birimlerle işbirliği yaparak koordinasyonu sağlamak,

f) Yayınlarda kullanmak ve gelecek kuşaklara aktarmak açısından, nitelikli müzik icralarını ve dokümanlarını saklamak, Kurum arşivine göndermek; bunların içerisinden uygun görülenlerden veya yeni üretimlerden derlenecek müzik materyallerini kültür hayatına kazandırmak,

g) İstisna sözleşmeleri ve telif hakları kayıt işlemlerini gerçekleştirmek ve bu konuda uygulama birliğini sağlamak, meslek birlikleri ve hak sahipleri ile telif hakkına ilişkin sözleşme ve ödemeler hakkında gerekli işlemleri yapmak.

Stüdyolar ve Program İletim Sistemleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 17

(1) Stüdyolar ve Program İletim Sistemleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Radyo ve televizyon yayınlarında tespit edilen güçlük, aksaklık ve tıkanıklıkları Kurumun diğer birimlerinden elde edeceği bilgiler çerçevesinde değerlendirmek, bunları giderici tedbirleri Genel Müdürlüğe sunmak,

b) Prodüksiyon kaynaklarının ve hizmetlerinin verimli işletilmesi için uygulamayı da izleyerek araştırmalarda bulunmak, istatistikî verileri toplayıp değerlendirmek, Genel Müdürlüğe işletme standartlarını ve kaynak kullanım verimliliğini geliştirici öneriler sunmak,

c) Gerektiğinde yapım, yayın, iletim ve bunlara ait enerji sistemlerine dahil tesislerin kaliteli ve verimli bir şekilde çalışma ve işletilmesini sağlamak amacıyla ihtiyaç duyulan tedbirleri almak ve uygulanmasını sağlamak,

ç) Naklen yayın araçları, up-link araçları, uydu yer istasyonları, program iletim sistemlerine ait teçhizat ve tesisatın kaliteli ve verimli bir şekilde çalışmasını ve işletilmesini sağlayacak esasları uygulamayı da izleyip hazırlayarak Genel Müdürlüğe sunmak,

d) Radyo ve televizyon yayınlarının stüdyo çıkışından itibaren halka yayınlanmasına kadar kullanılan sistemler hakkında bilgi edinmek, Kurum yayınlarının yurt içi ve yurtdışında izleyiciye ulaşımı konusunda araştırma yaparak Genel Müdürlüğe sunmak,

e) Kurumun radyo ve televizyon yayınlarının yurt içi ve yurt dışında her türlü iletim ortamları kullanılarak izleyiciye ulaştırılması için gerekli planlama, koordinasyon, anlaşma ve kiralamaları yapmak,

f) Yapım, yayın, iletim, araştırma geliştirme ve bunlara ait enerji sistemleri için ihtiyaç duyulan her türlü teçhizat, yedek ve sarf malzemelerinin alımını yapmak,

g) Yurt içi ve yurt dışı radyo, televizyon, haber yapım ve yayın hizmetleri için görev alanına giren prodüksiyon hizmetinin kaliteli, verimli, düzenli ve estetik olarak yapılmasını teminen uhdesindeki prodüksiyon kaynaklarının planlamasını yapmak ve ilgili işletmeler arasında gerekli koordinasyonu sağlamak,

ğ) Ana kumanda, uydu yer istasyonu, Eurovision Merkezi, devamlılık stüdyoları ve yurt içi ve yurt dışı program iletim sistemlerinin işletme ve bakımı ile naklen yayın araçları, uplink araçları ve program yayın stüdyolarının projelendirilmesi, imalatı, montesi, monte edilen parçaların ayrılması, ihale edilmesi, yaptırılması, kabulü ve işletilmesine hazır hale getirilmesini ilgili mevzuat uyarınca yapmak,

h) Yayıncılık sektöründeki gelişmeleri izleyerek, bu konularda Ar-ge çalışmaları yapmak,

ı) Yurt içi ve yurt dışında, yapım, yayın ve iletim sistemleri ile bunlara ait enerji sistemleri tesislerini planlamak, standartlarını belirlemek, projelerini hazırlamak, kurmak, kurulmasını sağlamak, mevcut yapım, yayın ve iletim sistemleri ile bunlara ait enerji sistemleri tesislerini genişletmek ve geliştirmek,

i) Radyo-televizyon yapım ve yayın stüdyoları, naklen yayın araçları, uydu yer istasyonları, up-link iletim sistemleri ve karasal program iletim sistemleri gibi yapım, yayın ve iletim sistemleriyle (karasal verici tesisleri hariç) ilgili teknik gelişmeleri izlemek, teknoloji geliştirmek, teknik etütler yapmak, plan ve projeleri hazırlamak, bu konularda Kurum tarafından uygulanacak standart ve esasları tespit etmek, ilgili hususlarda İç Yapımlar Koordinatörlüğü ile koordineli şekilde çalışmak,

j) Yurt içi ve yurt dışında, yeni kurulan stüdyolar ile yeniden projelendirilen mevcut stüdyoların dekorlarının planlama ve kurulumu ile Kurum imkanlarıyla karşılanamayan stüdyo taleplerinin kiralama yoluyla karşılanmasını sağlamak,

k) Naklen yayınlarla ilgili yurt içi ve yurt dışı her türlü ihtiyacın, ilgili birimlerle koordine ederek, karşılanmasını sağlamak,

l) İşletmelerde kaynakların verimli kullanılmasını ve ihtiyaç halinde birimler arası kaynak aktarımını koordine etmek, görev alanına giren konularda planlama ve kiralama hizmetlerini yapmak,

m) Sabit ve mobil yapım ve yayın ve iletim sistemleri ile bunlara ait enerji sistemlerine ait tesislerin ölçü, ayar ve bakım esasları ve standartlarına uygun olarak kaliteli ve verimli bir şekilde çalışmasını ve işletilmesini sağlamak.

Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 18

(1) Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Radyo ve televizyon yayın sistemleri üzerinde araştırmalar yapmak, güncel teknolojileri takip etmek, yeni yayın teknolojileriyle deneme yayınları yapmak, Kurumun bu alanda yatırım ve teknoloji değişimine esas olacak politikalarının belirlenmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

b) Radyo ve televizyon yayın teknolojileri alanında yeni düzenlemelere ve standartların belirlenmesine yönelik çalışmalara Kurum adına katılmak, katkıda bulunmak; sanayi kuruluşları ile işbirliği yapmak,

c) Radyo, televizyon ve telekomünikasyon tesislerinde kullanılan frekansları tescil ettirmek, düzenleme yetkisine sahip kuruluşlar tarafından yapılan frekans planlama ve koordinasyon çalışmalarına katılmak,

ç) Radyo ve televizyon yayın şebekesini planlamak, tesislerin plan ve projelerini hazırlamak, verici istasyonları, verici ve anten teçhizatı, tesisat ve malzemesi ile ilgili teknik etütler yapmak, bunların kurulmasını sağlamak, Kurumun kısa ve uzun vadeli ihtiyaçlarını belirlemek,

d) Radyo ve televizyon istasyonları, verici ve anten teçhizatı, tesisat ve malzemesi ve propagasyonla ilgili olarak Kurumca uygulanabilecek standart ve esasları belirlemek,

e) Verici istasyon ve tesislerindeki teçhizat ve tesisatın işletme, ölçü ayar ve bakım esaslarını tespit etmek ve bunların uygulanmasını sağlamak, sistematik kontrollerini yapmak,

f) Radyo ve televizyon yayınlarının teknik kalitesinin, kapsama bölgelerinin ve enterferansların belirlenmesi için saha ölçümleri yapmak, yapılan ölçümlere göre gerekiyorsa verici gücü ve anten sistemi ile ilgili yeni düzenlemeler yapmak, enterferansların önlenmesi için gerekli girişimlerde bulunmak,

g) Kurumun radyo ve televizyon istasyonları ile enerji tesislerinin ihtiyacı olan malzemenin stok seviyelerini de takip ve kontrol ederek alımı için girişimde bulunmak,

ğ) Verici istasyonlarına ait her türlü bina, tesis ve teçhizatın kiraya verilmesi ya da kiralanması şartlarını belirlemek, buna ait protokol ve sözleşmeleri tanzim etmek, bunların uygulanmasını takip etmek,

h) TRT Müdürlüklerinin sorumluluk alanı dışında kalan yerlerdeki verici tesislerini işletmek ve buna ilişkin hizmetleri yürütmek.

