Printing Options: PDF - Save / print (WORD)
Display setting:

Amaç ve kapsam

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığının hizmetlerini takip ve koordine etmek için yurtiçinde gerekli görülen yerlerde koordinasyon ofislerinin açılmasına ve çalışma esaslarına dair usul ve esasları düzenlemektir.

Dayanak

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik 24/3/2010 tarihli ve 5978 sayılı Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 15 inci maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakan: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakanı,

b) Başkan: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanını,

c) Başkanlık: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığını,

ç) Geçici görevli personel: Kamu kurumlarından geçici süreyle görevlendirilecek personeli,

d) Koordinasyon ofisi: Kuruldukları bölgelerde Başkanlığın hizmetlerini takip ve koordine etmekle görevli birimi,

e) Koordinatör: Başkanlık tarafından görevlendirildiği koordinasyon ofisinden sorumlu, Başkanlığın hizmetlerini yürütmekle görevli personeli,

f) Uluslararası Öğrenciler Mahalli Heyeti: Ülkemizde eğitim gören uluslararası öğrencilerin, eğitim süreçlerinin başarılı bir şekilde sonuçlandırılması için kuruldukları illerde koordinasyonu sağlayan heyeti,

ifade eder.

Koordinasyon ofislerinin kurulması

MADDE 4

(1) Başkanlık, görev alanına giren konularda, gerekli koordinasyonun sağlanması amacıyla Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile koordinasyon ofisleri açabilir.

(2) Başkanın teklifi ve Başbakanın onayıyla süresi ve çalışma konusu belirli geçici koordinasyon ofisleri kurulabilir. Bu ofisler için koordinatör ve yeteri kadar personel, Başkanlıkça görevlendirilir veya kurumlardan geçici görevle istihdam edilir.

Koordinasyon ofislerinin çalışma esasları

MADDE 5

(1) Koordinasyon ofisleri, 5978 sayılı Kanun kapsamında Başkanlığın görev alanına giren konularda görev yaptıkları bölgelerde Başkanlığın hizmetlerini yürütmekle görevlidirler.

(2) Koordinatör olarak görevlendirilen personel, görev yaptığı ofisin çalışma alanına giren bölgede Başkanlık tarafından yürütülen faaliyetler ile Başkanlığın görev alanına giren tüm faaliyetleri takip edip sonuçlarını her ay bir raporla Başkanlığa bildirir.

(3) Koordinasyon ofisleri kuruldukları illerde Uluslararası Öğrenciler Mahalli Heyetinin sekretarya işlerini yürütür.

Koordinatör ve görevlendirilecek personel

MADDE 6

(1) Gerekli görülen yerlerde koordinasyon ofisi kurulmasının tamamlanmasını müteakip, Başkanlıkça söz konusu ofislerde bir personel, Başkanın teklifi ve Bakanın oluru ile koordinatör olarak görevlendirilir. Koordinatörün veya uzmanlık gerektiren işlerde görevlendirilecek personelin asgari yükseköğretim mezunu olması zorunludur.

(2) Koordinasyon ofislerinde, koordinatöre yardımcı olmak üzere, Başkanlık çalışanlarından yeteri kadar personel Başkanlıkça görevlendirilebilir.

(3) Ofislerde, kamu kurumlarından geçici görevle personel çalıştırılabilir.

Koordinatöre ve diğer personele ödenecek ücretler

MADDE 7

(1) Koordinasyon ofislerinde, koordinatör ile ona yardımcı olmak üzere Başkanlık tarafından görevlendirilen personelin yol giderleri ve gündelik harcırahı 6245 sayılı Harcırah Kanununa göre ödenir.

Koordinasyon ofisleri tarafından yapılacak harcamalar

MADDE 8

(1) İlgili mevzuatınca personel için yapılacak ödemeler ile koordinasyon ofisinin giderleri Başkanlık bütçesinden karşılanır.

Yürürlük

MADDE 9

(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 10

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanı yürütür.