BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL HÜKÜMLER
AMAÇ, KAPSAM, HUKUKİ DAYANAK VE TANIMLAR
Amaç
Bu yönergenin amacı, Teşekkülün faaliyet alanlarına ilişkin yapım ve yapım işleri ile ilişkili hizmet, danışmanlık ihale işlemlerinde, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu kanunlara ait ikincil mevzuatın uygulanmasında Teşekkül bünyesinde birlikteliğin sağlanmasıdır.
Kapsam
Bu Yönerge, Teşekkülün merkez ve tüm taşra birimlerinin yapını işleri ile yapım işleri ile ilgili hizmet, danışmanlık işleri ihale işlemlerini kapsar.
Hukuki Dayanak
Bu Yönerge,
a) 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa,
b) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununa,
c) Kamu İhale Kurumunca düzenlenen tüm İkincil Mevzuata,
d) EÜAŞ Ana Statüsüne,
e) EÜAŞ Genel Müdürlüğünün 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (g) Bendi Kapsamında Yapacağı Mal ve Hizmet Alınılan Hakkında Satın Alma ve İhale Yönetmeliği'ne
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu Kanunlara ait Kamu İhale Kurumu tarafından düzenlenen İkincil Mevzuattaki tanımlara ek olarak;
a) Birim; Teftiş Kurulu Başkanlığı. Hukuk Müşavirliği, İç Denetim Birim Başkanlığı ile Daire Başkanlıkları ve Müstakil Müdürlükleri,
b) EÜAŞ: Elektrik Üretim Anonim Şirketini,
c) EKAP (Elektronik Kamu Alınılan Platformu) : İdareler ile kamu alımları sürecine taraf olanların bu sürece ilişkin işlemleri internet üzerinden gerçekleştirebilecekleri ve Kamu İhale Kurumu tarafından yönetilen elektronik ortamı,
d) Genel Müdür: Teşekkülün, Genel Müdürünü,
e) İdare: Elektrik Üretim A.Ş. (EÜAŞ) Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatını,
f) İhale Birimi: İhaleyi yapan merkez veya taşra birimini,
g) İhale Yetkilisi: Teşekkülün, ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişi veya kurullarını,
h) Merkez: Elektrik Üretim A.Ş Merkez Teşkilatını,
i) Sekretarya: Talep edilen ihtiyacın ihale sürecini başlatan ve sözleşmenin imzalanması dâhil takip eden birimi,
j) Teşekkül: Elektrik Üretim Anonim Şirketini,
k) Taşra: Merkez teşkilatı dışında kalan mal ve/veya hizmet üreten diğer teşkilatı,
l) Yetki Limiti: Teşekkül Yönetim Kurulunca her yıl ve/veya gerektiğinde belirlenen parasal değerleri,
m) Yönetim Kurulu: Teşekkül Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İHALE ÖN İŞLEMLERİ VE İHALE SÜRECİ
İhale Dosyalarının Hazırlanması ve Onayı
(1) Talep eden birim, ihale konusu iş ile ilgili taleplerini gerekçe raporu hazırlayarak,
a) Merkezde, bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısının onayını aldıktan sonra,
b) Taşrada, bağlı bulunduğu Daire Başkanlığının onayını aldıktan sonra Yapını İşleri Daire Başkanlığına
gönderir.
(2) Söz konusu talebin üretimi doğrudan etkileyen; iletim, nakil hatları ile endüstriyel, üretim tesisi yada bu tesislerin bir parçası olması halinde ise talep ile ilgili Teknik Şartnameyi, İdari şartnameye konulması istenen özel hükümleri, Gerekçe Raporunu, Pazarlık Usulü ile yapılacak ilansız ihalelerde davet edilecek firmalara ait detaylı bilgiler içeren listeyi, yaklaşık maliyet hesap cetvelini, yapılacak ihalenin şekli, işin niteliğine göre varsa mevcut işin bitiş tarihi ile ilgili detaylı açıklamaların da bulunduğu taleplerini (4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesi kapsamında yapılacak doğrudan alını taleplerine ilişkin gerekçeli rapor da dâhil);
a) Merkezde, bağlı bulunduğu Genel Müdür Yardımcısının onayını aldıktan sonra,
b) Taşrada, bağlı bulunduğu Daire Başkanlığının onayını aldıktan sonra Yapım İşleri Daire Başkanlığına gönderir.