ı) Merkez hizmet yerleşkesi dışında kalan ve Başkanlığın görev alanına giren yerlerdeki koruma ve güvenlik hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek.

Arşiv Dairesi Başkanlığı

MADDE 19

(1) Arşiv Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun yapım yayın sürecinde üretilen her türlü görsel ve işitsel yayın materyalinden ilgili mevzuat çerçevesinde uygun görülenlerin, yeterli ayrıntıda içerik çözümlemesini de yaparak arşivlenmesini, korunmasını, saklanmasını, tekrar kullanılmasını ve güvenliğini sağlamak,

b) Kurum yayın arşivlerinin kontrolünü yapmak, kullanım dışı kalan arşiv materyalini yeni kayıt ortamlarına aktarmak üzere ilgili birimlerle işbirliği yaparak yayına uygun hale getirmek, arşivlenmesine gerek olmayan veya zaman içerisinde arşiv niteliğini kaybeden materyali tespit etmek ve ilgili mevzuat çerçevesinde imha edilmesini sağlamak,

c) Kurum içi ve dışındaki kullanıcılara yönelik arşivlerin kullanımına ilişkin hizmetleri geliştirmek, uygulamak, koordinasyonu sağlamak,

ç) Yurt içi ve dışındaki yayın kurum ve kuruluşlarının arşivleriyle, Kurum yayın arşivlerinin internet dahil medya ortamlarında değişimi, araştırma, sorgulama ve izleme yapılabilmesini temin etmek için gerekli işbirliklerini geliştirmek ve gerçekleştirmek,

d) Kurum yayın arşivlerini tanıtacak, pazarlayacak ve geliştirecek faaliyetler yürütmek, televizyon kuruluşları ve mobil/internet üzerinden ulusal/uluslararası televizyon yayını yapan kuruluşların bir bütün şeklindeki program talepleri hariç olmak üzere diğer kurum-kuruluş-özel sektör veya kişisel bütün arşiv materyali taleplerini, ilgili mevzuat çerçevesinde kiralanmasını, satışa sunulmasını sağlamak, telif hakları konusunda ilgili birimlerle işbirliği yapmak. Ayrıca, tüm kurum-kuruluş-özel sektör veya kişisel arşivleme amaçlı gelen arşiv klip talepleri ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

Genel Sekreterlik

MADDE 19/A

(1) Genel Sekreterliğin görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürün emir ve kararları ile ilgili genelge ve duyuruları hazırlamak, diğer birimler tarafından hazırlanacak genelgelerin mevzuata uygun olarak dağıtımını sağlamak.

b) Genel Müdür tarafından görülmesi gereken evrak ve her çeşit dokümanı sunmak, genel evrak ve Kurumsal arşiv işlerini düzenlemek ve yürütmek.

c) Kurum Kanununda belirtilen görevler çerçevesinde; ihtiyaç duyulan alanlarda yurt içinde ve yurt dışında araştırma yapmak/yaptırmak, istatistiki veriler çıkarmak ve ilgili birimlere ulaştırmak.

ç) Genel Müdürlük tarafından uygun görülen ulusal ve uluslararası organizasyonları ve bunlarla ilgili yapım ve yayınları ilgili birimlerle koordineli şekilde yürütmek.

d) Kurumsal tanıtım kapsamında; TRT Yayıncılık Tarihi Müzesini işletmek dergi yayınlanması, Aktif Hat, bilgi edinme gibi hizmetleri yürütmek, flama, broşür, hediyelik eşya ve benzerlerini hazırlamak.

e) Kurum faaliyet raporlarını, ilgili birimlerden sağlanacak bilgilere göre hazırlamak.

f) Kurumsal tanıtım ve bilgilendirme sayfaları ile Kurum içi İntraneti yönetmek.

g) Sosyal medyada TRT’nin Kurumsal hesaplarını yönetmek veya yönetilmesini sağlamak, ayrıca ihtiyaç halinde diğer sosyal medya platformlarında hesap açmak, yönetmek veya yönetilmesini sağlamak.

ğ) Kurumsal ve/veya kurumun hizmetleriyle ilgili kamuoyu oluşturularak bilinirlik ve tanınırlığı sağlamak veya artırmak, bu konuda kamuoyunun beklentileri de dikkate alınarak kurumsal strateji oluşturmak için gerekli çalışmaları yapmak.

h) İnternet ve sosyal medya mecralarındaki kurumla ilgili paylaşımları anlık takip etmek ve/veya takip edilmesini sağlamak, gerektiğinde raporlamak, analiz etmek, riskli durumlar için çalışma yaparak gerekli işlemleri yürütmek.

ı) İhtiyaç duyulduğunda basın açıklaması, sosyal medya bilgilendirmesi, basın duyurusu, tekzip, basın bülteni hazırlamak ve bunların iletimini ve/veya duyurulmasını sağlamak veya sağlanmasına yardımcı olmak.

i) Kurumsal ve/veya televizyon kanalları için ilgili birimlerle koordineli olarak dijital dergi yayınlamak ve/veya yayınlanmasına yardımcı olmak.

j) Lisanslı ürün yönetimi ve sponsorluk gibi faaliyetleri yönetmek ve koordine etmek.

k) Marka yönetimi ve kurumsal tanıtım ile ilgili her türlü radyo ve televizyon yayınlarını hazırlamak.

l) Kurumun radyo, televizyon ve basılı alanlardaki görsel bütünlüğünü sağlamak, kanallar arasındaki süreçleri ve standartları belirlemek ve bu süreçleri yönetmek.

m) Kurum içi ve kurum dışı tüm paydaşlarla belirlenen strateji çerçevesinde sağlıklı iletişimi sağlamak.

