“Her ne kadar, idare mahkemesince davacının Anayasa’ya aykırılık iddiası yerinde görülerek 657 sayılı Yasanın 178. maddesini yeniden düzenleyen 527 sayılı KHK’nin 8. maddesinin iptali istemiyle dava dosyasının Anayasa Mahkemesine gönderilmesi üzerine, Anayasa Mahkemesinin 14.2.1997 günlü, E: 1997/20, K: 1997/32 sayılı kararıyla anılan 178. maddesinin ( B ) bendinin 1. paragrafının iptal edildiği, bu nedenle dava konusu işlemin dayanağının kalmadığı gerekçesiyle işlemin iptaline karar verilmiş ise de; 399 sayılı KHK’nin yukarıda anılan 30. maddesinde fazla çalışma ile ilgili usul ve esaslar düzenlendiğinden sözleşmeli statüde çalışan davacıya 657 sayılı Yasanın 178. maddesinin uygulanması mümkün bulunmamaktadır.…
-
Git
: -
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
On İki Levha Yayıncılık
Yayın tarihi: Nisan 2019
Sayfa: 996 - 999
Melikşah Yasin
Editör:Abuzer Kendigelen, Saadet Yüksel
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
3. Dava Konusu İşlemin Dayanağı Olan Kanun Hükmü İptal Edilmiş Olsa Bile İşlemin Başka Bir Hukuki Dayanağa Göre Değerlendirilmesinin Mümkün Olabileceğine İlişkin Danıştay Kararları
Bazı durumlarda ise, Kanun hükmü Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmiş olsa…
Ancak: davacının idareye başvurusunda, fazla çalışma ücreti ödenmemesi halinde fazla çalışma karşılığı olan izin hakkının tanınması isteminin de bulunduğu dikkate alındığında, 399 sayılı KHK’de bu yönde bir düzenleme bulunmadığından, 399 sayılı KHK’nin 58. maddesine 453 sayılı KHK’nin…
Nitekim, Anayasa Mahkemesinin 178. maddesinin ( B ) fıkrasının iptaline ilişkin 14.2.1997 günlü, E: 1997/20, K: 1997/32 sayılı Kararında, taraflar arasındaki uyuşmazlığın 527 sayılı KHK’nin 8. maddesiyle yeniden düzenlenen 657 sayılı Yasanın 178. maddesinin ( B ) fıkrası gereğince verilecek fazla çalışma karşılığı izne ilişkin olduğu belirtilmektedir.…
Anayasa Mahkemesinin anılan kararıyla, iptal hükmünün Resmi Gazetede yayımlanmasından başlayarak dokuz ay sonra yürürlüğe girmesine karar verildiğinden, yukarıda açıklanan şekliyle izin konusundaki hükmün uygulanması konusunda hukuksal bir boşluktan da söz edilemez.…
Bu durumda, davacının öncelikle fazla çalışma ücreti istediği dikkate alınarak 399 sayılı KHK’nin 20. ve 30. maddeleri uyarınca fazla çalışma ücretinin karara bağlanması, fazla çalışma ücreti ödenmesine olanak bulunmadığı takdirde bu defa aynı KHK’nin 58. maddesine göre 657 sayılı Yasanın olay ve karar tarihinde yürürlükte bulunan 178/B maddesine göre fazla çalışma ücretinin izne çevrilmesi konusunda incelenmesi gerekirken, Anayasa Mahkemesinin iptal kararıyla dava konusu işlemin dayanağı kalmadığı gerekçesiyle iptaline ilişkin idare mahkemesi kararında isabet bulunmamaktadır(23)…
“Anayasa’nın 153. maddesinin 3. fıkrası ile 2949 sayılı Yasa’nın 53. maddesinin 4. ve 5. fıkraları gereğince iptal hükümlerinin kararın Resmi Gazete’de yayımlanmasından başlayarak altı ay sonra yürürlüğe girmesine karar verilmiş ise de, yasa koyucu tarafından henüz iptal edilen hükümler yerine yeni bir düzenleme getirilmemiştir. Anayasa Mahkemesinin anılan iptal kararı, iptal edilen maddede sayılan amaca ayrılmış olan imar parsellerinin imar planındaki işlevini değiştirmediği gibi imar planının kendiliğinden iptali sonucunu da yaratmamaktadır. Dosyanın incelenmesinden, davacıların…
Danıştay’ın yeni tarihli bir kararında ise, iptal edilen hükmün erteleme süresi içinde…
“Öte yandan; 23.01.2017 tarih ve 29957 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 682 sayılı Genel Kolluk Disiplin Hükümleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Emniyet Genel müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı personeline ilişkin disiplinsizlik ve cezaları, disiplin amirleri ve kurulları, disiplin soruşturma usulü ile diğer ilgili hususlar düzenlenmiştir. 682 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 37.maddesi ile Anayasa Mahkemesinin yukarıda açıkla-