9/11/1995 tarihli ve 22458 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Elektrik Tarifeleri Yönetmeliği’nin 4 üncü maddesinin (c) ve (j) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
”c) Bağlantı Gücü: Kullanım yerinin elektrik projesinde belirtilen kurulu güç ve kullanma faktörü (0.60 olarak) gözönüne alınarak hesaplanan güç miktarıdır.
Müstakil trafolu müşterilerde ölçünün primer veya sekonderden yapılıyor olmasına bakılmaksızın bağlantı gücünün 0,60 katı alınır."
“j) Yapı Bağlantı (İrtibat Rakordman) Hattı: Elektrik enerjisini abonenin kullanım yeri içerisine götürmek amacıyla, mevcut dağıtım şebekesinden başlanarak ilk tesis gideri abone tarafından karşılanan teşekkül veya şirkete ait şebekenin bir parçası olan ve yapı bağlantı kutusunda son bulan hattır. Abone tarafından karşılanan ilk tesis gideri, alınması gereken tesise iştirak bedeli ile mukayese edilerek, varsa eksik kalan kısmı için ilave olarak fark tesise iştirak bedeli alınır.”
Aynı Yönetmeliğin değişik 5 inci maddesinin (B) bendinin birinci paragrafı, (E) bendinin (c) alt bendi, (F) bendinin birinci paragrafı ile (a) alt bendi ve (J) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“B) Sanayi: 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununda tanımı yapılan sanayi işletmeleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığının olumlu görüşünü ifade eden belgeyi almaları şartıyla şantiye dönemi de dahil olmak üzere sanayi abonesi olarak kabul edilirler.”
“c) Şantiye ve Geçici Aboneler: İnşaat, maden arama, çeşitli amaçlarla kazı yapma ve bunun gibi nedenlerle gerçek ya da tüzel kişilerin bu etkinliklerini sürdürmek için veya bu etkinliklerini sürdürmeyi sağlayacak kalıcı tesislerin tamamlanmasıyla varlığı sona erecek olan geçici tesisler ile il, ilçe, belde ve köylerde gezici olarak kurulan sergi, fuar, sirk ve panayır aboneleridir.”
‘‘F) Hayır Kurumları, Dernekler, Vakıflar, Müzeler, Resmi Okullar, Resmi Yurtlar, Resmi Üniversite, Resmi Yüksek Okullar, Resmi Kurslar, Resmi Sağlık Kuruluşları, Spor Tesisleri, Kültür Balıkçılığı ve Kümes Hayvanları Çiftliği:
a) Hayır Kurumları, Dernekler, Vakıflar, Müzeler, Resmi Okullar, Resmi Yurtlar, Resmi Üniversite ve Resmi Yüksek Okullar, Resmi Kurslar ve Resmi Sağlık Kuruluşları:
1606 sayılı Kanuna göre vergi, resim ve harçlardan muaf tutulmuş bulunan Türkiye Kızılay Derneği, Türk Hava Kurumu, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü, Türkiye Yardım Sevenler Derneği ve resmi darülaceze kurumları ile Darüşşafaka Cemiyeti ve Yeşilay Derneği, 2847 sayılı Kanunla kurulan dernekler, 2908 sayılı Dernekler Kanunu'nun 58 inci ve 59 uncu maddeleri uyarınca kamu yararına çalıştığına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı almış dernekler ile vakıflar, müzeler, resmi okullar, resmi üniversite, resmi yüksek okullar, resmi yurtlar, herhangi bir kurum veya kuruluşun yardım ve desteği bulunmayan ve masrafları bölgelerindeki vatandaşların yardım ve destekleri ile karşılandığı ilgili mülki amirlerce belgelenen, resmi kuruluşların denetimindeki yoksul ve kimsesiz öğrenci yurtları, Diyanet İşleri Başkanlığı'nca açılan resmi kurslar ile resmi sağlık kuruluşları (hastane, poliklinik, sağlık ocağı ve dispanserleri), Bakanlar Kurulu Kararı ile vergi muafiyeti tanınmış olan vakıf üniversitelerinin yukarıda isimleri belirtilen sağlık kuruluşları da aynı abone grubuna dahildir.”
