Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Kapsam

MADDE 1

Yargıtay Birinci Başkanı, Başkan vekilleri, daire başkanları ve üyeleri ile Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcı vekili, tetkik hâkimleri ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcı Başyardımcısı, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcı yardımcıları dışında kalan Yargıtay personelinin atama, nakil, yükselme, disiplin vesair özlük işleri bu Yönetmeliğe göre yapılır. (2797 S.K. Mad.20)

Dayanak

MADDE 2

Bu Yönetmelik 2797 sayılı Yargıtay Kanununun 20 ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile bu Kanunun bazı maddelerinin değiştirilmesi, bazı maddelerinin kaldırılması ve bu Kanuna bazı maddeler eklenmesi hakkındaki Kanunlara dayanılarak düzenlenmiştir.

Tanımlar

MADDE 3

Bu Yönetmelikte:

A- "Seçme" kişinin sicil kayıtlarında mevcut veya sağlanacak belgelerindeki bilgilere dayanılarak sahip olduğu görevle ilgili niteliklerini ortaya çıkarma işlemini;

B- "Sınav" belirli bir göreve istekli olan kişinin sahip olduğu bilgi, beceri, ilgi ve tavır gibi görevle ilgili niteliklerini çeşitli ölçme metodları ile meydana çıkarma işlemini;

C- "Yeterlik" kişinin seçme veya sınav yoluyla ortaya çıkarılan niteliklerinin istedi" ği veya atanması düşünülen görevin yapılması için gereken en az düzeye ulaşmış olup olmadığının tesbiti işlemini;

D - "Yarışma" belirli bir görev için yeterliliği tesbit edilmiş birden fazla istekli bu1unması halinde, bu kişilerin kendi aralarında başarı derecelerine göre sıralama işlemini;

ifade eder.

Bu tanımlamaya göre:

1- (C) fıkrasındaki tesbit işlemi (A) fıkrasındaki usul ile yapılırsa "Yetirlik seçmesi"

2- (C) fıkrasındaki tesbit işlemi (B) fıkrasındaki işaret olunan metodlarla yapılırsa "yetirlik sınavı"

3- Yeterliliği tesbit edilmiş birden fazla isteklinin başarı derecesi (A) fıkrasında yazılı belgelere göre sıralanırsa "Yarışma Seçmesi"

4- Yeterliliği tesbit adilmiş birden fazla kişinin başarı derecesi (B) fıkrasında yazılı metodlarla sıralanırsa "yarışma sınavı"

yapılmış olur.

Yönetmelikte geçen "Kuruluş Birimi" deyimi de Yargıtay Kanununun 2.maddesinde belirtilen kuruluşlardan her birini gösterir.

BİRİNCİ KISIM

ATAMA VE NAKİL

BİRİNCİ BÖLÜM

ATAMA

Duyuru

MADDE 4

Acılan kadrolara ilk kez atanacaklar Yönetim Kurulunca yapılacak açık yarışma sınavı ile belli edilir.(2797 S.K.Mad.53)

Yarışma sınavı, buna ilişkin yazının Yargıtay Binasındaki ilân tahtasına asılması suretiyle veya Yönetim Kurulunca uygun görülecek diğer yayın araçları ile duyurulur.

Duyuru, başvurma süresinin bitiminden en az 15 gün önce yapılır. Duyuruda, atama yapılacak boş kadroların unvanı, sınıfı, derecesi, alınacak personelde aranacak genel ve özel şartlar, başvurulacak merci, en son başvurma tarihi, sınavın yapılacağı yer, tarihi ve saati gösterilir.

Alınacak memur sayısından fazla istekli çıkması halinde, yeterlik sınavı ve bu sınavı kazananlar arasında yarışma sınavı, alınacak görevli sayısı kadar veya daha as istekli çıkması halinde ise yalnız yeterlik sınavı yapılır.

