26/7/2009 tarihli ve 27300 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı İç Denetim Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki (ğ) ve (h) bentleri eklenmiştir.
“d) İç denetim: Ajansın çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla gerçekleştirilen bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetlerini,”
“ğ) Uluslararası İç Denetim Standartları: Uluslararası İç Denetim Enstitüsü tarafından yayımlanan Uluslararası İç Denetim Standartlarını,”
“h) Kurul: İç Denetim Koordinasyon Kurulunu,”
Aynı Yönetmeliğin ikinci bölüm başlığına “İç Denetimin Amacı,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Kapsamı,” ibaresi eklenmiştir.
Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Ajansın yurtiçi ve yurtdışındaki tüm işlem ve faaliyetleri denetim kapsamına dahildir. Bu denetimler risk düzeyi esas alınarak sistematik ve disiplinli bir yaklaşımla Kurul tarafından belirlenen denetim standartlarıyla uyumlu olarak yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin ikinci fıkrası ve üçüncü fıkrasının (a) ve (ç) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) İç denetçi, Başkan adına görev yapar ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda yer alan hükümler ile Kurul tarafından yayımlanan mevzuat hükümlerine göre görevden alınır.”
“a) İç denetim faaliyetleriyle ilgili olarak Ajansın, elektronik ortamdakiler de dahil, her türlü bilgi, kayıt, belge ve defterlerinin ibrazını isteyebilir.”
“ç) Denetim yapılan birimlerde uzmanlığına gerek duyulan Ajans personelinden veya gizlilik sözleşmesi yapılması kaydıyla Ajans dışındaki uzmanlardan yardım alabilir.”
Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 8
(1) İç denetçi aşağıdaki görevleri yürütür:
a) Nesnel risk analizlerine dayanarak Ajansın yönetim ve kontrol yapılarını değerlendirmek ve risk yönetimi ve kontrol mekanizmasının etkinliğini geliştirmek için Ajansın amaçlarının gerçekleşmesine yardımcı olmak,
b) Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılması bakımından incelemeler yapmak ve Başkana önerilerde bulunmak,
c) Harcama sonrası yasal uygunluk denetimi yapmak,
ç) Ajansın harcamalarının, mali işlemlere ilişkin karar ve tasarruflarının ve diğer faaliyetlerinin, amaç ve politikalara, planlara ve programlara uygunluğunu izlemek, değerlendirmek ve denetlemek,
d) İç kontrol sisteminin oluşmasına katkı sunmak, işleyişini değerlendirmek ve bu konularda Başkana önerilerde bulunmak ve bu önerilerin takibinin yapılmasını sağlamak,
e) Denetim sırasında veya denetim sonuçlarına göre suç teşkil eden hususlar ile soruşturma açılmasını gerektirecek bir duruma rastlandığında, ivedilikle konuyu yazılı olarak Başkana bildirmek.
(2) İç denetçi, görevlerini yerine getirirken uluslararası ve kamu iç denetim standartları gereğince aşağıdaki hususlara riayet eder:
a) Mevzuata, belirlenen denetim standartlarına ve etik kurallara uygun hareket etmek,
b) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek,
c) Yetki ve ehliyetini aşan durumlarda Başkanı haberdar etmek,
ç) Verilen görevin tarafsız ve bağımsız olarak yapılmasına engel olan durumların bulunması halinde, durumu Başkana bildirmek,
d) Denetim raporlarında kanıtlara dayanmak ve değerlendirmelerinde tarafsız olmak,
e) Denetim esnasında elde ettiği bilgilerin gizliliğini korumak.
(3) İç denetçi, denetlediği birimlerin günlük çalışmalarının aksamamasına denetim boyunca özen gösterir. İç denetçi, denetim kapsamında birimlerden almış olduğu tüm kayıt, belge ve defterler gibi dokümanları denetim sonunda geciktirmeden ve tam olarak birimlere teslim eder.