“J) Arıtma Tesisleri : Kuruluş veya işletmelerin, çevre ve insan sağlığını korumak üzere içme suyu ve alıcı ortama verdikleri sıvı, gaz ve katı zehirli ve zararlı atıklarını arıtmak amacıyla kurdukları tesislerdir.
Arıtma tesislerinin tamamında tüketilen elektrik enerjisine, gerekli ölçme düzenini tesis etmeleri ve arıtma tesisi olduklarını Çevre Bakanlığından belgelemeleri halinde arıtma tesisi tarifesi uygulanır. Ölçünün tek noktadan yapılması esas olup, zaruri hallerde en fazla iki noktadan ölçüm yapılmasına izin verilebilir."
Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Görevli şirketçe 7 nci maddede belirlenen esaslara göre tespit edilen tarife, Bakanlığın onayından sonra ve onay yazısında belirtilen tarihten itibaren yürürlüğe girer.”
Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin (a), (b), ( c) bentleri ile (e) bendinin üçüncü paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Tek terimli tarifeden enerji talebinde bulunan AG ve YG aboneleriyle bağlantı gücü (kW) üzerinden sözleşme yapılır. Alınacak tesise iştirak ve güvence bedeli sözleşmede belirtilen bu güç üzerinden hesaplanır.”
“b) Çift terimli tarifeden enerji talebinde bulunan abone ile talep edilen güç üzerinden sözleşme yapılır. Alınacak tesise iştirak ve güvence bedeli sözleşmede belirtilen güç üzerinden hesaplanır.”
“c) Çift terimli tarifeden sözleşme yapan aboneye, sözleşme gücünün en fazla %10'u (yüzde onu) oranında fazla güç çekmeye izin verilir. Bu sınır, birbirini izleyen iki fatura döneminde aşıldığında yeni güce göre ek sözleşme yapılır. Aksi durumda abonenin elektriği kesilir.”
“Abone 1 (bir) yıl içerisinde en fazla 3 (üç) defa güç değişikliği talebinde bulunabilir. Durumları özellik arzeden abonelere, geçerli gerekçelerle talepleri halinde yılda 6 (altı) defadan fazla olmamak üzere güç değişikliği yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin değişik (A) bendinin beşinci paragrafı ile (C) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ancak, kent içindeki işyerlerinden zorunlu olarak küçük sanayi sitelerine taşınan aboneler (mülk sahibi veya kiracı), mülki, adli ve mahalli idarelerce zorunlu olarak nakline karar verilen aboneler ile şantiye ve geçici abonelerden daha önce ödedikleri bağlantı gücü karşılığı tesise iştirak bedeli aynı il, bağlı ortaklık veya görevli şirket sınırları içinde kalmak koşuluyla alınmaz.”
“C) Yatırım programı çerçevesinde teşekkül veya şirket tarafından yapılması gereken tesisler; YG ölçü tesisleri, YG koruma tesisleri, YG bağlantı (branşman) hattı, YG trafosu, AG şebekesine ait hava hattı, yeraltı kablosu, kumanda kablosu, trafo merkezi yeri, trafo binası ve bunun gibi herhangi birinin abone tarafından yaptırılmasının teşekkül veya şirket tarafından istenmesi halinde, aboneye yaptırılan işlerin tesis bedeli; alınması gereken tesise iştirak bedeli ile mukayese edilerek, varsa altında kalan kısmı için fark tesise iştirak bedeli alınır.
