Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:

Bazı Vergi Kanunlarında Değişiklik Yapılması Hakkındaki 3824 sayılı Kanun’un 14 üncü maddesi ile 492 sayılı Harçlar kanununun 63 üncü maddesine, 1/1/1993 tarihinden itibaren yürürlüğe girmek üzere fıkralar eklenmiş ve yapılan bu düzenleme sonucu sözkonusu madde metni aşağıdaki şekli almıştır.

"Kayıtlı değer:

MADDE 63

Bu kanunda sözü edilen "kayıtlı değer" deyimi, Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tesbit edilen vergi değerlerini ifade eder.

Bu Kanunun uygulanmasında, vergi değerinin tespitinde aşağıdaki hususlar ayrıca dikkate alınır.

a) Kayıtlı değer (emlak vergisi değeri), beyan dönemini takip eden yıllarda Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre hesaplanacak değerden az olmamak üzere mükellef tarafından beyan edilen değerin, her yıl için Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca belirlenmiş olan "yeniden değerleme oranı"nda artırılması suretiyle tespit olunur.

b) Yeniden değerleme oranı; daha önce yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunan değer ile mükellef tarafından emlak vergisi veya tapu ve kadastro harcına esas olmak üzere beyan edilmiş olan değerlerden yüksek olanına uygulanır.

c) Yeni inşa edilen binalarda harca esas değerin hesaplanmasında, Emlak Vergisi Kanununun 10 uncu maddesine göre arsa veya arsa payı (arazi dahil) değeri olarak daha önce beyan edilmiş olan değere "yeniden değerleme oranı" uygulanmak suretiyle tespit olunan, değer esas alınır.

d) Tapu ve kadastro harcı, yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunan değer ile mükellef tarafından beyan edilmiş olan değerlerden yüksek olanı üzerinden hesaplanır.

e) Mükelleflerin yukarıdaki hükümlere göre tespit edilecek değerlerden daha düşük beyanda bulunmaları halinde; harcın hesabında yeniden değerleme oranı uygulanarak tespit edilecek değerler esas alınır. Aradaki farka isabet eden harç, kusur cezalı olarak ikmalen tarh edilir.

f) Harcın hesabında yüzbin liraya kadar olan matrah kesirleri dikkate alınmaz.

Bakanlar Kurulu, kalkınmada öncelikli yörelerde ve tarım arazilerinde artış oranını (0) sıfır (sıfır dahil) ile yeniden değerleme oranı arasında tespit etmeye yetkilidir. Bu yetki kalkınmada birinci ve ikinci derecede öncelikli yörelerde ve tarım arazilerinde farklı oranlar tespit edilmek suretiyle de kullanılabilir.

Bu maddenin uygulamasında işlemin yapıldığı yıl için herhangi bir artış oranı dikkate alınmaz. Uygulamaya ilişkin usul ve esasları tayin ve tespite Maliye ve Gümrük Bakanlığı yetkilidir."

Öte yandan, bu Kanunun verdiği yetkiye istinaden 31/12/1992 gün ve 21452 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 19/12/1992 tarihli ve 92/3899 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının Ek1 Kararda,

"MADDE 1

Vergi değerinin tespitinde artış oranı, Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca belirlenen yeniden değerleme oranlarının;

1) Kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde % 25'i nispetinde,

2) Kalkınmada ikinci derecede öncelikli yörelerde % 50’si nispetinde,

3) Emlak Vergisi Kanunununa göre arazi olarak vergilendirilen,

a) Kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerdeki tarım arazilerinde % 0 nispetinde,

b) Kalkınmada ikinci derecede öncelikli yörelerdeki tarım arazilerinde % 10'u nispetinde,

c) Kalkınmada öncelikli yöreler dışındaki tarım arazilerinde % 25'i nispetinde,

uygulanır.

MADDE 2

Bu Karar 1/1/1993 tarihinde yürürlüğe girer." denilmiştir.

Mezkur Kanun ve Bakanlar Kurulu Kararının 1/1/1993 tarihinden itibaren uygulaması ile ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına gerek görülmüştür.