(4) Denetim yetkisi devredilemez ve denetim faaliyetleri denetimle görevlendirilen iç denetçi tarafından yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 9
(1) İç denetim faaliyeti Ajansın günlük işleyişinden bağımsızdır. İç denetçi görevlerini kanun, yönetmelik, yönerge ve ilgili diğer mevzuat kapsamında tam bir bağımsızlık içinde gerçekleştirir.
(2) İç denetçiye kanun ve bu Yönetmelikte belirtilen görevler dışında hiçbir görev verilemez ve yaptırılamaz. İç denetim faaliyetinin kapsamına, denetim uygulamalarına müdahale edilemez ve iç denetçinin görüşlerini değiştirmesi istenemez. İç denetçinin görevlerini bağımsız ve hiçbir etki altında kalmadan yapması Başkanın sorumluluğundadır.”
Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki ikinci fıkra eklenmiştir.
“(1) İç denetçi, görevini yerine getirirken tarafsız davranır. İç denetçi; denetimin belirlenen amaçlarına ulaşılması için denetim faaliyetlerinde gerekli tüm denetim tekniklerini uygular, ihtiyaç duyacağı tüm bilgi ve belgeleri toplar, tarafsız ve yeterli bilgi ve tecrübeye sahip her denetçinin aynı sonuçlara ulaşmasını sağlayacak şekilde bu bilgi ve belgeleri değerlendirir ve denetimin kalitesinden ödün vermeden ve başkalarının düşünce ve telkinlerinden etkilenmeden görüşünü oluşturur. Görevini gerçekleştirirken tarafsızlığını etkileyebilecek konuların varlığı veya denetim görevinin tarafsız bir şekilde tamamlanamayacağı kanaatine varması halinde bu durumu Ajans Başkanına sunar.”
“(2) İç denetçi daha önce yönetim bakımından sorumlu olduğu işlerle ilgili olarak bir yıl geçmeden iç denetim faaliyeti yürütemez. Yürütülen danışmanlık ve benzeri faaliyetlerle ilgili olarak da bir yıl geçmeden denetim yapılamaz.”
Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İç denetim standartları ve meslek ahlak kuralları
MADDE 11
(1) İç denetim faaliyetleri, ilgili mevzuat ve Kurul tarafından belirlenen kamu iç denetim standartları ve meslek ahlak kurallarına uygun olarak yürütülür, açıklık bulunmayan hallerde ise uluslararası iç denetim standartları ile etik kurallar dikkate alınır.”
Aynı Yönetmeliğin dördüncü bölüm başlığı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İç Denetim Faaliyetleri”
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Denetimde risk odaklılık
MADDE 14
(1) İç denetim, Ajansın karşı karşıya olduğu riskler esas alınarak hazırlanan risk odaklı iç denetim plan ve programı çerçevesinde yapılır.
(2) Risk değerlendirmesi ile ilgili olarak, Kurulca belirlenen esas ve usullere uyulur.
(3) Yönetim tarafından tanımlanan riskler, iç denetçi tarafından kapsamlı bir risk analizine tabi tutulur. Bu analiz sonucunda riskler, oran ve önem dereceleri belirlenerek sıralanır. İç denetçi tarafından; Ajansın hedefleri, faaliyetleri ve varlıklarını etkileyebilecek önemli risklere ilişkin olarak yapılan analiz sonucunda, en yüksek risk içeren alan ve konulardan başlanarak iç denetim planı ve uygulamaya ilişkin programlar hazırlanır.
(4) Yeni birim ve faaliyetler, yeniden yapılandırma projeleri, örgüt yapısı ve insan kaynaklarındaki önemli değişiklikler, yüksek risk içerebileceğinden, denetim programına öncelikle alınır.