Göreve Alınacaklarda Aranacak Şartlar

MADDE 5

A - Genel Şartlar:

1- Türk vatandaşı olmak,

2- 18 yaşını bitirmiş olmak,

3- En az ortaokul mezunu olmak (Ortaokul mezunlarından istekli bulunmadığı takdirde ilkokulu bitirenler de memurluğa alınabilir,)

4- Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

5- Taksirli suçlar hariç, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, İnancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından, hükümlü bulunmamak,

6- Askerlik durumu itibariyle:

a) Askerlikle ilgisi bulunmamak veya,

b) Askerlik çağına gelmemiş bulunmak,

c) Askerlik çağına gelmiş ise eylemli askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfına geçirilmiş olmak,

7- 657 Sayılı Kanunun 2595 sayılı kanunla değişik 53. maddesi hükümleri saklı kalmak kaydıyla görevini devamlı olarak yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı yahut vücut sakatlığıyla özürlü, bulunmamak, (657 S.K. değişik Mad.48)

B- Özel Şartlar:

1- Yazı İşleri Müdürlüğüne, öncelikle hukuk fakültesi mezunları, bunlardan müracaat eden olmadığı takdirde sırasıyla Adalet Yuksekokulu, Fakülte, Yüksekokul, Lise veya Ticaret Lisesi mezunları veya en az beş yıl yazı işleri müdür yardımcılığı veya ilk derece mahkemelerinde aynı süre yazı işleri müdürlüğü yapmış olanlar atanır.

2- Yazı işleri müdür yardımcılığına atanabilmek için lise veya ticaret lisesini bitirmiş olmak veya Yargıtay'da en az beş yıl süre ile kâtiplik veya iLk derece mahkemelerinde aynı süre yazı işleri müdür yardımcılığı veya katiplik yapmış olmak gerekir.

3- Katipliğe atanabilmek, için el ile dakikada yanlışsız, ve okunaklı 12 kelime, makine ile gene dakikada 30 kelime yazabilmek, basılı veya makina ile yazılmış bir yazıdan da dakikada 35 kelime okuyabilmek melekesini haiz olmak.

Verilecek görevin gerekli kılmadığı, hallerde makina ile yazabilme şartı aranmayabilir.

Genel ve Özel Şartların Belgelendirilmesi

MADDE 6

Devlet memurluğuna atanacaklar 5. maddenin. A fıkrasında gösterilen genel şartlardan:

a) Türk vatandaşı olduklarını ve yaşlarını, hüviyet cüzdanının aslı veya örneğiyle,

b) Öğrenim durumlarını diploma, diplomanın düzenlenmemiş olması halinde diploma ile değiştirilmek üzere önceden ilgili kurumlarca usulüne göre verilmiş olan belgenin asılları veya onanlı örnekleriyle,

c)Görev almağa engel olacak nitelikte hükümlü veya kamu hizmetlerinden yasaklı bulunmadıklarını Cumhuriyet Savcılıklarından alınacak belgelerle,

d) Askerlik durumlarını nüfus hüviyet cüzdanı veya terhis belgesi asıl veya onanlı örnekleriyle yahut yetkili askeri mercilerin vermiş olduğu belgelerle,

e)Sağlık durumlarını Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığınca tesbit edilen örneğe uygun olarak alınacak resmi tabip raporuyla,

belgelendirirler.

MADDE 7

Sınava girmek isteyenler iş isteme dilekçelerine 2 vesikalık fotoğraf iliştirip son başvurma tarihi mesai saati sonuna kadar Yargıtay Personel Müdürlüğüne teslim ederler.

Dilekçeye tebligatta elverişli adres yazılır. Öğrenim belgesiyle nüfus hüviyet cüzdanının asıl veya onanlı örnekleri eklenir.

Dilekçesini veren adaylardan sınava girme koşullarını taşıyanlara fotoğraflı giriş belgesi verilir.

Sınavın Şekli, Soruları, Konuları ve Yürütülmesi

MADDE 8

A- Sınav Şekli:

Yarışla sınavı yazılı olarak ve Yönetim Kurulunca seçilecek Sınav Kurulunun gözetiminde yapılır.

