BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, iş mevzuatı hükümlerine göre hizmet akdine bağlı olarak istihdam edilecek sürekli Ajans personelinin niteliklerini, istihdamını, çalışma usul ve esaslarını belirlemek, personelin hak ve yükümlülüklerini tespit etmektir.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayılı Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Kurulması Hakkında Kanunun 5, 6, 10 ve 13 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Ajans: Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansını,
b) Destek personeli: Ajansın ana hizmetleri dışında istihdam edilen; sekreterlik, yönetici asistanlığı, halkla ilişkiler, arşiv, veri hazırlama ve kontrol işletmenliği, idari işler, bütçe ve muhasebe, satın alma, bilgi işlem ile insan kaynakları gibi hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürüten personelini,
c) İç denetçi: Ajansın faaliyetlerini, hesaplarını, işlemlerini ve performansını iç denetime tabi tutmak üzere istihdam edilen personeli,
ç) Kanun: 21/6/2006 tarihli ve 5523 sayılı Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Kurulması Hakkında Kanunu,
d) KPDS: Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
e) Kurul: Kanunun 5 inci maddesi çerçevesinde; Başbakan tarafından belirlenen bakanlar ve özel sektör temsilcilerinden oluşan Danışma Kurulunu,
f) Personel: Ajansta hizmet akdiyle çalışan, EK-1 sayılı listede unvanı ve sayısı gösterilen kadro pozisyonlarında görev yapan daimi personeli,
g) Uzman personel: Ajansın özel, mesleki ve teknik bilgi gerektiren işlerini yapmakla görevli personelini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ajansın İnsan Kaynakları Politikası ve Uygulaması
Ajansın insan kaynakları politikasının amacı ve tespiti
(1) İnsan kaynakları politikasının amacı, Ajansın görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için, alanında uzmanlaşmış, ulusal ve uluslararası düzeyde ihtiyaç duyulan niteliklere sahip personelin istihdamını ve bu personelin niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır.
(2) İnsan kaynakları rejimi ve politikası, Başkan tarafından belirlenir.
(3) İnsan kaynakları politikasının izlenmesi, uygulanması ve geliştirilmesinden Başkan sorumludur.
Ajansın insan kaynakları politikasının ilkeleri
(1) Ajansın insan kaynakları politikasının temel ilkeleri şunlardır:
a) İşin gerektirdiği niteliklere sahip kişilerin seçimini, işe alınmasını ve görevlendirilmesini gerçekleştirmek ve personelin işin gereğine göre bilgi donanımını sağlamak,
b) Ajansın amaçları doğrultusunda etkin ve verimli çalışmasını sağlamak ve hizmet kalitesini yükseltmek için personelin yaratıcılığını, girişimciliğini, başarı ve çabasını desteklemek ile buna ilişkin sistemler geliştirmek, işin niteliğine uygun rahat ve güvenli bir iş ortamını ve çalışma şartlarını sağlamak,
c) Personeli; etkinlik ve verimlilik ilkelerine bağlı olarak, maliyet ve tasarruf bilinci içinde çalıştırmak,
ç) Ajansta çalışma bilincinin oluşturulması ve güçlendirilmesi için Ajans çalışanları arasında işbirliği ve dayanışmayı geliştirici ve motivasyon sağlayıcı tedbirleri almak,
d) Personelin mesleki ve kişisel yönden yetişmesi ve gelişmesi bakımından eşit ve uygun imkânlar sağlamak,
e) İstihdam edilecek personelin seçiminde, Ajansın çalışma esas ve usullerine ilişkin ilkeler ve görevin gerektirdiği uzmanlık bilgisine öncelik vermek, personelin bilgi ve yeteneklerine uygun görevlerde çalışmasını sağlamak,
f) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması sürecine personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce, görüş ve önerilerini Ajans yönetimine kolaylıkla aktarabilmesini temin etmek, bu çerçevede haberleşme usul ve imkânlarını geliştirmek ve diğer tedbirleri almak.
Ajansın insan kaynakları ihtiyacının planlanması
(1) Personel alımına ve politikasına esas olmak üzere, Başkan tarafından, gelecek yılların insan gücü ihtiyacı hakkında nitelik ve sayı bakımından sistemli tahminler yapılır ve bu ihtiyacın Ajans içinden ve/veya dışından hangi kaynaklardan sağlanacağı hususu bir plana bağlanır.