(5) İç denetçi, iç denetim faaliyetlerinin planlanması sırasında bağımsız çalışır. Ancak bu çalışma esnasında Başkanın riskli gördüğü ve öncelik verilmesini istediği hususları da dikkate alır. Risk değerlendirmelerine göre denetim planları hazırlanır ve planlanmamış denetimlere yönelik zaman ihtiyacı göz önünde bulundurulur.
(6) Gerektiği durumlarda, denetim sonuçlarına göre mevcut riskler yeniden gözden geçirilir.”
Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Görevlendirme
MADDE 16
(1) Yıllık denetim programının Başkan tarafından onaylanmasından itibaren denetim faaliyetleri, belirlenen tarihlerde iç denetçi tarafından yerine getirilir. İç denetçinin denetim faaliyetlerine başlamasına ilişkin olarak ayrıca bir görevlendirmeye ihtiyaç duyulmaz.”
Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş; üçüncü fıkrasında yer alan “Denetlenecek Birimlerde” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Ajansta iç denetim, denetim plan ve programları çerçevesinde yapılır. Üç yıllık denetim planı ve yıllık denetim programı risk değerlendirmelerine dayalı olarak Başkanın görüş ve önerileri de dikkate alınarak İç denetçi tarafından maliyet etkinliğini gözetecek şekilde hazırlanır. Denetim planı ve programı Başkan tarafından onaylanarak yürürlüğe konulur.”
“(2) İç denetim plan ve programında, özellikle riskli alanlara, denetim faaliyetlerine, denetimle ilgili danışmanlık ve eğitim faaliyetlerine ve ihtiyaç duyulan kaynaklara yer verilir. Denetim programında bu hususlar ayrıntılı olarak ele alınır, denetim ve danışmanlık faaliyetlerinin, raporlama ve bildirimlerin takvimlendirilmesi ve kaynak öngörüsü yapılır.”
Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18
(1) Denetlenecek olan birime, açılış toplantısında, denetimin ayrıntısı hakkında bilgi verilir ve denetlenecek birimlerden denetim sırasındaki beklentiler açıklanır. Tüm görüşmeler birim amirleri ve ilgili personel ile yapılır. Söz konusu görüşmelerde aşağıda belirtilen hususlar hakkında bilgi verilir;
a) Denetimin amacı ve kapsamı,
b) Olası denetim süresi,
c) Denetim sırasında kullanılacak olan yöntemler, zaman planlaması ve denetime yardımcı olması istenilen birim çalışanları,
ç) Ajans Başkanının ve doğrudan bağlı olan birimlerin söz konusu denetim görevinden beklentileri,
d) Denetim sonuçlarının raporlanma şekli ve alınması gereken önlemlerin izlenmesinin ne şekilde yürütüleceği.”
Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Denetim görevine hazırlık ve denetim
MADDE 19
(1) İç denetçi, denetim konusu ile ilgili gerekli inceleme ve araştırmaları yaparak denetim amaç ve kapsamını tespit eder. Denetlenecek birim ile ilgili olarak aşağıdaki hususlar hakkında bilgi toplayarak denetim görevine hazırlanır.
a) Hedef ve amaçlar,
b) Denetlenecek etkinlikler üzerinde önemli etkiye sahip politikalar, usuller, kanunlar, düzenlemeler ve anlaşmalar,
c) Denetlenecek birime ilişkin çalışan sayısı, önemli fonksiyonları yerine getiren anahtar roldeki çalışanlar, iş tanımları ve yakın zamanda gerçekleştirilen önemli sistem değişiklikleri,
ç) Bütçe bilgileri, etkinlik raporları ve diğer mali veriler,
d) Denetim çalışma kağıtları, dış denetim dahil ilgili bölümde yapılan önceki denetim sonuçları.
(2) Gerekli hallerde denetime başlanmadan önce bu bilgileri derlemek amacıyla genel bir gözlem yapılabilir. Gözlem sonuçlarına göre saptanan önemli risklere denetim sırasında ağırlık verilir.”
Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yolsuzluk ve usulsüzlük halleri
MADDE 20
(1) İç denetçi, yolsuzluğa ilişkin delilleri tespit edebilecek bilgi, beceri ve donanım ile denetim faaliyetini sürdürür. İç denetçi, denetim görevi sırasında bir yolsuzluk ve usulsüzlük bulgusuna ulaştığında, tespitlerini ve elde ettiği delilleri ivedilikle Başkana intikal ettirir.
(2) İç denetçi, mevcut kontrol sisteminin yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleme kabiliyetini de değerlendirir. Ayrıca, Başkan tarafından görevlendirilmesi halinde, yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre inceleme ve araştırma faaliyetlerini yürütür.
(3) İç denetçi, denetim sırasında veya denetim sonuçlarına göre suç teşkil eden hususlarla soruşturma açılmasını gerektirecek bir duruma rastlandığında, durumu gereğinin ifası için Başkana bildirir. Bu hususta, Başkan ile İç denetçi arasında uyuşmazlık ortaya çıkması durumunda, uyuşmazlık Kurul tarafından çözüme kavuşturulur.”
Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin birinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Denetim sonucunda iç denetçi, denetlediği birim yöneticileri ile, denetime başlangıç hedefleri, denetimin kapsamı, denetlenen ve denetlenmeyen faaliyetler, denetimde saptanan çeşitli hususlar, risk öncelikleri ve risklere karşı alınması gereken önlemlere ilişkin bir kapanış toplantısı düzenler.”
“(3) Denetimlerde saptanan tüm konular, denetlenen birim yöneticilerine taslak rapor ile aktarıldıktan sonra iki hafta içerisinde, denetlenen birim yöneticileri bu hususlarda iç denetçiliğe cevap vermekle yükümlüdür. Bu süre Başkanın yazılı onayı ile iki hafta daha uzatılabilir.”
“(4) Denetlenen birim yöneticilerinin cevapları alındıktan sonra denetim raporu tamamlanır. İç denetçi, nihai raporu en geç on gün içinde Başkana iletir. Başkanın onayını müteakip gereğinin ifası için ilgili birimlere gönderilir.”
Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesine aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(7) Raporlarda yer alan bulgu ve öneriler konusunda denetlenen birim ile iç denetçi arasında görüş ayrılıkları olması halinde ise durum anlaşmazlığın giderilmesine yardımcı olmak amacıyla Başkana iletilir.”
“(8) Denetim raporları ve ilgili tüm belgeler, Ajans Başkanının yazılı onayı olmaksızın Ajans dışına verilemez.”
“(9) Başkanın talep etmesi halinde iç denetim faaliyetlerinin değerlendirilmesinin yapıldığı bir Yıllık Genel İç Denetim Raporu düzenlenir. İç denetçi yıllık iç denetim raporunda; raporların bulgularına, önerilerine, bunlara ilişkin eylemlere, eylem sonuçlarına ve riskli alanlara özet olarak yer verir. Ayrıca, yıllık iç denetim raporunda, denetim programına kıyasla gerçekleşen denetim faaliyetleri özetlenir.”
Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) İç denetim faaliyeti sonucu iç denetçi tarafından önerilen düzeltici işlem ve tavsiyeler ilgili raporda belirtilen süre içerisinde yerine getirilir. Düzeltici işlemin gerçekleştirilmesinin belli bir süre gerektirmesi durumunda bu husus denetim raporuna verilen cevapta belirtilir ve periyodik gelişmeler ilgili birimce en az altı aylık dönemler halinde iç denetçiye bildirilir.”
Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Danışmanlık ve benzeri faaliyetler
MADDE 24
(1) Danışmanlık ve benzeri faaliyetler; bir idari sorumluluk üstlenmeksizin yürütülen, icrai konularla ilgili görüş, eğitim, analiz, değerlendirme, performans göstergelerinin tespiti, proje görevleri gibi idari faaliyetlere değer katmak, kolaylaştırmak, geliştirmek ve yol göstermek amaçlarıyla gerçekleştirilen hizmetlerdir.