Yeterli sınavının, hangi yöntemlerle yapılacağı Sınav Kurulunca belli edilir.

B- Yarışma Sınav Konuları ve Sorular;

İlk defa Devlet Memuru olarak atanacaklar için açılacak olan sınavın konuları aşağıda belirtilmiştir.

a) Atatürk İlke ve İnkılapları,

b) Temel Yurttaşlık Bilgileri,

c) Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Türkiye Coğrafyası ile ilgili olarak sosyal bilimlerdeki temel kavram ve ilkeler,

d) Özellikle günlük hayatta yeri ve önemi olanlar üzerinde durulmak koşuluyla fen bilimlerindeki temel kavram ve ilkeler,

e) Haber ve düşünceleri anlama ve anlatmada Türkçeyi kullanma gücü,

f) Matematiksel kavram ve ifadelerden yararlanma gücü.

Mesleki sınavlarda sorular, yukarıda belirtilen konularla birlikte ağırlıkla mesleki bilgi ve göreve ilişkin bilgi ve becerileri içeren konulardan oluşur.

Sınav soruları, farklı öğrenim düzeylerini kapsayacak ağırlıkta düzenlenir.

C- Sınavın Yürütülmesi:

Sınav soruları, sınav günü, Sınav Kurulu tarafından hazırlanır. Sınavlarda kopya yapan veya buna teşebbüs eden hakkında tutanak düzenlenir ve ilgilinin sınavı geçersiz sayılır.

Sınavın başlama, sürdürme ve bitim durumlarını gösteren bir tutanak yapılır.

Bu tutanak Kurul tarafından imza edilir. Sınav evrakı iki yıl süre ile saklanır.

Değerlendirme ve Kabul

MADDE 9

Sınav kâğıtları Sınav Kurulu tarafından incelenir. Cevapların, tam ve doğru olmaları halinde verilecek puan 100 dür. Kâğıtlar bu esasa göre değerlendirilir. 60 puan alan sınavı kazanmış sayılır. Sınav puanı Kurul üyelerinden her birinin verdiği puanların aritmetik ortalamasıdır.

Sınavı kazananlar başarı sırasına göre bir çizelge ile tesbit olunur. Bu çizelge duyurma tahtasına asılarak duyurulur. Atamalar en üst derecede başarılı olanlardan başlamak suretiyle yapılır. Atamada varsa yeterlik sınavı sonuçları da gözönüne alınır.

Sınav Sonuçlarına İtiraz

MADDE 10

Başarı çizelgesinin 9.madde uyarınca duyurulmasından itibaren 7 gün içinde Yönetim Kurulu Başkanlığına bir dilekçe verilmek suretiyle sınav sonuçlarına itiraz edilebilir. Süresinden sonra verilen dilekçeler Kurul tarafından reddolunur. Süresi içinde verilen dilekçe üzerine Kurul, itiraz edenin sınav kağıtlarını yeniden inceler ve değerlendirir.

Seçmeye veya sınavlara yapılan itirazlar sonuçlanıp başarı listeleri kesinleşmeden atama yapılamaz.

Adaylık

MADDE 11

Sınava girenlerden yukarıdaki esaslara göre kabul edilenler "aday" olarak atanırlar.

Aday olarak atanmış bulunan görevli 1 yıldan az, 2 yıldan çok olmamak üzere adaylık süresi geçirir.

Adayların Yetiştirilmesi

MADDE 12

Adayların yetiştirilmesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2670 sayılı Kanunla değişik 55. maddesi ve Yargıtay Kanununun 52.maddesi ile Yargıtay İç Yönetmeliğinde belirlenen esaslar dairesinde Eğitim ve Sosyal İşler Müdürlüğünce yerine getirilir.

Adaylıkta Göreve Son Verme ve Başarısızlık

MADDE 13

Adaylık süresince hal ve hareketlerinde memuriyetle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları tesbit edilenlerle bu süre sonunda başarısız olanların, amirlerinin teklifi ve Yönetim Kurulu kararı ile ilişkileri kesilir.