Kanal Koordinatörlüğü

MADDE 20

(1) Kanal Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır;

a) Kanal kimliğinin belirlenmesine yönelik çalışmalar için önerilerde bulunmak,

b) Hedef kitlenin yayın akışına, program içerik ve formatlarına yönelik, ilgi, ihtiyaç ve tercihlerini saptamak üzere kamuoyu ve program araştırmaları yaptırmak, izlenme oranlarının takibini ve analizini sağlamak,

c) Kurumun genel yayın ilkelerini, kanal kimliğini, kamu yayıncılığının gereklerini, diğer kanalların yayın kalıplarını, izleyici analizlerini ve kanal için tahsis edilen bütçeyi dikkate alarak yayın kalıplarını hazırlamak,

ç) Yayın akış planlarına uygun detaylı program siparişlerini ve/veya talimatları hazırlayarak yapımcılara iletmek,

d) Kurum içinden ve/veya dışından Kanal için gelen program önerilerini değerlendirmek,

e) Yapımına karar verilen Kurum içi önerilerden uygun görülenlerin yapımına başlanması için yapımcı birime, ödenek tahsisi için ise ilgili muhasebe birimine bildirimde bulunmak,

f) Yapımına karar verilen Kurum dışı öneriler için yapımcılarla sözleşme yapmak veya yapılmasına yönelik çalışmaları yürütmek,

g) Yapımına karar verilen Kurum içi ve Kurum dışı program önerilerini, yapımın gerek görülen her aşamasında, siparişe uygunluk açısından kontrol etmek, yapımcılar tarafından teslim edilen yayın materyalinin kabulünü yapmak,

ğ) Gerekli medya araçlarını kullanarak tanıtım faaliyetlerini planlamak, gerçekleştirmek ve değerlendirmek,

h) Yayın akışının devamlılığını, takibini ve değerlendirilmesini sağlamak,

ı) İlgili birim ile koordinasyon sağlayarak, programların izlenme başarısını takip etmek,

i) Kanala tahsis edilen bütçenin etkin ve verimli şekilde kullanılmasını sağlamak.

j) Bağlı olduğu birimin en üst amiri tarafından verilecek benzeri görevleri yerine getirmek.

İç Yapımlar Koordinatörlüğü

Değişik kenar başlığı: Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (R.G.-15/07/2015/29417) m.3

MADDE 21

(1) İç Yapımlar Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:

a) Program siparişleri üzerine hazırlanacak önerileri veya bünyesindeki yapımcıların özgün önerilerini koordine ederek ilgili birime bildirmek,

b) Yapılmasına karar verilen program önerilerinin; siparişe, iş takvimine ve bütçesine uygun olarak gerçekleşmesini, denetiminin yapılarak yayına hazır halde ilgili birime teslim edilmesini sağlamak,

c) Yapımlar için birimlerce aktarılacak ödeneklerin uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak, harcamaların ödeneğe ve mevzuata uygunluğunu gözetmek,

ç) Yayında kullanılmayan her türlü yapım malzemesinin değerlendirilmek üzere arşive ulaştırılmasını sağlamak,

d) Yapım ve yayın hizmetlerinde, öncelikle Kurum kaynaklarından yararlanmak, Kurum kaynaklarının yeterli ve/veya ekonomik olmaması halinde, program bazlı kullanılmak üzere her türlü mal ve istihdam niteliğine dönüşmeyecek hizmet alımlarını yapmak,

e) Görev alanına giren hususlarda, yurt içi ve yurt dışı yapım ve yayın hizmetlerinin gerektirdiği prodüksiyon hizmetinin kaliteli, verimli, düzenli ve estetik olarak yapılması için gerekli koordinasyonu sağlamak,

f) Bu hizmetlerde öncelikle Kurum kaynaklarından yararlanılmasını, gerektiği hallerde Kurum dışından kiralama ve/veya satın alma yolu ile temin edilmesi veya Kurum dışına ücreti karşılığı hizmet, araç, gereç ve eleman temin edilmesini sağlamak,

g) Görev alanı içinde olan prodüksiyon kaynağı taleplerinin planlamasını yapmak,

ğ) Yapım ve yayın kaynakları ile ilgili teçhizat, malzeme ve hizmet ihtiyaçlarını toplamak, yetkisi dâhilinde olanları temin etmek; diğerlerinin temini hususunda ilgili birimlere teklifte bulunmak,

h) Bağlı olduğu birimin en üst amiri tarafından verilecek benzeri görevleri yerine getirmek.

ı) Naklen yayın araçları, uplink araçları, program yayın stüdyolarının planlamasını ve yayına yönelik işletmesini yapmak,

i) Naklen yayınlarla ilgili yurt içi ve yurt dışı her türlü ihtiyacı, ilgili birimlerle koordine ederek karşılanmasını sağlamak.

Prodüksiyon Kaynakları Koordinatörlüğü

MADDE 22

(1) Prodüksiyon Kaynakları Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır;

a) Yurt içi ve yurt dışı radyo, televizyon, haber yapım ve yayın hizmetleri için gereken her türlü prodüksiyon hizmetinin kaliteli, verimli, düzenli ve estetik olarak yapılması için bağlı işletmeler arasında gerekli koordinasyonu sağlamak,

b) Bu hizmetlerde öncelikle Kurum kaynaklarından yararlanılmasını, gerektiği hallerde Kurum dışından kiralama ve/veya satın alma yolu ile temin edilmesi veya Kurum dışına ücreti karşılığı hizmet, araç, gereç ve eleman temin edilmesini sağlamak,

c) Yapım ve yayın kaynaklarından gelen prodüksiyon kaynağı taleplerinin planlamasını yapmak,

ç) Yapım ve yayın kaynakları ile ilgili teçhizat, malzeme ve hizmet ihtiyaçlarını toplamak, temini hususunda ilgili birimlere teklifte bulunmak,

d) Naklen yayınlarla ilgili yurt içi ve yurt dışı her türlü ihtiyacın ilgili birimlerle koordine ederek gerçekleşmesini sağlamak,

e) İşletmelerde kaynakların verimli kullanılmasını ve ihtiyaç halinde birimler arası kaynak aktarımını koordine etmek, planlama ve kiralama hizmetlerini yapmak,

f) Naklen yayın araçları, up-link araçları, program iletim sistemlerine ait teçhizat ve tesisatın kaliteli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak,

g) Kurumun standartları veya Kurumun üyesi olduğu uluslararası yayın birliklerinin teknik kuralları dikkate alınarak, yapım ve yayınların yurt içine ve yurt dışına iletimi için ihtiyaç duyulan ana kumanda, devamlılık merkezleri, Eurovision Merkezi, diğer sistem ve devreleri tespit etmek ve işletmek,

h) Yapım, yayın ve iletim sistemlerine ait tesislerin ölçü, ayar ve bakım esasları ve standartlarına uygun olarak kaliteli ve verimli bir şekilde çalışmasını ve işletilmesini sağlamak.

ı) Bağlı olduğu birimin en üst amiri tarafından verilecek benzeri görevleri yerine getirmek.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Danışma ve Denetim Birimleri

Danışma ve denetim birimleri

MADDE 23

(1) Danışma ve Denetim Birimleri; Hukuk Müşavirliği, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Yayın Denetleme ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı ile Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığından meydana gelir.

Hukuk Müşavirliği

MADDE 24

(1) Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır;

a) Kurum leh veya aleyhine açılan dava ve icra takipleri ile anlaşmazlıkları yargı organları önünde takip etmek ve sonuçlandırmak,

b) Resen veya birimlerin istemi üzerine, Genel Müdür tarafından sorulan hukuki konular hakkında, istişari mahiyette görüş bildirmek,

c) Kurumun taraf olacağı sözleşmelerin esaslarını tespit etmek; yayın hizmetleri, istihdam ve fikir haklarını kapsayan tip sözleşmelerin hazırlanmasına yardımcı olmak; birimler tarafından hazırlanacak genelge, sözleşme, protokol, ibraname ve benzeri taslakları inceleyerek görüş bildirmek,

ç) Mevzuatta aranan veya Genel Müdür tarafından öngörülen hallerde komisyonlara, görüşme ve toplantılara katılmak,

d) Uluslararası kuruluşların hukukî faaliyetlerini takip etmek, fikir hakları ile ilgili çalışmalar yapmak, sonuçlarını Genel Müdürlüğe bildirmek, fikri haklara ilişkin yayın konularında ilgili ünitelerle işbirliği yapmak,

e) Kanun, tüzük ve yönetmelik gibi mevzuat taslaklarını inceleyerek görüş bildirmek veya bunların hazırlık çalışmalarına katılmak.