Hayır kurumlarından (1606 sayılı Kanunda sayılan Türkiye Kızılay Derneği, Türk Hava Kurumu, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü, Türkiye Yardım Sevenler Derneği ve resmi darülaceze kurumları ile Darüşşafaka Cemiyeti ve Yeşilay Derneği), ibadethanelerden (cami, mescit, kilise, havra ve sinagog) ve teşekkül veya şirkete ait YG hattından itibaren tesislerinin tamamını kendisi yapan aboneler ile güvence bedeli alınmayan abonelerden tesise iştirak bedeli alınmaz.”
Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin (A) ve (B) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“A) Teşekkül veya şirketten elektrik enerjisi satın almak üzere başvurarak sözleşme yapacak abone, bağlantı gücünün kW'ı başına ve 19 uncu madde hükümlerine göre abone grupları itibariyi a belirlenen bedeller üzerinden güvence bedeli öder.
Mesken aboneleri dışındaki aboneler, istedikleri takdirde nakit yerine güvence bedeli olarak tespit edilen bedel tutarında süresiz banka kati teminat mektubu da verebilir.
Güvence bedelini daha önce nakit olarak ödemiş olan bu tür abonelerin talepleri halinde güvence bedelinin güncelleştirilen karşılığı tutarında süresiz banka kati teminat mektubu vermeleri şartıyla teşekkül veya şirkette bulunan güvence bedeli güncelleştirilerek aylık eşit taksitler halinde, kullandıkları elektrik enerjisi faturalarından mahsup edilmek suretiyle 12 (oniki) ay içinde iade edilir.
Süresiz banka kati teminat mektubu alınmış abonelerin güvence bedelleri, bağlantı güçleri ve 19 uncu madde hükümlerine göre abone grupları itibarıyla belirlenen bedellerde değişiklik olması durumunda, en son bedellere göre bağlantı gücü dikkate alınarak her yıl Ocak ayı içinde yeniden hesaplanır. Abone; teşekkül veya şirket nezdinde bulunan süresiz banka kati teminat mektubu miktarını, hesap edilen yeni güvence bedeli seviyesine eşit olacak şekilde, bildirimi takip eden 15 (onbeş) gün içinde tamamlar. Ancak, iki veya üç vardiyalı çalışır durumda iken borcunu yılda üç kez ödemeyen abonelerin mevcut güvence bedeli % 25 oranında artırılır.”
“B) Teşekkül veya şirketçe tahsil edilen nakit güvence bedeli, sözleşmenin iptali (feshi) durumunda, bağlantı gücü gözönüne alınarak, 19 uncu madde hükümlerine göre (iptal tarihindeki TL/kW bedeli üzerinden) güncelleştirilerek abonenin teşekkül veya şirket ile olan bütün hesaplarının tasfiyesinden sonra varsa bakiyesi iptal tarihinde işletme kayıtları veya abonenin güvence alındı belgesi dikkate alınarak ilgiliye ödenir.”
Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 22
İlk abonelik aşamasında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 31 inci maddesine göre; imar alanı içerisinde yapı kullanma izni, imar alanı dışında Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüklerinden (köy yerleşim alanı ve bağlıları hariç) verilen belge ve tapu kaydıyla birlikte mülk sahibi/sahipleri veya vekili (noterce vekalet verilen), kiraya vermiş ise belgelemesi şartıyla kiracısı, teşekkül veya şirketten elektrik enerjisi isteyebilir. Teşekkül veya şirket güç ve şebekelerinin imkanlarına göre bu istekleri karşılamakla yükümlüdür. Abone, bu Yönetmelik esasları ile sözleşme şartlarını kabul ederek elektrik enerjisi alabilir.
Yapı kullanma izni bulunmayan kullanım yerlerine elektrik enerjisi verilmez.”
Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 23
Şifahi ve telefonla yapılabilecek arıza ve kaçak ihbarları dışında, abone her türlü şikayet ve isteğini yazılı olarak teşekkül veya şirkete yapar. Abone şikayeti 15 gün içinde teşekkül veya şirketçe incelenip, sonuçlandırılarak abonenin adresine gönderilir.”
Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 29
Ölçümün abone grubu bazında tek noktadan yapılması esastır. Mümkün olmaması halinde (yeni yapılacak tesislerde) abone sayaçlar üzerinde ölçülen değerleri tek noktaya taşımak üzere gerekli sistemi kurar. Teşekkül veya şirket gerekli gördüğünde abonenin koruması altındaki sayaçtan başka, ölçü ve kontrol aletleri koyabilir ve bunları mühürleyebilir. Abone, gerek sayacın ve gerekse yukarıda sayılan aletlerin konulacağı yerler için teşekkül veya şirketten kira veya başka bir ad altında bedel isteyemeyeceği gibi, bu aletleri korumakla da yükümlüdür. Bu aletlerde abonenin hatasından dolayı meydana gelecek her türlü hasardan abone sorumlu olup, zarar ve ziyanı teşekkül veya şirkete öder. Ancak abone hatasından kaynaklanmayan bozulmalardan abone sorumlu değildir.”
Aynı Yönetmeliğin 32 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Fotoğraflı kimlik belgesi taşıyan teşekkül veya şirket elemanı, mesai saatleri içinde abonenin elektrikli ölçü aleti ve sayacının bulunduğu yerlere kadar girip, bunları kontrol eder, onarır, değiştirir veya iptal eder. Ancak, kaçak ihbarlarında mesai saati içinde olma koşulu aranmaz. Bu işlemlerin yapılması durumunda aboneyle teşekkül veya şirket elemanı tarafından tutanak düzenlenir. Buna engel olunduğunda durum bir yazıyla aboneye bildirilir. Bu yazıya abone 1 (bir) hafta içinde cevap vermediğinde teşekkül veya şirket elektrik enerjisini kesmekte serbest olup, elektrik enerjisi kesilmesi nedeniyle meydana gelebilecek zarar ve ziyandan sorumlu değildir.”
Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesinin (g) bendi yürürlükten kaldırılmış ve maddenin (c), (d), (e) ve (f) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Abone olduktan sonra ölçü sisteminin ayarını bozmak veya değişiklik yapmak, köprülemeyi kaldırmak (kanca düşürmek), diskin dönmesine engel olmak, sayacı ters bağlayıp endeks silmek, endeksin okunduğu sayaç kapağındaki (ölçüye esas) mühürler ile ölçü devrelerine ait bölümlerin üzerindeki mühürleri sökmek,”
“d) Teşekkül veya şirketçe kesilen elektriği resmi olmayan yöntemle açmak veya açtırarak kullanmak,”
“e)Bunlar dışında tüketimin doğru tespit edilmesine engel olacak her türlü işi yapmak,”
“f) 90-T/13 sayılı, Yüksek Planlama Kurulu Kararı ile kabul edilen Ücretsiz ve Tarife Altı Yönetmeliği kapsamına giren tesislerin ölçü sisteminin çıkışından sonra teşekkül veya şirketin bilgisi dışında elektrik kullanmak,"
Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesinin (b), (c), (d) ve (f) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b) Meskenler hariç olmak üzere diğer abone gruplarında, kurulu gücün, kullanma faktörü 0.60 olarak göz önüne alınarak hesaplanacak ortalama aylık çalışma saatine göre,”
“c) Müstakil trafolu abonelerde ölçü noktasına bakılmaksızın, besleme transformatör veya transformatörlerinin toplam kurulu gücünün, kullanma faktörü 0.60 olarak göz önüne alınarak hesaplanacak ortalama aylık çalışma saatine göre,”
“d) Meskenlerde, bağlantı gücüyle ortalama aylık çalışma saatine göre (buradaki bağlantı gücü, proje varsa projesinde belirtilen gücün 0.60’ı, proje yoksa, 3 (üç) kW'ın altında olmamak üzere), yöresel özellikler ve benzer bağlantılar göz önüne alınarak,”
“f) Bu tür hesaplamaların yapılamaması durumunda, tüketilen elektrik enerjisi miktarı aynı yörede bulunan benzer kullanım yerlerinin ortalama tüketimlerine göre hesaplanarak, tespit edilir.