Aslı Memurluğa Atama

MADDE 14

Adaylık süresini doldurmuş, başarılı olmuş ve olumlu sicil almış bulunan adaylar Yönetim Kurulu kararıyla aslî memurluğa atanırlar.

Eski Görevlilerin Yeniden Atanmaları

MADDE 15

Devlet Memurluğundan kendi istekleriyle çekilenlerden Yargıtay'da bir göreve girmek isteyenlerle 657 sayılı Kanunun kapsamına giren kurumlardan kendi istekleriyle emekli olup yeniden Yargıtay'da bir göreve alınmasını dileyenlerin yeterlik sınavına katılabilmeleri için:

a) Ayrıldıkları sınıf ve derecede kadro açılmış bulunmak,

b) Sınıfının emekli yaş haddini aşmamış olmak,

c) 5. maddenin (A) bendinin 4,5,7 numaralarında yazılı genel; (B) bendinde yazılı özel şartları taşımakta olmak,

zorunludur.

Kadrosunun kaldırılması nedeniyle açıkta kalan Devlet Memurlarından Yargıtay'da başka bir sınıfın eşit derecesindeki kadroya geçmek isteyenlerin yeniden atanabilmesi aynı şartların gerçekleşmesine bağlıdır.

Bu maddede belli edilen şartların, belgelendirilmesi 6. madde hükümlerine göre yapılır. Yargıtay’dan ayrılmış olanlar bu maddedeki sınava tabi değildirler. (657 sayılı Kanunun 2670 sayılı Kanunla değişik 92,93 ve 97. maddeleri hükümleri saklıdır.)

Yargıtay Personelinin Sınıf Değişikliği

MADDE 16

Yardımcı hizmetler sınıfında bulunan ve aslı memuriyete alınmış olan Yargıtay personelinden en az ortaokul mezunu olanlar müracaatları halinde Yönetim Kurulunca yapılacak daktilo imtihanında başarılı oldukları takdirde genel idare hizmetleri sınıfında bir göreve atanabilirler.

İKİNCİ BÖLÜM

Nakil

Yargıtay İçinde Nakil

MADDE 17

2797 Sayılı Yargıtay Kanununun 2. maddesinde gösterilen birimlerde çalışan personelin birinden diğerine nakli için çalışmakta olduğu kuruluş birimi başkan veya amirinin muvafakati, nakledilen kuruluş birimi başkan veya amirinin inhası lazımdır. Cumhuriyet Başsavcılığı kalemleri için bu muvafakat ve inha Cumhuriyet Başsavcısına aittir.

Verilecek görevin özelliği bakımından Birinci Başkanlıkta çalıştırılacak personel için muvafakat şartı aranmaz ve memurun rızasına bakılmaz.

Yönetim Kurulunca memurun sicil amirinin değiştirilmesinin zorunlu görüldüğü veya Yargıtay disiplin ve dirliğinin gerekli kıldığı hallerde muvafakat veya inhaya yahut memurun rızasına ihtiyaç yoktur.

Üst Göreve Atama Sureciyle Nakil

MADDE 18

Yargıtay personelinin üst göreve atanmasında inha ve muvafakat şartı aranmaz.

Yargıtay Dışından Nakil

MADDE 19

Yargıtay dışında 657 sayılı Kanuna bağlı kurumlarda görevli bulunanlardan Yargıtay'a yapılacak atamalarda 5. maddede belli edilen şartlarla, 17. maddede belirtilen inha aranır. Ayrıca 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 74, maddesi de gözönünde tutulur.

iKİNCİ KISIM

kademe İlerlemesi ve yükselme

BİRİNCİ BÖLÜM

Kademe ilerlemesi

Kademelerde İlerleme Şartları

MADDE 20

Memurun bulunduğu kademeden bir öndeki kademeye geçebilmesi için:

a) Bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması,

b) O yıl içinde olumlu sicil almış bulunması,

c) Bulunduğu derecede ilerliyebileceği bir kademenin var olması,

şarttır.