Teftiş Kurulu Başkanlığı

MADDE 25

(1) Teftiş Kurulu Başkanlığının kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları, çalışma usul ve esasları ile başkan, başmüfettiş, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının atamaları ve diğer hususlar, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Teftiş Kurulu Yönetmeliği ile belirlenir.

Yayın Denetleme ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı

MADDE 26

(1) Yayın Denetleme ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Programları, Anayasa, 2954 sayılı Kanun, 13/4/1994 tarihli ve 3984 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Programlarının Denetimi Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre; metin, görüntü ve ses bakımından incelemek, mevcut haliyle yayınlanmasını veya yapılan ekleme ve çıkarmalarla yayınlanmasında sakınca olup olmadığını gerekçeleriyle tespit etmek,

b) Denetleme sonucunda cezai ve idari kovuşturmayı gerektirecek hususların tespit edilmesi halinde, durumu bir rapor ile Genel Müdürlüğe bildirmek,

c) Denetlenen programları yayın çıkış kayıtlarından dinleyerek veya izleyerek denetim sonuçlarına uygun olarak yayınlanıp yayınlanmadıklarını kontrol etmek,

ç) Kurum yapım-yayın hizmetlerinin geliştirilmesi ve yapım uygulama farklılıklarının giderilmesi amacıyla, yapım içeriklerinde koordinasyon ve birimler arasında işbirliğinin sağlanmasına yönelik önerilerde bulunmak,

d) Anayasa ve 2954 sayılı Kanunda belirtilen esaslar içinde, yurdun çeşitli bölgelerinin özelliklerini de dikkate alarak uzun vadeli TRT Genel Yayın Planı ve Yıllık Yayın Planı taslaklarını gerekli araştırmaları yaparak ve ilgili birimlerce koordinasyon sağlayarak hazırlamak,

e) Yayın birimleri tarafından hazırlanacak yıllık yapım uygulama talimatı taslaklarının plana ve Kurum mevzuatına ve her iki talimatın birbirine uygunluğunu inceleyerek görüşünü Genel Müdürlüğe sunmak.

Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı

MADDE 27

(1) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kalkınma planı stratejisi ve politikaları doğrultusunda, Kurumun orta ve uzun vadeli politikalarını belirlemek,

b) Kurumun görev alanına giren konularda performansla ilgili verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak, kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yapmak,

c) Kurum hizmetlerini etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkinliğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,

ç) Kurumun yatırım stratejilerini ilgili birimlerle birlikte belirlemek; birimlerin bu doğrultuda hazırlayacakları yatırım taleplerini uygulanabilirlik yönünden değerlendirmek, yatırımlarda teşvik veya muafiyetlerden yararlanılmasını sağlamak, yatırım konularında ilgili kurumlarla işbirliği yapmak,

d) Kurum faaliyetlerinin finansmanında yurt dışı fonlardan yararlanma imkânlarını araştırmak, Kurum gelir kaynakları, gelirlerin sürekliliği, sağlıklı ve düzenli toplanması hususlarında stratejiler geliştirmek, araştırma yapmak ve ilgili birimleri bilgilendirmek,

e) 3/12/2010 tarihli ve 6085 sayılı Sayıştay Kanununun 43 üncü maddesi gereğince yıllık denetim raporlarını incelemek ve cevap hazırlayarak Genel Müdürlüğe sunmak,

f) Teknik araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak,

g) Kurumun mevzuat çalışmalarını yürütmek.

ğ) Anayasa ve 2954 sayılı Kanunda belirtilen esaslar içinde, yurdun çeşitli bölgelerinin özelliklerini de dikkate alarak uzun vadeli TRT Genel Yayın Planı ve Yıllık Yayın Planı taslaklarını gerekli araştırmaları yaparak ve ilgili birimlerce koordinasyon sağlayarak hazırlamak,

h) Yayın birimleri tarafından hazırlanacak yıllık yapım uygulama talimatı taslaklarının plana ve Kurum mevzuatına ve her iki talimatın birbirine uygunluğunu inceleyerek görüşünü Genel Müdürlüğe sunmak.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Yardımcı Hizmet Birimleri

Yardımcı hizmet birimleri

MADDE 28

(1) Yardımcı Hizmet Birimleri; İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı, Eğitim Dairesi Başkanlığı, Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı, Muhasebe ve Finansman Dairesi Başkanlığı, Satınalma Dairesi Başkanlığı, Reklam-Tasarım-Tanıtım Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ve Özel Kalem Müdürlüğünden meydana gelir.

İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı

MADDE 29

(1) İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun insan kaynakları planlaması ve politikası konusunda çalışmalar yapmak, tekliflerde bulunmak,

b) Kurum personelinin atama, nakil, sicil, terfi, ücret, emeklilik ve benzeri her türlü özlük işlemlerini yürütmek,

c) Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için personel kaynaklarının en uygun ve verimli şekilde kullanılması hususunda tekliflerde bulunmak.

Eğitim Dairesi Başkanlığı

MADDE 30

(1) Eğitim Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurum stratejileri doğrultusunda uzun dönemli eğitim önceliklerini tespit etmek ve Yıllık Eğitim Planını hazırlamak, Yönetim Kuruluna sunmak, Yönetim Kurulunun kabulünden sonra uygulanması için gerekli tedbirleri almak ve uygulamak,

b) Kuruma yeni alınan veya kurulu bulunan sistem, teçhizat, donanım, yazılım ve benzerlerinin kullanıcı eğitimlerini takip etmek, söz konusu eğitimlerin yaygınlaştırılmasını ve tüm kullanıcıların eğitim almasını sağlamak,

c) Kurumun faaliyet alanlarını dikkate alarak Kurum içi veya dışı eğiticileri belirlemek ve Kurum içi eğiticilerin yetiştirilmesini sağlamak, bu konuda ilgili birim ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

ç) Eğitim hizmetlerinde, yüz yüze eğitimin yanında, uzaktan erişimli (internet, mobil iletişim araçları ve benzeri) diğer eğitim araç, metod ve teknolojilerinin kullanımını sağlamak,

d) Kurum personelinin yurt içinde ve yurt dışında eğitimlerini sağlayacak araştırmalarda bulunmak; Kurum dışı kuruluşlarca yurt içinde veya yurt dışında düzenlenecek kurs, konferans, seminer, sempozyum ve benzeri eğitim amaçlı etkinliklere katılımları planlamak ve yürütmek,

e) Kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet içi eğitim taleplerini, Kurumun görev alanına giren hususlar açısından, belirlenen esaslar çerçevesinde ilgili birimlerle işbirliği yaparak planlamak ve gerçekleştirmek,

f) Uluslararası kurum, kuruluş ve kişilerin yanında, diğer düzenlemelere uygun olarak, yabancı ülkelerin medya ve iletişim kuruluşlarının çalışanlarına mesleki konularda verilecek eğitim programlarını planlamak ve gerçekleştirmek,

g) Kurum personeline ve Kurum dışındaki araştırmacılara hizmet vermek üzere Kurum Merkez Kütüphanesini kütüphanecilik kural ve standartlarına uygun şekilde işletmek; basılı veya elektronik ortamda sunulan eserlerin, Kurum ihtiyaçları ve birimlerin talepleri doğrultusunda üyelik, satın alma ve arşiv hizmetlerini yürütmek,