I- GENEL AÇIKLAMALAR

492 sayılı Harçlar Kanununun 63 üncü maddesinde belirtilen kayıtlı değer deyimi, Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tespit edilen vergi değerini ifade etmektedir. Vergi Usul Kanununun 268 inci maddesinde vergi değerinin Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre belirleneceği hükmü yer almıştır. 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu maddesinde ise vergi değeri, emlak vergisinin mevzuuna giren bina ve arazinin rayiç bedeli olarak tanımlanmıştır.

Bu hükümlere göre, kayıtlı değer deyimi emlak vergisi değerini, emlak vergisi değeri de rayiç bedeli ifade etmektedir.

Yapılan düzenleme ile tapu harcı uygulaması açısından kayıtlı değer; beyan dönemini takip eden yılda, Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre beyan olunan emlak vergisi değerine, takip eden yıllarda ise bir önceki yıl için belirlenen değere, yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle tespit olunacaktır.

Gayrimenkulün, emlak vergisi dönemi içinde tapu harcı hesaplanmasını gerektirir bir muameleye tabi tutulması halinde, (alım-satım, inşa, veraseten intikal vs.) işlemin meydana geldiği yılı takip eden yıldan itibaren yeniden değerleme oranı;

a) Tapu harcına esas olmak üzere beyan olunan,

b) Gayrimenkulü iktisap edenin verdiği emlak vergisi beyannamesinde beyan edilen ve emlak vergisi tarhına esas olan,

c) Yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunan,

değerlerden en yükseğine uygulanacaktır.

Tapuda yapılan işlemler sırasında, tapu memurlarınca; devir ve iktisap dolayısıyla mükelleflerce bildirilen değerin bu gayrimenkulün emlak vergisi değerine yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunacak değerden düşük olmaması gerektiği, aksi halde, fark üzerinden alınması icabeden harcın kusur cezası ve gecikme faizi ile birlikte aranılacağı işlemin yapılması sırasında mükelleflere hatırlatılacaktır. Bu işlemler sırasında mükelleften emlak vergisi değerini tevsik edici herhangi bir belge istenmeyecektir.

Uygulama emlak vergisi beyan dönemleri ile sınırlı olacaktır. Emlak vergisi genel beyan dönemi nedeniyle belirlenen emlak vergisi değeri esas alınarak başlıyan dört yıllık süre sonunda yeniden değerleme oranları uygulanmak suretiyle oluşan değer ile, bu dönemi takip eden emlak vergisi genel beyan döneminde mükelleflerin emlak vergisi beyannameleri ile (veya emlak vergisi asgari beyan değeri üzerinden Emlak Vergisi Kanununun 32 nci maddesine göre idarece yapılacak tarhiyatlarda belirlenecek değer) beyan edecekleri değer arasında herhangi bir karşılaştırma yapılmayacaktır. Bir başka ifade ile, yeniden değerleme oranı uygulaması dört yıllık emlak vergisi dönemi için müstakil olarak uygulanacaktır. Emlak vergisi genel beyan döneminin dört yıldan erkene alınması halinde katsayı uygulaması kısa dönem itibariyle hesaplanacaktır.

II- 1/1/1993 TARİHİNDEN İTİBAREN YAPILACAK UYGULAMA

213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca yeniden değerleme oranı 1992 yılı için % 61,5 olarak tespit edilmiştir.

1- Normal Yörelerde Uygulama :

Kalkınmada öncelikli yöreler dışında kalan yörelerde 1/1/1993 tarihinden itibaren, tapu harcı hesabına esas olmak üzere hesaplanacak kayıtlı, değer, 1992 yılına ait emlak vergisi tarhına esas olan değerin, 1992 yılı için belirlenen yeniden değerleme oranında artırılması suretiyle tespit edilecektir. Mükellefler hesaplanan bu değerden daha düşük bir beyanda bulunamayacaklardır.

ÖRNEK :

1990 yılı emlak vergisi değeri (Genel beyan) 10.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı % 61,5

1993 yılı kayıtlı değeri (10.000.000 X % 61,5= 6.150.000.-

10.000.000+6.150.000=) 15.150.000.