Karar Mercii

MADDE 21

Memurların kademe ilerlemesi, hak kazandıkları tarihten geçerli olmak üzere ayda bir defa alınacak Yönetim Kurulu kararı ile yapılır.

Devlet Memurları Kanununun değişik 66. maddesinin son fıkrası hükmü saklıdır.

İKİNCİ BÖLÜM

Derece Yükselmesi

Yükselme Şartları

MADDE 22

Derece yükselmesi yapılabilmesi için:

a) Bir üst derecede boş kadronun bulunması,

b) Memurun, derecesi, içinde en az üç yıl bulunmuş ve bu derecenin 3. kademe aylığını fiilen bir yıl almış olması,

c) Kadronun tahsis edildiği görev için 2797 sayılı Yargıtay Kanununda ve bu Kanuna göre yapılan yönetmeliklerde belirtilen nitelikleri elde etmiş bulunması,

d) Sicil bakımından bir üst dereceye geçebilecek nitelikte bulunması,

şarttır.

Süre kaydı aranmaksızın üst derecelere atama, bu suretle atananların işgal ettikleri kadro derecesinin altında bir başka göreve atanmaları ve bunların hak ve yükümlülükleri konularında 657 sayılı Kanunun değişik 68, maddesinin B ve ondan sonra gelen fıkralarına güre işlem yapılır.

Derece yükselmesinde karar mercii Yönetim Kuruludur.

ÜÇÜNCÜ KISIM

SİCİLLER

BİRİNCİ BÖLÜM

Sicil Unsurları

Memur Kütüğü Numarası, Cüzdanı, Sicil ve Özlük Dosyaları

MADDE 23

Memurlar numara sırası ile memur kütüğüne kayıt edilirler. Sıra numarası memurun sicil numarasıdır. Kütüğe memurun soyadı, adı, doğum yeri ve tarihi, sınıfı, öğrenim durumu, giriş sınavı durumu, işe başlama tarihi, varsa geldiği kurum, işten ayrılıra tarihi ve sebebi yazılır.

Her memurun bir memur cüzdanı, bir özlük dosyası ve bir sicil dosyası bulunur.

Memur cüzdanına memurun numarası, kimliği, cinsiyeti, medeni hali, bakmakla yükümlü olduğu kimseler, öğrenim durumu, bildiği yabancı diller ve derecesi, sınıfı, barem derecesi ve kademesi, mecburi hizmetleri, askerlik durumu, adaylık ve asli memurluğa atanma ve işe başlama tarihleri, kademe ilerlemesi, derece yükselmesi, sınıf ve yer değişiklikleri, varsa eserleri, aldığı takdirname ve ödüller, disiplin cezaları, herhangi bir suçtan hakkında dava açılmışsa sonucu, sağlık durumu ile ilgili işlemler ve raporları, fahri hizmetleri, aldığı izinler ve kendisi ile ilgili olup özlük dosyasında bulunan hususlar kaydedilir.( 657 S.K.

Md.1091

Mamurlara istekleri halinde cüzdanının bir Örneği verilir.

Özlük dosyasına memurun kimlik cüzdanı ile Öğrenim belgesinin genel sekreter tarafından onanan örnekleri ve yazışma evrakı konulur.

Memurun sicil dosyasına sicil amirleri tarafından düzenlenen sicil raporları ile varsa Yargıtay İç Yönetmeliği gereğince yapılan denetlemeye ilişkin raporlar ve mal beyannameleri konulur.

Kütük, cüzdan ve dosyalar özlük işleri servisinde tutulur ve saklanır. Sicil dosyalarını saklamakla görevli memurlara ait sicil dosyaları genel sekreter veya onun uygun göreceği bir görevli tarafından saklanır.

Memurluktan ayrılanların sicil dosyaları Özlük dosyaları ile birleştirilerek saklanır.

