Ekli "Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Uygulamalarında Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına Dair Esaslarda Değişiklik Yapılması Hakkında Esaslar"ın yürürlüğe konulması; adı geçen Bakanlığın 25/12/2017 tarihli ve 6806 sayılı yazısı üzerine, 16/5/2012 tarihli ve 6306 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin dördüncü fıkrasına göre, Bakanlar Kurulu’nca 19/2/2018 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Uygulamalarında Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına Dair Esaslarda Değişiklik Yapılması Hakkında Esaslar
5/11/2012 tarihli ve 2012/3945 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Uygulamalarında Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına Dair Esasların 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “(4), (5), (6) ve (7)” ibaresi “(4), (5), (6), (7) ve (8)” şeklinde değiştirilmiştir.
Aynı Esasların 6 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Başvuru esnasında ve atama sırasında istenecek belgeler
MADDE 6
(1) Kanunun 8 inci maddesinin dördüncü fıkrasına göre Kanun kapsamındaki uygulamalar çerçevesinde Bakanlıkça belirlenecek özel şartlar ile bu Esasların 5 inci maddesinde belirtilen şartları taşıyan adaylardan başvuru esnasında elektronik ortamda, sınav sonucunda ataması yapılacak personelden ise atama esnasında aşağıdaki belgeler istenir.
a) Nüfus cüzdanının örneği.
b) Öğrenim durumunu gösterir diploma veya geçici mezuniyet belgesi, yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun olanların, denkliği Yükseköğretim Kurulunca tasdik edilmiş diplomanın veya geçici mezuniyet belgesinin örneği.
c) Son üç ay içinde çekilmiş 4,5x6 cm. ebadında 4 adet renkli fotoğraf.
ç) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanların çalıştıkları kuruluşlardan alacakları hizmet belgesi ve SGK hizmet dökümü.
d) Bakanlıkça düzenlenen ve aday tarafından doldurulan beyan belgesi (sabıka kaydı beyanı, askerlik durumuna ilişkin beyan, görevin gerektirdiği sağlık şartlarını haiz olduğunu belirten beyan) ile iş talep formu.
e) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırma formu.”
Aynı Esasların 16 ncı maddesinin başlığı “Sözleşmenin sona ermesi ve yeniden hizmete alınma” şeklinde değiştirilmiş, aynı maddenin birinci fıkrasına (g) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“ğ) Terör örgütleriyle eylem birliği içerisinde olması, bu örgütlere yardım etmesi, kamu imkân ve kaynaklarını bu örgütleri desteklemeye yönelik kullanması ya da kullandırması, bu örgütlerin propagandasını yapması,”
“(2) Doğum ve askerlik sebebiyle hizmet sözleşmesi feshedilen sözleşmeli personelin pozisyonu saklı tutulur ve istekleri halinde bu personel yeniden hizmete alınır. Ancak yeniden hizmete alınacak sözleşmeli personelin;
a) Sözleşmesinin feshi sebebiyle iş sonu tazminatı almamış bulunması,
b) Doğum sebebiyle hizmet sözleşmesini feshetmiş ise doğum izninin bitiminden itibaren en geç bir yıl, askerlik sebebiyle hizmet sözleşmesini feshetmiş ise terhis tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde yeniden istihdam edilmek üzere yazılı talepte bulunması,
gerekmektedir.
Kurum, yazılı talebi takip eden en geç otuz gün içinde ilgilileri istihdam eder. Bu madde çerçevesinde yeniden istihdam edilecek personel ile yapılacak sözleşme eski sözleşmenin devamı niteliğindedir.”
Aynı Esasların 22 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan tablo aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Sözleşmeli Personelin | |
Pozisyon Unvanı | Pozisyon Sayısı |
Mühendis | 57 |
Mimar | 60 |
Şehir ve Bölge Plancısı | 62 |
Avukat | 41 |
Uzman | 25 |
Toplam | 245 |
Sayıştay görüşü alınarak hazırlanan bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Bu Esasları Bakanlar Kurulu yürütür.