1990 yılı genel beyan döneminde emlak vergisi değeri 10.000.000.- lira olarak beyan olunan gayrimenkulün 1993 yılında tapu harcı tahsilini gerektiren bir işleme tabi tutulması halinde, tapu harcı matrahı olarak beyan olunacak değer 16.150.000.-liradan az olamayacaktır.

Arsa üzerine inşa olunan binalar nedeniyle 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (4) sayılı tarifenin 13/a maddesine göre hesaplanacak harcın matrahı, bina değerini oluşturan arsa veya arsa payına ait 1992 yılı emlak vergisi değerine, yukarıda açıklanan esaslar doğrultusunda yeniden değerleme oranı uygulanıp bulunan 1993 yılı kayıtlı değeri ile bina değerinin toplanması suretiyle belirlenecektir.

2- Kalkınmada öncelikli Yörelerde ve Tarım Arazilerinde Uygulama :

Bakanlar Kurulu Kararının Ek1 Karar'da öngörüldüğü şekilde kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde yeniden değerleme oranı,

1992 yılı için (% 61,5 x % 25=) % 15,375

Kalkınmada ikinci derecede öncelikli yörelerde yeniden değerleme oranı

1992 yılı için (% 61,5 x % 50=)% 30,75

olarak uygulanacaktır.

Bakanlar Kurulu Kararında kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerdeki tarım arazilerinde uygulanacak yeniden değerleme oranı sıfır nispetinde tesbit edildiğinden, bu yörelerdeki tarım arazilerinin emlak vergisi değerine yeniden değerleme oranı uygulanmayacaktır.

Kalkınmada ikinci derecede öncelikli yörelerdeki tarım arazilerinde yeniden değerleme oranı,

1992 yılı için (% 61,5 x % 10=) % 6,15

Kalkınmada öncelikli yöreler dışındaki tarım arazilerinde yeniden değerleme oranı,

1992 yılı için (% 61,5 x % 25=) % 15,375

olarak uygulanacaktır.

Kalkınmada Öncelikli yörelerdeki gayrimenkuller ile tarım arazilerinin 1993-yılına ait kayıtlı değeri, yukarıda belirtilen esaslar dahilinde hesaplanacaktır. Uygulamada tarım arazisi deyimi Emlak Vergisi Kanununa göre arazi olarak vergilendirilen gayrimenkulleri ifade etmektedir.

III- TAPU DAİRELERİ, BELEDİYELER VE NOTERLERCE YAPILACAK İŞLEMLER :

492 sayılı Harçlar Kanununun Mükerrer 69 uncu maddesinde "Tapu ve kadastro idareleri, devredenin ve iktisap edenin adı ve adresi ile gayrimenkulün harca esas tutulan değerini ve vasıflarını, noterler de düzenledikleri veya tasdik ettikleri gayrimenkullerin zilyetlik devir sözleşmelerinin birer örneğini şekil ve muhtevası Maliye Bakanlığınca tespit edilecek listelerle birlikte işlemin yapıldığı tarihi izleyen ay başından itibaren en geç 15 gün içinde ilgili vergi dairesine bildirmekle mükelleftirler.

Bu kanuna göre bildirme mecburiyetini yerine getirmeyenler hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 150 inci maddesinin 1, 2 ve 3 üncü bentlerinde yazılı olanlar için uygulanan ceza hükmolunur."

denilmiştir.

Bu hususta 31/12/1985 tarihli ve 18975 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 12 Seri No.lu Harçlar Kanunu Genel Tebliğinin “Sorumluluk" başlıklı dördüncü bölümünün 3 üncü kısmında gerekli açıklamalar yapılmıştır.

1/1/1993 tarihinden itibaren başlanacak uygulamada da aynı esaslar dahilinde hareket edilecektir.

Ancak tebliğde bahsedilen yollama listeleri yerine 1/1/1993 tarihinden itibaren "Gayrimenkullerle ilgili Olarak Tapu Sicil Müdürlüklerini Tarafından Doldurulacak Bilgi Formu (1 No.lu)" düzenlenecektir. Bu konuda gerekli açıklama 25/12/1992 gün ve 21446 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 220 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunun Genel Tebliğinde yapılmıştır.

