ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Değişikliklere ilişkin notları gizle
Konsolide metin (Sürüm: 4)
Kurum: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 28.04.2021
Son Değişiklik Tarihi: 23.03.2024
Bu Sürümün Yürürlük Tarihi: 23.03.2024
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ülkemizin deniz ticaret filosunun yenilenmesi, kabatojda ve uluslararası sularda deniz çevresine zararsız, etkin, güvenli, sürdürülebilir bir taşımacılığın oluşturulabilmesini desteklemek üzere verilecek teşvikin usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik;
a) Milli Gemi Sicili veya Türk Uluslararası Gemi Siciline kayıtlı, 50 GT ile 50.000 GT arası, hurdaya ayrılacak ticari gemi, deniz ve içsu araçlarından 20 yaş ve üzeri olanları,
b) Milli Gemi Sicili veya Türk Uluslararası Gemi Siciline kayıtlı, kabotaj hattında veya içsularda sefer yapan ana sevk sistemini çevre dostu bir enerji kaynağına dönüştürecek 50 GT üzeri ticari gemi, deniz ve içsu araçlarını,
kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 478 inci maddesi ve 490 ıncı maddesinin dördüncü fıkrasının (b) bendinin (3) ve (5) numaralı alt bentlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,
b) Boş gemi ağırlığı (Lightship): Geminin geçerli stabilite kitapçığında yer alan tekne, makine, donanımlar, yedek parçalar ve tüm sabit cihazların ağırlıklarının metrik ton cinsinden toplamını,
c) Gemi: Milli Gemi Sicili veya Türk Uluslararası Gemi Siciline kayıtlı kendiliğinden hareket etme imkânı bulunmasa da tahsis edildiği amaca uygun olarak yüzme özelliği bulunan her türlü gemi, deniz ve içsu aracını,
ç) Gemi yaşı: Gemi sicilindeki kayıtlı olan inşaa yılı esas alınarak hesaplanan yaşı,
d) Gros tonilato (GT): Gemi sicilinde kayıtlı gros tonilatosunu,
e) Hurda fiyatı: Londra Metal Borsası internet sayfasında ilan edilen Türkiye için navlun dahil hurda çelik kapanış fiyatlarına ilişkin listedeki 1 aylık kontrat değeri baz alınarak belirlenecek ton başına döviz cinsinden başvuru tarihindeki hurda fiyatını,
f) Hurda gemi: Sökülmek amacıyla gemi söküm bölgesine gelen ve/veya getirilen bu Yönetmelik kapsamındaki gemiyi,
g) İdare: Denizcilik Genel Müdürlüğünü,
ğ) Klas kuruluşu: 18/1/2017 tarihli ve 29952 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemiler İçin Yetkilendirilmiş Kuruluşlar Yönetmeliği uyarınca tanınmış kuruluşu,
h) Mücbir sebep: Doğal afetler, kanuni grev, genel salgın hastalık, kısmi veya genel seferberlik ilanı ve benzeri sebepleri,
ı) Taahhütname: İdare tarafından, belirli bir formatta tanzim edilen ve yararlanıcı tarafından imzalanan metni,
i) Temlikname: Bu Yönetmelik kapsamında yararlanıcıya ödenecek olan hurda teşvik bedelinin devrine ilişkin belgeyi,
j) Yararlanıcı: Hurda teşvikinden faydalanması uygun bulunan geminin sicil tasdiknamesinde kayıtlı gemi sahibini veya sahiplerini,
k) Yeni gemi: Söz konusu teşvik kapsamında inşa edilecek gemileri,
l) Yüklenici: Yararlanıcı ile aralarında yeni geminin inşası için sözleşme yapılmış, 28/6/2015 tarihli ve 29400 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tersane, Tekne İmal ve Çekek Yeri Hakkında Yönetmelik kapsamında Bakanlıktan işletme izin belgesi almış tesisi,
m) Dönüşüm maliyeti: Makine dönüşüm için yapılan proje, klas kuruluşu, işçilik ve yeni makinenin KDV dahil bedelini,