(2) Danışmanlık faaliyetleri; acil ve özel durumları da kapsayan yazılı ve yazılı olmayan faaliyetler olarak gerçekleştirilir.
a) Yazılı danışmanlık faaliyetleri; resmi nitelikte ve yazılı olarak bir süreç ve sonuç içeren, tanımlanmış bir iş programına dayanan faaliyetlerdir.
b) Yazılı olmayan danışmanlık faaliyetleri; sözlü görüş, tavsiye ve benzeri nitelikte olup, yazılı bir süreç ve sonuç içermeyen faaliyetlerdir.
(3) Danışmanlık faaliyetleri program dışı olarak da yürütülebilir.”
Aynı Yönetmeliğe 24 üncü maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Danışmanlık ve benzeri faaliyetlerin yürütülme esasları
MADDE 24/A
(1) İç denetçi tarafından yürütülecek danışmanlık ve benzeri faaliyetlerde aşağıdaki hususlar dikkate alınır.
a) Danışmanlık hizmetinin, tarafsız, iç denetim etkinlikleri ile çakışmayan, tavsiye niteliğinde, danışmanlık hizmeti verilen konudaki etkinliği ve verimliliği artırıcı bir yapıda olması esastır.
b) Faaliyetin kapsamı açık olarak tanımlanmış bir iş programına dayanmalıdır.
c) Faaliyet iç denetçinin bağımsızlık ve tarafsızlığını etkilememelidir.
ç) Faaliyetin süresi, mevcut ve gelecekteki denetim görevlerinin sürekli aksamasına neden olmayacak şekilde iç denetçi tarafından belirlenmelidir.
d) Daha önce yürütülen danışmanlık ve benzeri faaliyetlerle ilgili olarak bir yıl geçmeden iç denetçi tarafından denetim yapılamayacağı konusunda hem Başkan hem de iç denetçi gerekli özeni göstermelidir. Yazılı olmayan danışmanlık faaliyetleri kapsamında yapılan danışmanlık faaliyeti bu fıkra hükmünden istisnadır.
(2) Danışmanlık ve benzeri faaliyetlerle ilgili olarak iç denetçinin herhangi bir icrai sorumluluğu yoktur.”
Aynı Yönetmeliğin 27 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 27
(1) Ajans yönetimi ve birimler, iç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında, iç denetçinin uygun, zamanında ve yeterli şekilde bilgilendirilmesini sağlayacak bir iletişim sistemi geliştirilmesini sağlar.”
Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 28
(1) İç denetçiye, Başkanın onayı ile mesleki ve bilimsel gelişmeleri takip etmek ve kendini geliştirmek amacıyla, yurtiçi ve yurtdışında eğitim, inceleme, araştırma ve staj yaptırılabilir. Yurtdışı eğitim, inceleme, araştırma ve staj faaliyetlerinde bulunulması durumunda, yurda dönüş tarihinden itibaren en geç üç ay içerisinde bir rapor düzenlenerek Başkana sunulur.”
Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Mesleki yeterliliğin geliştirilmesi
MADDE 29
(1) Başkan, iç denetçinin mesleki yönden gelişmesi, yenilikleri izlemesi ve çalışma isteğini artırması için gerekli tedbirleri alır.
(2) Bu amaçla Uluslararası ve Kamu iç denetim Standartları ile belirlenen bilgi, yetenek ve niteliklerin oluşturulması yanında, iç denetimle ilgili her türlü eğitim, konferans, seminer gibi faaliyetlere katılma konusunda iç denetçiye gerekli olanak sağlanır.