Buna göre, tapu sicil müdürlükleri tapu harcına esas olan işlemin yapıldığı tarihi izleyen ay başından itibaren en geç 15 gün içinde 5 örnek olarak düzenlenecek olan bilgi formunun birinci örneğini Maliye ve Gümrük Bakanlığı Gelirler Genel Müdürlüğü Vergi İstihbarat Şubesine, ikinci ve üçüncü örneğini ilgili belediye başkanlığına, dördüncü örneğini, bir aylık dönem içinde kullanılan formların belirtildiği liste ile birlikte ilgili vergi dairesine göndereceklerdir. Beşinci örnek ise tapu dairesinde yapılan işleme ait evraklarla birlikte dosyasında saklanacaktır.

Belediye, tapu sicil müdürlüğü tarafından iki örnek olarak gönderilen formun ilgili sütunlarını doldurup onayladıktan sonra bir örneğini, formun kendilerine ulaştığı tarihi izleyen 15 gün içinde ilgili vergi dairesine gönderecektir.

Bilgi formlarını belirlenen sürelerde düzenlemeyen, istenilen bilgileri vermeyen, eksik, yanlış veya yanıltıcı olarak veren yetkili makam ve memurlar hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 361 inci maddesi gereğince işlem yapılacaktır.

IV- VERGİ DAİRESİNCE YAPILACAK İŞLEMLER :

Bilindiği üzere, 1/1/1993 tarihinden önce gayrimenkulün mükelleflerce tapu harcı matrahı olarak beyan edilen değeri, gayrimenkulün emlak vergisi değeri ile mukayese edilmekteydi. 1/1/1993 tarihinden itabaren sözkonusu mukayese, tebliğin yukarıda yer alan bölümlerinde açıklanan usul ve esaslar dahilinde hesaplanacak kayıtlı değerle yapılacaktır.

Vergi dairesi, kendisine intikal eden bilgi formlarını birleştirip formun arkasında yer alan tablo üzerinde işleme konu olan gayrimenkulün, işlem tarihi itibariyle yeniden değerleme oranı uygulayarak kayıtlı değerini hesaplayıp bu değer ile tapuda beyan olunan değeri karşılaştıracaktır. Mükellef yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunan kayıtlı değerden daha düşük beyanda bulunmuş ise, harç yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunan değer üzerinden hesaplanıp aradaki fark kusur cezalı olarak ikmalen tarh edilecektir.

Tapu harcı, ilgili vergi dairesine beyanname verilmek suretiyle tahsil olunan işlemlerde, (tarifenin 13/a ve 20/a fıkrasının ikinci paragrafına göre tapusuz gayrimenkullerde) beyannamenin verilmesi, sırasında mükellefe; beyan edilen emlak vergisi değerine yeniden değerleme oranı uygulanarak bulunan değerden düşük beyanda bulunulmayacağı, bu değerden düşük beyanda bulunması halinde aradaki fark üzerinden kusur cezası ve gecikme faizi ile birlikte harç aranılacağı hatırlatılacaktır. Mükelleflerden bu işlemler sırasında emlak vergisi değerini tevsik edici herhangi bir belge aranılmayacaktır.

Yapılacak tarhiyatlarda 100.000.- liraya kadar olan matrah kesirleri dikkate alınmayacak, 100.000.- liraya kadar olan matrah farkları için ikmal tarhiyat yapılmayacaktır.

V- UYGULAMAYA YÖNELİK ÖRNEKLER :

Örnek 1- Mükellef (A) 1971 yılında iktisap ettiği gayrimenkul ünü 1993 yılında satmıştır. Mükellefin 1990 genel beyan döneminde gayrimenkulü için beyan ettiği emlak vergisi değeri 30.000.000.- liradır. Satılan bu gayrimenkul için 1993 yılında tapu harcı matrahı ne olacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 30.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 61,5

1993 yılı kayıtlı değeri (30.000.000 X % 61,5=

18.450.000. -

30.000.000+ 18.450.000=) : 48.450.000.-

1993 yılında satışa konu gayrimenkulün tapu harcı matrahına esas olan değeri 48.450.000.- liranın altında olamayacaktır.