(2) İnsan kaynağı ihtiyaç planının hazırlanmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur:
a) Ajansın mevcut yapısının, ortaya çıkacak veya ortaya çıkması muhtemel yeni ihtiyaçları karşılayıp karşılayamayacağı,
b) Ajansın faaliyet alanının zaman içerisindeki değişimlere göre alması muhtemel yeni şekli ve bu çerçevede iş hacminde beklenen gelişmeler,
c) Ajans içinde ihtiyaç duyulan eğitim ve yetiştirme faaliyetleri,
ç) Personel istihdamını etkileyen teknolojik yenilikler ve insan kaynağındaki niteliksel gelişmeler,
d) Bütçe imkânları.
(3) İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması ve karşılanması konusunda, gerektiğinde Başbakanlık merkez teşkilatı ve ihtisas kuruluşlarıyla işbirliğine gidilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin İstihdam Usulleri
Genel ilkeler
(1) Başkan ve Ajansta istihdam edilecek tüm personelde;
a) Türk vatandaşı olmak,
b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
c) Affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,
ç) Ajansta çalışmasına engel herhangi bir sağlık problemi bulunmamak,
şartları aranır.
(2) Ajans, istihdam edeceği personelin niteliklerine göre farklı süreli, ücretli ve farklı şartlara tabi iş akitleri yapabilir.
(3) Ajansın, özel bilgi ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki işlerinde vekâlet, istisna veya hizmet akdi ile Ajansın ihtiyaç duyduğu kriterleri taşıyan yerli, yabancı danışman ve uzmanlar istihdam edilebilir. Bu kapsamda istihdam edilecek personelin, işe alınma usul ve esasları ile personelin hak ve yükümlülükleri, personelin kendisi veya hizmet satın alınan tüzel kişi ile yapılacak sözleşmelerde tespit edilir. Bu fıkraya göre yapılan istihdamda, birinci fıkranın (a) bendinde belirtilen şart aranmaz.
Daire başkanları hukuk müşaviri ve iç denetçinin istihdamı
(1) Daire başkanları en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmuş adaylar arasından istihdam edilir. Bu şekilde istihdam edilmesi uygun görülen aday Başkan tarafından Başbakanın onayına sunulur.
(2) Hukuk Müşaviri, hukuk fakültelerinden veya denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki hukuk fakültelerinden mezun olmuş adaylar arasından istihdam edilir. Bu şekilde hukuk müşaviri olarak istihdam edilmesi uygun görülen adaylar Başkan tarafından Başbakanın onayına sunulur.
(3) Hukuk Müşavirliği:
a) Başkan, Ajans birimleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik taslakları ile diğer hukukî konular hakkında görüş bildirmekle,
b) Ajansın menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmakla,
c) Adlî ve idarî davalarda gerekli bilgileri hazırlamak, taraf olduğu adlî ve idarî davalarda Ajansı temsil etmek veya Ajans tarafından hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine etmekle,
ç) Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yapmakla,
görevlidir.
(4) Başkan, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununda belirtilen nitelikleri haiz bir iç denetçi atar. İç Denetçi, ilgili mevzuat ile verilen görev ve sorumluluklarını yerine getirir.
Uzman personelin istihdamı
(1) Uzman personel, en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmuş, KPDS'den en az seksen puan almış veya buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgeye sahip adaylar arasından, Ajansın yapacağı iş gücü talebi doğrultusunda Türkiye İş Kurumunca gönderilen adaylar arasından, Ajans tarafından yapılan yazılı veya sözlü sınav sonucu seçilir ve uygun görülen adaylar Başkan tarafından Başbakan’ın onayına sunulur.
(2) Uzman personel; araştırma analisti, proje direktörü, kıdemli proje direktörü ve baş proje direktörü olarak görev yapar. Başkan, kurumun işleyişi ve gereksinimlerine uygun olarak uzman personelin görev yapacağı pozisyonları yeniden belirleyebilir.