ğ) Personelin, Kurum içinde veya dışında düzenlenecek yabancı dil eğitimlerini yürütmek ve gözetmek,

h) 2954 sayılı Kanunun 54 üncü maddesi hükümleri doğrultusunda, kurum çalışanlarının her derecedeki resmi öğretim kurumlarında eğitici olarak görev almalarına ilişkin işlemleri yürütmek; ayrıca eğitim ve öğretim kurumlarının bağlı oldukları mevzuat gereğince Kurumda staj ve mesleki eğitim göreceklere ilişkin işlemleri, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütmek ve uygulamasını sağlamak,

ı) Yerel, bölgesel, ulusal, uluslararası medya ve iletişim kurum ve kuruluşlarına, ülkemizin ulusal ve uluslararası politikaları doğrultusunda; ayrıca milli eğitim ve kültürün geliştirilmesine katkı sağlamak için kurumsal bilgi ve tecrübe birikiminin kurs, konferans ve benzeri etkinliklerle aktarılmasına yönelik programlar düzenlemek,

i) Mesleki Yeterlilik Kurumunca belirlenen ulusal meslek standart ve yeterliliklere uygun, medya, iletişim ve yayıncılık alanında eğitim programları hazırlamak ve düzenlemek,

j) Başkanlığın idari yapısı içinde, Kurum içi ve dışına yönelik, yurt içi ve yurt dışı eğitim hizmetlerini yürütmek amacıyla, eğitim merkezi veya birimini oluşturmak için gerekli çalışmaları yapmak,

k) Eğitim çalışmalarında gerekli araç, gereç ve malzemeyi sağlamak.

TRT Medya Eğitim Koordinatörlüğü

MADDE 30/A

(1) TRT Medya Eğitim Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:

a) Yıllık Eğitim Planında belirlenecek esaslar ve Eğitim Dairesi Başkanlığının koordinasyonunda, yabancı ülkelerin radyo, televizyon, medya ve iletişim kurum kuruluş ve çalışanları yanında yerel, bölgesel, ulusal medya ve iletişim kurum ve kuruluşları için eğitim programları hazırlamak ve uygulamak, kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet içi eğitim taleplerini Kurumun görev alanına giren hususlar açısından değerlendirerek yerine getirmek; yurt dışından gelen staj taleplerini planlamak ve gerçekleştirmek; eğitim ve stajları tamamlayanlar için katılım belgesi veya sertifikası düzenlemek,

b) Görev alanına giren konularda, Kurum eğitici ve uzmanları yanında yurt içi/dışı kurum, kuruluş, üniversite ve uzman kişilerle işbirliği yapmak, çalışma grupları ve komisyonları oluşturmak, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmak, eğitim planlama faaliyetleri ve içerik geliştirme çalışmaları yapmak, eğitim programları tasarlamak ve Eğitim Dairesi Başkanlığına sunmak,

c) Kurum içi ve dışı erişim ve kullanıma yönelik uzaktan eğitim programları düzenlemek,

ç) Mesleki Yeterlilik Kurumu ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme (sertifikalandırma) kuruluşlarıyla işbirliği yapmak ve gerekli eğitim ve diğer çalışmaları Kurumca belirlenecek esaslar dahilinde yürütmek,

d) Kurum personeli için yurt dışında gerçekleştirilecek veya yurt dışından sağlanacak eğiticilerle yurt içinde yapılacak eğitim faaliyetleri için Eğitim Dairesi Başkanlığının koordinasyonunda araştırmalar ve planlamalar yapmak,

e) Görev alanına giren eğitim programlarının gerçekleştirilebilmesi için Kurum içi ve dışı eğiticileri belirlemek; ayrıca kurum içi eğiticilerin her derecedeki resmi öğretim kurumlarında eğitici olarak görev almalarına ilişkin işlemleri yürütmek,

f) Yurt dışı göreve giden personel tarafından düzenlenen görev raporlarını muhafaza etmek, değerlendirmek ve eğitim faaliyetlerinde yararlanmak ve bunlardan Kurum personelinin faydalanmasını sağlamak,

g) Medya, iletişim ve radyo-televizyon yayıncılığı alanlarında, belirlenecek usul ve esaslar dahilinde eserler üretmek veya üretilmesini teşvik edici her türlü faaliyette bulunmak; söz konusu eserlerin ilgili birimlerle işbirliği içinde basımını, dağıtımını, tanıtımını, pazarlanmasını sağlamak ve bu yöndeki çalışmaları desteklemek,

ğ) Yapılması planlanan diğer programların planlama ve uygulama hizmetlerini Eğitim Dairesi Başkanlığının koordinasyonunda yürütmek ve sonuçlandırmak, ayrıca Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yapmak.

Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı

MADDE 31

(1) Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi teknolojileri ve iletişim konularında projeler geliştirmek ve bu projelerin gerçekleştirilmesi için çalışmalar yapmak,

b) TRT-net yerel ve geniş alan ağının planlamasını ve tesisini yapmak veya yaptırmak, işletilmesini sağlamak için gerekli olan her türlü iyileştirme, kapasite artırımı ve bakım-destek çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,

c) Başkanlığın görev alanı içerisinde bulunan sistemlerin ve veri tabanlarının yönetilmesini, güncellenmesini ve güvenliğini sağlamak için gerekli olan her türlü yazılım ve donanımın teminini sağlamak, kurulumunu ve bakım-destek çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,

ç) Kurumun ihtiyacı olan bilgisayar, yazıcı, tablet, sunucu gibi her türlü bilişim donanımlarının, yazılımlarının alımı için gerekli planlamaları yaparak bu plan çerçevesinde teminini, kurulumunu ve son kullanıcılara yönelik destek çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,

d) Kurgu ve grafik sistemleri gibi herhangi bir donanımla entegre olanlar hariç olmak üzere; Kurumun bilgi teknolojileri ile ilgili her türlü yazılımı yapmak veya yaptırmak,

e) Kurumsal Kaynak Planlaması, Elektronik Belge Yönetim Sistemi ve Elektronik İmza ile ilgili olarak her türlü yazılım ve donanımın teminini sağlamak, kurulumunu ve bakım-destek çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,

f) Kurumun bilgi ve iletişim ağ güvenliğini sağlamak, güvenlik tedbirleri oluşturmak, siber saldırılara karşı gerekli önlemleri almak,

g) Kurum genelinde kullanılan bilgi teknolojileri donanım ve yazılımlarının standardizasyon ve uyumunu sağlamak için çalışmalar yapmak.