İhale Biriminin Görevleri
(1) İhale birimi, talep edilen doğrudan temin veya ihale ile ilgili sekretarya görevi kapsamında,
a) İhale Onay Belgesi/Doğrudan Temin Onay Belgesinin düzenlenmesi,
b) Mali İşler/muhasebe biriminden ve gerek görülmesi halinde Talep biriminden ihale komisyon üyelerinin istenmesi,
c) Gönderilen dokümanlar doğrultusunda idari şartnamenin ve sözleşme tasarısının hazırlanması,
d) Yaklaşık maliyete ilişkin hesap cetveli, komisyon üyeleri, ihale ilan metni, istekli veya adaylara talini atlan da içeren ihaleye esas diğer bilgi ve belgelerden oluşan ihale dosyasının hazırlanması,
işlemlerini tamamlar.
(2) İhale birimi, gerekli onayların alınmasından sonra ihalenin yasaya göre ilan ettirilmesinden başlayarak teklif alınmasının temini ve sözleşme imzalanması dahil tüm ihale işlemlerinin takibi ve imzalanan sözleşmenin aslının Mali İşler/muhasebe birimine, birer suretinin ise yükleniciye ve yürütümünü yapacak birime gönderilmesi işlemlerini yapar.
İhalenin Duyurulması, İhale Dokümanının İsteklilerce Temini
(1) İhale birimi, talep eden birim tarafından gönderilen ihale dosyasına dosya numarası verdikten sonra, ilan veya daveti yaparak, takip eden üç gün içerisinde tüm evraktan içeren işlem dosyasını ihale komisyonu üyelerine elektronik ortam üzerinden gönderir. İsteklilere talimatları da içeren şartnameler ile yapılacak işin - varsa- projesini de kapsayan Teknik Şartname, İdari Şartname, Sözleşme Tasarısı ve Standart Formlardan oluşan ihale dokümanı isteklilerin incelemesine sunulur.
(2) İhale veya ön yeterlik dokümanı, İdarenin ilanda belirtilen adresinde veya EKAP üzerinden bedelsiz olarak görülebilir. Ancak ön yeterlik veya ihaleye katılmak isteyen aday veya isteklilerin, ihale dokümanını EKAP üzerinden e-imza, m-imza veya Kamu İhale Kurumu'ncu belirlenecek diğer yöntemlerden birisini kullanarak indirmesi zorunludur. Teşekkülün 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (g) Bendi Kapsamında Yapacağı Mal ve Hizmet Alımları Hakkında Satın Alma ve İhale Yönetmeliği'ne göre yapılan ihalelerde, ihaleye katılmak isteyen isteklilerin bu dokümanı, ihale birimine gelerek elden veya doküman bedelini yatırdıklarına dair dekontu ibraz etmeleri ve şartname dilekçesini doldurarak imzalamaları koşuluyla e-posta yoluyla satın almaları zorunludur.
Tekliflerin Alınması, Değerlendirilmesi, Onayı ve Sözleşme İmzalanması
(1) Tekliflerin alınması, değerlendirilmesi, ihale kararının onayı ve sözleşme imzalanması ile ilgili olarak yürürlükteki 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, EÜAŞ Genel Müdürlüğünün 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (g) Bendi Kapsamında Yapacağı Mal Ve Hizmet Alımları Hakkında Satın Alma ve İhale Yönetmeliği ile ikincil mevzuatta yer alan hükümler uygulanır.
(2) Sekretarya, ihale yetkilisinin onayını müteakip: yasada belirlenen usul ve esaslar dahilinde ihale sonucunu, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirir, ayrıca ihale üzerinde kalan istekliyi sözleşme imzalamak üzere davet ederek sözleşme yapılmasını sağlar. Sekretarya aynı zamanda 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 47. maddesi gereği sonuç bildirimi yapar ve yapılan sözleşmeyi, uygulanmak üzere takip eden birimine gönderir.
(3) Sözleşmeleri, merkezde, ihaleyi yapan birimin Başkanı ile ilgili şube müdürü imzalar. Taşrada ihaleyi yapan birimin en üst amiri ve müdür yardımcısı imzalar.