(3) Uzman personelin görevleri ile çalışma esasları; Başkan tarafından yürürlüğe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personelin Ajans personeli olarak istihdam edilmesi
(l) Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlardan, bu Yönetmelikte belirtilen nitelikleri taşıyanlar, kendilerinin isteği ve kurumlarının muvafakati ile Ajansta Başkan, daire başkanı, uzman personel olarak iş akdi ile istihdam edilebilirler. Bunların kurumlarıyla olan ilişkileri iş akdinin yapılmasıyla son bulur. Bunlara verilecek ücret ile diğer malî ve sosyal haklar yapılacak iş akdi ile belirlenir.
Destek hizmetleri personeli istihdamı
(1) Halkla İlişkiler Direktörü, Bütçe ve Muhasebe Direktörü, İnsan Kaynakları Direktörü, Satın Alma Direktörü, Bilgi İşlem Direktörü, İdari İşler Direktörü, Özel Kalem Müdürü, İdari İşler ve Satın Alma Görevlisi, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, İdari Personel, Sekreter ve Yönetici Asistanı gibi Ajansın ana hizmetleri dışında istihdam edilen personel, destek personeli olarak belirlenmiştir.
(2) Başkan, kurumun işleyişine ve gereksinimlerine uygun olarak destek personelinin görev yapacağı pozisyonları yeniden belirleyebilir.
(3) Destek personelinin görevleri ile çalışma esasları; Başkan tarafından yürürlüğe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.
Atamada adaylardan istenecek belgeler
(1) Ajansta ek-1’de belirtilen kadro pozisyonlarına atanan personelden aşağıdaki belgeler istenir:
a) Kamu kurumlarından gelen personel için dilekçe,
b) T.C. Kimlik Numarası beyanı,
c) Diploma ya da mezuniyet belgesinin aslı veya Ajansça aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra onaylanacak sureti,
ç) Yönetmeliğin 9 uncu maddesi uyarınca istihdam edilecek uzman personelden yeterli puanı aldığını gösterir KPDS belgesinin veya buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan belgenin aslı veya Ajansça aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra onaylanacak suretleri ya da söz konusu belgelerin sonuçlarını gösterir elektronik çıktıları,
d) Dört adet son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraf,
e) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
f) Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına dair yazılı beyanı,
g) Sabıka kaydı olmadığına dair yazılı beyanı,
ğ) Mal Bildirim Formu,
h) Varsa daha önce çalıştığı işlere ait hizmet belgesi,
ı) Sigortalı hizmeti olanların Sosyal Güvenlik Kurumundan, Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinden veya çalıştığı kuruluşlardan alacakları ve aşağıda belirtilen bilgileri ihtiva eden belgeler,
1) Sigortalı hizmetin başlangıç ve bitiş tarihleri,
2) Prim ödeme gün sayısı.
(2) Adaylarda;
a) Bildiği yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmesi,
b) Diksiyonunun düzgün, ikna kabiliyetinin yüksek olması,
c) Türkiye'yi uluslararası seviyede temsil edebilecek düzeyde genel kültüre sahip olması,
ç) Takım çalışma ruhuna ve girişken karaktere sahip olması,
d) Seyahat ve zaman kısıtlaması konusunda esnek olması
özellikleri aranır.
İşe alınanların bilgilendirilmesi
(1) Başkan tarafından Başbakana sunulan listenin onaylanmasından itibaren, işe alınanlara göreve başlama çağrısı yapılır.
Görevlendirme
(1) İşe alınanların, Ajanstaki pozisyonlarda görevlendirilmesi ile ilgili işlemlerinin yapılabilmesi için, göreve başlama çağrısının kendilerine tebliğ edildiği günden itibaren mücbir sebepler dışında bir hafta içerisinde Ajansa müracaat etmeleri gerekir.
(2) Yapılan tebligata rağmen, tebliğ tarihinden itibaren bir hafta içerisinde müracaat etmeyenler ile tebligat adreslerinde bulunmamaları nedeniyle kendilerine tebligat yapılamamış olanların görevlendirilmesi yapılmaz. Bu şahıslar Ajanstan herhangi bir hak talep edemezler.
(3) Sahte belge ibraz ettiği veya gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu ya da Ajansta çalışmak için gerekli nitelikleri taşımadıkları sonradan anlaşılan adayların görevlendirme onayları iptal olunur ve sözleşmeleri feshedilir. Ajans tarafından ilgili kişiye yapılan ücret, sigorta, seyahat ve diğer bütün ödemeler ilgiliden tahsil edilir.