1990 genel beyan döneminde emlak vergisi beyannamesi verilmemesi halinde ise yeniden değerleme oranı 1990 genel beyan dönemi için Emlak Vergisi kanunu hükümlerine göre tespit edilecek asgari beyan değerine uygulanacaktır.

Örnek : 2- Mükellef (A) 1990 yılında iktisap ettiği gayrimenkulü için 1990 genel beyan döneminde 15.000.000.- lira değer beyan etmiş ve 1991 yılında

16.000.000,- liraya (R)‘ye satmış, (R) tarafından verilen emlak vergisi değişiklik beyannamesinde 16.000.000.- lira beyan edilmiştir. Yine (B) aynı gayrimenkulü 1993 yılında (C)'ye satmıştır. Bu satış sırasında tapu harcının matrahına esas olacak değer ne olmalıdır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 15.000.000.-

1992 yılı emlak vergisi değeri : 16.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 61,5

1993 yılı kayıtlı değeri (16.000.000 X % 61,5=): 25.84 0.000.-

1993 yılında satılan gayrimenkul için tapu harcı matrahına esas olan değer 25.840.000.- liranın altında olamayacaktır. Olayda, gayrimenkul 1991 yılında satılmış ve emlak vergisi değişiklik beyannamesinde 16.000,000.- lira beyan edilmiştir. 1993 yılına ait kayıtlı değerin hesabında bu değer dikkate alınacaktır.

Örnek : 3- Mükellef (A) 1990 genel beyan döneminde 40.000.000.- lira değer beyan ettiği gayrimenkulünü 1991 yılında 55.000.000.- liraya (B)‘ye satmıştır. (B) iktisap ettiği gayrimenkulü için 1991 yılında verdiği emlak vergisi değişiklik beyannamesinde 80.000.000.- lira değer beyan etmiştir. (B) bu gayrimenkula 1993 yılında satmıştır. 1993 yılında tapu harcı matrahı ne olacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 40.000.000.-

1992 yılı emlak vergisi değeri : 80.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 61,5

1993 yılı kayıtlı değeri (80.000.000 X % 61,5-): 129.200.000.-

Olayda, 1991 yılı için verilen değişiklik beyannamesinde 80.000.000.- lira beyan edildiğinden yeniden değerleme oranı, 80.000.000.- liraya uygulanmıştır. Dolayısıyla 1993 yılında tapu harcının matrahı 129.200.000.- liradan az olmayacaktır.

Örnek : 4- Mükellef (A) 1989 yılında iktisap ettiği ve 1990 genel beyan döneminde 10.000.000.- lira değer beyan ettiği arsası üzerine 1993 yılında bina inşa etmiş ve vergi dairesine verdiği 2 nolu harç beyannamesinde 10.000.000 lira arsa payı değeri + 50.000.000.- lira bina değeri = 60.000.000,- lira değer beyan etmiştir. Tapu harcı hangi değer üzerinden hesaplanacaktır?

Çözüm :

1990 yılı arsa payı değeri : 10.000.000.-

1992 yılı emlak vergisi (arsa) değeri : 10.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 61,5

1993 yılı kayıtlı (arsa) değeri (10.000.000 X % 61,5=) : 16.150.000.-

Gayrimenkulün 1993 yılında bina değeri : 50.000.000.-

Gayrimenkulün 1993 yılı tapu harcının matrahına esas değeri :

16.150.000.-TL. + 50.000.000.-TL. = 66.150.000:- liradan az olamayacaktır.

Örnek : 5- Mükellef (A) sahibi bulunduğu gayrimenkulü için 1990 genel beyan döneminde 70.000.000.- lira değer beyan etmiş ve 1993 yılında vefat etmiştir. Sözkonusu gayrimenkulün mirasçılar adına tapuya tescilinde tapu harcının matrahı ne şekilde hesaplanacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 70.000.0 00.-

1992 yılı emlak vergisi değeri : 70.000.000,-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 61,5

1993 yılı kayıtlı değeri (70.000.000 X % 61,5=): 113.060.000.-

Gayrimenkulün mirasçılar adına tapuya tescilinde, 113.050.000.- lira üzerinden tapu harcı hesaplanacaktır.