(4) Yukarıda görev ve unvanları belirtilen görevlilerin bulunmaması halinde yerine vekâlet edenler/görevlendirilenler imzalar.
(5) Sözleşmesi imzalanan işlere ilişkin sözleşme kapsamındaki her türlü ödemede; takip eden birim, sözleşme doğrultusunda muayene, kabul veya hizmetlerin alınmasını müteakip uygun şekilde düzenlenen fatura ve ödemeye esas diğer bilgi ve belgeleri ön yazı ekinde Mali İşler/Muhasebe birimine gönderir.
(6) İhaleye elektronik ihale şeklinde çıkılması halinde, sözleşme imzasına kadar olan iş ve işlemlerin tümü Kamu İhale Kanunu'nun Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak EKAP'ta gerçekleştirilir.
İhaleye Yetkili Daire Başkanlıkları
(1) Merkez Birimleri:
a) Yapım İşleri Daire Başkanlığı;
Teşekkülün yatırım ve işletme faaliyetlerinin aksamadan yürütülebilmesi için Merkez ve Taşra Birimlerinden gelen talepler doğrultusunda veya Merkez, taşra biriminin harcama yetkisini aşan, yerelde kendi imkânları ile uygun fiyata yaptıramayacakları yapım işleri ve yapım işleri ile ilişkili hizmet veya danışmanlık ihaleleri ile ilgili iş ve işlemleri yetki limitlerini dikkate almak suretiyle yürütür.
Ayrıca, Yönetim Kurulunun harcama yetki limitinde olan ihaleler için Yönetim Kurulunun alacağı karar doğrultusunda Genel Müdür yetkilendirilebilir. Yetkilendirme kararı doğrultusunda ihale iş ve işlemleri Yapım İşlen Daire Başkanlığınca yürütülür.
b) İdari ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı;
Merkez kampüs yerleşkesinde yer alan kreş, misafirhane, lojman, yemekhane, eğitim, spor ve dinlenme gibi tüm tesislerin ve bahçelerin ihtiyacı olan bakım ve onarımları ile bu tesislerin kalorifer, elektrik, sıhhi tesisat, klima, asansör ve benzer tesisatlarının bakım, onarım işleri ve işletilmesi,
İşlemlerini yetki limitini dikkate alarak yürütür.
c) Diğer Birimler;
Gerekçesi belirtilerek önceden Genel Müdürlükten onay almak kaydıyla, Birimler kendi konularıyla ilgili olarak özel ihtisas ve takip gerektiren işler için ihale yapabilirler.
(2) Taşra Birimleri:
Yapım ve yapım işleri ile ilişkili hizmet veya danışmanlık ihalelerini yetki limitleri dahilinde kendi satın alma birimlerince yürütebilirler.
Taşra Birimleri; yaklaşık maliyeti alım yetkilerinde olan taleplerine ilişkin hazırlayacakları dokümanları (gerekçe raporu proje, şartname ve yaklaşık maliyet vb.) bağlı bulundukları başkanlığa bildirirler. İlgili başkanlık gelen bu talepleri değerlendirir ve uygun gördüğü talepleri Yapım İşleri Daire Başkanlığına aktarır, Yapım İşleri Daire Başkanlığınca da uygun görülmesi halinde ihaleyi yürütebilirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TEŞEKKÜLÜN İHALE YETKİLİLERİ, İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI
İhale Yetkilileri
(1) Merkezde;
a) Yönetim Kurulu
b) Genci Müdür
c) Genel Müdür Yardımcısı
d) Daire Başkanı
(2) Taşra Birimlerinde;
a) İşletme Müdürü
b) Eğitim Merkezi Müdürü
c) Diğer Müdür ve Müdür Yardımcıları ihale yetkilileridir.
İhale Komisyonları
4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 6. maddesinde öngörülen İhale Komisyonu, tek sayıda ve en az 5 (beş) kişi olması kaydıyla, Yönetim Kurulunun belirlendiği Yetki Limitleri doğrultusunda aşağıda belirtilen şekillerde oluşturulacaktır.