Personelin istihdamı ve deneme süresi
(1) Başkanlıkça Ajansta ilk defa görevlendirilmesi uygun görülen adaylar ile en fazla iki ay deneme süreli; belirsiz/belirli süreli iş akdi yapılır. Deneme süreli iş akdi, Başkan ile imzalanır.
(2) Deneme süresi sonunda Ajansta çalışması uygun bulunmayan personelin sözleşmesi, Başkan tarafından bildirim süresine gerek olmaksızın ve tazminatsız feshedilir. Kişinin çalıştığı günlere ilişkin ücret ve diğer hakları saklıdır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ekonomik, Mali Haklar ve Personelin Sorumlulukları
Aylık ücret ve diğer mali haklar
(1) Ajans personeline ödenecek aylık ücret ile diğer mali hakların üst sınırı Başbakan tarafından belirlenir. Aylık ücret ve diğer mali hakların belirlenmesinde Başbakan Makamından onaylı Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Personelinin Ücret ve Gündelikleri ile Diğer Mali ve Sosyal Haklarının Belirlenmesine Dair Esaslar çerçevesinde hareket edilir.
(2) Aylık ücret ve diğer mali hakların üst sınırı; gerekli görülmesi halinde mali yıl başında, Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile yeniden belirlenebilir.
Mevzuat hükümlerine uyulması
(1) Personel, görevini tam ve zamanında yapmak ve görevi ile ilgili mevzuat hükümlerini bilmek ve bunlara uymakla yükümlü ve aksine davranışlardan sorumludur. Ayrıca, Ajansla ilgili mevzuatı ve değişikliklerini izlemekle de yükümlü ve sorumludur.
(2) Personel, Ajans tarafından uygun görülen bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi çalışmalara katılmakla ve görevine yönelik olarak kendisini yetiştirmekle yükümlüdür.
Eğitim ve zorunlu hizmet
(1) Personel, Başkan onayı ile Ajansın faaliyetleri ve görevleri ile ilgili konularda veya mesleki eğitim amacıyla geçici olarak yurt dışına gönderilebilir. Yurt dışına gönderilen personel Ajanstaki görevine döndüğü tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde yurt dışındaki faaliyetleri ile ilgili olarak bir rapor hazırlar ve Başkana sunar.
(2) Mesleki eğitim ve benzeri amaçlarla yurt dışına gönderilen personel; Ajansa döndükten sonra yurt dışında kaldığı sürenin iki katı kadar mecburi hizmetle yükümlüdür. Personel, ayrılmak istemesi durumunda, yurt dışında iken kendisine harcanan bedelin iki katı oranında anapara ve yasal faizi Ajansa ödeme yükümlülüğünü kabul etmiş sayılır.
(3) Başkan tarafından uygun görülmesi halinde, ilgilinin, Ajans hizmetlerinde kullanacağı dili daha etkin öğrenebilmesi için yurt içi dil eğitim programlarına Ajans hizmetlerini aksatmaması kaydıyla gönderilmesi durumunda, Ajans, personelin eğitim amaçlı dil masraflarının %60'ını öder.
(4) Ajans, personelinin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla gerekli gördüğü eğitim faaliyetlerini, Başkan tarafından hazırlanacak bir program dâhilinde gerçekleştirebilir. Bu faaliyetlere ilişkin harcamalar Ajans tarafından karşılanır.
Talimatlara uyma ve kanunsuz emir
(1) Personel, yöneticilerinin talimatlarına uymakla yükümlüdür. Personel, verilen talimatın mevzuat hükümlerine aykırı olduğunu görürse, bu talimatı yerine getirmez ve söz konusu aykırılığı gerekçesiyle birlikte o talimatı veren yöneticiye bildirir. Yönetici talimatında ısrar eder ve bu talimatını yazılı olarak yinelerse, personel talimatın gereklerini yerine getirmek zorundadır. Ancak bu durumda talimatın yerine getirilmesinden doğacak sorumluluk tamamen, talimatın öngörülen şekilde yerine getirilmesi şartıyla, talimatı verene aittir. Konusu suç teşkil eden talimat ise hiçbir biçimde yerine getirilemez. Böyle bir talimatı yerine getiren personel de talimatı verenle birlikte sorumlu olur.