Muhasebe ve Finansman Dairesi Başkanlığı

MADDE 32

(1) Muhasebe ve Finansman Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun mali yönetiminin yapısını ve işleyişini belirlemek, kurum bütçesinin hazırlanmasını, uygulanmasını, mali bilginin zamanında üretilmesini, mali içerikli tüm işlemlerin; muhasebenin temel kavramları, ilgili mevzuat ve genel kabul görmüş ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak takibini, muhasebeleştirilmesini, raporlanmasını ve kontrolünü sağlamak,

b) Muhasebe sisteminin karar, kontrol ve hesap verme süreçlerinin etkili çalışmasını sağlayacak biçimde işlemesini, Kurumun gelir, gider ve varlıkları ile mali sonuç doğuran ve öz kaynağın artmasına veya azalmasına neden olan her türlü işlemin genel kabul görmüş muhasebe standartları çerçevesinde kaydını, yönetimini ve denetimini yapmak,

c) Kurumun mali kaynaklarının rasyonel ve mali mevzuata uygun olarak kullanılıp kullanılmadığının ön değerlendirmesini ve kontrolünü sağlamak,

ç) Kurum alacakları ile gelirlerinin etkin bir biçimde tahakkuk, takip ve tahsili, emanetlerin saklanması ve iadesi, giderlerin finansmanı ve hak sahiplerine ödenmesi, kurumun varlık ve borçları ile diğer mali yükümlülüklerine ilişkin iş ve işlemlerini yerine getirmek, iştirak ve ortaklıklarla ilgili incelemeler yapmak, önerilerde bulunmak ve işlemleri yürütmek,

d) Kurumsal kaynakların, belirlenmiş stratejik amaç, öncelik ve hedefler ile temel ilke ve politikalar doğrultusunda, kullanılması, değerlendirilmesi ve elde edilmesine yönelik tedbirleri almak,

e) Kurumun bilanço, kar/zarar ve diğer mali tablolarını yasal süresi içerisinde hazırlamak ve Yönetim Kurulu onayına sunmak, Yönetim Kurulunca gerek görülen hallerde bilanço, kar/zarar ve diğer mali tabloların Kurum dışında incelemesini yaptırmak,

f) Kurum bünyesinde uygulanan maliyet muhasebesiyle ilgili her türlü plan, politika ve işlemleri geliştirmek,

g) 4/12/1984 tarihli ve 3093 sayılı Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Gelirleri Kanununda sayılan gelirlerin tarh, tahakkuk, tebliğ, tahsil ve denetlenmesi hususundaki her türlü iş ve işlemi ifa etmek,

ğ) 3093 sayılı TRT Gelirleri Kanunu hükümleri gereği, bandrol ücreti ana para alacağı ile bandrolsüz cihaz satanlar için kesilecek olan para cezaları ile ilgili olarak Tahakkuku müteakip tebliğ edilen para cezalarını ödemeyenler hakkında 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre yapılacak işlemleri yerine getirmek,

h) 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanunun Tahsil Dairesi, Mahalli Tahsil Dairesi ve diğer makam, merci ve komisyonlara verdiği yetkileri Kurum adına kullanmak,

ı) Borçlu veya malların Kurum teşkilatının bulunmadığı mahallerde olması halinde, 6183 sayılı Kanuna göre takip işlemlerinin niyabeten yerine getirilmesini sağlamak.

i) Kurumun ait olduğu yıl bütçesinde yer alacak alım programını hazırlamak.

j) İhtiyaç halinde ek ödenek veya yetki verilmesi veya aktarma işlerini ilgili birime bilgi vererek yürütmek.

Satınalma Dairesi Başkanlığı

MADDE 33

(1) Satınalma Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun içinde bulunulan yıl bütçesine ait alım programı kapsamına giren tüm harcamalarının ambar stok durumuna göre yapılmasını gözetmek ve ihtiyaçların öncelikle ambar mevcudundan karşılanmasını sağlamak,

b) Kurumun, içinde bulunulan yıl bütçesine ait alım programı kapsamına giren tüm harcamalarının programda gösterilen ödenek ve yetkilere göre yapılmasını gözetmek, ödeneksiz ve/veya yetkisiz işlem ve harcamaları önlemek,

c) Finansman durumuna göre stok alımların yapılmasını ve ihtiyaçların ambar mevcudundan karşılanmasını sağlamak,

ç) İhale ve alımların ilgili mevzuatında belirtilen kurallara ve temel esaslara uygun olarak yapılmasını sağlamak, diğer birim ve kuruluşların da bu kural ve esaslara göre hareket etmelerini gözetmek,

d) Kurumun diğer birimlere verilmeyen satım işlerini ve ihalelerini ilgili mevzuatına göre yürütmek,

e) Alım ve ihalelerin en ekonomik ve rasyonel şekilde yapılması için liste düzenlemek ve piyasa gelişmelerine göre güncellemek,

f) Kurumun diğer birimlere verilmeyen gayrimenkul kira işlemlerini yürütmek,

g) Satınalma işlemlerinde gerekli taşıma, gümrük, akreditif, navlun ve sigorta işlerini yürütmek,

ğ) Her ne şekilde olursa olsun alınan malzemenin; ekspertiz, muayene, kabul ve tesellümünü, merkez depo ve ambarlara giriş kayıtlarını, sayımlarını, envanterini yapmak ve kayıt dışı olarak kullanılmasını önlemek,

h) Merkez ihale komisyonlarının sekreterya hizmetlerini yürütmek,

ı) İhale işlem dosyalarının ilgili mevzuatına uygun olarak düzenlenmesini ve arşivlenmesini sağlamak,

i) Kurumun diğer alım birimlerinin ihale, alım, stok, kontrol, sigorta ve ithalat uygulamalarını gözetmek.

Reklam-Tasarım-Tanıtım Dairesi Başkanlığı

MADDE 34

(1) Reklam-Tasarım-Tanıtım Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurumun reklam yayınlarıyla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,

b) Radyo ve televizyon reklamlarının ilgili mevzuata uygun olarak kurumsal denetimini ve yayınlanmasını sağlamak,

c) Reklam sürelerini pazarlamak veya pazarlayacak aracı kuruluşlarla temas kurarak gerekli tedbirleri almak,

ç) Reklam konusuyla ilgili yayınları izlemek, değerlendirmek, reklam ile ilgili izleyici veya dinleyici ölçümü yaptırmak, istatistikler tutmak, ilgili birimlere göndermek,

d) Kurum tarafından ihtiyaç duyulacak reklam hizmetlerine yönelik tasarım, tanıtım, organizasyon ve prodüksiyon işlerini yapmak, yaptırmak ve bu konulardaki işleri diğer ilgili birimlerle koordine etmek,

e) Reklam materyallerinin stüdyo işlemlerini ilgili birimlerle işbirliği yaparak hazırlamak,

f) Reklam ve sponsorluk sözleşmeleri için diğer birimler ile işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

g) Kurumun gelir getirici katma değerli servisleri ve mobil medya hizmetlerini koordine etmek.

Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 35

(1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır;

a) Kurum personeli ile bakmakla yükümlü olduğu aile bireylerinin yurt dışı sağlık ve tedavi hizmetlerini yürütmek,

b) Kuruma ait merkez teşkilatında bulunan kreş ve gündüz bakımevi, misafirhane, lokal, tabldot, konut kültür ve spor hizmetlerini mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütmek,

c) Kurum merkez hizmet binalarının yönetimi, site işletme ve araç işletme hizmetlerini yürütmek,

ç) Kurumun ihtiyacı olan mevcut ve yeni yapılara yönelik proje, yapım, onarım, güçlendirme, demontaj ve yıkım işlerini yürütmek,

d) Yetki limitleri çerçevesinde, kurumun diğer birimlere verilmeyen gayrimenkul kira işlemlerini yürütmek,

e) Kurum taşınmazları ile ilgili imar, kadastro, tapu ve kamulaştırma hazırlık işlemlerini yürütmek, Kurum taşınmazlarının yönetimi için bilgi sistemini kurmak,

f) Sivil savunma, koruma ve güvenlik hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,

g) Kurumun merkez hizmet birimlerinin personel taşıma hizmetleri ile Kurum araçlarının her türlü sigorta işlemlerini yürütmek,

ğ) Enerji verimliliği ile ilgili çalışmaları yürütmek.