(1) Merkez Birimlerinde:
a) İhale yetkilisi: Yönetim Kurulu/ Genel Müdür / Genel Müdür Yardımcısı olması halinde;
1- Yapım İşleri Daire Başkanlığının yaptığı ihalelerde;
Başkan : Yapım İşleri Daire Başkanı
Üye : Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanı
Üye : İhaleyi yapan birimin ilgili Müdürü
Üye : İhaleyi Yapan Daire Başkanlığından ya da gerek görülmesi halinde talep sahibi birimden işin uzmanı en az 2 kişi
2- Diğer Başkanlıkların yaptığı ihalelerde;
Başkan : İhaleyi yapan Dairenin Başkanı
Üye : İhaleyi Yapan Daire Başkanlığından ilgili Müdür
Üye : Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanı
Üye : İhaleyi yapan Daire Başkanlığından ya da gerek görülmesi halinde talep sahibi birimden işin uzmanı en az 2 kişi
b) İhale Yetkilisi: Daire Başkanı olması halinde;
Başkan : İhaleyi yapan birimin ilgili Müdürü Üye : Konu ile ilgili Müdür Yardımcısı
Mali İşler ve Finans Yönetimi Daire Başkanlığından 1 kişi
Üye : İhaleyi yapan Daire Başkanlığından işin uzmanı en az 2 kişi
(2) Taşra Birimlerinde:
İhale Yetkilisi: İşletme Müdürü/Eğitim Merkezi Müdürü/Diğer Müdür ve Müdür Yardımcıları olması halinde;
Başkan : Konu ile ilgili Müdür Yardımcısı Üye : Muhasebeci / Muhasebe Şefi
Üye : İhale konusu işin uzmanı en az 2 kişi
Üye : Ticaret Şefi
(3) Sekretarya görevi merkez birimlerinde ihaleyi yapan Daire Başkanlığınca, taşra birimlerinde ise Ticaret/Satın Alma Birimince yürütülecektir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
İnceleme Talebinde Bulunulması ve Şikâyetlerin İncelenmesi
İhaleye ilişkin şikâyetlerle ilgili olarak Kamu İhale Kanununun 54 üncü ve 55 inci maddeleri uyarınca işlem yapılır.
Süre Uzatımı, İş Artışı, İş Eksilişi, Hakediş Ödemeleri, Kabul İşlemleri ve İş Deneyim Belgelerinin Düzenlenmesi
(1) Yatırım Programında yer alan projelerin sözleşmelerinde yılı ödeneği üzerinde ödeme taahhüdüne girilemez.
Proje ödenekleri revizc edilmeden mevcut ödenekler aşılacak şekilde harcama yapılmayacaktır.
Süre uzatımı, iş artışı ve iş eksilişi işlemleri 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu kanuna ilişkin İkincil Mevzuat hükümleri kapsamında;
a) İhaleyi yapan birim Merkez Birimi ise; İş artışlarında (ihale konusu işin ödeneğinin aşılmaması veya aşılması halinde aşılan kısma ait alınmış ödenek Olur'unun bulunması kaydıyla), iş eksilişlerinde, süre uzatımlarında, kontrol teşkilatınca hazırlanan gerekçe raporu ile birlikte,
İhale konusu iş ile ilgili yetki devri yapılmadıysa ihale yetkilisinden, yetki devri yapılmış ise yetki devri yapılan makam/birimden,
Sözleşmeyi uygulayan birim tarafından konu ile ilgili "Olur" almak suretiyle işlemler yürütülür.
b) İhaleyi yapan birim Taşra Birimi ise; İş artışlarında (ihale konusu işin ödeneğinin aşılmaması veya aşılması halinde aşılan kısma ait alınmış ödenek Olur'unun bulunması kaydıyla)-iş eksilişlerinde, süre uzatımlarında, işletme müdürlüklerinde ki kontrol teşkilatınca hazırlanan gerekçe raporu ile birlikte İşletme Müdürlüğü Oluru alınarak ve bağlı olunan Daire Başkanlığına bilgi verilerek, işlemleri yürütür.
(2) Yer teslimi, hakediş ödemeleri, kabul, geçici kabul ve kesin kabul işlemleri ise yine ilgili mevzuat kapsamında sözleşmeyi uygulayan birim tarafından yürütülecektir.