Ortalama Aylık Çalışma Saati;
1) Meskenlerde: 30 gün x 5 saat = 150 saat kabul edilir.
2) Sanayide: Tek vardiya çalışanlarda 25 gün x 8 saat = 200 saat, iki vardiya çalışanlarda 400 saat, üç vardiya çalışanlarda 600 saat kabul edilir. Vardiyanın çalışma saatlerinin tespitinde yöresel özellikler, bilenlerin yazılı ifadeleri, ilgili kamu kuruluşları tarafından verilen resmi belgeler göz önüne alınır. Çalışma saatlerinin yukarıda belirtilenlerden daha fazla olmasının tespiti durumunda ise, tespit edilen saatler esas alınır. Vardiya sayısının ispatı abone tarafından yapılır, yapılamaması durumunda 3 (üç) vardiya çalıştığı kabul edilir.
3) Tarımsal sulama abonelerinde çalışma saati 25 gün x 16 saat = 400 saat olarak kabul edilir.
4) Diğer abonelerde; 25 gün x 10 saat = 250 saat kabul edilir.”
Aynı Yönetmeliğin 42 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 42
Kaçak elektrik kullanma süresi, abone olanlar için en son faturadaki son endeks okuma tarihleri ile kaçak tespit tutanağının düzenlendiği tarih arasındaki gün sayısı, abone olmayanlar için ise 90 (doksan) gün kabul edilir ve hesaplamalar bu süre üzerinden yapılır. Kullanıcı inandırıcı kanıt ve belgelerle 90 günün altında kullanımı olduğunu belgelediği takdirde belge tarihleri dikkate alınır. Kaçak kullanım süresi hiçbir zaman bu süreleri aşamaz.
Aboneli ve abonesiz kaçak kullanım tespitinde belirtilen süreler dışında abonenin elektrik kullandığının inandırıcı kanıt ve belgelerle tespit edilmesi halinde en fazla 6 ay geriye dönük normal tüketim işlemi yapılır. Bu dönemdeki faturalar tüketimin yapıldığı kabul edilen dönemlerdeki birim fiyatlar dikkate alınarak gecikme faizi alınmaksızın düzenlenir.”
Aynı Yönetmeliğin 43 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 43
Kaçak elektrik kullandığı tespit edilen abonenin, 41 inci ve 42 nci maddeler göz önüne alınarak hesaplanan tüketimi, dahil olduğu abone grubuna kaçak elektrik kullandığı tespit edildiği tarihte uygulanmakta olan tek terimli aktif enerji tarife bedelinin (kademe uygulaması varsa kademe fiyatları göz önüne alınarak) 1.5 (birbuçuk) katı üzerinden hesap ve fatura edilir. (Güç ve reaktif enerji bedeli alınmaz.)
Abonede, tekrarlanan kaçak kullanımın tespiti durumunda kaçak elektrik kullandığı tespit edildiği tarihte yürürlükte olan tek terimli aktif enerji tarife bedelinin 2 (iki) katı göz önüne alınarak hesaplama yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 44 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 44
Abonenin kusuru dışında olan hususlara kaçak elektrik işlemi uygulanmaz. Ancak kaçak ve usulsüz elektrik kullanımı dışında kalan imalat, montaj, bağlantı, okuma ve hesaplama hataları sonucunda şirket/teşekkül veya müşteri lehine doğan alacaklarda hatanın başlangıç tarihi itibarıyla doğru kaydetmiş sayaç değerleri var ise sayaç değerleri, yok ise 41 inci maddeye göre ortalama aylık tüketim hesaplanarak ait olduğu tüketim dönemlerindeki birim fiyatlar dikkate alınmak suretiyle gecikme faizi alınmaksızın fatura düzenlenir.”