Dosyaların Önemi

MADDE 24

Memurların ehliyetlerinin tesbitinde, kademe ilerlemesi ve derece yükselmesinde, emekliye çıkarma veya hizmetle ilişkilerinin kesilmesinde özlük ve sicil dosyaları bağlıca dayanaktır. (657 S.K. Md.111)

Sicil Not Defteri

MADDE 25

İlk sicil amirleri, haklarında sicil raporu düzenliyecekleri her memur için Devlet Personel Dairesi Başkanlığınca düzenlenen Örneğe uygun birer sicil not defteri tutmakla ödevlidirler. (657 S.K.Mad.114)

İlk sicil amirleri, memurun hizmetteki basarı derecesini veya başarısızlığını gözlemleri sonunda sicil not defterine tarih sırası ile kaydederler. Sicil raporları doldurulurken bu kayıtlardan yararlanılır. (657 S.K. Mad. 114)

İlk sicil amirinin veya ilgili memurun görevinden ayrılması halinde doldurulan sicil not defteri, son durum da eklenmek suretiyle kendisinden sonra bu göreve atanacak amire devredilir veya ayrılan memurun atandığı yerin birinci sicil amirine gönderilir.

İlk sicil amiri sicil not defterini ya kendisi saklar veya sicil dosyasında saklanmak üzere Özlük İşleri Müdürlüğüne verir. Değerlendirme yapılacağı sırada sicil not defterinin sicil dosyasında bulunması gerekir. Sicil dosyasına konulan sicil not defterini ilk sicil amiri gözlem ve izlenimini işlemek için her zaman alabilir.

Yazı İşleri Müdür Yardımcıları maiyetlerinde çalışanların sicil not defterlerine geçmesini uygun buldukları hususları ilk sicil amirine sözlü olarak bildirirler. İlk sicil amiri bu isteği yerinde bulursa sicil not defterine işler; bulmazsa kendisine en yakın sicil amirine sözle arzeder. Bu amirin sözü kesindir.

İKİNCİ BÖLÜM

Sicil Amirleri ve Sicil Raporları

Sicil Amirleri

MADDE 26

Sicil amirleri aşağıdaki listede gösterilmiştir.

Hakkında Sicil Raporu
Doldurulacak Olanlar: Birinci Sicil Amiri; İkinci Sicil Amiri:
Daire kelemlerinde çalışanlar (Yazı işleri müdürleri hariç) Yazı İşleri Müdürü Daire Başkanı
Yazı İşleri Müdürü Daire Başkanı
Genel Kurullarda çalışanlar Birinci Başkanlık İlgili Birinci Başkanvekili
Yazı İşleri Müdürü
Birinci Başkanlık Daktilo Birinci Başkanlık Kıdemli Birinci
Bürosunda çalışanlar Yazı İşleri Müdürü Başkanvekili
Birinci Başkanlık Kayıt Birinci Başkanlık Genel Sekreter
Bürosunda çalışanlar Yazı İşleri Müdürü
Özel Kalem Müdürü Birinci Başkan
Birinci Başkanlık Yazı İşleri Müdürü, Özlük İşleri Müdürü, Levazım Müdürü, Yayın İşleri Müdürü, Genel Sekreter Birinci Başkan
Daire Müdürü, Eğitim ve Sosyal İşler Müdürü, Kütüphane Müdürü
Sağlık Müdürü Genel Sekreter Birinci Başkan
Yargıtay Tabipleri ve Biolog Sağlık Müdürü Genel Sekreter
Sağlık Müdürlüğünde çalışanlar Sağlık Müdürü Genel Sekreter
Yayın İşlerinde çalışanlar Yayın İşleri Müdürü Genel Sekreter
Özlük İşlerinde çalışanlar Özlük İşleri Müdürü Genel Sekreter
Levazım Müdürlüğünde çalışanlar Levazım Müdürü Genel Sekreter
Şoförler Daire Müdürü Çalıştıkları Daire Başkanı, diğerleri
Başodacı ve odacılar Daire Müdürü Genel Sekreter Çalıştıkları Daire
Başkanı, diğerleri Genel Sekreter
Birinci Başkanlık emrinde çalışan ve ayrıca sicil amiri gösterilmemiş bulunanlar Daire Müdürü Genel Sekreter
Cumhuriyet Başsavcılığı Cumhuriyet Başsavcı Başyardımcısı
Cumhuriyet Başsavcılığı emrinde çalışanlar Cumhuriyet Başsavcılığı İlgili Yazı işleri Müdürü Cumhuriyet Başsavcısı Başyardımcısı