Görev anlayışı ve sorumluluk
(1) Personel, çalışma saatleri içinde görevinin başında bulunur ve çalışmasının tümünü işine hasreder.
(2) Personel, kendisine verilen görevin gereği gibi yapılmasından, yönetimi kendisine ait olan birimle ilgili işlerin düzenli ve eksiksiz yürütülmesinden, bu yolda meydana gelecek aksaklık ve zararlar ile yaptığı işlerin sonucundan bizzat sorumludur. Ayrıca personel, yöneticisi oldukları çalışma birimlerinde, Kanunda belirtilen görevleri zamanında, eksiksiz ve doğru olarak yapmak ve yaptırmakla ve maiyetindeki personeli, görevin nitelik ve gereğine göre yetiştirmekle görevli ve sorumludur.
(3) Personel, göreviyle ilgili olarak edindiği ve Ajans tarafından alınacak karar ve tedbirler ile bunların uygulanmasını etkileyebilecek nitelikteki bilgileri yöneticilerine zamanında bildirmek zorundadır. Ayrıca personel, Ajansa vermekle yükümlü olduğu bilgi ve belgeleri zamanında, eksiksiz ve gerçeğe uygun olarak vermek zorundadır.
Özen ve tazmin sorumluluğu
(1) Personel, görevlerini dikkat, özen ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen Ajans mallarını korumak, verimlilik ve kârlılık esaslarına göre kullanmak ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak, göreviyle ilgili belge, araç ve gereçleri yetki verilen yerler dışına çıkarmamak ve özel işlerinde kullanmamakla yükümlü ve görevlerinin tam ve zamanında yerine getirilmesinden yöneticilerine karşı sorumludur.
(2) Personel, görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduğunu Ajans içinde ve dışında söz, fiil ve davranışlarıyla göstermek zorundadır. Görevi gereği yurt dışında bulunması veya uluslararası kurum, kuruluş ve kişilerle irtibat halinde olması durumunda, Ajansın itibarını veya görev haysiyetini zedeleyici söz, fiil ve davranışlarda bulunmamakla yükümlüdür.
(3) Personel işin yapımı sırasında görevinin gerektirdiği özeni göstermekle yükümlü olup, kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu bu Yönetmeliğe aykırı davranılması suretiyle Ajansın herhangi bir zarara uğramasına neden olması halinde, bu zararı tazmin etmekle yükümlüdür.
İş sahipleriyle ve iş arkadaşlarıyla ilişkiler
(1) Personel, doğrudan doğruya veya aracı eliyle iş sahiplerinden borç para ve hediye isteyemez ve görevi sırasında olmasa dahi menfaat sağlama amacı ile hediye kabul edemez. Ancak; Başkan ve Ajans çalışanlarına görevlerinden dolayı verilmiş olan hediyeler, Ajans demirbaş defterine kaydolunur.
Devir ve teslim yükümlülüğü
(1) Görevi sona eren veya geçici olarak görevinden ayrılan personel, saklamakla yükümlü ve sorumlu oldukları uhdelerinde bulunan para ve para hükmündeki değerleri, kıymetli evrakı, resmi belgeleri, demirbaşları ve diğer araç ve gereçler ile yapmakta oldukları işleri, görevlerinden ayrılmadan önce yöneticileri tarafından gösterilecek kimselere, böyle biri gösterilmemişse bizzat yöneticilerine, zorunlu ve mücbir sebepler dışında, usulüne uygun olarak aynı gün içerisinde devir ve teslim etmek zorundadır. Devir ve teslim yükümlülüğünü yerine getirmeyen personel görevinden ayrılamaz. Hastalık, ölüm, tutukluluk ve benzeri zorunlu haller ile kendinden sonraki yetkili personele devir ve teslimden kaçınma durumunda devir ve teslim; yerine görevlendirilen personele, üç kişiden oluşan bir devir kurulu aracılığı ile devredilir. Devir ve teslim yükümlülüğünün yerine getirilmemesinden dolayı Ajansın uğrayacağı her türlü zarar ve ziyandan, buna sebep olan personel sorumludur.