Aynı Yönetmeliğin 46 ncı maddesine aşağıdaki (f) ve (g) bentleri ilave edilmiş ve aynı maddenin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“f) Sözleşmenin imzalanmasından sonra teşekkül veya şirketçe yapılması gereken elektrik bağlantı işlemini beklemeksizin bağlantı yapan veya yaptıran.”
“g)Teşekkül veya şirketin izni olmaksızın bulunduğu abone grubunun dışında elektrik kullanan,”
“Ancak (a), (b) ve (c) bentlerinde tanımlanan tüketicilerden usulsüz elektrik kullananın bu tespitten önce abonelik için teşekkül veya şirkete başvurusunun bulunması ve bunu belgelemesi durumunda, usulsüz elektrik kullanım hükümleri uygulanmaz.”
Aynı Yönetmeliğin 47 nci maddesinin (b) ve (c) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“b) 46 ncı maddenin (a) bendi kapsamına giren tespitlerde usulsüz elektrik kullandıranın dahil olduğu abone grubundan açma kapama ücretinin 3 (üç) katı ücret tahsil edilmeden elektrik açılmaz. Usulsüz elektrik kullanan, teşekkül veya şirketin normal abone olmak üzere isteyeceği hususları yerine getirmediği sürece bunlara elektrik bağlanmaz.”
"c) Zorunlu nedenlerle aynı güçle kalmak koşuluyla güç trafosunu değiştirmesi halinde abone, teşekkül veya şirkete durumu yazılı olarak bildirmek zorundadır. Güç trafosunun onarılıp yerine takılması veya yeni takılan güç trafosunun kullanımına devam edilecekse yeni trafoya göre sözleşme yapılması için 20 (yirmi) günlük süre tanınır. Aksi halde usulsüz elektrik kullanma hükümleri uygulanır.”
Aynı Yönetmeliğin 48 inci maddesinin (d) ve (e) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Kaçak veya usulsüz elektrik kullandığı tespit olunan kişi, teşekkül veya şirketçe düzenlenen yazılı bildirime, bildirim tarihinden başlayarak 8 (sekiz) iş günü içinde kanıt ve belgeler ile birlikte teşekkül veya şirkete itirazda bulunabilir. Bu itiraz, teşekkül veya şirketçe kurulacak bir komisyon aracılığı ile 1 (bir) ay içerisinde incelenerek sonuçlandırılır.
Abonenin itirazı sonucunda haklı olmadığı tespit edilirse mevcut borcu gecikme faizi ile birlikte tahsil edilir. Abonenin itirazı sonucunda haklı olduğu tespit edilirse gecikme faizi alınmaksızın mevcut borcu tahsil edilir.”
“e) Kaçak veya usulsüz elektrik kullanıldığı tespit edilen kullanım yerine, bu hususlar sonuçlandırılıncaya kadar, abonenin mağduriyetinin önlenmesi bakımından teşekkül veya şirket, bundan sonraki tüketim bedelinin itirazsız ve zamanında ödenmesini sağlamak ya da teminatı alınmak koşuluyla elektrik verir.”
Aynı Yönetmeliğin 49 uncu maddesinin birinci fıkrasının ilk paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Abone, tespit edilen sayaç değerine göre teşekkül veya şirket tarafından düzenlenecek fatura bedelini, fatura veya ihbarname üzerinde belirtilen süre içinde, teşekkül veya şirketin göstereceği tahsilat veznesine veya banka şubelerine ödemekle yükümlüdür. Ancak, yazılı bildirim veya faturaya bildirim (tebliğ) tarihinden itibaren 8 (sekiz) gün (dahil) içerisinde teşekkül veya şirkete yapılacak itiraz, teşekkül veya şirketçe itiraz tarihinden başlayarak en geç 1 (bir) ay içinde sonuçlandırılır. Yapılan itiraz sonuçlanıncaya kadar ödeme durdurulur. Ancak abonenin itirazı sonucunda haklı olmadığı tespit edilirse mevcut borcuna ilave olarak tahakkuk ettirilecek gecikme faizi % 10 artırılarak tahsil edilir. Abonenin itirazı sonucunda haklı olduğu tespit edilirse mevcut borcu gecikme faizi alınmaksızın tahsil edilir.”