(3) Başkan, iç denetçinin uluslararası iç denetçi sertifikalarına sahip olması için gerekli imkan ve kurumsal altyapıyı oluşturur; iç denetçinin görevlerini ifa ederken ihtiyaç duyacağı özel ihtisas alanlarına ilişkin gerekli bilgi, beceri ve deneyim sahibi uzmanlardan, gizlilik sözleşmesi yapılması kaydıyla, yardım alınmasını sağlar.
(4) Yukarıda sıralanan hususlar için iç denetçi tarafından mesleki eğitim planı tanzim edilir ve Başkanın onayına sunulur.”
Aynı Yönetmeliğe 29 uncu maddeden sonra gelmek ve Dokuzuncu Bölümde düzenlenmek üzere aşağıdaki maddeler eklenmiştir.
“İç denetimde kalite güvencesi
MADDE 29/A
(1) İç denetim faaliyetlerinin tüm yönleriyle değerlendirilmesi ile kamu iç denetim standartları ve meslek ahlak kurallarına uygun olarak yürütülmesinin sağlanması için kalite güvence ve geliştirme programı oluşturulur.
(2) Kalite güvence ve geliştirme programı çerçevesinde;
a) İç denetim faaliyetlerinin ilgili mevzuat, kamu iç denetim standartları ve meslek ahlak kurallarına uygunluğu,
b) İç denetim faaliyetlerinin kurumsal gelişim ve iyileşmeleri destekleme düzeyi,
c) İç denetçinin en iyi iç denetim uygulamalarından istifade edip etmediği,
ç) Mesleki gelişim ve özen çerçevesinde yürütülen faaliyetler gözden geçirilir ve değerlendirilir.”
“Yönetimin sorumluluğu
MADDE 29/B
(1) İç denetim faaliyetleri, yönetimin kendi görev alanındaki risk yönetimi, kontrol ve yönetim süreçlerinin kurulması, uygulanması ve geliştirilmesi konularındaki sorumluluklarını kaldırmaz.
(2) Yönetim, iç denetim faaliyetlerinden beklenen faydanın en yüksek düzeyde elde edilmesi için ilgili mevzuatta belirlenen her türlü katkıyı sağlamakla sorumludur.”
“Çalışanların sorumluluğu
MADDE 29/C
(1) İç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi sırasında, elektronik ortamdakiler dahil olmak üzere, iç denetçi tarafından talep edilen her türlü belge, bilgi ve denetimin gerektirdiği diğer kaynaklar doğrudan iç denetçinin incelemesine sunulur.
(2) İç denetim faaliyetine tabi olanlar, İç denetçi tarafından sorulan sözlü ve yazılı soruları da gecikmeden cevaplandırmakla yükümlüdürler.”
“Dış denetim ve diğer denetim birimleri ile ilişkiler
MADDE 29/Ç
(1) Denetimin planlanması ve koordinasyonu, mükerrer denetimin önlenmesi, denetimde verimliliğin artırılması, ortak eğitim olanakları gibi konularda iç denetçi ile dış denetim ve diğer denetim birimleri arasında gerekli işbirliği sağlanır.”
“Başka görev yasağı
MADDE 29/D
(1) İç denetçiye asli görevi dışında hiçbir görev verilemez ve yaptırılamaz. İç denetçi vekaleten başka bir göreve atanamaz.”
“Haberleşme, yazışmalar ve dosya düzeni
MADDE 29/E
(1) İç denetçi, görevleriyle ilgili konularda doğrudan yazışma yapar.
(2) İç denetçi yazdığı rapor, görevle ilgili belgeler ve yazıların ekleriyle birlikte birer örnekleri ile Başkanlıktan ve diğer birimlerden gönderilen yazıları özel dosyalarında saklar.
(3) Gelen ve giden yazılar, Evrak Kayıt Defterine işlenir. Evrak takibinin bilgisayar ortamında bu hususta hazırlanmış programlar yardımıyla da yapılması mümkündür.”
Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrası; 12, 13 ve 15 inci maddeleri yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı yürütür.