Sır saklama yükümlülüğü
(1) Personel, görevi icabı kendilerine intikal etmiş olan bilgi ve belgeleri saklı tutmak zorunda olup, bu çerçevede açıklanmaması gereken veya açıklandığında Ajansı maddi veya manevi olarak zarara uğratabilecek bilgileri açıklayamaz. Aksi takdirde, Ajans uğradığı maddi ve manevi zararın karşılanmasını sağlamak amacı ile dava açabileceği gibi sırrı açıklayan şahıs hakkında Savcılığa suç duyurusunda da bulunabilecektir. Bu yükümlülük personelin Ajanstan ayrılması halinde dahi devam eder.
Mal bildiriminde bulunma yükümlülüğü
(1) Personel, kendileri ile eşlerine ve velayetleri altındaki çocuklarına ait olan taşınır ve taşınmaz mallar, alacak ve borçlar ile malvarlığına dahil diğer hususlar hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu ile 10/8/1990 tarihli ve 90/748 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Mal Bildiriminde Bulunulması Hakkında Yönetmelikte belirlenen usullere göre, mal bildirimi beyannamesi vermek ve bunlarda meydana gelecek önemli değişiklikleri en geç bir ay içerisinde Ajansa bildirmek zorundadır. Ayrıca sonu sıfır ve beş ile biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar mal bildirimleri yenilenir.
Yayın, demeç ve konferanslar için izin
(1) Personel tarafından, Ajansın faaliyetleri konusunda kitap veya dergi ve gazetelere yazı yazmak ya da demeç ve konferanslar vermek gibi işler ile yazılan herhangi bir kitap veya yazıda Ajanstaki unvanını kullanmak, Başkan veya vekilinin iznine bağlıdır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Siyasi faaliyet
(1) Personel, Ajansın imkânlarını kullanarak herhangi bir siyasi partinin veya görüşün propagandasını yapamaz, afiş, ilan ve benzeri yayın araçlarını kullanamaz ve dağıtamaz, Ajanstaki görevini yaparken herhangi bir siyasi parti lehine veya aleyhine hareket etme amacı güdemez ya da Ajans personelini siyasi olarak etkilemeye çalışamaz. Aksi yönde hareket edenlerin iş akitleri tek taraflı olarak iptal edilir.
Çalışma süreleri
(1) Ajans personelinin çalışma saatleri, günde dokuz saat olmak üzere haftada toplam 45 saattir. Ancak personel, kendisine verilen görevleri, çalışma saat ve sürelerine bağlı kalmaksızın, en kısa sürede ve en iyi şekilde sonuçlandırmak zorundadır.
Vekâlet
(1) Başkan veya daire başkanlarının, izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle görevde bulunamadıkları sürelerde söz konusu görevler, vekâleten yürütülür. Başkanın izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı seyahat veya diğer nedenlerle görevde bulunamadığı sürelerde, Başkanın uygun gördüğü daire başkanı, Başkan Vekili sıfatıyla Başkanın yerine vekâlet eder. Yerine vekâlet edilen, göreve başladığı anda, vekâlet işlemi kendiliğinden sona erer. Bütün vekâleten görevlendirmeler Başkanın onayına tabidir. Başkanın herhangi bir nedenle görevden ayrılması halinde, vekâleten atama Başbakan tarafından yapılır.
Yönetmelikte belirtilmeyen hususlar
(1) Bu Yönetmelikte düzenlenmeyen konularda 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ve diğer ilgili iş mevzuatı hükümleri uygulanır.
Düzenleme yetkisi
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanması sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya, bu hususta gerekli her türlü bilgi ve belgeyi istemeye Başkan yetkilidir.
İş akdi
(1) İş akitleri, personelin istihdam edileceği pozisyon ve personelin özellikleri dikkate alınarak her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere düzenlenir.
(2) İş akdi birinci fıkra hükmüne uygun olarak Başkan tarafından düzenlenir.
Performans değerlendirme
(1) Ajans personeline uygulanacak performans değerlendirme sistemi, Başkan tarafından yürürlüğe konulacak bir talimat ya da yönerge ile düzenlenir.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
(1) Bu Yönetmelikle, 14/3/2007 tarihli ve 01.88 sayılı Başbakan Oluru ile yürürlüğe konulan Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı İnsan Kaynakları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.