Aynı Yönetmeliğin değişik 50 nci maddesinin (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki (d) bendi ilave edilmiştir.
“c) Alacağın tahsili, takibi ve elektriğin kesilmesi gibi işlemlerin yapılması teşekkül veya şirketin görevidir. İlk ihbarnamede belirtilen son ödeme tarihinde borç ödenmemiş ise bu tarihten itibaren gecikme faizi uygulanır. İkinci ihbarnamede belirtilen son ödeme tarihinde borç ödenmemişse elektrik kesme işlemi yapılır. Her halükarda abonenin ödenmeyen faturasını takip eden ikinci fatura dönemindeki son ödeme tarihinden sonra gecikme faizi alınamaz. Ancak, gecikme faizi alınmamasına ilişkin hüküm, mahkemeye intikal etmiş alacaklar ile resmi daireleri kapsamaz.”
“d) Elektrik enerjilerinin kesilmesi sonucunda; telafisi mümkün olmayan zararlara uğrayabilecek olması nedeniyle, ark ocakları, endüksiyon ocakları ve yüksek fırınlarla çalışan entegre demir çelik tesisleri, ayrıca askeri tesisler ile hastanelerin elektrik enerjisi kesilmeden önce Bakanlığın teyidi alınır. Ancak gecikmeden dolayı faiz uygulamasına ilişkin teşekkül veya şirket hakları saklıdır.”
Aynı Yönetmeliğin 51 inci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Borcunu ödemeden ayrılan abonelerden sonra, aynı kullanım yerine abone olacaklardan veya mülk sahibinden/sahiplerinden eski aboneye ait borcun ödenmesi ve eski aboneye ait ikamet bilgisi verme talebi ve şartı koşulmaz. Borcunu ödemeden ayrılan abonenin güvence bedeli doğrudan borcuna mahsup edilir.”
Aynı Yönetmeliğin değişik 56 ncı maddesinin (a) bendinin ikinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki (g) bendi ilave edilmiştir.
“Reaktif enerji ölçü aletleri olmadığı için, çektiği aktif enerjinin 0.90 (yüzde doksan) katı reaktif enerji bedeli ödemek durumunda kalan abonelerin, fazladan bir bedel ödememelerini teminen ve talepleri halinde, temin edecekleri reaktif enerji ölçü aletlerinin monte edilmesi teşekkül veya şirket tarafından sağlanır.”
“g) Kompanzasyon tesisi bulunan ve güç faktörünü 0,9-1 arasında tutan tüm abonelerde reaktif sayaç veya kompanzasyon tesisinde meydana gelecek mekanik arızalardan dolayı abonenin yıl içerisinde elinde olmayan nedenlerle bir ay için sistemden çektiği reaktif enerjinin, aktif enerjinin 0,50 katından fazla olması halinde, reaktif enerji bedeli faturalamada dikkate alınmaz. Bu durumun yılda bir defadan fazla olması halinde, o yıl için daha önceden dikkate alınmayan reaktif enerji bedeli, sistemden çekildiği aydaki birim fiyat dikkate alınarak ilk çıkacak faturaya ilave edilerek tahsil edilir.”
Aynı Yönetmeliğin 57 nci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Tüm abonelerde gecikme faizleri günlük uygulanır.”
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Yönetmelik hükümlerini Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı yürütür.