Sicil Raporları

MADDE 27

Sicil raporları Devlet personel Dairesince hasırlanan form' a uygun olarak sicil amirleri tarafından her yılın Ocak ayında doldurulur. Hakkında idari kovuşturma devam eden memurların bu süre içinde sicil raporları normal sakilde düzenlenir.

Sicil Verme Süresi

MADDE 28

Haklarında sicil raporu düzenlenecek olanların, sicil amirleri yanında en az 6 ay çalışmış olmaları şarttır. Bir görevde 6 aydan fazla bir süre bulunup, başka bir sicil amirinin yanındaki göreve atananlara ait sicil raporları eski amirler tarafından doldurularak atanmadan sonra memurun tabi olduğu sicil amirinin raporunu saklamakla görevli makama gönderilir.

İstifa, emekliye ayrılma ve ölüm gibi sebeplerle görevlerinden ayrılan birinci sicil amirlerinin yerine sicil raporları, varsa o yerdeki ikinci sicil amiri tarafından doIdurulur. İkinci sicil amiri de yoksa veya orada değilse sicil raporları birinci veya ikinci sicil amirlerinin halef veya vekilleri tarafından iki aylık bir sürenin sonunda derhal düzenlenir.

İkinci fıkrada belirtilen sebeplerden başka, Ocak ayı gelmeden görevden uzaklaştırma, görevine son verme, bir başka göreve atanma ve benzeri sebeplerden dolayı birinci veya ikinci sicil amirlerinden hiç biri ile 6 ay görev yapmamış memurların sicil raporları da birinci veya ikinci sicil amirlerinin halef veya vekilleri tarafından iki aylık bir sürenin sonunda derhal düzenlenir.

Sicil Raporlarının Doldurulması, Saklanması ve Not Usulü

MADDE 29

Sicil amirleri, haklarında sicil raporu düzenliyecekleri memurların sicil raporunda yer alan soruları cevaplandırır; genel durum ve davranışlarını belirtmeye yarayan bölümünde, olumlu veya olumsuz niteliklerini, kusur ve eksikleri ve arkadaşları ile geçimlilikleri hakkında açık, kesin ve kısa görüş bildirerek değerlendirirler. Sağlık durumları her yıl alınacak raporla saptanır. İkinci sicil amiri de kanaatini sicil raporundaki özel bölümünde belirtir.

Sicil raporunda kazıntı, silinti yapılamaz. Fazla veya yanlış yazılan söz ve işaretler okunacak şekilde çizilerek doğrusu yazıldıktan sonra durum imza ile doğrulanır.

Sicil raporları (gizli ve kişiye özel) işaretlerini taşıyan kapalı bir zarf içinde 23 üncü madde gereğince sicil dosyasına konmak üzere Birinci Başkanlığa gönderilir.

Belgelerin Memurun Gittiği Yere Gönderilmesi

MADDE 30

Başka bir kuruma atananların sicil raporları ile birlikte memur cüzdanı, sicil not defteri ve beraber bulunması zaruri olan belgeler o kuruma gönderilir.

Sicil Dosya ve Raporlarını Kimlerin Görebileceği

MADDE 31

Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri bu Yönetmeliğe tabı memurların, sicil ahirleri de haklarında sicil vermeye yetkili oldukları kimselerin sicil rapor ve dosyalarını incelemeye yetkilidirler.

Sicil Amirlerinin Düşünceleri Arasında Uyuşmazlık Bulunması Halleri

MADDE 32

İki sicil amirinin düşünce ve görüşleri, arasında uyuşmazlık bulunması halinde ikinci sicil amirinin düşünce ve görüşü üstün tutulur.