Örnek : 6- Mükellef (A) kalkınmada birinci derecede öncelikli yörede bulunan ve 1990 genel beyan döneminde 10.000.000.- lira değer beyan ettiği binasını 1993 yılında satmıştır 1993 yılında tapu harcının matrahı ne olacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 10.000.000.-

1992 yılı emlak vergisi değeri : 10.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 15,375

1993 yılı kayıtlı değeri (10.000.000 X % 15,375=): 11.537.500.-

1993 yılında satılan gayrimenkul için tapu harcı matrahına esas olan değer 11.537.500.- liradan az olamayacaktır.

Örnekte Bakanlar Kurulu Kararı ile kalkınmada 1 inci derecede öncelikli yöreler için tespit olunan yeniden değerleme oranı (% 61,5 X % 25=) % 15,375 oranı ile hesaplama yapılmıştır.

Örnek 7: Mükellef (A) maliki bulunduğu ve 1990 genel beyan döneminde 20.000.000.- lira değer beyan ettiği kalkınmada ikinci derecede öncelikli yöredeki tarım arazisini 1993 yılında satmıştır. 1993 yılında tapu harcının matrahı ne olacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 20.0 00.0 00.-

1992 yılı emlak vergisi değeri : 20.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 6,15

1993 yılı kayıtlı değeri (20.0(10.000 X % 6.15-): 21.230.000.-

1993 yılında satılan arazi için tapu harcı matrahına esas olan değer 21.230.000 liradan az olamayacaktır.

Örnekte Bakanlar Kurulu Kararı ile kalkınmada ikinci derecede öncelikli yörelerdeki arazi için tespit olunan yeniden değerleme oranı (%61.5 X% 110=) %6,15 oranı ile hesaplama yapılmıştır.

Örnek 8: Mükellef (A) maliki bulunduğu ve 1990 genel beyan döneminde 15.000.000.- lira değer beyan ettiği kalkınmada birinci derecede öncelikli yöredeki tarım arazisini 1993 yılında satmıştır. 1993 yılında tapu harcının, matrahı ne olacaktır?

Çözüm :

1990 yılı emlak vergisi değeri : 15.000.000.-

1992 yılı yeniden değerleme oranı : % 0

1993 yılı kayıtlı değeri : 15.000.000.-

Bakanlar Kurulu Kararı ile kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerdeki tarım arazilerinde yeniden değerleme oranı % 0 nispetinde tespit olunduğundan sözkonusu gayrimenkul için yeniden değerleme oranı uygulanmayacaktır. Ancak beyan edilen bu değer gayrimenkulün satış bedeli ile mukayese edilecektir.

Yukarıda sekiz madde halinde uygulamaya yönelik olarak verilen örnekler Kanunun yürürlüğe gireceği 1993 yılına ait işlemlere yönelik bulunmaktadır.

Örneklerde hesaplanan kayıtlı değerin tapu harcının matrahı olması halinde, 100.000 liraya kadar olan matrah kesirleri atıldıktan sonra harç hesaplanacaktır.

1994 yılında 7. emlak vergisi genel beyan dönemi başlayacaktır. Bu yılda emlak vergisi mükellefleri ilgili belediyelere verecekleri emlak vergisi beyannamesi ile gayrimenkullerinin emlak vergisi değerlerini yeniden belirleyeceklerdir.

Tebliğin, birinci ve ikinci bölümünde açıklandığı gibi, 1994 yılında mükellefler tarafından tapu harcı matrahı olarak beyan olunan değerler, genel beyan nedeniyle beyan olunan ve emlak vergisi tarhına esas olan değerle mukayese edilecektir.

Emlak vergisi genel beyan döneminin başlangıç yıllarında (1994 yılında) yeniden değerleme oranı uygulanmayacaktır. Genel beyan döneminin takip eden yıllarında 1se bu tebliğde açıklanan usul ve esaslar dahilinde uygulamaya devam edilecektir.

Tebliğ olunur.