Genel Sekreterlik

MADDE 36

(1) Genel Sekreterliğin görevleri şunlardır;

a) Genel Müdürün emir ve kararları ile ilgili genelge ve duyuruları hazırlamak, diğer birimler tarafından hazırlanacak genelgelerin mevzuata uygun olarak dağıtımını sağlamak,

b) Genel Müdür tarafından görülmesi gereken evrak ve her çeşit dokümanı sunmak, genel evrak ve Kurumsal arşiv işlerini düzenlemek ve yürütmek,

c) Kurum Kanununda belirtilen görevler çerçevesinde; ihtiyaç duyulan alanlarda yurt içinde ve yurt dışında araştırma yapmak/yaptırmak, istatistiki veriler çıkarmak ve ilgili birimlere ulaştırmak,

ç) Genel Müdürlük tarafından uygun görülen ulusal organizasyonları ilgili birimlerle koordineli şekilde yürütmek,

d) Kurumsal tanıtım kapsamında TRT Yayıncılık Tarihi Müzesini işletmek; dergi yayınlanması, Aktif Hat, bilgi edinme gibi hizmetleri yürütmek, flama, broşür, hediyelik eşya ve benzerlerini hazırlamak,

e) Kurum faaliyet raporlarını, ilgili birimlerden sağlanacak bilgilere göre hazırlamak,

f) Kurum hizmetlerinde kullanılacak her türlü matbua ve benzerlerinin basım hizmetlerini yürütmek.

g) Kurumsal tanıtım ve bilgilendirme sayfaları ile Kurum içi İntraneti yönetmek,

ğ) Sosyal medyada TRT’nin Kurumsal hesaplarını yönetmek veya yönetilmesini sağlamak, ayrıca ihtiyaç halinde diğer sosyal medya platformlarında hesap açmak, yönetmek veya yönetilmesini sağlamak,

h) Kurumsal ve/veya kurumun hizmetleriyle ilgili kamuoyu oluşturularak bilinirlik ve tanınırlığı sağlamak veya artırmak, bu konuda kamuoyunun beklentileri de dikkate alınarak kurumsal strateji oluşturmak için gerekli çalışmaları yapmak,

ı) İnternet ve sosyal medya mecralarındaki kurumla ilgili paylaşımları anlık takip etmek ve/veya takip edilmesini sağlamak, gerektiğinde raporlamak, analiz etmek, riskli durumlar için çalışma yaparak gerekli işlemleri yürütmek,

i) İhtiyaç duyulduğunda basın açıklaması, sosyal medya bilgilendirmesi, basın duyurusu, tekzip, basın bülteni hazırlamak ve bunların iletimini ve/veya duyurulmasını sağlamak veya sağlanmasına yardımcı olmak,

j) Kurumsal ve/veya televizyon kanalları için ilgili birimlerle koordineli olarak dijital dergi yayınlamak ve/veya yayınlanmasına yardımcı olmak.

Özel Kalem Müdürlüğü

MADDE 37

(1) Özel Kalem Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Genel Müdür ile birimler ve Kurum dışı makam, merci ve kişiler arasındaki ilişkileri düzenlemek, büro hizmetlerini yürütmek,

b) Genel Müdürün vereceği talimatları yerine getirmek.

Yönetim Kurulu Bürosu Koordinatörlüğü

MADDE 38

(1) Yönetim Kurulu Bürosu Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır;

a) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerinin yapacağı yazışmaları hazırlamak, yürütmek ve sonuçlarını izlemek,

b) Yönetim Kurulu ve Üyelerin çalışmaları ile ilgili hazırlıkları yapmak ve faaliyetleri yürütmek; bu kapsamdaki ihtiyaçların temini için diğer birimler ile gerekli koordinasyonu sağlamak,

c) Yönetim Kurulu toplantılarının tutanaklarını ilgili mevzuat hükümlerine göre tutmak; Yönetim Kurulu kararlarının yazılmasını, saklanmasını ve dağıtımını yapmak,

ç) Yönetim Kurulu toplantılarının ses kaydını, ilgili mevzuat hükümlerine göre tutmak ve muhafaza etmek,

d) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri tarafından gündeme alınması uygun görülen konuları içeren toplantı gündemini oluşturmak, gündem ve gündemdeki konulara ilişkin teklif yazıları ve eklerini; varsa görüş ve değerlendirmeleri, biçim yönünden nihai kontrolleri yapıldıktan sonra Yönetim Kuruluna sunmak ve dosyaların şekli unsurlarında esaslı eksiklik bulunduğu hallerde ilgili birimlerle koordine içinde bu eksiklikleri tamamlatmak,

e) Yönetim Kurulunun ilkesel hususlarla ilgili kararlarını, ilgili birimlerle koordineli olarak duyurmak,

f) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyelerince verilen diğer görevleri yapmak.

ALTINCI BÖLÜM

Taşra Teşkilatı

TRT İstanbul Müdürlüğü

MADDE 39

(1) TRT İstanbul Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren yapım, yayın, televizyon, radyo, haber ve verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetleri ile Koordinatörlüklerce verilecek hizmetleri mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT İzmir Müdürlüğü

MADDE 40

(1) TRT İzmir Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren televizyon, prodüksiyon, radyo, haber, verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetleri ile Koordinatörlüklerce verilecek hizmetleri mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT Antalya Müdürlüğü

MADDE 41

(1) TRT Antalya Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren radyo, haber, verici, sosyal hizmetler ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetlerini mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT Çukurova Müdürlüğü

MADDE 42

(1) TRT Çukurova Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren radyo, haber, verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetlerini mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT Diyarbakır Müdürlüğü

MADDE 43

(1) TRT Diyarbakır Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren televizyon, radyo, haber, verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetlerini mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT Erzurum Müdürlüğü

MADDE 44

(1) TRT Erzurum Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren radyo, haber, verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetlerini mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

TRT Trabzon Müdürlüğü

MADDE 45

(1) TRT Trabzon Müdürlüğünün görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk alanına giren yerlerde Genel Müdürlüğü temsil etmek,

b) Sorumluluk alanına giren radyo, haber, verici hizmetleri ile bu hizmetlere yönelik teknik, idari, mali, danışma, denetim, destek hizmetleri ve personel taşıma hizmetlerini mevzuat ve Genel Müdürlük emirleri çerçevesinde koordineli olarak yürütmek,

c) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun uygulanmasında; anılan Kanun tarafından Tahsil Dairesine verilen görev ve yetkileri kullanmak.

Haber Büroları

MADDE 46

(1) Haber Bürolarının görevleri şunlardır;

a) Sorumluluk bölgelerindeki olayları, gelişmeleri izlemek; haberleri, radyo ve televizyon yayınlarını gözeterek toplamak ve ilgili birimlere ulaştırmak,

b) Genel Müdürlük tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

YEDİNCİ BÖLÜM

Yurt Dışı Teşkilatı

Yurt dışı büroları

MADDE 47

(1) Yurt dışı bürolarının görevleri şunlardır;

a) Bulunulan veya görev alanına giren ülkelerdeki Türkiye’nin yakın ve uzak stratejik çıkarlarını gözeterek Türk vatandaşlarının ve Türk kültürüne ilgi duyan bölge insanlarının Türkiye ve Türk Kültürü ile bağlarının devamını sağlayacak haber, eğitim, kültür, müzik, eğlence ve benzeri (radyo ya da televizyon) programlarının hazırlanması konusunda araştırmalar yaparak sonuçlarını ve hazırladığı program önerilerini ilgili birimlere göndermek,

b) Önerilen programlardan Genel Müdürlükçe yapılması uygun görülen programlar ile ayrıca Genel Müdürlükçe yapılması talimatlanan programların yapımını gerçekleştirmek,

c) Bulunulan veya görev alanına giren ülkelerdeki olayları ve gündemi takip ederek, hazırlanan haber, özel haber, haber program, naklen yayın, aydınlatıcı konuşma, yorum ve benzeri haber yayınlarını yayın için ilgili birimlere göndermek,