İki Defa Üst Üste Olumsuz Sicil Alma

MADDE 33

İki defa üst üste olumsuz sicil alan mamurların durumları görevlerine veya memurluğuna devam, edip edemeyecekleri hakkında bir karar verilmek üzere Yönetim Kuruluna intikal ettirilir. Yönetim Kurulu, gerekli incelemeleri yapar ve kararını verir. Bu karar Birinci Başkanlık tarafından ilgili memura tebliğ edilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Disiplin İşlemleri

Ceza Uygulaması

MADDE 34

Disiplin cezaları Yönetim Kurulu kararı ile verilir ve Kurul Başkanı tarafından yerine getirilir. Ayrıca daire başkanları, dairelerinde; Cumhuriyet Başsavcısı da Başsavcılıkta çalışan personel hakkında uyarma, kınama ve aylıktan kesme cezalarından birine karar verebilir ve uygular. (2797 S.K. Mad. 24/4)

İtiraz

MADDE 35

Daire başkanları ve Cumhuriyet Başsavcısı tarafından verilen cezalara karşı Yönetim Kuruluna itiraz olunabilir.

İtiraz veya başvurma süresi kararın ilgiliye tebliği, tarihinden itibaren 7 gündür. Süresi içinde itiraz olunmayan disiplin cezası kesinleşir.

Kurulun Çalışması

MADDE 36

Kurul ihtiyaca göre Başkan tarafından toplanır.

Disiplin yönünden hazırlık soruşturması Birinci Başkanın tensip edeceği kişi tarafından yapılır. Cumhuriyet Başsavcısı ile daire başkanları da personeli hakkında hazırlık soruşturması yapmağa veya yaptırmağa yetkilidirler.

Yönetim Kurulu gelen hazırlık evrakı üzerinde karar verebileceği gibi gerekli gördüğü inceleme ve soruşturma işlemlerini de yapabilir ve yaptırabilir. Savunma alınmadan disiplin cezası verilemez. Soruşturmayı yapanın veya Yönetim Kurulunun işin gereğine göre 7 günden az olmamak üzere verdiği süre içinde veya belirttiği bir tarihte savunmasını yapmayan görevli savunma hakkında vazgeçmiş sayılır.

Daire başkanlar ve Cumhuriyet Başsavcısı, personeli hakkında verdikleri disiplin cezaları kesinleştiğinde onanlı karar örneğini Yönetim Kuruluna vermekle yükümlüdürler.

Disiplin Cezalarının Bir Süre Sonra Sicilden Silinmesi

MADDE 37

Disiplin cezaları memurun siciline islenir, Devlet memurluğundan çıkarma cezasından başka bir disiplin cezasına çarptırılmış olan memur uyarma ve kınama cezalarının uygulanmasından 5 sene, diğer cezaların uygulanmasından 10 sene sonra Yönetim Kuruluna başvurarak verilmiş olan cezalarının sicil dosyasından silinmesini isteyebilir.

Yönetim Kurulunca ilgili amirin görüşü alındıktan sonra memurun, yukarıda yazılan süreler içeriğindeki davranışları, bu isteğini haklı kılacak nitelikte görülürse, isteğinin yerine getirilmesine karar verilerek bu karar sicil dosyasına işlenir.

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

Takdirname

MADDE 38

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 122. maddesine göre verilecek takdirname, sicil amirlerinin veya bunlardan birinin teklifi üzerine yahut doğrudan Yönetim Kurulu tarafından verilir. Takdirname sicile geçer.

Devir ve Teslim

MADDE 39

Devir ve teslim ile yükümlü olanlar, bu işlemlerin sonuna kadar görevlerini bırakamazlar, Bu süre 5 gündür. Yönetim Kurulu süreyi uzatabilir.

Genel Hükümlerin Uygulanacağı Yerler

MADDE 40

Bu Yönetmelikte açıklama bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır.

Yürürlük Tarihi

MADDE 41

Bu yönetmelik hükümleri Resmî Gazete ile yayımı tarihinde yürürlüğe girer.