(3) İş deneyim belgelerinin düzenlenmesi ise 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu kanunlara ilişkin İkincil Mevzuat doğrultusunda ilgili ihale birimi tarafından yürütülecektir.
Yasaklama İşlemleri
(1) İhale sürecinde, sözleşme imza ve uygulama aşamalarında yapılacak yasaklama işlemleri, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile 4735 Sayılı İhale Sözleşmeleri Kanunu ve bu kanunlara ilişkin İkincil Mevzuat doğrultusunda ilgili ihale birimi ve/veya sözleşmeyi uygulayan birim tarafından aşağıda yer alan şekilde yürütülür:
a) İhale sürecinde ve sözleşme imza aşamasında yapılacak yasaklama işleminde;
İhale birimi yasaklama kararının verilmesini gerektiren fiil veya davranışın öğrenildiği tarihten itibaren yasaklama sürecinin yürütülmesi için İhalelere Katılmaktan Yasaklama Karar Formunu doldurarak yasaklamaya ilişkin tüm dokümanı, ayrıntılı açıklamalara yer vererek, en kısa sürede Hukuk Müşavirliğine ve ihale yapan tüm Merkez ve Taşra, birimlerine gönderir.
b) Sözleşme uygulama aşamasında yapılacak yasaklama işleminde;
Sözleşmeyi uygulayan birim (merkez birim ise doğrudan, taşra birimi ise bağlı olduğu başkanlık aracılığıyla) ihale yetkilisinden sözleşmenin feshine ilişkin Olur aldıktan sonra, tespit etmiş okluğu yasaklamayı gerektiren hususları teknik ve hukuki gerekçeleriyle birlikte İhalelere Katılmaktan Yasaklama Karar Formunu doldurur. İhale birimi, yasaklamaya ilişkin tüm dokümanı, ayrıntılı açıklamalara yer vererek yasaklama sürecinin yürütülmesi için en kısa sürede Hukuk Müşavirliğine ve ihale yapan tüm Merkez ve Taşra birimlerine gönderir.
(2) Hukuk Müşavirliği, ilgili mevzuat hükümlerine göre yasaklama sürecini yürütür.
Yetki Limitlerinin Güncellemesi
Yetki limitleri, gerektiğinde EÜAŞ Yönetim Kurulunca güncellenir.
EKAP Üzerinden Yapılacak İşlemler
4734 Sayılı Karını İhale Kanunda EKAP üzerinden yapılması zorunlu olan tüm iş ve işlemler EKAP üzerinden gerçekleştirilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
SON HÜKÜMLER
Sorumluluk
İhale süreçlerinin birçok uzmanlık alanıyla ilişkili olması nedeniyle, bu süreçlerin hatasız bir şekilde yürütülmesi, Teşekkülün çeşitli Birim ve Taşra Birimlerinin işbirliği ile mümkündür. Bu nedenle, Yönergede yazılı olup olmadığına bakılmaksızın, ilgili bütün Birim ve Taşra Birimleri, ihaleyi yapan Birime gerekli yardımda bulunmak zorunda olup, aksine davranıştan sorumludur.
Bu yönerge kapsamına giren işlerle ilgili her seviyedeki uygulayıcı ve yönetici. Yönerge esaslarının uygulanmasından sorumludur.
Yürürlükteki Hükümler
Bu yönergede hüküm veya açıklama bulunmayan hususlarda; 4734 ve 4735 sayılı Kanunlar ile Kamu İhale Kurumu tarafından düzenlenen İkincil Mevzuat ve EÜAŞ Genel Müdürlüğünün 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü Maddesinin (g) Bendi Kapsamında Yapacağı Mal ve Hizmet Alınılan Hakkında Satın Alma ve İhale Yönetmeliği ile EÜAŞ Ana Statüsü geçerlidir.
Yürürlük
Bu Yönergenin yürürlüğe girdiği tarihte, Yönetim Kurulunun 14/04/2016 tarih ve 17-105 sayılı Kararı ile yürürlüğe giren EÜAŞ Genel Müdürlüğü İhale Yönergesinin Mal, Hizmet ve Danışmanlık ihalelerine ait kısmı yürürlükten kalkar.
Bu Yönerge, Yönetim Kurulu'un Onayı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Bu Yönerge hükümlerini Elektrik Üretim Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.