ç) Her türlü haber ve program yapımlarını TRT ilkeleri ve mevzuata uygun olarak hazırlamak ve yayınlanmak üzere ilgili birimlere göndermek,

d) Haber veya programların planlanması ve denetiminde Kurum mevzuatı ve yayın ilkeleri yanında Dışişleri Bakanlığı tarafından bildirilecek esaslara uygun olması için gerekli önlemleri almak,

e) Yurt dışı bürolarınca gerçekleştirilecek haber ve programların planlanması, hazırlanması, yapımı ve yayını ile ilgili konularda Kurumun diğer birimleri ile işbirliği yapmak,

f) Yıllık bütçe tekliflerini ve faaliyet raporlarını hazırlamak, her türlü malzeme ihtiyacını belirlemek, Genel Müdürlükçe belirlenen limitler ve esaslar içinde malzeme alım talebinde bulunmak ve yetki sınırları içinde harcamaların yapılmasını sağlamak, ödeneğe uygunluğunu gözetmek,

g) Program, haber, teknik ve idari hizmetler ile bakım ve koruma hizmetlerini yürütmek üzere; bulunulan ülkenin koşullarına göre taban ve tavan ücretleri belirlenerek Genel Müdür’ün müsaadesini almak kaydıyla hizmetlerin gerektirdiği süre ile sınırlı olmak üzere mahallinden personel temin etmek,

ğ) Her türlü program, haber ve haber programlarının yapım ve yayını için Kurumun haber ve program yapım-yayınına yönelik mevzuat hükümleri çerçevesinde mal ve hizmet temin etmek,

h) Büronun iş akışı ve iş bölümünü sağlamak, hizmetin aralıksız yürütülmesi amacıyla gerekli tedbirleri almak, bunlarla ilgili çalışma talimatı hazırlamak,

ı) Yabancı radyo ve televizyon kuruluşlarından gelecek haber, program veya işbirliği taleplerini Genel Müdürlükçe verilecek yetki sınırları içerisinde karşılamak,

i) Genel Müdürlükçe verilecek talimatlar doğrultusunda bulunulan veya görev alanına giren ülkelerde Kurum yayınlarının izlenebilirliğini, izlenme oranını takip etmek; Kurum yayınlarının daha fazla izlenmesini sağlamak için izleyici ve dinleyici araştırmalarında ilgili birimler ile işbirliği içinde çalışmak, belirtilen konularda Genel Müdürlüğe önerilerde bulunmak.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Yetki, Yetki Devri, Amir ve Emir

Yetki

MADDE 48

(1) Bir görevin verilmesi, bu görevin yerine getirilmesi için gerekli yetki ve sorumluluğun da verildiği anlamını taşır. Görevin yapılması, aynı zamanda bir yetkinin kullanılması ve sorumluluğun yüklenilmesidir. Kurum organizasyonunda hiyerarşik düzen içerisinde belirli bir kadroyu işgal eden personel, o kadronun gerektirdiği görevi yerine getirmekle sorumlu ve görevi ile sınırlı olarak yetkilidir.

(2) Bu Yönetmelik ile Kurumun diğer mevzuatı ile Kurum yetkilileri tarafından verilen görevleri yapmaya, karar almaya, uygulamaya ve uygulatmaya amirler yetkilidir. Verilen görevlerin yapılmaması, yetkilerin hiç veya gereği gibi kullanılmaması ya da bu Yönetmelik ile Kurumun diğer mevzuatına aykırı olarak kullanılması sorumluluğu gerektirir. Görevler tam olarak, çabuk, güven içinde ve Kurum menfaatleri ile yükümlülükleri göz önünde bulundurularak yerine getirilir.

Yetki devri

MADDE 49

(1) Yöneticiler, sadece kendileri tarafından kullanılması kanunla öngörülenler dışındaki yetkilerini, sınırlarını belirtmek kaydıyla, Genel Müdürlük tarafından tespit olunacak esaslara göre geçici ya da sürekli olarak astlarına devredebilirler. Ancak, yetki devri, yetki devreden amirin sorumluluğunu kaldırmaz.

(2) Denetim, teftiş ve yayına izin vermeye ilişkin yetkilerle Kurumu hukuki ve mali sorumluluk altına sokacak veya genel prensiplerle ilgili kararlar alınmasını gerektiren yetkiler, ancak Genel Müdürün onayı ile devredilebilir.

Amir ve emir

MADDE 50

(1) Amirler, ilgili personele Kurumun çalışma konuları ile ilgili olmak ve mevzuat hükümleri içerisinde kalmak kaydı ile görev ve bu görev gereği olarak emir vermek yetkisine sahiptirler. Amirlerin astlarına vereceği emir ve talimatları, kural olarak, hiyerarşik düzen içerisinde vermeleri esastır. Ancak, hizmetin gerektirdiği acil hallerde, hiyerarşik düzen dışında amirler tarafından verilecek emir ve talimatları alan astlar bu emir ve talimatları yerine getirmek ve ilk fırsatta bağlı oldukları amirlerine bilgi vermekle yükümlüdürler.

(2) Kurum personelinin geçici görevlendirmeleri hariç olmak üzere, 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre harcırah ödenmesini gerektirmeyen birim içi görev yerleri, 2954 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinde sayılan birimlerin en üst amirleri tarafından belirlenir.

(3) Aynı şehir içinde birimler arası görevlendirme, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığının teklifi ve bu Başkanlığın bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısının onayı ile yapılır. Genel Müdür Yardımcısı, 1. Hukuk Müşaviri, Genel Sekreter, Daire ve Kurul Başkanları, Kanal Koordinatörü, TRT Müdürü ile Temsilcinin görevlendirmeleri Genel Müdür tarafından yapılır. Görevlendirme süresi 2 yılı geçmemek üzere görevlendirme onayında belirtilir.

(4) Bu yetkinin kullanılışının usul ve şekli Genel Müdürlük tarafından belirlenir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Çalışma usul ve esasları

MADDE 51

(1) Birimlere bağlı alt birimlerin kuruluşu, görevleri, çalışma usul ve esasları, bu Yönetmelikte belirtilen faaliyet alanı, görev ve fonksiyonlara uygun olarak Yönetim Kurulu kararı ile yürürlüğe konulur.

(2) Birimler, gerektiğinde görev alanına giren hususlarda diğer hizmet birimleri ile koordinasyon sağlarlar ve Genel Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirirler.

(3) Hizmet birimleri, iş akışını ve bölümünü sağlarlar, hizmetlerin verimli, süratli ve aksaksız yürütülmesi amacıyla gerekli önlemleri alırlar.

Düzenleme yetkisi

MADDE 52

(1) Türkiye Radyo-Televizyon Kurumunun her seviyedeki teşkilatlanma değişikliği (lağv, tensik, yeni kuruluş), Genel Müdürün teklifi ve Yönetim Kurulunun onayı ile yapılır.

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

MADDE 53

(1) 18/10/2000 tarihli ve 24204 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Radyo-Televizyon Kurumunun Teşkilatlanmasına İlişkin Usul Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 54

(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 55

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürü yürütür.